Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

אתה קצת מתקשה להבין איך זה עובד... 

היצרן ינכס את ההנחה לעצמו. המחיר נקבע לפי השוק לא לפי העלות 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני שעתיים, falou כתב:

אתה קצת מתקשה להבין איך זה עובד... 

היצרן ינכס את ההנחה לעצמו. המחיר נקבע לפי השוק לא לפי העלות 

מבין היטב כיצד הדברים עובדים.

בשוק חסר תחרות כמו השוק הישראלי סביר להניח שאתה צודק , אני מניח שאם היו פה מספר יבואנים לאותה תוצרת זה לא היה המקרה.

יש לי השערה די מוצקה שהצרכן הפרטי ידפק , אבל חברות הליסינג ידרשו ויקבלו את ההנחה הזו , כמו גדולים.

במקרים כמו הסכמים בין מדינות המחוקק היה צריך לכפות את מעבר ההנחה לצרכן ולא להשאיר זאת לטוב הלב של היצרן \ יבואן.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, CX25GTI כתב:

מבין היטב כיצד הדברים עובדים.

בשוק חסר תחרות כמו השוק הישראלי סביר להניח שאתה צודק , אני מניח שאם היו פה מספר יבואנים לאותה תוצרת זה לא היה המקרה.

יש לי השערה די מוצקה שהצרכן הפרטי ידפק , אבל חברות הליסינג ידרשו ויקבלו את ההנחה הזו , כמו גדולים.

במקרים כמו הסכמים בין מדינות המחוקק היה צריך לכפות את מעבר ההנחה לצרכן ולא להשאיר זאת לטוב הלב של היצרן \ יבואן.

אתה יודע על איזשהו שוק רכב בעולם בהם יש יותר מיבואן מסודר אחד לאותו מותג? אם כן, בבקשה פרט (או יותר מאירגון מכירות ושירות אחד במקרה שמדובר במותג מתוצרת מקומית). היצרן לא רוצה לשכפל מאמצים והשקעות, וזה די טבעי.
ודאי שפיצול כזה בשוק רכב לא גדול במיוחד כמו ישראל לא נראה הגיוני במיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחוקק לא יכול לכפות הסדר מסחרי. 

האפשרות היחידה מחיר בפיקוח - כלאמר מכסימלי בפיקוח וזה לא ישים לגבי רכב ובוודאי שלא ישים לגבי מוצר ייבוא.

 

בתחום אחר, יצרן הבין שתחרות בין מפיצים רק מפריעה (במיוחד כשיש "מכרזי רכש") היצרן החליט לפעול ישירות ללא מפיצים. 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, zaf כתב:

מחוקק לא יכול לכפות הסדר מסחרי. 

 

 

יכול גם יכול ועושה זאת כל הזמן.

לפני 17 דקות, CX25GTI כתב:

מבין היטב כיצד הדברים עובדים.

בשוק חסר תחרות כמו השוק הישראלי סביר להניח שאתה צודק , אני מניח שאם היו פה מספר יבואנים לאותה תוצרת זה לא היה המקרה.

 

אם אתה עדיין חוזר על המשפט הזה, אז עדיין לא הבנת כלום.

מה שאתה אומר זה שאם ההשוק הזה היה שוק אחר ולא השוק הזה אז הדברים היו אחרים...

שזה פשוט לא לתת לעובדות לבלבל אותך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין יצרן לא מקומי ולנציג מקומי? לא נתקלתי במגבלה כזו.
יש כללים , הנחיות, תקנים אבל לא התערבות בהסכם המסחרי.  יש לך דוגמא?

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, CX25GTI כתב:

יש לי השערה די מוצקה שהצרכן הפרטי ידפק , אבל חברות הליסינג ידרשו ויקבלו את ההנחה הזו , כמו גדולים.

 

 

אתה עדיין חושב על תמחור במובנים של עלות+רווח. זה לא עובד ככה, לרב.

Just now, zaf כתב:

בין יצרן לא מקומי ולנציג מקומי? לא נתקלתי במגבלה כזו.
יש כללים , הנחיות, תקנים אבל לא התערבות בהסכם המסחרי.  יש לך דוגמא?

 

אתה יכול לכפות חוזה, אתה יכול לייצר כאלו כללים, מכסים, תקנים שישנו את מהות ההתקשרות.

דוגמא?!

שוק הרכב.

