Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4081 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

משיחה קצרה שערכתי עם מורה נהיגה של חבר שלי עם סקודה פאביה דיזל הוא טוען כי אמנם הסולר זול יותר וחסכוני מבחינת יחס של ליטר לקילומטר אבל הוא אמר לי תלוי מה אתה מגדיר חסכוני. הוא אמר שטיפול ברכב יכול להגיע להרבה כסף, משאבות סולר וכו' ואם הולך הטורבו שיש כמעט בכל דיזל זה סכום של 5 ספרות לתקן.

  • תגובות 202
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מניסיוני עם רכבי דיזל, חסכוניים מאוד בדלק אבל תקלות יקרות מאוד, לדוגמא: החלפת משאבת סולר נקנסתי ב 10,000 ש"ח.

באיזון בין חיסכון בדלק לעלויות אחזקה אתה יכול לקחת בנזין גיר ידני, גם חסכוני בדלק (פחות חסכוני מדיזל) וגם פחות חשיפה לתקלות.

נוסע בפריוס 2008

פורסם

בנזין ללא מגדש טורבו= רכב רגיל, בנזין עם טורבו=כלי ביצועים ,דיזל ללא טורבו=רכב עגלתי שזז ,דיזל עם טורבו=רכב רגיל

 

 

משפט חזק, לגזור ולשמור.

נוסע בפריוס 2008

פורסם (נערך)

יש לקוחות מכל סוג.

מקור: http://www.mitzuv.com/ArtChasmHe.asp

 

חציית התהום השיווקית

 

צפייה בהתנהגות של מוצרים שונים בשוק מביאה למסקנה, שניתן להבחין בדגם קבוע של התפתחות מכירות של מוצר לאורך זמן. התפתחות זו לאיפיון באמצעות הפונקציה המוצגת בתרשים הבא:

לכידה.JPG

בהתפתחות זו מעורבים מספר שלבים עיקריים:

פיתוח, הוא השלב בו המוצר עדיין אינו נמצא בשוק, אלא הוא נמצא בשלבי הפיתוח במעבדה, לעתים כבר קיים ביקוש סמוי או גלוי למוצר עוד לפני הופעתו בשוק, ולעתים אין כל ביקוש ולא מסתמנת שום הרגשת צורך. במקרה כזה, רק הופעתו של המוצר בשוק, ומאמצי השיווק הנילווים לכך, הם היוצרים את הביקוש. כמו למשל מנועי בנזין מוגדשים קטנים שרק התחילו להופיע בכבישים .

 

הופעה, הוא השלב בו המוצר מוצג לראשונה לשוק ונקלט על ידי קבוצה קטנה של צרכנים. שלב זה מכונה לעתים גם השלב של השוק הראשוני, בהבדל מהשוק העיקרי.

 

כניסה, הוא השלב של בו נעשית החדרתו של המוצר לשוק תוך גידול איטי בקצב המכירות. המוצר עדיין אינו מוכר, ולכך נדרשים מאמצי שיווק רבים (סטיגמות שליליות עושות המתת חסד בשלב הכניסה(ולא חסר על הכללות ואמרות על כלי רכב צרפתיים)) כדי להחדיר אותו לתודעת הצרכן ולצינורות השיווק בעת ובעונה אחת.

 

 

 

זינוק, הוא השלב בו מתחיל המוצר להיות מוכר ומבוקש על ידי מספר רב של צרכנים (לא ממש קורה היום ,צרכנים עדיין מעדיפים מאזדה 3 וטויוטה קורולה), וכן הוא ניתן להשגה ביתר קלות מבעבר ומצוי במספר רב של נקודות מכירה. קצב הגידול במכירות של המוצר בשלב זה הוא מהיר, ואם זהו מוצר המוני, אשר נקלט בצורה טובה, הצמיחה במכירות יכולה להיות בקצב מהיר ביותר.

