Jump to content

240sx

  • פרסום הודעות

    71
  • תאריך הצטרפות

  • פעילות אחרונה

מוניטין

10 נייטרלי

אודות 240sx

  • דירוג
    נהג חדש (> 40 הודעות)
  1. רוב הצמיגאים ממש מפחידים אותי ברמתם הירודה. לפני כמה שנים חיכיתי בתור אצל חשמלאי רכב בתחנת דלק ליד הבית. יש שם פנצ'ריה צמודה שלא קשורה לחשמלאי, אבל יצא לי לשמוע ולראות מה הולך שם במשך יותר משעה. מגיעות בבוקר הרבה נשים עם פנצ'ר בגלגל. לא היתה אחת שתיקנו לה את הפנצ'ר, ולכולם הצליחו למכור 2 או 4 צמיגים חדשים במחיר מופקע. ראיתי גם שהעובד ממלא הרבה אוויר בגלגל החדש, וכשמישהו שאל אותו כמה לחץ הוא שם, התשובה היתה 40 תוך שהוא מראה שכתוב על דופן הצמיג שהלחץ המקסימלי הוא 40. אני מצאתי פנצ'ריה שהגעתי אליה במקרה, אבל כשראיתי שהם מהדקים בעדינות את ברגי הגלגל עם מפתח מומנט ידני ולא עם פטיש פניאומטי, נהייתי לקוח קבוע כבר די הרבה שנים, ועם 3 מכוניות במשפחה. עדיין, אני עומד ליד מכונת האיזון ומוודא שעושים עבודה כמו שצריך, וגם עומד לידם כשמרכיבים את הגלגלים למכונית.
  2. בתי ישבה במושב האחורי (כשבעלה נוהג) ללא חגורת בטיחות וקיבלה דו"ח עם סעיף 7165-"נוסע לא חגור", שגוררת 250 ש"ח קנס ו-4 נקודות. סעיף נסיבות המקרה מהדו"ח מצורף בתמונה. לדעתי היתה צריכה לקבל עבירה 6706 - "נוסע במושב האחורי לא חגור", שגוררת 250 ש"ח קנס ורק 2 נקודות. האם כדאי לנסות לשנות את עונש הנקודות? כיצד עושים זאת? תודה מראש לכל מי שיעזור.
  3. ככל הידוע לי, שמן עודף נשרף די מהר במנוע, וזה גורם לנזק מצטבר בממיר הקטליטי. פעם בטיפול, כשמילאו לי כס"מ וחצי מעל הסימון העליון, חזרתי למחרת למוסך וביקשתי שירוקנו קצת. הם לא אהבו את זה אבל עשו זאת. מאז אני מקפיד להזכיר להם בכל טיפול לא למלא מעל קו הסימון. לדעתי פשוט קל להם לשפוך פנימה גלון שלם של שמן ולחייב אותי עבור גלון שלם. הפתרון העדיף הוא להקפיד שימלאו בדיוק לסימון ושיתנו לך את הגלון עם העודף. כך הם יכולים לחייב על גלון שלם ולך יש קצת שמן להוספה בעתיד. הרי עד הטיפול הבא, עוד שנה או 15,000 ק"מ, מן הסתם תצטרך להוסיף קצת שמן.
  4. מוסך עוז ניסו לעבוד עלי לפני כמה שנים: אמרו שצריך להחליף בית מצערת ואפילו הראו לי שזה מה שהמחשב דיאגנוסטיקה שלהם אמר. הלכתי למוסך רון בת"א והוא החליף חיישן למבדה. יצאתי בנזק קטן בערך פי 5 ממה שמוסך עוז רצו. בימינו אני מטפל באוטו רויאל באזור הצ'ק פוסט ומרוצה. ממליץ.
  5. תודה לשני המגיבים, שאמנם נתנו תשובות סותרות, אבל בכ"ז עזרו. Car-Lab: שקלתי את הבקבוק שקניתי, והוא שוקל 296 גרם. באמזון-בריטניה ראיתי שכתוב שהמוצר הזה שוקל 281 גרם. ייתכן ומבחינת כמות החומר קיבלתי כמות מלאה, אבל עדיין קצת מטריד שאין שם סגירה מתחת לפקק. הרי הסולוונטים יכולים להתאדות לאורך זמן אם הסגירה היחידה היא פקק הפלסטיק המוברג. אני עדיין מתלבט אם לחזור לחנות ולבקש בירור או החלפה, או פשוט להשתמש הפעם במה שקניתי.
  6. קניתי בחנות מוכרת אוטם צבע Menzerna Power Lock בבקבוק של 250 מ"ל. בבית פתחתי את הפקק, וראיתי שמפלס הנוזל מגיע בערך לשלושת-רבעי הגובה, וגם לא היתה סגירה מתחת לפקק ע"י foil כפי שציפיתי. האם כך מגיע המוצר הזה או שאולי מכרו לי מוצר פתוח? תודה למי שיכול לעזור עם תשובה.
