Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט ביו רכב דיזל לרכב בנזין


Danny13
שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/diesel-dominance-threatened-eu-emissions-rules

 

לפי בכירים בתעשית הרכב, שיפור מנוע הדיזל כדי שיעמוד בתקנים ההולכים ומחמירים, מייקר מאוד את המנוע, ובינתיים מנועי הבנזין משתפרים. גם הם צופים שאחוז רכבע הדיזל באירופה יקטן.

 

נראה לי שהדרך המעשית להקטנת הזיהום היא תחבורה ציבורית. אפשר להגיע לתחבורה ציבורית טובה, כך שרוב המשפחות יוכלו להסתפק ברכב אחד במקום 2 רכבים כיום.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רעשני , איטי , כבד , מזהם את הסביבה. טוב לפחות חסכוני זה יתרון שאוכל את החסרונות האלה :roll:

איטי? לך תספר למישהו אחר את הסיפורים האלו,

אני בטוח שלא בדקת מה המומנט שיש באוקטביה TDI או בפלואנס/מגאן DCI.

תנסה לנהוג על אחת כזאת ותבין, נהגתי כמה מאות ק"מ על מגאן DCI, רק אז זה גורם לך להעריך את הביצועים של המנוע הזה.

הרעש? עם בידוד טוב וחלונות סגורים עם מזגן הוא לא מפריע (שזו התצורה שאני נוסע בה לרוב).

כיף לצאת לעקיפות, לא צריך לתכנן אותן שעה מראש, צריכת דלק מעולה, תאוצה טובה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאז שעברתי לדיזל, אני מתבאס שלא עשיתי את זה קודם לכן.

כמות הסולר שאני מבזבז קטנה בלפחות פי 2 מכמות הבנזין שבזבזתי ברכבים שהיו לי לפני. (בליטרים- רכבי 1.6 ו2.0 בנזין)

חוץ מהחלקים היקרים, אין שום דבר שעלול להרתיע בדיזל לדעתי.

*חלקים יקרים הכוונה למזרקים או לטורבו.

הרעש של הדיזל ברכבים בעלי בידוד אקוסטי טוב, שולי לגמרי. לא פעם שאלו אותי אם זה דיזל או שאני מסתלבט, כי הרכב שקט.

עלות טיפול תקופתי שביצעתי בדיזל לא עברה בהרבה את העלות של הטיפול התקופתי ברכבי הבנזין. הסיבה לעלות הנוספת היא פילטר הסולר כמובן.

 

לדעתי המשפט Once you go black, You never go back תקף כאן, ושחור הכוונה לעשן בלחיצה חזקה :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחליף פילטר סולר עולה לא יותר מ-150 ש"ח.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את האובססיה סביב מנועי דיזל שיש בפורום. מנוע דיזל יותר בשרני ויותר חסכוני בהשוואה למנוע בנזין אטמוספרי באותו הנפח, אבל מנוע טורבו בנזין בשרני באותה מידה וטיפה פחות חסכוני. מצד שני רכב בנזין משמעותית יותר זול לרכישה בהשוואה לרכב דיזל גם בשווקים האירופאים. לדעתי אם לא תהיה פריצת דרך משמעותית מאוד בעולם מנועי דיזל בשלוש-ארבע השנים הקרובות, מכוניות דיזל יתחילו להיעלם לטובת מכוניות טורבו בנזין גם באירופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחליף פילטר סולר עולה לא יותר מ-150 ש"ח.

 

 

 

בחלק מהדגמים מחליפים רק קרב מסנן סולר ועלותו אכן 100-200 ש"ח, בחלק אחר מחליפים את כל בית המסנן ועלותו 300-500.

 

לגבי עשן שחור:

מנוע דיזל תקין עם מערכת הזרקה תקינה, טיימינג משאבה מכוון ומזרקים תקינים - לא מעשן בעשן שחור.

 

קנגו שלי עם מנוע פשוט ללא מסנן חלקיקים וללא שום טכנולוגיה מתקדמת הייתה פולטת ממש מעט עשן שחור במצבי עומס קיצוניים.

 

בכל יתר המצבים לא היה שום עשן.