 

 

 

רווייה, הוא השלב בו הולך ומתמתן קצב הגידול במכירות משום שמרבית הצרכנים הפוטנציאליים מכירים (בערך המוסף על פני המוצר הישן.במקרה דנן היברידי=חסכון בדלק בלי להתפשר על אמינות בהתבסס על התרשים) ורוכשים את המוצר, המכירות הגיעו לרוויה והגידול בהם הוא תוצאה של גידול בפרמטרים מאקרו-כלכליים בלבד, כגון; גידול באוכלוסיה, עלייה\ירידה(כגון: אלטו בשנת 2008) ברמת החיים, שינויים דמוגרפיים וכד',

 

הצטמקות, הוא השלב בו מתחילות המכירות לרדת, וזאת משום שטכנולוגיות או מוצרים חליפיים חדרו לשוק(מכוניות חסכוניות, אמינות ,בטיחותיות וחזקות יותר), או משום שהצרכים(מחירי הדלק\תחבורה ציבורית\אגרות עלו) והרצונות (שקט,ספוריטיבי,מפואר יותר)של הצרכנים עברו שינוי מהותי.

 

 

הסיבה לשלב הכניסה לשוק היא אחד משני סוגים של מכשולים, שבהם ייתקל כל מוצר חדש. מוצר חדשני, אשר פותח שדה מערכה חדשה ויוצר מפת מיצוב חדשה, ייתקל ב"תהום שיווקית" (Marketing Chasm), מושג אשר הוצג ונחקר ע"י Geoffrey A. Moore (והוצג בספרים: Crossing The Chasm , Inside the Tornado , The Gorilla).

 

מוצרים, המתמודדים בשדה המערכה הקיים ועל פני מפת המיצוב הקיימת, ייתקלו ב"חומה שיווקית". זהו מכשול, אשר מוצב בפני כל מתחרה חדש על ידי המתחרים הוותיקים הקיימים בשוק, ומצריך אסטרטגית חדירה מותאמת (נסיון לפתח מנוע מוגדש קטן בכדי לקבל חסכון בדלק מחד והנאה מביצועים מאידך ומנגד בתמורה למוצר שעוד לא התקבלה בשוק הרוכשים וכרגע עומד במבחן התרשים הנ"ל). בכדי לגבש את האסטרטגיה הטובה ביותר, יש להבין את התהום השיווקית ולמה היא נוצרת.

עריכה אחרונה על ידי ravidp18
פורסם

משפט חזק? איך הוא יכול להיות חזק אם הוא כ"כ לא נכון?

אני יכול לתת לך רשימה ארוכה של רכבי בנזין ללא טורבו שהם ממש רכבים עגלתיים שבקושי זזים, ורכבי טורבו דיזל עם ביצועים מעולים וממש לא רגילים.

לפותח השרשור - גם בגלל אנשים כאלה שחיים במיתוסים של שנות ה70 לגבי הדיזל, יש מיעוט שבוחר בדיזל.

Audi A6 3.0TDI quattro - Because you don't need high revs whan driving up hill

 

Volvo 850 2.5GLT (MY 1994) - SOLD

VW Passat 1.8T(MY 2000) - SOLD

פורסם (נערך)

אשמח לקבל את הרשימה הארוכה.

אנא הקפד על שנתון זהה ,נפח מנוע מקובל וטכנולוגיה זהה בהשוואה כולל מערכת העברת הכח.

[אנא ציין כלי תחבורה שתכנונו היה ייעוד מסויים (או תכנון הנדסי לקוי) והוא איננו מושפע מהנ"ל-התייחס לפיסיקה נטו]

עריכה אחרונה על ידי ravidp18
פורסם

קודם אתה תציין מהו "רכב רגיל" ומהו "כלי ביצועים", ואנא התייחס לשנתון, נפח מנוע, והעברת כח.

פורסם
משפט חזק? איך הוא יכול להיות חזק אם הוא כ"כ לא נכון?