  7. לי היתה בעיה דומה עם ג'טה. מילאו במוסך (לא רון) כס"מ מעל המקסימום. המנוע כנראה ישרוף את השמן העודף די מהר, אבל זה יכול לגרום לנזק לממיר הקטליטי. אני חזרתי למחרת למוסך וביקשתי שירוקנו קצת שמן. הבעיה היא שכמות השמן שיש לשים בהחלפת שמן היא איזה מספר מוזר כמו 3.7 ליטר, והרבה יותר קל לעובד המוסך לשפוך את כל הגלון פנימה מאשר לבדוק כמה פעמים תוך כדי מילוי.
  8. כנראה שזה תלוי במוסך. החווייה שלי היתה הרבה פחות טובה. באתר של צ'מפיון מלאתי פנייה לשירות הלקוחות ונתתי את כל הפרטים על הרכב שקניתי לפני מספר שבועות מקרוב משפחה. לא קיבלתי מעולם תגובה, למרות שהשארתי מייל וטלפון. ניגשתי למוסך ששם טופל הרכב (עוז בחוף שמן בחיפה) אחרי שהתקשרתי אליהם. הם לא מוכנים להוציא תדפיס, אלא רק להראות לי את מסך המחשב עם היסטורית הטיפולים. העתקתי בכתב יד כמה פריטים מעניינים (החלפת חלקים במסגרת האחריות), וזהו. הם טענו שאינם יכולים להדפיס עבורי את ההיסטוריה כי מופיעים שם פרטים על כרטיס האשראי של הבעלים הקודם, ועוד כל מיני תירוצים קלושים.
  9. יד 2, אצלי (בעצם אצל אשתי) כ-7 שנים. יד ראשונה היה דוד שלי, כלומר בעלות פרטית בלבד עם נהגים מבוגרים שנוסעים במתינות. לרכב כ-160,000 ק"מ, מנוע שלא צורך שמן בכלל וללא נזילות. גיר (אוטומטי) שופץ לפני כ-4 חודשים בעלות של כמעט 5,000 ש"ח (לפני שהחלטתי למכור את האוטו). הרכב נמכר כעת עקב הזדמנות לרכוש רכב אחר בתוך המשפחה. היסטוריית טיפולים מלאה. טסט באוקטובר. מחיר מבוקש: 21,000 ש"ח. הרכב נמצא בחיפה, בכרמל. אהוד 054-4830879
  10. אמנם לא בקריות, אבל היה לי נסיון טוב בנושא שכפול מפתחות רכב עם פיכטנבאום בעיר התחתית.
  11. תודה על העצה, אבל אולי אחדד קצת: כבר קראו קוד עם סורק, ולמרות שאין לי את המספר, ראיתי שעל המסך כתוב שזה בעיית מצערת. השאלה היא האם למוסך המורשה אין "יד קלה על ההדק", וברגע שהוא רואה את התקלה הזאת הוא ממליץ על החלפת בית המצערת, ולא שוקל בכלל ניקוי או משהו אחר. שאלתי את המכונאי לגבי ניקוי, והוא מלמל משהו על כך שזה לא יעזור כי זו תקלה חשמלית. בקיצור, האם יש משהו שכדאי לבדוק או לעשות לפני החלפת בית מצערת?
  12. שלום לכולם, במכונית הנ"ל עם כ-120,000 ק"מ, מנוע 1400 סמ"ק, קוד BBZ, הנורה הצהובה עם ציור המנוע, מה שבספר הרכב נקרא "תקלה במערכת זיהום האוויר", דולקת כבר הרבה זמן. מוסך אחד, לא מורשה פולקסוואגן, התחבר עם המחשב ואמר שהבעיה היא בחיישן החמצן (לא זוכר אם קדמי או אחורי). מוסך אחר, מורשה, התחבר עם המחשב ואמר שהבעיה במצערת, וצריך להחליף אותה. שאלתי אם ניקוי אולי יעזור, ואמרו שלא. רק להחליף. האוטו נוסע לא רע, אבל לפעמים באמת התחושה היא שהמצערת לא כל כך מגיבה בזריזות. מדידת זיהום אוויר בטסט אולי היתה מלמדת משהו, אבל לדעתי הם בכלל לא בודקים שם אלא מפברקים מספרים על הטופס, כך שהאוטו עובר טסט. בעיה נוספת שלדעתי לא קשורה היא שמד הטורים משתגע בזמן האחרון: למרות שהסל"ד מרגיש ונשמע באוזן בסדר, המחוג של מד הטורים מתרוצץ ומגיע בכיף למעצור שלו בסביבות ה-8000 סל"ד. לפעמים הוא נשאר שם, לפעמים חוזר באיטיות לתחום הנורמלי, וכו'. האמת, אני לא סומך כל כך על אף אחד מהמוסכים שהייתי בהם, ולא בא לי להתחיל להחליף חלקים יקרים ואולי הבעיה לא תיפתר. הייתי שמח לשמוע עצות מהמבינים כאן: האם הייתם מנסים ניקוי בית מצערת קודם? האם מנסיונכם זה בכלל עוזר? האם להחליף בית מצערת וזהו? תודה.
×
×
  • Create New...