Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גרנדיס 07 הערכת מצב לפני יישור קו


מעבר לפיתרון נפתר ע"י Tom_22,

פוסטים מומלצים

ובכן, התחדשתי בעגלה לא חדשה בכלל.

הבחורה לא צעירה. נולדה במפעלי מיצובישי ביפן בשנת 2007, שם גם העניקו לה את שמה הגרנדיוזי - "גרנדיס". היגרה לארץ עוד באותה השנה, ציונית שכמותה.

קניתי אותה קודם כל כי היא מציגה ניסיון חיים מרשים ביותר, עם למעלה ממאתיים ושמונים מיליוני מטרים מאחוריה!

עיניו של הבודק במכון הבדיקה כנראה היו צרות בהצלחתי, הוא בטח חולם בהקיץ על כרכרה מרשימה כל כך. אחרת מה גרם לו להפיק טופס בדיקה כל כך נרגן ומלא תלונות (מצו"ב)?

היו לי את השיקולים שלי למה לא להשאיר את העגלה אצל המוכר אחר כבוד, ואין כאן המקום לפרט, לפחות לא את כולם ולא כרגע.

כעת, האוטו נוסע היטב, ממזג נפלא את מזג האוויר האיום שנחת עלינו, לא מרצד עם נורות אזהרה ולא משמיע רעשים מיוחדים.

ובכל זאת, כמי שדוגל ביחסי שוחד אדם-מכונה, ורואה במוסכניק מאכער שיכול לתווך את עסקת השוחד הזו, אינני מתרשם מהשקט שלפני הסערה. אני רוצה בהחלט לקחת את האוטו למוסך - כדי שיהפוך את האוטו לחדש, רק בלי הניילונים.

אבל, אשמח לפני כן לקבל את עצתכם, כדי לדעת מה אני בעצם רוצה מהמוסך.

 

מקריאת הבחינה ושמיעת הבוחן עולות הבעיות הבאות:

1. נזילת שמן מנוע.

2. משאבת הגה כח לא פעילה.

3. בעיה בבולמים.

4. סטרטר רועש.

5. נזילת שמן גיר.

 

החבר המכונאי שבדק את האוטו טען ככה:

1. הנזילה מהמנוע לדעתו ישנה ותוקנה (הוחלף אטם מכסה שסתומים), צריך לנקות ולעקוב.

2. משאבת הגה כח זאת מחלת הרכב, וגם אם תתוקן תחזור אחרי תקופה (זו אגב בעיה שהמוכר הצהיר עליה עוד בטלפון הראשון).

3. הבולמים הקדמיים לדבריו בסדר גמור (לפי תיעוד הטיפולים שבידיי הוחלפו לפני כשבעים אלף ק"מ). הבולם האחורי ה"נוזל" לטענתו כבר נזל כולו וכעת אינו נוזל, אך כמובן רצוי להחליפו.

5. בגיר הוא לא נוגע.

 

השאלות שלי הן כדלהלן:

1. כשמעמידים את תוצאות הבדיקה הממוחשבת לכאורה של הבולמים מול בדיקת המכונאי - מי צודק?

2. מה משמעות הבעיה בהגה כח מעבר לפיזיותרפיה בחניות?

3. הנטיה שלי היא אולי להחליף קודם כל משאבת הגה כח (שזו הבעיה היחידה שאני מרגיש בעצמי) וסטרטר (שזה הדבר הכי מרגיז - שיכול לתקוע אותי באמצע שום מקום בלי התנעה של הרכב), ואז לנסוע כמה שבועות עם האוטו כדי לגלות את הבעיות האמיתיות שלו, כמובן תוך מעקב צמוד אחרי מפלס שמני מנוע וגיר. האם אני מסכן איזו מערכת במהלך כזה?

4. מאיפה ייבאתם את הסבלנות לשרוד את המניפסט הטרחני הזה עד כאן? היא מקורית או משופצת? לי אין כזאת 😞

 

תודה רבה מראש ושבוע טוב לכל החברים

‏‏בדיקה מיצובישי.pdf

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
  • אהבתי 3
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אם אין נזילה מהבולמים והם תקינים והרכב לא רך מידי ולא מרגישים כל עלייה על במפר כאילו מתרסקים אז כנראה שהם בסדר. 

2. הגה קשה.

