Jump to content

daido1

  • הודעות

    549
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

1 עוקב

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של daido1

נהג נמרץ

נהג נמרץ (4/14)

2

מוניטין

  1. שלום לכל העוקבים. הגיע הזמן לטיפול שנתי. כעיקרון, צריך לטפל פעם בשנה או כל 20,000 קמ' (המוקדם מביניהם). עבורי זה כבר הטיפול השני לאחר 33,000 קמ' ושנתיים על הכביש. אין שום בעיות אמינות עד כה, שום תקלות מכאניות או אלקטרוניות. אפילו הבאג המעצבן של איפוס תחנות הרדיו , נרגע קצת - פעם אחרונה התאפסו לי כל התחנות לפני 4 חודשים. שיפור נחמד הורגש במתלים שהתרככו קצת, כפי שקורה בהרבה רכבים חדשים. אני מרגיש שכעת הרכב ממצה את פוטנצייאל הנוחות שלו בכבישים עירוניים או משובשים! לא משהו דרמטי, אך בהחלט מורגש, וגם חשוב - כי נוחות נסיעה היתה אצלי פקטור מרכזי בבחירת המגאן. להלן המחירים בחשבונית הטיפול להתרשמותכם- עבודה + חלפים = 1,266 ש"ח כולל מע"מ. לאחר 5% הנחה על חלקים ו-10% על עבודות, מוסך מרתון , רעננה. מזה יש להוריד 162 שקלים - בחרתי להוסיף ווקס שכמובן לא ממש קשור לטיפול. אז בסך הכל זה יוצא 1,100 שקלים לאחר הנחות. אני כבר מנחש שאפשר היה להשיג זול יותר במוסך פחות מרכזי, או לוותר על עוד איזה 2-3 חלקים שלא הכי הכרחיים... 😉
  2. אתה יכול בבקשה שלך גם קצת "לחפור" להם, כדי שהתובע ישתכנע שאין טעם להתעקש כאן. אם אכן רק 1 קמ"ש חסר להפחתה כה משמעותית בגובה הקנס ונקודות, אז תוכל להשתמש במושג הסטטיסטי "סטיית תקן". את ההפחתה של 5 קמ"ש, הם עושים בגלל "סטיית תקן" ברמת הדיוק של הממל"ז. המשמעות היא שאין כאן שחור לבן. זה לא שעד 5 קמ"ש "אין ודאות" וב-6 פתאום יש. כל מה שזה אומר זה שהסיכוי שאכן נסעת במהירות שמיוחסת לך הוא רק טיפה יותר גבוה מהסיכוי של מישהו שהיו רושמים לו 1 קמ"ש פחות ממך. (כלומר - אתה עדיין ב"טווח טעות המדגם", כמו שאומרים בהקשרים אחרים...) עיקרון משפטי ידוע הוא, זה שאם יש ספק, אז יש לשפוט לקולא - לטובת הנאשם. תנגן בנימוס לתובע, ונקווה שיהיה טוב. בהצלחה!
  3. אין סיבה. אבל התחלתי לגלוש באיטיות את ה-70 מטרים כשהמחסום רק התחיל לעלות. רק לאחר כ-5-10 שניות הרמזור-מחסום הפסיק להבהב (אפשר לשער שגם הרמזור המקדים מאחוריי עבר לירוק...) אל המחסום עצמו הגעתי , כשהוא כבר לגמרי למעלה וברור שכל הרמזורים מסביב ירוקים. השאלה היא, האם קטנוניים ותופסים אותי על עצם זה ש"גנבתי" רמזור אדום, או שמבינים שמה שחשוב זה מה מצב המחסום והרמזור בזמן החצייה.
  4. https://www.google.com/maps/@32.2287813,34.8431753,15.92z המפגש המדובר, נמצא ב-"עוקף בני ציון", נסעתי מפארק יקום לכיוון מזרח. בשני הכיוונים יש "רמזור מקדים" עם מצלמה, כ-70 מטרים לפני מחסום הרכבת. הנה, מצאתי גם את הקישור הבא: https://www.mitsu.co.il/?p=1313 כביש 5511 הסמוך לחוות רונית, בערך מול געש, על מחסום הרכבת מספר 30, ממערב למזרח. סוג מצלמה: מהירות/אור אדום. מספר סידורי המשרד לבטחון פנים: 114. הוקמה: 08.03.2017. פרטים נוספים: מצלמת מחסום רכבת. הלכה למעשה, לנוסעים מזרחה לפני מחסום פסי הרכבת.