המיסוי פה גרם לכך שמחירי הקנייה של יבואן ישראלי נמוכים מבשאר העולם, ולכן אין אפשרות לריבוי נציגויות ליצרן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדינה כפתה על היבואן מחיר? מגבילה אותו במחיר /מונעת ממנו למכור במחיר מבוקש? 

ממש לא המקרה.

ההתניות הן בנושא תקינה/ תאימות לתקינה/ בטיחות אבל ממש לא בהיבט המסחרי של מחירים/הנחות/כמויות/מלאים/תנאי תשלום/מטבע/שערי העברה או כל תנאי מסחרי אחר.  העדפת היצרן ל single point of contact in the market  היא מה שקובע. 

יצרן שלא רוצה יכול למנות כמה נציגים למוצר/קבוצות מוצרים (למשל רכב כבד/משאיות בנפרד מרכב פרטי ובנפרד מציוד הנדסי ) 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, falou כתב:

אתה קצת מתקשה להבין איך זה עובד... 

היצרן ינכס את ההנחה לעצמו. המחיר נקבע לפי השוק לא לפי העלות 

אתה בטוח שאין שום תסריט שיבואן יקח חלק מההוזלה או את רובה או את כולה לעצמו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, blackpolo כתב:

אתה בטוח שאין שום תסריט שיבואן יקח חלק מההוזלה או את רובה או את כולה לעצמו?

 

כבר הסברתי בשרשור איך התמחור בארץ עובד. היבואן מקבל מחיר זול במיוחד, שמתחשב במיסוי. יורידו את המיסוי, יעלו את המחיר בהתאמה. היצרנים לא פראיירים.

 

ואני אומר שוב, הדרך לקצץ את היבואנים זה לאסור עליהם לתת שירותי מוסך, ולהגביר את התחרות בתחום הזה, שם הלקוחות באמת שבויים (או יותר שבויים).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ממש ענית על השאלה שלי.

אז לדעתך כל יצרני המכוניות שמפיצים בישראל דגמי מכוניות כולם כולל כולם מתמחרים את המחיר לכל דגם ספציפי שהם מוכרים בישראל לפי השוק ולא לפי העלות האמיתית שלהם.

מאיפה הביטחון שכול היצרנים עובדים ככה? אולי חלקם יותר פתוחים לתת ליבואן משחק כלשהוא? אולי חלקם פועלים בשיטות שונות ? 

אני רוצה להניח שלשכל יצרן מכוניות יש את הDNA שלו והשיטות שלו והאני מאמין שלה מול היבואן.למרות שכולם באו להרוויח כסף. אני רוצה להאמין שזה נכון לעוד הרבה תחומים אבל אולי אני טועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, CX25GTI כתב:

נחתם הסכם סחר עם קוריאה אשר כולל ביטול מס של 7%  , הנ"ל רק לרכבים אשר מגיעים ממפעלי החברות מקוריאה בלבד.

ההסכם יכנס לתוקף בתחילת דצמבר, אני בספק אם הצרכן הישראלי יראה  שקל הנחה עקב כך...

נעקוב ונעדכן אם מחירי הרכב ירדו.

אני מניח שהיבואן יספר שהמחיר לא ישתנה עקב עליית הדולר...

 

עולות כתבות שיונדאי יורידו מחירים.

בפועל, תחלמו שזה יקרה.

מקסימום ייתנו יותר הנחות לחברות ליסינג.

שהדולר והיורו הגיעו לשפל גם העלו מחירים, אז למה שעכשיו לא יעלו?

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה בהמשך לאמור בעמוד האחרון בנוגע להפחתת המכס:

 

המכס בוטל.

 

משרד הכלכלה טען שהמחיר יירד.

 

היבואנים אמרו "מה, מה פתאום?"

 

קצת פרסום שלילי לאחר מכן, יצאה הודעה ש"המחירים יירדו".

(פרשנות: כמו שנאמר, אין פרסום שלילי. אחלה של קידום מכירות, כי עכשיו יבואו לקנות על סמך שהיה כתוב בעיתון "המחירים יירדו").

 

בסופו של יום, ברור שהשוק יתמחר את הרכבים ביחס למכוניות האחרות בשוק, ולא ביחס לעלות. ברור שחלק מהסיבסוד (ויתור על מס הוא סיבסוד) יתגלגל ליבואן וליצרן, ואולי, רק אולי, מיעוטו יגיע לצרכן. ככה היה עושה כל בית עסק, ככה עובדת מיקרו כלכלה ברמה הפשוטה ביותר.

 

https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/h1lnhobmi

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...