3. בוודאי. אם יש נזילת שמן שלא מטופלת הנזילה יכולה להתפרץ באמצע נסיעה ולגמור לך את השמן במנוע / גיר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, netanel1014 כתב:

3. בוודאי. אם יש נזילת שמן שלא מטופלת הנזילה יכולה להתפרץ באמצע נסיעה ולגמור לך את השמן במנוע / גיר.

הבנתי. השאלה כמה הדחיפות גדולה. השבוע ובשבוע הבא אני עמוס מאד, וגם למוסך יש חג באמצע, השאלה אם המתנה של שבועיים (ו-300-400 ק"מ) עד הטיפול (כאמור תוך מעקב שמן כמובן) תהיה אסון.

אגב, הספר-רכב לא נתן לי תשובה ברורה באיזה שמן נכון להשתמש. יש שם רשימה של שמנים עם התאמה לטמפרטורות שונות.

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי עד הסוף 😉

דבר ראשון - תתחדש. אחלה רכב. לצערנו כמעט לא מייצרים כאלו רכבים היום (שילוב של אמינות, נפח תא נוסעים אחורי עם מזגן נפרד, נפח תא מטען ומחיר).

לגבי השאלות: מצטרף ל-netanel1014. אישית אני לא דוחה שום טיפול ברכב, ודאי לא משהו שקשור לנזילות שיכולות לגרום לך להתחרט על העיכוב.

לגבי הסטרטר - אם אתה מתכוון לרעש כמו דפיקות על משהו מתכתי - זה תקין לגמרי ברכב הזה (אני מכיר הרבה גרנדיסים, כולם עם הצליל הזה).

אם אין לך זמן עכשיו להגיע למוסך - תעשה מעקב צמוד למפלס שמן אחרי ניקיון ותראה אם באמת יש איזושהי נזילה.

לגבי הגיר - רוב המכונאים לא אוהבים להחליף כי אחרי ההחלפה יש סיכוי שיצטרכו להחליף שוב... (מביאים גיר מייבוא, או יותר גרוע - מפירוק, ולא יודעים מה המצב שלו). כך קרה אצלי, הוחלף פעמיים.

  • אהבתי 1

מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Avi135 כתב:

לצערנו כמעט לא מייצרים כאלו רכבים היום (שילוב של אמינות, נפח תא נוסעים אחורי עם מזגן נפרד, נפח תא מטען ומחיר).

למה כמעט, יש לך דוגמה עדכנית לשילוב כזה?

 

לפני שעתיים, Avi135 כתב:

לגבי הסטרטר - אם אתה מתכוון לרעש כמו דפיקות על משהו מתכתי - זה תקין לגמרי ברכב הזה (אני מכיר הרבה גרנדיסים, כולם עם הצליל הזה).

האמת שלא אני הבחנתי ברעש, אלא הבודק במכון שכתב "מתנע רועש", וגם הסביר לי בעל פה שהסטרטר רועש ויצטרך החלפה במוקדם או במאוחר. מה שאני כן מרגיש זה שההתנעה לוקחת שניה נוספת, ולא מיידית.

 

לפני שעתיים, Avi135 כתב:

אם אין לך זמן עכשיו להגיע למוסך - תעשה מעקב צמוד למפלס שמן אחרי ניקיון ותראה אם באמת יש איזושהי נזילה.

בשביל הניקיון עצמו אני לא צריך להגיע למוסך?

 

לפני שעתיים, Avi135 כתב:

לגבי הגיר - רוב המכונאים לא אוהבים להחליף כי אחרי ההחלפה יש סיכוי שיצטרכו להחליף שוב... (מביאים גיר מייבוא, או יותר גרוע - מפירוק, ולא יודעים מה המצב שלו). כך קרה אצלי, הוחלף פעמיים.

ולכן? משפצים? מזניחים?

 

תודה רבה על הייעוץ המפורט.

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

בולמים מחליפים לפחות בזוגות. 

אם אחד האחוריים נוזל, צריך להחליף אותו והזוג שלו. אם יש אמת בדו"ח על הקדמיים, אז כנ"ל. 

אתה יכול לבדוק בצורה חובבנית ע"י לחיצה מטה של המרכב מעל הבולם ולראות כמה פעמים הרכב קופץ מעלה-מטה. 70k יכול להיות "בכיף"לקראת סוף החיים שלהם. 

