Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7133 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום וברכה,

ביום ב' הקרוב אני מקבל את הרכב החדש שלי מהסוכנות (סוויפט)

אני זוכר שיש המלצות שלא לנסוע מעבר לסל"ד מסויים במשך X ק"מ

רציתי לשאול איזה סל"ד, כמה קילומטרים ומדוע.

וכן האם להקפיד על דברים נוספים ברכב חדש

 

בברכת יום נפלא

פורסם

ישנו ויכוח בנושא ההרצה .יש כאלה שטוענים ברכבים החדשים אין שום צורך והרכבים עוברים הרצה במפעל וכו וכו .אבל יש שחושבים שעידיין צריך לעשות הרצה כדי לתת לחלקים החדשים "להשתפשף" אחד עם השני כדי לא לגרום לבלאי יתר ,ובמהלך ההרצה (כ 5000 קמ אבל גם לזה אין כלל מפורש יש אומרים 2000 קמ) לנהוג בעדינות ולא להעמיס על המנוע. שזה אומר לא לנסוע בסלד גבוהה בערך עד 3000-4000 סלד. לא לאמץ מנוע קר לא לנסוע עם רכב עמוס . אין מספרים מוחלטים ומדוייקים.

לפי דעתי כן כדאי לעשות הרצה של בערך 5000 ובמהלכם פשוט לא להעמיס את המנוע ושאר המכלולים.

...Our necessities are few but our wants are endless

פורסם

חשוב לבדוק שמן לעיתים תכופות.

 

לפי מה שקראתי בכמה מהשירשורים כאן בפורום כדאי גם לעבור אצל פחח ולוודא שהרכב לא עבר תאונה ותוקן ע"י היבואן.

אסף

פורסם

אין צורך לעשות הארצה. מומלץ לבדוק שמן מנוע ונוזלים אחרים לעתים תכופות יותר, יש אפשרות של אכילת יתר של שמן ואיבוד נוזל קירור.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

ואתה קובע זאת על סמך נסיון של שנים עם בדיקת כלי רכב חדשים? או שיש לך איזה תואר?

 

או במילים אחרות: האם יש לך משהו שיכול לגבות את טענתך?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
ואתה קובע זאת על סמך נסיון של שנים עם בדיקת כלי רכב חדשים? או שיש לך איזה תואר?

 

או במילים אחרות: האם יש לך משהו שיכול לגבות את טענתך?

כן, בטח. לפני שמרכיבים את המנועים במפעל הם עוברים הארצה - בדיקה לפני הרכבה. "הארצה" על הכביש היא אמצאי נוסף לצורך "להיות בטוחים". ברכבים מהדור הנוכחי מדובר בערך על המלצות כמו 500 ק''מ הראשונים להשתדל להשאר בתחום עד 3.500 סל''ד, או כמו במאזדה6 מדובר על ה-1.000 ק''מ ראשונים בלבד בהם מומלץ לא להגיע לסל''ד בתחום האדום. זהו מושג מהשנים הקודמות, תשאלו מישהו בגרמניה או בארה''ב על "הארצה" ותקבלו :shock:

מה שכן, ישנה גם "הארצה" למכלולים אחרים של הרכב כמו ברקסים, שזה גם חשוב :idea: , לכן לא מומלץ להתפרע ולהעמיס על הרכב. אבל מדובר באמת מכמה מאות ק''מ בודדים הראשונים.... בוא נגיד עד 500-1.000 ק''מ.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

קודם כל לא הארצה אלא הרצה.

 

דבר שני המנועים אכן עוברים הרצה במפעל. אבל ברכב יש עוד המון חלקים - וכולם מחוברים ביחד, והם אינם מורצים במפעל - הרי אתה מקבל רכב עם 0 ק"מ ולא עם 1000 נכון?

 

לכן לדעתי האישית מומלץ לבצע את מה שכתוב בספר הרכב - בד"כ מדובר על עד כ1500 ק"מ ראשונים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

האם ישנו עדיין הצורך לעבור במוסך לאחר מספר ק"מ מסויים ע"מ לחזק ברגי מנוע או שדבר זה גם כן עבר זמנו עקב ההרצה שהמנוע עובר במפעל?