אני יכול לתת לך רשימה ארוכה של רכבי בנזין ללא טורבו שהם ממש רכבים עגלתיים שבקושי זזים, ורכבי טורבו דיזל עם ביצועים מעולים וממש לא רגילים.

לפותח השרשור - גם בגלל אנשים כאלה שחיים במיתוסים של שנות ה70 לגבי הדיזל, יש מיעוט שבוחר בדיזל.

 

ידידי, אם היית טורח לקרוא את החתימה שלי, היית מבין שאני חף ממיתוסים אלא מדבר מניסיון בלבד.

נוסע בפריוס 2008

פורסם
אז אני מניח ששנתון ,נפח מנוע מקובל וטכנולוגיה זהה ידועים לך.:wink:

 

מסתבר שלא. זרקת אז תפרט.

פורסם

השאלה איזה שוק שואלים.

השוק באירופה שוקק יחסית בדגמי סולר, לעומת השוק בארץ ששמור לנהגי מונית / מורי נהיגה.

למה ? שאלה טובה, אולי האירופים גילו משהו שאנחנו עוד לא.

לדעתי, מדובר כמו התפתחות הסטיישינים בארץ, רק אחרי שהיבואנים עשו בשכל והבינו שאין סיבה הגיונית שסטיישן יעלה כ"כ הרבה מעל לדגם רגיל. ומאז התחלנו לראות הרבה יותר סטיישן בכבישים.

 

ככה לדעתי נוכל לראות פה יותר דגמי סולר, כאשר הפרש המחירים יהיה אטרקטיבי.

 

הקהל הישראלי הוא קצת פחדן לדברים שונים עד שמנגישים לו אותו עם מחיר אטרקטיבי (לדוג' שוק הפלואנס דיזל בליסינג)

 

ובדיוק מאותה הסיבה שהוא יעדיף לשלם יותר על טיוטה אייגו לעומת התאומות זהות C1 ו-107, או לשלם יותר על פולקסווגן אפ! (7K יותר!) לעומת הסקודה סיטיגו או סיאט מיי.

פורסם (נערך)

דוגמה: טויוטה היאס שנת 2008 נפח מנוע 2500 טורבו דיזל (117 כ"ס) הנועד ל"משא"בעל תיבת הילוכים ידנית

שונה בכח הסחיבה באופן מורגש ביותר מטויוטה היאס שנת 2007 האוטומטית בעלת נפח 2500 טורבו דיזל (102 כ"ס) השוני נובע ממערכת העברת הכח וכן משינוי טכנולוגי במנוע.

 

עוד דוגמא:

ניסן אלמרה שנת 2002 דגמי מנועים 1.6 מול הדגם החדש 1.8 ,חוץ משינוי הנפח, השוני הטכנולוגי המעניק תצרוכת דלק עדיפה דווקא למנוע ה- 1.8

1.6.jpg1.8.jpg

 

בד"כ הטנולוגיה מתקדמת עם השנתון (אך לא בהכרח ,עדיין יש שיקולים כלכליים לחברות הרכב. לדוגמא: פיאסטה שנת 2002 בעלת מנוע 1.3 מיושן שפותח בערך בשנות ה 60 . וכן פיאט קובו 2014 שמותקן שם מנוע 1.4 8 שסתומים ותיק של PSA שהיה מותקן גם על פיג'ו 205 .אך צ'יפרו אותם עם שינויים סביבתיים קלים כדוגמת מותחנים ומערכות הזרקה וכדו' )

 

לכן צריך להשוות את אותה רמת טכנולוגיה השייכת לשנתון ולייעוד הרכב.

קח לדוגמא את הרנו פלואנס טורבו דיזל מנוע 1500 עם 110 כ"ס 2011 ותשווה אותה לרכב בעל ייעוד זהה כמשפחתי גדול בעל טכנולוגיה שיצאה בשנתון זהה כבנזין למשל טויוטה קורולה שנת 2009 מנוע 1.6 בנזין המספקת 124 כ"ס .