ברלינגו HDi עליה אני נוהג היום לא פולטת עשן שחור בשום מצב. אין לה מסנן חלקיקים. אפשר גם לעמוד דקות ארוכות ליד רכב מונע בחניון תת קרקעי סגור ולא מריחים שום ריח.

 

אני לא מבין את האובססיה סביב מנועי דיזל שיש בפורום. מנוע דיזל יותר בשרני ויותר חסכוני בהשוואה למנוע בנזין אטמוספרי באותו הנפח, אבל מנוע טורבו בנזין בשרני באותה מידה וטיפה פחות חסכוני. מצד שני רכב בנזין משמעותית יותר זול לרכישה בהשוואה לרכב דיזל גם בשווקים האירופאים. לדעתי אם לא תהיה פריצת דרך משמעותית מאוד בעולם מנועי דיזל בשלוש-ארבע השנים הקרובות, מכוניות דיזל יתחילו להיעלם לטובת מכוניות טורבו בנזין גם באירופה.

 

בתקופת המנועים הטטמוספריים דיזל היה חלש יותר וחסכוני יותר ב 30%.

 

 

אם מעבר למנועי טורבו זה פחות או יותר נשאר אותו דבר.

 

בטכנולוגית מנועי בנזין של היום עדיין לא ניתן להגיע לצריכה משולבת של 1 ל 20 במנוע טורבו בנזין ברכב משפחתי, מה שבדיזל מושג די בקלות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את האובססיה סביב מנועי דיזל שיש בפורום. מנוע דיזל יותר בשרני ויותר חסכוני בהשוואה למנוע בנזין אטמוספרי באותו הנפח, אבל מנוע טורבו בנזין בשרני באותה מידה וטיפה פחות חסכוני. מצד שני רכב בנזין משמעותית יותר זול לרכישה בהשוואה לרכב דיזל גם בשווקים האירופאים. לדעתי אם לא תהיה פריצת דרך משמעותית מאוד בעולם מנועי דיזל בשלוש-ארבע השנים הקרובות, מכוניות דיזל יתחילו להיעלם לטובת מכוניות טורבו בנזין גם באירופה.

במערב אירופה רוב המכוניות הן דיזל, האירופאים קונים גם רכבים בדיוק לפי מה שהם צריכים ברוב המקרים ורכבים חסכוניים, למה נראה לך שהם יעברו לטורבו בנזין?

מנוע טורבו דיזל אמינים יותר, עמידים יותר וחסכוניים יותר.

 

רכב בנזין זול משמעותית? זה שהאוקטביה TDI יקרה לא אומר ששאר הרכבים בקטגורייה יקרים. יש את הC4 שניתן היה להשיג (אולי עדיין ניתן להשיג) ב135 אלף ש"ח, את הפלואנס דיזל והמגאן דיזל ניתן להשיג במחירים דומים למכוניות משפחתיות 1.6.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בטוח שאורך חיי מנוע דיזל יהיה יותר גדול מאורך חיי מנוע טורבו בנזין קטן. מעבר לתכונות שימון של השמן, מנוע דיזל עובד בטמפרטורות נמוכות יותר ובנוי חזק יותר לעמוד בעומסים, עובד על סל"ד נמוך יותר.

חוץ מזה, סולר אפשר לייצר לא רק מנפט, מנוע דיזל יכול לשרוף כימעט כל מה שנשרף. כך שעתיד הוא אחרי מנוע דיזל עד שלא יעלמו מנועי בעירה פנימית.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיסוי על הנעת דיזל או בנזין היא אחידה.

בדקתי הנושא היטב. ישראל בתחום הזה מתקדמת הרבה יותר מאירופה בתחום המיסוי הירוק. יש דרישה שמקבילה ליורו 6 ואפילו יותר והיא זהה ל2 הטכנולוגיות.

אם יש מנוע דיזל שעומד בדרישות - המיסוי יהיה כמו או אפילו פחות ממנועי בנזין מודרניים. אם קראתם טוב בלינקים , הפוליטיקאים באירופה מנעו דרישות חמורות ממנועי הדיזל למרות שהחלקיקים בדיזל גורמים להרבה יותר מחלות כמו סרטן, מחלות לב ועוד שאר מרעין בישין.