פורסם

בעיקרון ההנחייה היא ככה:

 

1,500 ק"מ ראשונים לא לאמץ את המנוע מעל 2.500-3.000 סל"ד.

לא לנסוע עם יותר מ-3 אנשים.

לא לעבור את ה80-90 קמ"ש.

בנסיעה ארוכה לא לנסוע עם אותה דוושה לחוצה אלא לגוון להוריד קצת גז ולתת קצת גז.

לא לאמץ את המנוע בקיקדאונים או משהו כזה ולהאיץ בעדינות.

 

לא צריך לחזק ברגיי מנוע עברנו את התקופה הזו.

כן מומלץ לבדוק שמן ומים ומאחר ו

1.במים ישנן בועות אויר שלאחר נסועה מסויימת(ברכב עם מערכת מים "פתוחה" כלומר שמנקזת אויר לבד) יכול לצאת אויר ואז תהיה ירידה במפלס.למלאות מים רק במורשה שקרוב ליד הבית.זה שרות חינם.

2.שמן-החיכוך בהתחלה גבוה ויכול לאכול קצת זמן עד.000 5 ק"מ ראשונים.ניתן להוסיף קצת במוסך בחינם במרכזי/מורשה שקרוב לבית בד"כ לא גובים כסף רוצים שתהיה לקוח שלהם.

 

בהצלחה ומזל טוב-נ.ב אל תשכח לקחת איתך איזה חמסה טובה משום מה לאנשים במדינה הזו אין פרגון.:fist:

אוטו זה כמו אישה.היית נותן את האישה שלך למישהו אחר?

פורסם

WTF? אז בשביל מה קונים רכב? לא זה לא זה לא זה. אתם יודעים את זה או שכל אחד פה הפך למהנדס?

חבר שלי עם סי 4 כשאבא שלו קיבל את האוטו(0 קילומטרים), הוא בטעות שם על טיפטרוניק(פעם ראשונה שנסע בדבר כזה) והוא נסע כל הדרך בהילוך ראשון(כנראה שהתיבה העבירה בקו האדום לשני וכו').

נחשו מה? הכל תקין עד היום(40 אלף האוטו עבר. לא יודע אם יש נזק לטווח הארוך, אבל לקצר לא נראה שיש בעיה).

 

באנגלית זה(הרצת מנוע) נקרא "break in"

אני מחפש בנתיים חומר, אחרי זה אחזור עם קישורים

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם

גם אם צריך לעשות הרצה וגם אם לא , היית לוקח את הסיכון ולוחץ עם הרכב איך שהוא יוצא מהחברה?

 

סע רגוע תלמד את האוטו קח את הזמן הוא לא בורח..

פורסם

ברכב חדש כדאי קודם כל לבדוק שהכל תקין ועובד. זה לא ברור מאליו.

שמעתי על לא מעט מקרים שבהם אנשים נפלו על רכב "נבלה" שעשה צרות מהיום הראשון. אם יש תקלות מולדות ברכב, כדאי לעלות עליהם כמה שיותר מהר כדי למנוע מהיבואן כל פתח להשתמטות מאחריות.

 

ואגב, יש דבר כזה "הארצה", זהו התרגום העברי למונח terraforming ומשמעותו הוא יצירת תנאים סביבתיים הדומים לאלו של כדור הארץ על פני כוכבי לכת אחרים.

אז תהיו בטוחים שאין צורך לבצע הארצה לכלי רכב חדש.

פורסם

כשחושבים על זה, למה בעצם היבואן לא מקפיד על כך? היבואן יכול להגיד בקלות שרכב שלא עבר הרצה כראוי, האחריות מתבטלת.

בכלל, כשקונים רכב חדש, צריך לשבת ולקרוא את כל החוברת, אם כתוב שיש צורך לנהוג X קילומטרים בY תנאים, אז לעשות את זה.

עד מתי ספטמבר 08.:(

×
×
  • תוכן חדש...