Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 755 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

החלפתי לפני פחות משנתיים 4 צמיגים לאטקה 2019. קניתי רביעיה של Goodyear.

צמיג אחד נשחק ויש לו חור שמגיע עד הברזל.

 

אני מחפש המלצה על צמיג בודד.

מחירי הצמיגים עלו משמעותית וצמיג של Goodyear כבר עולה מעל 500 ש''ח.

 

כמה שאלות:

1 - ישנה משמעות איזה צמיד קונים כאשר הצמיג המקביל הוא של Goodyear?

2 - נתקלתי בצמיג TL ULTRA HIGH PERFORMANCE TIGAR במחיר טוב באייס, אתם ממליצים עליו?

 

תודה

פורסם

אין להחליף צמיג בודד אחרי שנתיים.

תחליף לפחות זוג או רביעייה.

ותיזהר ממותגים לא מוכרים כמו שהזכרת, לא מומלץ בכלל.

  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אם רק אחד נשחק בכזו רמה, יש לך בעיה באותו הציר. אם זה קידמי, אז חייב לבדוק כיוון פרונט. 

לא מחליפים רק אחד על אותו הציר. אני מניח שהשני על אותו ציר שחוק אבל אולי פחות. מ 2019 עברו 5 שנים, הצמיגים בוודאי יבשים, אם כי באופן שככל הנראה לא בולט לך לעין.

הצמיג שראית באייס זה ״זבל סיני״ טהור , שלא הייתי נוגע בו.

 

חפש זוג צמיגים ממותג יותר רציני, בדוק את פאלקן, למשל.

אם הרגישות שלך למחיר כל כך גבוהה, ולא מפריע לך שהקשר היחיד שלך לכביש (ולחיים) תלוי בצמיג סיני , העיצות שתקבל כאן לא ממש יועילו 😉

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 48 דקות, zaf כתב:

אם רק אחד נשחק בכזו רמה, יש לך בעיה באותו הציר. אם זה קידמי, אז חייב לבדוק כיוון פרונט. 

לא מחליפים רק אחד על אותו הציר. אני מניח שהשני על אותו ציר שחוק אבל אולי פחות. מ 2019 עברו 5 שנים, הצמיגים בוודאי יבשים, אם כי באופן שככל הנראה לא בולט לך לעין.

הצמיג שראית באייס זה ״זבל סיני״ טהור , שלא הייתי נוגע בו.

 

חפש זוג צמיגים ממותג יותר רציני, בדוק את פאלקן, למשל.

אם הרגישות שלך למחיר כל כך גבוהה, ולא מפריע לך שהקשר היחיד שלך לכביש (ולחיים) תלוי בצמיג סיני , העיצות שתקבל כאן לא ממש יועילו 😉

 

הצמיגים בני שנתיים.

Tigar הוא לא צמיג סיני, מיוצר בסרביה.

  • אהבתי 1
פורסם

טעות שלי, ראיתי 2019, לא שמתי לב שזה הרכב לא הצמיגים.

בכל אופן, לא מחליפים רק אחד ולא שמים צמיגים שונים על אותו הציר.

 

 

  • אהבתי 1

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 19 שעות, embedded כתב:

צמיג אחד נשחק ויש לו חור שמגיע עד הברזל.

זה לגמרי לא ענין נורמלי. החור במדרס? 

האם ידוע לך איך קרה? נבדק שלא יחזור על עצמו?

מסקרנות, יש מצב לתמונה ברורה? 

 

כמה ק"מ עברת כבר עם הצמיגים הנוכחיים? מה עומק החריצים בצמיג המקביל לבעייתי?

הצמיג הבעייתי הוא קדמי או אחורי?

האם יש לך גלגל רזבי בגודל מלא? 

 

איזה דגם צמיג של גודייר? איזו מידה? 

מידה 215/55R17 למשל מופיעה באתר היבואן, עבור דגם אפישנטגריפ פרפורמנס, עבור 493 ש"ח לאחד (אבל כנראה בני קצת מעל לשנה) ובשוק הפתוח ניתן אולי להשיג בפחות או לפחות דומה. 