בקיצור, בשנה שנתיים הקרובות נראה מכוניות דיזל מתקרבות מבחינת המיסוי מאד למכוניות בנזין- אם היבואנים יקחו את הכסף לכיס או יעבירו לנו- ימים יגידו.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין את האובססיה סביב מנועי דיזל שיש בפורום. מנוע דיזל יותר בשרני ויותר חסכוני בהשוואה למנוע בנזין אטמוספרי באותו הנפח, אבל מנוע טורבו בנזין בשרני באותה מידה וטיפה פחות חסכוני. מצד שני רכב בנזין משמעותית יותר זול לרכישה בהשוואה לרכב דיזל גם בשווקים האירופאים. לדעתי אם לא תהיה פריצת דרך משמעותית מאוד בעולם מנועי דיזל בשלוש-ארבע השנים הקרובות, מכוניות דיזל יתחילו להיעלם לטובת מכוניות טורבו בנזין גם באירופה.

אתה שוכח פרמטר חשוב והוא שמנועי דיזל (של VAG לפחות) הוכיחו את אמינותם לאורך מאות אלפי קילומטרים.

 

 

אני בטוח שאורך חיי מנוע דיזל יהיה יותר גדול מאורך חיי מנוע טורבו בנזין קטן. מעבר לתכונות שימון של השמן, מנוע דיזל עובד בטמפרטורות נמוכות יותר ובנוי חזק יותר לעמוד בעומסים, עובד על סל"ד נמוך יותר.

+1

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


המיסוי על הנעת דיזל או בנזין היא אחידה.

בדקתי הנושא היטב. ישראל בתחום הזה מתקדמת הרבה יותר מאירופה בתחום המיסוי הירוק. יש דרישה שמקבילה ליורו 6 ואפילו יותר והיא זהה ל2 הטכנולוגיות.

אם יש מנוע דיזל שעומד בדרישות - המיסוי יהיה כמו או אפילו פחות ממנועי בנזין מודרניים. אם קראתם טוב בלינקים , הפוליטיקאים באירופה מנעו דרישות חמורות ממנועי הדיזל למרות שהחלקיקים בדיזל גורמים להרבה יותר מחלות כמו סרטן, מחלות לב ועוד שאר מרעין בישין.

בקיצור, בשנה שנתיים הקרובות נראה מכוניות דיזל מתקרבות מבחינת המיסוי מאד למכוניות בנזין- אם היבואנים יקחו את הכסף לכיס או יעבירו לנו- ימים יגידו.

 

+ 1

 

תגובה מדוייקת מאד.

 

הסיטרואן c4 דיזל פיקאסו החדשה הוא בעל ציון 4 בלבד, במדד המיסוי הירוק, למרות מנוע, גודל ומשקל גדולים.

 

מדובר בציון טוב יותר מחלק מהרכבים המשפחתיים ואפילו מקטגורית המיני.

 

דהיינו המיסוי עליו זהה למיסוי רכב בנזין בעל דירוג זהה.

 

זה מוצדק ביותר שרכב שמזהם יותר ייענש במיסוי מוגדל. בינתיים מנועי הדיזל הנוכחיים, לפני הדור החדש לחלוטין מזהמים ולכן נענשים בדירוג גבוה.

 

מנועי הטורבו דיזל החדשים מעניקים כוח זמין פנטסטי, נהגתי לאחרונה על השברולט אורלנדו דיזל והוא הרגיש נמרץ ביותר, לאחר כניסת הטורבו לפעולה. למעשה המאזדה cx5 שלי עם מנוע 2 ליטר בנזין אטמוספרי, מרגישה כמו עגלה עם סוסה צולעת, למרות נתוני ביצועים תיאורטיים עדיפים. מנועי טורבו בנזין כבר בטח נותנים תחושה עדיפה בנפח מנוע דומה לדיזל.