צריך לבדוק גם שהתושבות/כריות של הבולמים תקינות והייתי אומר גם שאר חלקי גומי במתלה (אם כי מניח שהמכון/מוסך היו מאבחנים זאת). 

 

מה מצב הצמיגים (בדו"ח כתוב שיבשים)? 

מה התוצר, דגם ותאריך הייצור שלהם? 

 

לגבי שמן מנוע, תעלה תמונה מספר הרכב (שמראה צמיגות ותקנים). סביר להניח שרוב השמנים הנפוצים בצמיגות 5w30 או 5w40 עם תקן API עדכני יענו על הדרישה. אם יש נזילות שמן, הצמיגות עשויה להשפיע עליהם מעט, ואפשר לשקול עליה בצמיגות אם אכן יש כאלו, לפי המותר (נניח 10w40).

 

לגבי הגיר, יש כנראה קיט שיפוץ, מק"ט MN171676. אם מקור הבעיה בחלקים שבו, אפשר לבדוק הזמנה מחו"ל ולמצוא מקום טוב לבצע תיקון. כנ"ל לגבי הזמנה של משאבת הגה.

 

ממליץ לבדוק גם מצב נוזל בלמים (מעבר לרפידות/דיסקים) ונוזל קירור. 

 

ובכלל, הייתי יושב עם החבר המכונאי ומנסה ליצור רשימת תיעדוף של מה שצריך להחליף, ולבדוק מה ניתן להזמין מחו"ל בנחת (ראה את המדריך של EliC25). 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 10.6.2024 בשעה 13:31, בודק עובדות כתב:

למה כמעט, יש לך דוגמה עדכנית לשילוב כזה?

 

האמת שלא אני הבחנתי ברעש, אלא הבודק במכון שכתב "מתנע רועש", וגם הסביר לי בעל פה שהסטרטר רועש ויצטרך החלפה במוקדם או במאוחר. מה שאני כן מרגיש זה שההתנעה לוקחת שניה נוספת, ולא מיידית.

 

בשביל הניקיון עצמו אני לא צריך להגיע למוסך?

 

ולכן? משפצים? מזניחים?

 

תודה רבה על הייעוץ המפורט.

 

  

בתאריך 10.6.2024 בשעה 13:31, בודק עובדות כתב:

למה כמעט, יש לך דוגמה עדכנית לשילוב כזה?

יש, אבל המחירים בהתאם.

למשל סאניונג רודיוס, פורד אקספלורר, יונדאי I800, וולקסוואגן טרנספורטר/קאראוול, קיה קרניבל/סורנטו, טויוטה סיינה/היילנדר.

זו רשימה חלקית שנשלפה לי עכשיו בראש, לא כולם נחשבים אמינים.

כמעט כולם כאן גדולים באמת עם מזגן ראוי למושבים האחוריים.

  

בתאריך 10.6.2024 בשעה 13:31, בודק עובדות כתב:

בשביל הניקיון עצמו אני לא צריך להגיע למוסך?

אם יש לך מכונת שטיפה - אתה יכול לבד.

  

בתאריך 10.6.2024 בשעה 13:31, בודק עובדות כתב:

ולכן? משפצים? מזניחים?

מתייעצים/מחליפים אצל מכונאי אחר.

  • רעיון טוב! 1

מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב.

אני אחרי המוסך.

החלפתי 4 בולמי זעזועים לחדשים של KYB. מקווה שזו בחירה נכונה.

בנוסף, הוחלף אטם מכסה שסתומים ותושבת מנוע ימין.

התושבת חדשה תחליפית. אמרתי למוסכניק שהבנתי שחייבים מקורית, אבל הוא התעקש שזה מיותר.

הוא בדק את האוטו היטב וגם את הדו"ח, ולדבריו הכל בסדר. אין נזילה מהגיר אלא הזעה ממחזיר שמן שלא שווה לשים עליה את ה-1800 שקל.

בנוסף, לגבי התקלה בהגה כח וההגה הקשה, המוסכניק טען "זה ההגה". לדבריו הגה כח הוא לא הגה חשמלי, ולי לא נותר אלא להכיל אותו.

