Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנדיס 07 הערכת מצב לפני יישור קו


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Tom_22,

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 4 דקות, Tom_22 כתב:

לא חושב, אבל אם לא ניקו את האזור סביב החיבור, אז לנקות ולראות שאין נזילות. 

על פניו אחד משני המוסכים לא אומר אמת. השאלה מי.

או שמא האטם יכול להיפגם טוטאלית בתוך 11 חודשים ו-12 אלף ק"מ?

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)
בתאריך 24.6.2024 בשעה 13:47, Tom_22 כתב:

ושוב - מה רשום בדיוק בספר הרכב (תמונה)?

אז איזה שמן מומלץ לקנות?

ונניח שאני לוקח 5W30, כמו שיש כרגע במנוע, יש עדיפות למותג ספציפי? זה משנה?

Castrol EDGE 5W30 LL 4L למשל טוב?

את כל נושא התקן פשוט לא הבנתי (A3, A5 וכדומה).

עריכה: קראתי כעת על הנושא ועוד יותר לא הבנתי. אם בהמלצות היצרן רשום לשים A1 A2 או A3, למה שמו A5?

IMG_8055.JPG

IMG_8057.JPG

IMG_8058.JPG

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
פורסם (נערך)

תקנים חדשים יותר, עם כביוכל שמן יותר איכותי 

8-EN.webp

אתה יכול לראות שA5 לעומת A1, כביכול עמיד יותר ויש לו טווח חיים ארוך יותר

לפי תקן SAE זה נראה הרבה יותר פשוט :
image.thumb.png.17a67384a33c493e421381994f1dff0c.png

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

בפועל כשאני הולך לחנות אני צריך לחפש דווקא תקן A?

אני רואה שתקן C יותר נפוץ. זה יותר טוב או משהו אחר?

מבין ש-SN יכול להיות בעייתי, עם התאמה למנועים חדשים בלבד?

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
פורסם (נערך)

image.thumb.png.60dffdac4a2c1625efeb873c7a4f145d.png

תמיד אפשר לקנות תקן גבוהה יותר השאלה אם זה שווה את זה כספית

במקומך לא הייתי שובר את הראש יותר מידי פשוט קונה שמן לפי סיווג API : SG ומעלה 

ותראה שהצמיגות תואמת, שמן סמיך יותר עומד בדרישות טמפ' גובההות יותר אבל אולי צריכת הדלק תעלה בקצת

אני משתדל בדר"כ לקנות מותגים עם רפוטציה, לדעתי חשוב, אם רכבך ישן ואתה לא מתכוון להחזיק בו הרבה זמן 

תקנה מה שבא לך, בכל מקרה החיסכון הוא לא משמעותי לדעתי

מה שחשוב זה להחליף את השמן בזמן 

עריכה אחרונה על ידי Alberrto
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

הרכב הזה יודע לשתות הרבה גם בלי עזרה. להגדיל את הצריכה מנקודת המוצא הזו יהיה קצת יותר מדי...

אבל כשאני חושב על זה שוב, למה בעצם אנחנו רואים ב5W30 כשמן מתאים לתנאים?

הרי הטמפרטורה החיצונית בארצנו עולה לעתים קרובות על 40 מעלות - ודאי בשמש (לא הבנתי משהו?).

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
פורסם

אכן נושא סבוך...

סיווג API (מכון נפט אמריקאי), לא תמצא כנראה נמוך יותר מ-SL והם אמורים להיות כולם תואמים לאחור.

אפשר למצוא תמצית כאן או אפשר לנבור באתר של API כדי למצוא מידע ספציפי.

סיווג ACEA (איגוד רכבים אירופאי) העדכני השמיט גם חלק מהישנים (A1, A2, A3 כסדרה נפרדת ל-B), והנוכחיים מסדרת ה-A/B הם A3/B4, A5/B5 והחדש A7/B7. לכל סדרה יש את התכונות שלה. סדרות C למיניהן אמורות להיות מוכוונות הגנה גדולה יותר על מערכות נגד זיהום אוויר (ממיר, DPF וכד') ע"י שימוש מופחת בתוספים ספציפיים. ישנה חפיפה קלה של מאפיינים מסויימים בין סדרות מסוימות של A ו-C (כתלות גם בעדכון המפרטים).

אפשר למצוא תמצית כאן או פירוט רחב יותר באתר של ACEA והקבצים שם.

 

לגבי טבלת הטמפרטורות, שמנים מודרניים עמידים יותר בגדול וניתן למצוא טבלאות שמתירות שימוש בשמנים דקים הרבה יותר גם בטמפרטורת סביבה גבוהה. אבל יש ויכוח גדול מאוד לגבי הענין וכמה מזה נובע מהרצון לחסוך בדלק וזיהום (רגולציות) לעומת היכולת הממשית לשמור על המנוע.