 

מה שכן רעש המנוע נכח יותר בכל מצב ממנוע בנזין, בייחוד בעמידה בסל״ד סרק ועוד יותר עם חלונות פתוחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם מנועי הבנזין המוגדשים נותנים תחשות כוח דומה, ומציעים פעולה נעימה בהרבה ועלייה מהירה בהרבה בסל"ד.

פיתוח מנועי הדיזל היה מואץ בהרבה, מאחר ומנועי הדיזל האטמוספריים הציעו הספקים עלובים ביחס לנפחם.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הסיבה העיקרית שרכבי דיזל לא תופסים בתור משומשים היא מחיר הקנייה הגבוה בתור משומש. כל אחד עם אוקטביה עם 300K קמ חושב שיש לו אוצר ומבקש מחיר מופרז. חוץ מזה, רוב הרכבים שחוטים. אני מחפש לאשתי בורה דיזל - והמחירים יקרים מאוד.

 

נ.ב לגבי כל נושא החרדים: אני בתור אחד שמשלם לא מעט רוצים, מעוניין - כיוון שאין לי זמן ללמוד תורה כשאני מגיע הבית אחרי יום שלם בפלורסנטים - שייקחו חלק מהמסים שלי ויתנו אותם לאנשים בשביל שישבו, ילמדו תורה ולא יעבדו אפילו דקה. אבל!!: אני מדבר רק על אלו שבאמת יושבים בישיבה ולומדים. מי שעושה אחרת - לדעתי מדובר בתרמית לכל דבר. הרוב - עשבים שוטים יש בכל מקום - באמת יושבים ולומדים כמו שצריך.

לדעתי הזלזול נובע היות ואנשים לא מודעים לקושי המנטלי והשכלי שיש בלימוד כל היום. א- לי אישית קשה לשבת וללמוד כל היום, לא משנה אם זה מתמטיקה דיסקרטית או גמרא. ב - לימוד גמרא מצריך חשיבה ברמה של הנדסת אלקטרוניקה או תוכנה - לדעת המון דברים בשלוף, לפתור בעיות וכולי...

לגבי הצבא: יש בצבא מספיק כוח אדם. חוקי הצבא אומרים שמי שהוא חילוני או דתי, לא משנה, אבל יש לו ילדים והוא נשוי מקבל משכורת כמו בקבע. וזה הגיוני - שהרי אי אפשר לפרנס משפחה מ-350 שח בחודש. באמת הצבא צריך תקני חובה שעולים לו כמו משכורת של נגד??

 

נ.ב טחנתי לימודי ליבה בחיים שלי הרבה יותר מכל הפוליטיקאים... בגרות מתמטיקה-פיזיקה-מחשבים, תואר ראשון מדעי המחשב. אני חושב שיש לי זכות לומר את דעתי בנושא.

 

נ.נ.ב בתור מהנדס, לימודי הליבה שימשו אותי בעיקר כדי לטפח את האגו של האקדמיה. בעבודה עצמה כמעט ולא משתמש במתמטיקה ברמה כזו עמוקה. המקסימום שיצא לי זה להתעסק עם נוסחאות בתחום ה-NLP, ובשביל זה לא צריך תואר שלם עם כל הכבוד. הסיבה שלומדים את זה באונ' היא כדי לפתח את החשיבה ולדעת לפתור בעיות - ואת זה גמרא עושה לא פחות טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תופסים ועוד איך חביבי, אבל משום מה לאנשים שלא מספיק סגורים על עצמם יש נטייה להיות בטוחים שהרכבים אמורים להימכר בזול.

 

את הפולו קלאסיק דיזל שלי לשעבר מכרתי מעל המחירון (400K ק"מ) ורק בגלל שהקונה הסכים לקנות בלי לטרטר אותי (לעשות בדיקה, לעשות סיבוב וכו'). סגרנו עסקה אצלי בעבודה ולמחרת הגעתי לעשות העברת בעלות.

Just daily

07' Škoda Octavia 1.9 TDI DSG6 09' Toyota Avensis

HU: Alpine CDE-126BT AMP: Mac Audio ZX 4000 SUB: Hifonics HFI12D4

מצלמות תיעוד לרכב - המון מידע והמלצות מחברי הפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...