 

ההבדל הבולט בין שני כלי הרכב הוא המומנט לטובת הרנו פלואנס אבל המומנט של הקורולה בהחלט תספיק אם תשדך אותה לגיר הנכון.

(רובוטי או ידני. כי האוטומט הפלנטרי בקורולה הזו פשוט זוועה בעליות של ירושלים ולא מספק את הסחורה פשוט תקוע בין הילוכים3-4 אבל במישור הגיר הזה מספק תצרוכת דלק מצויינת להפליא) .

עריכה אחרונה על ידי ravidp18
פורסם

אתה מתחמק ממה ששאלתי דרך ציורים וגרפים. המשפט שרשמת אולי נמחק (אבל עדיין מצוטט למעלה) אבל השאלה נשאלה.

אם כבר זרקת את הרנו תעשה השוואה בין המגאן דיזל ל-1.2 טורבו בנזין.

מנוע 1.5 מול 1.2

הספק 110 מול 135

מומנט 24.5 מול 20

תאוצה 12 מול 9.7

מהירות מירבית זהה

 

ועכשיו למה שאתה רשמת:

בנזין עם טורבו - כלי ביצועים

דיזל עם טורבו - רכב רגיל

פורסם (נערך)

אתה לא חושב שהנתונים שרשמת על מנוע ה 1.2 בנזין מרשימים מספיק לנפח קטנטן שכזה? (אולי תנסה מנוע 300CC?:idea:)

 

תוספת הכח שתורמת מערכת הגדשת הטורבו יעילה יותר ברכבים שנפח המנוע גדול יותר (דיזל או בנזין).

כמובן שאם תגדוש מנוע 1.2 דיזל יש סיכוי לא קטן שתקבל הספק נמוך מאוד;

מקור:

http://green.autoblog.com/2010/05/01/volkswagen-announces-new-1-2l-three-cylinder-diesel-should-push/

 

( The new engine produces 74 horsepower and 133 pound-feet of torque at just 2,000 rpm )

 

לרכבי הדיזל בד"כ יש מטרה יעודית והיא בעיקרה המומנט! (משאיות,אוניות,אוטובוסים וכדו')

כי ההגדשה תלויה ביכולת לדחוס אוויר שאמור בסופו של דבר לעבוד עם הסולר ביחס עבודה מתאים.

 

כל המהות של מגדש הטורבו היתה לממש את פוטנציאל היעילות הטמון בנפח המנוע הקיים בין אם בהספק ובין אם במומנט.

מצד שני לא ניתן להתעלם מהעובדה שרכב בו פועל מנוע דיזל תורם משמעותית לנתון זה ביחס לרכב המונע בבנזין גם ללא שום קשר להגדשת המנוע.

 

בעיקרון ,הוספת מגדש טורבו למנוע קטן ,די מפספסת את היתרון הכח שלו מצד אחד, אבל מרויח בגדול את זמינות הכח בזמן הרצוי(עד כמה שניתן להגדיש את הצילינדר הקטנטן) לכשבינתיים אתה מרויח בסל"ד סרק ועד מתון, נפח מנוע קטן המתבטא בסופו של דבר בחסכון בדלק (וזה מה שמתכנני המנועים רוצים בסופו של דבר-למשוך קליינטים).

עריכה אחרונה על ידי ravidp18
פורסם

עוד פעם אתה מחליט ללכת סחור סחור ע"י הפגנת ידע במובן מאליו.

איפה ראית שרשמתי שאני לא מתרשם ממשהו?\

נתתי לך דוגמא לשתי מכוניות זהות עם נתונים דומים כאשר האחת עם מנוע טורבו בנזין והשניה טורבו דיזל. אתה קראת לטורבו בנזין כלי ביצועים וטורבו דיזל רכב רגיל. אז אם נתייחס לדוגמא שלי, גם הדיזל כלי ביצועים, או שהבנזין הפעם רכב רגיל.


×
×
  • תוכן חדש...