 

האם יש סטטוס עדכני לגבי צריכת השמן?

כדי להוסיף שמן כעת, עדיף מאותו הסוג שקיים במנוע. בעת החלפה, כפי שכבר כתבתי בהתחלה, הייתי שוקל עליה בצמיגות (5W40 בתור התחלה, ואולי 10W40 בהמשך) כפתרון ביניים לצריכת השמן ככל שזו קיימת. ניתן לעבור אולי גם לשמן "ק"מ גבוה" שמכיל תוספים שאמורים לעזור לאטמים למיניהם לתפקד. לגבי התקנים, התרשמותי (החובבנית לחלוטין) בענין היא כנראה לחפש שמן בתקן A3/B4 או C3 (רמת תוספים בינונית ונתון גזירה גבוה) ו/או תקן API SL ומעלה (וממש לא חובה הכי חדש).

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
בתאריך 5.7.2024 בשעה 16:02, Tom_22 כתב:

האם יש סטטוס עדכני לגבי צריכת השמן?

בסופה של נסיעה ארוכה להרים - נדלקה נורת מנוע צהובה.

אמרתי - הנה הגיע הרגע שחיכינו לו. מפלס השמן יורד! הנזילה לא תוקנה! האוטו הולך לאבדון!

בדקתי שמן, והוא היה באמת סמוך מאד לקו התחתון (החור התחתון במקרה הזה), אם כי מצידו העליון.

הייתי לחוץ בזמן ולא קניתי שמן. חזרתי את כל הדרך, ובדקתי שמן לפני ואחרי הנסיעה חזור - הפעם המפלס היה נראה כמו שהיה כל הזמן, ללא שינוי בכלל. הרגשתי שהמדיד מביט בי בתמיהה מעורבת בלעג, כאומר "מה אתה מסתכל עלי?".

עוד נסיעה עירונית אחת, ופתאום נורת CHEK ENGINE כבתה. יהי זכרה ברוך.

אני בכל מקרה רוצה לקנות שמן ולהוסיף עד החור העליון כדי לבצע מעקב ראוי. השאלה אם נורת מנוע באמת יכולה להיות סימן למפלס שמן נמוך - אך לא באופן קריטי? או שהיא בהכרח הצביעה על תקלה אחרת. ואם כן, האם אחרי שכבתה יש טעם לבדוק מה קרה?

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
פורסם

נורת "בדוק מנוע" בדר"כ קשורה לפליטה (ממיר, חיישני חמצן וכד'). אם היתה בעיה של שמן נמוך ובעקבותיו או ללא קשר בעיית לחץ שמן, היתה נדלקת נורה אדומה oil-pressure-light.png

אם בדקת את גובה השמן מיד לאחר הנסיעה, הגיוני שיהיה מעט נמוך. מדוד תמיד באותם תנאים (מה שנשמע שעשית לפני הנסיעה וזמן מה אחרי הנסיעה, כשהמדיד היה ללא שינוי).

 

אם יש אפשרות נוחה, תמיד שווה לבדוק מה היה קוד התקלה, ככל שזה נשמר בזכרון.

  • מעניין 1
פורסם

כחצי שעה אחרי נסיעה ארוכה להרים נחשב "מיד לאחר הנסיעה"?

מפתיע מאד מה שאתה אומר לגבי הנורה. לפי מוסך גוגל מגוון הבעיות רחב הרבה יותר, וכולל גם מפלס שמן לא תקין.

עם סורק OBD ביתי פשוט כמו שיש לי יש דרך לבדוק תקלות כאלו? אפליקציה?

פורסם
לפני 18 שעות, בודק עובדות כתב:

בדקתי שמן, והוא היה באמת סמוך מאד לקו התחתון (החור התחתון במקרה הזה), אם כי מצידו העליון.

הייתי לחוץ בזמן ולא קניתי שמן. חזרתי את כל הדרך, ובדקתי שמן לפני ואחרי הנסיעה חזור - הפעם המפלס היה נראה כמו שהיה כל הזמן, ללא שינוי בכלל.

חצי שעה זה בהחלט מספיק. אבל תיארת 3 נקודות זמן בהן מדדת את מפלס השמן. אחת נמוך, שתיים אותו הדבר ותקין (?).

 

אני לא מכיר מצב שבו זו הנורה היחידה שדולקת ויש קשר לשמן, אבל הכל אפשרי.

https://www.startmycar.com/mitsubishi/grandis/guides/what-does-the-check-engine-light-mean

בגלל זה, ובמיוחד אם יש לך סורק OBD, שווה לבדוק מה נרשם במחשב.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...