דא עקא, שהעובדה שיש תקלה בהגה כח ברורה לגמרי. המוכר סיפר עליה כבר בטלפון הראשון, מכון הבדיקה תיעד אותה, ואפילו אני שומע את הנשיפה התמידית מכיוון ההגה, ומרגיש את ההגה הקשה בחניות. השאלה אם לנסות להזמין משאבת הגה בחו"ל (האם חוץ מהמשאבה יש חלק אחר שעשוי לפגוע בפעילות הגה כח?), או שהוא צודק ו"זה ההגה".

 

כעת אני קצת מאוכזב, כי האוטו עדיין רוטט בעמידה. הסל"ד לא זז ממקומו.

אני חושב שהבעיה הזו מורגשת במיוחד אחרי נסיעה ארוכה, שאז האוטו גם די רועש.

האם צריך להחליף שוב לתושבת מקורית או שזו בעיה אחרת?

תקלה נוספת שנתקלתי בה, אחרי נסיעה ממושכת נדלקה נורת TCL ונורת החלקה. הנורה כבתה מיד בהתנעה הבאה, אבל התקלה חזרה על עצמה במספר נסיעות (לא בכולן).

כמו כן, כיוון מראות חשמלי לא עובד בשני הצדדים. פנסי המראות דולקים, קיפול מראות חשמלי עובד, אבל הכוונון הפנימי לא. על איזה כיוון כדאי לחשוב? (מנגנון זה כנראה לא, אם התקלה היא דו צדדית)

 

בתאריך 10.6.2024 בשעה 16:36, Tom_22 כתב:

מה מצב הצמיגים (בדו"ח כתוב שיבשים)? 

מה התוצר, דגם ותאריך הייצור שלהם? 

2 של פלקן אחד בריד'גסטון ועוד אחד לא הצלחתי לקרוא.

הם ישנים מאד, 4620, 0720, 5219, וזה שלא הצלחתי לקרוא.

אמרו לי שאצטרך להחליף לפני החורף.

 

בתאריך 10.6.2024 בשעה 16:36, Tom_22 כתב:

לגבי שמן מנוע, תעלה תמונה מספר הרכב (שמראה צמיגות ותקנים). סביר להניח שרוב השמנים הנפוצים בצמיגות 5w30 או 5w40 עם תקן API עדכני יענו על הדרישה. אם יש נזילות שמן, הצמיגות עשויה להשפיע עליהם מעט, ואפשר לשקול עליה בצמיגות אם אכן יש כאלו, לפי המותר (נניח 10w40).

ראיתי בתיעוד הטיפולים שתמיד שמו 5W30. לא כדאי לשנות אני מניח.

 

בתאריך 10.6.2024 בשעה 16:36, Tom_22 כתב:

ממליץ לבדוק גם מצב נוזל בלמים (מעבר לרפידות/דיסקים) ונוזל קירור.

מערכות הקירור והבלימה במצב מעולה לפי כל מי שבדק אותן.

 

 

 

בתאריך 18.6.2024 בשעה 11:19, Avi135 כתב:

יש, אבל המחירים בהתאם.

למשל סאניונג רודיוס, פורד אקספלורר, יונדאי I800, וולקסוואגן טרנספורטר/קאראוול, קיה קרניבל/סורנטו, טויוטה סיינה/היילנדר.

זו רשימה חלקית שנשלפה לי עכשיו בראש, לא כולם נחשבים אמינים.

כמעט כולם כאן גדולים באמת עם מזגן ראוי למושבים האחוריים.

אתה דיברת על שילוב של 5 פרמטרים: 1. אמינות. 2. נפח תא נוסעים אחורי. 3. פתחים אחוריים למזגן. 4. נפח תא מטען. 5. מחיר. אלה שהזכרת עונים כנראה על 3 או 4 מהפרמטרים, אבל לא על כולם.

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, בודק עובדות כתב:

2 של פלקן אחד בריד'גסטון ועוד אחד לא הצלחתי לקרוא.

הם ישנים מאד, 4620, 0720, 5219, וזה שלא הצלחתי לקרוא.

אמרו לי שאצטרך להחליף לפני החורף.

הרביעי פלקן 4521

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי אתר שיכול להיות שימושי עבורך באיתור תקלות ובטיפול בהן: 

http://mmc-manuals.ru/manuals/grandis/online/Service_Manual_2008/2008/index_M1.htm

שאליו הגעתי מכאן (יש שם עוד לינקים שלא בדקתי): 

http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_Grandis:_Service_Manuals

 

לגבי השמן, מתי תועד שהוחלף בפעם האחרונה?