 

אני גם לא לגמרי בעד החלפה של צמיג בודד, אבל זה תלוי קצת במשתנים הנ"ל. אם תתעקש, עליו להיות לכל הפחות בעל קוד עומס זהה ורצוי גם מהירות (והייתי מוסיף, קטגוריה דומה ומבנה דומה). טייגר אכן חברת בת של מישלין סרבית, אבל זה לא מעיד בהכרח על טיבם.

 

בהמשך לשאלת המידה (כולל קוד עומס ומהירות ברשיון ועל הצמיגים אם שונים), אולי יהיה ניתן להמליץ ספציפית על אפשרויות נוספות. 

פורסם
לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

זה לגמרי לא ענין נורמלי. החור במדרס? 

האם ידוע לך איך קרה? נבדק שלא יחזור על עצמו?

מסקרנות, יש מצב לתמונה ברורה

ירד לי לחץ האוויר ואתמול ראיתי בורג תקוע בגלגל.

בפנצריה פרקו את הצמיג ואמרו לי שצריך להחליף צמיג אמרו שיש חור עד הברזל או משהו דומה.

עד כמה מסוכן לנסוע עם צמיג כזה?

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

כמה ק"מ עברת כבר עם הצמיגים הנוכחיים? מה עומק החריצים בצמיג המקביל לבעייתי?

הצמיג הבעייתי הוא קדמי או אחורי?

האם יש לך גלגל רזבי בגודל מלא

25k בערך, נקנו לפני פחות משנתיים.

לא יודע מה עומק החריצים בצמיג המקביל.

הצמיג הבעייתי הוא קדמי

יש גלגל רזרבי בגודל מלא.

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

אפישנטגריפ פרפורמנס

זה, מידה R17  94 V 215/55.

 

על איזה צמיגים היית ממליץ? 

אני לא חוסך על בטיחות לכן אם מומלץ להחליף 2 צמיגים אחליף 2.

לא מחפש צמיג סיני, מחפש צמיג טוב, שקט ואמין.

 

תודה

פורסם
לפני 56 דקות, embedded כתב:

בפנצריה פרקו את הצמיג ואמרו לי שצריך להחליף צמיג אמרו שיש חור עד הברזל או משהו דומה.

אני לא מצליח להבין מהתיאור שלך את חומרת הנזק. 

יתכן והוא נכנס/שיפשף את הדופן או נמצא באזור אסור לתיקון אחר. יתכן גם שנסעת ללא אוויר ולכן השכבה הפנימית של הצמיג התפוררה. במקרים כאלו אכן הצמיג פסול ומסוכן. תמונה, אם הצמיג עדין ברשותך, תעזור להבין טוב יותר.

 

איזה דגם הרזרבי? 

 

25k וכשנתיים זה בין כמחצית לשליש מחיי הצמיג.

אם לחסוך כעת, הייתי (דעה אישית, לא מקצועית) מעביר אחורי אחד קדימה מאותו הצד במקום הפגום ואחד חדש מאחור (ולבצע כל טיפול הצלבה). אבל בבוא היום, להחליף את החדש יחד עם האחר/ים. 

כאמור דרך היבואן לצמיג לא הכי טרי (אבל עדין סביר) ב-493 ש"ח. אפשר כמובן לרכוש שניים כאלו כמו גם לבדוק מלאי ותאריך ייצור במקומות אחרים. 

 

עוד אפשרויות שהייתי שוקל, לרכישת זוג סביב עד 500 לאחד (בסדר לא מחייב, וצריך לבדוק מלאי ועלות בפועל): 

הנקוק K125, קלבר דינקסר HP4, דנלופ LM705W, פאלקן ZE310. וכן, אם ממש חייבים להוזיל עלויות אז גם חברות בת למיניהן אירופאיות (גם קלבר כזו תכלס), אבל כדאי למצוא חוות דעת ספציפיות לדגמים המוצעים. 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

במקרים כאלו אכן הצמיג פסול ומסוכן. תמונה, אם הצמיג עדין ברשותך, תעזור להבין טוב יותר

אין לי תמונה, בפנצריה לא אמרו שהצמיג מסוכן לשימוש (אולי כי לא שאלתי) אלא רק שצריך להחליף.