  5. בגלל זה אמרתי שזאת כנראה "עבירה מנהלתית" (עפ"י הגדרות החוק). עפ"י הגדרות אלה, עברתי המון המון שניות לאחר שהתחלף לאדום!!! לכאורה, עבירה שגם מחייבת פסילת רשיון! אבל בפועל מדובר במקרה מיוחד שלא קשור לצומת רגיל , ו-5 שניות לפני שהתחלף לירוק הרמזור האחורי(לא זה שצמוד למחסום). זהו "רמזור ביטחון" שכל מטרתו היא לעשות סייג ולהרחיק אותי מהאפשרות של חציית פסים מסוכנת. יש בכלל בחוק הגדרה מיוחדת לרמזור הזה? יש לי אפילו הרגשה שהטעות שביצעתי הינה די נפוצה, כי אם יש שני רמזורים אדומים שקשורים אחד לשני, אז באופן טבעי העין שלנו יותר ממוקדת ברמזור המהבהב (זה שצמוד למחסום). לכן, אני מנסה להבין מה הגדרות החוק למצב הזה, וגם מה השיקול דעת של המשטרה / בית משפט / מפעילי מצלמת הרמזור למצב (אם יש בכלל...)
  6. ייתכן וביצעתי עבירה, שלדעתי היא יותר "מנהלתית", ולא מסכנת אף אחד. תיאור: לפני מפגש רכבת יש מחסום אוטומטי ורמזור רכבת מהבהב. כ- 70 מטר לפני המחסום, יש עוד רמזור רגיל (כמו בצומת) עם מצלמה. עצרתי לפני הרמזור הרגיל באדום כמובן עצירה מלאה. אבל לאחר שהרכבת חלפה, כנראה שהעיניים שלי היו ממוקדות יותר במחסום וברמזור המהבהב. כשראיתי שהוא עולה, התחלתי לגלוש באיטיות את ה-70 מטרים לעבר המחסום. הגעתי אליו לאחר שעלה במלואו, הרמזור המהבהב הפסיק, וחציתי בבטחה כבר לפחות 20 שניות לאחר שהרכבת חלפה, ביחד עם כל המכוניות מהכיוון ההפוך. השאלה היא אם המצלמת רמזור צילמה אותי בכל זאת, בגלל שלא צייתתי לרמזור המרוחק? סכנה הרי לא היתה כאן, כי את המחסום ואת הפסים עצמם חציתי ביחד עם כולם כשהמחסום למעלה במלואו. ואם צולמתי - האם יש איזשהו מדרג של חומרת עבירות? או שדיני הוא בדיוק אותו דין כמו נהג שמתפלח במחסום בשנייה האחרונה?...
  7. תופעה די מעצבנת שנתקלתי בה במדיה: בערך פעם בחודש כל 12 תחנות הרדיו הקבועות מתאפסות לברירת מחדל (87.50 FM). אין שום בעייה עם החשמל, ושום דבר אחר לא מתאפס. נראה כמו סתם באג מעצבן. עוד מישהו נתקל במקרה בתופעה?
  8. דעתי היא שהרכב איכותי מאד , מפנק , ועושה רושם גם די אמין (רק תחושה ראשונית על סמך 10,000 קמ' ראשונים) אני מציע שתתייעץ עם בעלי דיזל לגבי הדגם הספייציפי שאתה מעדיף, אני עם בנזין. הכי טוב זה פשוט לתפוס איזו מונית עם הדגם הזה, ולחפור קצת לנהג...
  9. באיזה דגם / שנה? במגאן החדשה הוא מעט איטי בתגובה הראשונית, אבל די החלטי בהחלפות הילוכים.
  10. שיא חיסכון הושג הערב. איפסתי לאחר תדלוק ונסעתי 11 קמ' באיילון צפון (השלום עד הרצליה צפון) עם בקרת שיוט על 90 קמ"ש, ומצב נהיגה "ירוק" (eco). אפילו ל"מורה לחיסכון" לא היה על מה להוריד, אז נתנה לי ציון 100. (בד"כ היא ממש "קשוחה" איתי) צריכה ממוצעת : 3.9 ל'/100 קמ' = 25.5 קמ'/ל'. לפני חודש כיילתי את המחשב, אז יש להפחית כ-10%. בסה"כ יוצא 23 קמ'/ל'. להזכירכם, זה בנזין , לא דיזל. לרכב יש 6,100 קמ'. שמעו המנוע הזה פשוט יהלום! כשצריך הוא בועט, אבל במצב הטבעי למגאן - נסיעה רגועה ונינוחה - הוא חסכוני ביותר! (גם אם הנתונים הנ"ל לא הכי מעשיים רוב הזמן... )
  11. חשבתי הפוך. לוקי "מחלת שכנוע עצמי", בד"כ משכנעים עצמם שמה שקנו, זאת תמיד הבחירה הכי חכמה, לא? אני דווקא יצאתי אובייקטיבי... חיפוש חנייה - הסיטרואן עדיפה על הרנו (קצרה ביותר מ 10 סמ') וברור שהגולף עדיפה על שתיהן. אגב, שקלתי לרכוש גולף, אך פסלתי בגלל העדר אבזור חיוני. אפילו חשבתי לתת צ'אנס לצ'מפיון, למרות כל ההכפשות...