ושוב - מה רשום בדיוק בספר הרכב (תמונה)? אין בעיה עקרונית להחליף צמיגות במסגרת החלפה מלאה, כל עוד עומד בדרישות.

 

לגבי הצמיגים, היה יכול להיות הרבה יותר גרוע, אבל אם כיסך מאפשר כעת (כנראה מאזור ה-1500 ש"ח לפחות ומעלה לרביעיה נורמלית), לא הייתי מחכה לחורף בהכרח. מה המידה ברשיון? 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, Tom_22 כתב:

מצאתי אתר שיכול להיות שימושי עבורך באיתור תקלות ובטיפול בהן: 

http://mmc-manuals.ru/manuals/grandis/online/Service_Manual_2008/2008/index_M1.htm

שאליו הגעתי מכאן (יש שם עוד לינקים שלא בדקתי): 

http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_Grandis:_Service_Manuals

 

לפני 16 דקות, Tom_22 כתב:

לגבי השמן, מתי תועד שהוחלף בפעם האחרונה?

ושוב - מה רשום בדיוק בספר הרכב (תמונה)? אין בעיה עקרונית להחליף צמיגות במסגרת החלפה מלאה, כל עוד עומד בדרישות.

את העמוד מהספר אצלם ואעלה. הוחלף בדצמבר 2023 לשמן 5W30 תקן A5, לפני 5,500 ק"מ.

מה שהיה חשוב לי כרגע לדעת זה איזה שמן לקנות כדי לשים בבגאז', וזה כמובן חייב להיות אותו הדבר, לא?

 

לפני 23 דקות, Tom_22 כתב:

מה המידה ברשיון? 

215/55R17

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאן יש כמה המלצות בתחום הזול במידה שלך, אבל נראה שיש בעיות מלאי, אז צריך יהיה לבדוק מה יש בפועל כשתחליט להחליף ולחזור להתייעצות אם נדרש. 

 

לגבי השמן, רצוי אבל כנראה לא אסון אם משהו דומה שעדין עומד בתקן הנדרש באופן זמני. כמה שמן אתה צריך למלא פר ק"מ? 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Tom_22 כתב:

לגבי השמן, רצוי אבל כנראה לא אסון אם משהו דומה שעדין עומד בתקן הנדרש באופן זמני. כמה שמן אתה צריך למלא פר ק"מ? 

שאלה טובה אבל אני לא מספיק זמן עם האוטו כדי לענות עליה.

האם נכון להוסיף שמן גם כאשר המדיד עדיין בין המינ' למקס'?

גם לא ברור אם אחרי החלפת אטם מכסה שסתומים אני עדיין מאבד שמן, מעבר לאכילה של מנוע ישן (וקצת הפרשי קומפרסיה?).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת שהחליפו אטם לפני שנה, ועכשיו שוב? 🤔 

כמובן שאפשר להוסיף עד למקסימום גם אם לא במינימום, אבל אין באמת צורך. 

 

העיקר תמדוד נכון ובאותם תנאים, כשהרכב מפולס.

נניח שיש עכשיו באמצע המדיד, אז תראה כמה זמן יקח לרדת למינימום. בין המינ' למקס' לרוב מדובר בכליטר שמן. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, Tom_22 כתב:

אמרת שהחליפו אטם לפני שנה, ועכשיו שוב? 🤔 

אופס... לא זכרתי שהזכרתי כאן את ההחלפה הישנה.

הסתמכתי על קבלה מהטיפולים שבה היה כתוב "אטם מכסה שסתומים".

לדברי המוסך הנוכחי, מה שעשו לפני שנה לאטם זה סיליקון מסביב, שלא אמור להחזיק יותר מדי. אבל הוא לא הוחלף.

כעת החליפו לגמרי.

בדיעבד אני מבין שהמחיר של הפעם הקודמת היה נמוך מדי מכדי להיות תמורה להחלפה.

 

עריכה: כעת רואה בקבלה ההיא שכתוב בפירוש "החלפת אטם מכסה שסתומים". לא יודע כבר למי להאמין.

האם אפשר לראות את האטם מבחוץ? לבדוק שהפעם לפחות הוחלף באמת?

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...