  12. גבולי. ממש לא סוכריות, ולא כסף קטן בשבילי! אסביר אלו עוד יתרונות יש ל C5 על פני המגאן שהיו גורמים לי להשקיע את ההפרש: 1. זוכרים מאיפה התחלתי? נוחות. נכון, המגאן נוחה. אך C5 אירקרוס לפחות בשתי ליגות נוחה יותר. הרבה יותר מרוסנת בעיר ומחוץ לעיר, בעוד המגאן קצת "מתנדנדת" בסגנון של פעם. גם המושבים של הסיטרואן הם ליגה בפני עצמה, שוקל להזמין אותם לסלון. 2. יותר מרווחת מאחור, למרות בסיס גלגלים קצר ואורך כללי משמעותית קצר יותר. (ת'כלס הבגאז' הענקי של הרנו מיותר לי). 3. עושה רושם שהמערכות בטיחות האקטיביות ברמה יותר גבוהה מהמגאן, במיוחד "שמירה במרכז הנתיב" ו"סיוע בפקקים". 4. ביצועים. תוספת של 40 כ"ס , ותאוצות יותר חזקות, ועם גיר פלנטרי מצויין. (ברנו רובוטי). יש עוד כמה יתרונות קלים לסיטרואן, אבל לא משמעותיים עבורי. שורה תחתונה, אני ממש לא מרגיש שנפלתי! המגאן רכב מצויין ומפנק, ובטח תמורה מעולה למחיר! אבל C5 שהושקה ממש היום, בהחלט שווה את ההפרש! ולטעמי לפחות, גם דיל הרבה יותר שווה מ"האחות הסקסית" לבית פיג'ו.
  13. סוגר רשמית את השרשור מבחינתי. כעת בהשקת C5 Aircross באולם שורק. נתחיל מהסוף: לובינסקי פיספסו אותי וחבל. בדיעבד, אני די בטוח שהייתי ממתין בסבלנות ורוכש את ה C5 Aircross, מנוע 1.6 במחיר סביר (יחסית..) של 180 אלף שקלים. גבול התקציב שקבעתי לעצמי. מדוע בדיעבד? כי מספר פעמים השנה "הצקתי" להם עם השאלה, האם יציידו את ה C5 עם לד מלא בדגם בנזין החזק במחיר שפוי (בניגוד ל 3008 שבה מקבלים את זה רק ב GT ב-230,000!) מסתבר שלבסוף קיבלו את ההחלטה הנכונה וברמת אבזור של 180K כללו גם את הלד. עד לפני 3 חודשים לא הסכימו להתחייב ואפילו לא לרמוז, ולכן גם לא המתנתי. חבל. בדיעבד: האם היה שווה לי להמתין? בהחלט כן! המגאן מגניבה לאללה, אבל ה C5 זה כבר חתיכת שדרוג. גם בנוחות, גם באבזור, ועוד בהרבה דברים. גם בקרת שיוט אדפטיבית מ 0 קמ"ש (זחילה בפקקים) זה פלוס מגניב. אילו הייתי יודע שתמורת תוספת של 50,000 שקלים אני אקבל את כל הדברים הטובים (וגם את הלד..) הייתי ממתין בסבלנות. אולי פעם הבאה, לובינסקי, תלוי בעיקר בכם...
  14. חזק מאד גם בשרב! מקרר במהירות וביעילות, ומדיווחים שקיבלתי - גם פתח המיזוג האחורי בהחלט תורם את שלו לפינוק היושבים מאחור. חוזר רק על הערה שציינתי כאן קודם - במצב "חיסכון", החליטו ברנו שתושבי מדינות חמות מוכנים לסבול קצת למען סביבה ירוקה יותר. בהחלט מרגישים "ריסון" מסויים של עוצמת המדחס... (מבאס בצהריים, פחות קריטי אחה"צ).
  15. מעבר להנאה של סחיטת הדוושה ותחושת דחף (ממש קל במקרה זה...) , המטרה היא לקבל מדד אובייקטיבי של הביצועים ביחס למתחרות. תאוצות ביניים (במיוחד מסל"ד נמוך) חשובות למטרת עקיפות מהירות ובטוחות, ותאוצה מ-0 עד 100 זה מדד יותר כללי שמשקף את רמת הביצועים של הרכב. שקלתי את האוקטביה 2.0 , והתאוצה שלה בהחלט בכמה רמות חזקה יותר מזו של המגאן! פסלתי בגלל... מראה חיצוני, ועיצוב פנים מדכא. מכל שאר הבחינות - בהחלט מתחרה קטלנית! אילו המגאן היתה יותר יקרה וקרובה למחיר של האוקטביה, יש מצב שהייתי מעדיף בכל זאת את האוקטביה.
×
×
  • תוכן חדש...