 

איך אתה ממליץ לבחור מקום לקניה? להתקשר לכמה מקומות ולקבל הצעות + לברר שבוע של הצמיג? אני בדרך כלל הייתי קונה מtiredeal או דומיהם אחרי שמברר את שבוע הצמיגים.

 

מה נחשב צמיג "טרי"? כמה שבועות אחורה?

לפני שעתיים, Tom_22 כתב:

אם לחסוך כעת, הייתי (דעה אישית, לא מקצועית) מעביר אחורי אחד קדימה מאותו הצד במקום הפגום ואחד חדש מאחור (ולבצע כל טיפול הצלבה). אבל בבוא היום, להחליף את החדש יחד עם האחר/ים.

רעיון טוב, להחליף עכשיו צמיג אחד ולהעביר צמיג אחורי קדימה, במצב כזה צריך לעשות כיוון פרונט?

 

עריכה אחרונה על ידי embedded
פורסם (נערך)

אני הייתי מעביר זוג אחוריים קדימה,  שם יותר חשוב שיהיו צמיגים בעלי שחיקה זהה ( אחרי 25 אלף קילומטרים השחיקה בין אחוריים לקדמיים לא לגמרי זהה) . 

אין צורך בכיוון פרונט אם לפני כן מקדימה היתה שחיקה אחידה.

מה המצב של הרזרבי?  מה הדגם שלו?

רצוי שהצמיג החדש יהיה מ 2024 או לפחות עד שנה מתאריך הייצור.

מאיפה אתה?

אפשר להזמין ישירות מהיבואן itire.co.il ולהתקין בצמיגיה קרובה אליך ( אשר בהסכם עם היבואן ). אבל גם כאן הייתי מתקשר לפני ההזמנה ומברר מלאי, מחיר סופי, תאריך ומדינת הייצור ( עדיף לא טורקי ).

במרכז יש כמה צמיגיות עם מחירים ממש טובים.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

צמיג טרי ממש יחשב עד חצי שנה. 

עד שנה גם נחשב בסדר בסה"כ.

מעבר לזה, אפשר לבחון קצת יותר לעומק, האם מדובר בצמיג שאוחסן אצל היבואן בתנאים נאותים (כמו במקרה של הגודייר בלינק שנתתי קודם) או שהיה זרוק במכולה של הצמיגאי כל הזמן הזה.

ברכישה של צמיגים ישנים יותר, צריך לקחת בחשבון שהם עשויים להתייבש מוקדם יותר.

 

אגב, מבחינה חוקית מותר למכור צמיג חדש עד 6 שנים מיום ייצורו, צמיג משומש עד שנתיים מיום ייצורו, ויש להחליף צמיגים מעל ל-10 שנים (האחרון בגדר הנחיה מקצועית). אבל כמו שטסט הוא לא אינדיקטור מוחלט לתקינות הרכב, כך גם החוק כלפי גיל הצמיגים.

 

לגבי מקום רכישה, כן. סקר שוק. 

אם תציין אזור בארץ אולי יש מי שימליץ על מקום זה או אחר ספציפית. או שתחפש בפורום המלצות. ומעבר לזה, כן, אפשר גם דרך האתרים למיניהם, רק שרובם רק מתווכים בין היבואן אליך או נותנים לך דרכי התקשרות לצמיגיות עצמן.

 

אין צורך בכיוון פרונט (בעיקר אם אין שחיקה חריגה בצמיגים), אבל אפשר לבדוק "על הדרך", אם מוצע בחינם כחלק משירות ההחלפה. 

פורסם

אזור נס ציונה.

אעביר את הצמיגים האחוריים לקדימה.

אקנה צמיג אחד - בהחלפה הבאה אחליף 4.

אשמח לשמוע המלצות על מקום אמין לקניית צמיגים כדי שאברר מלאי.

לפני 45 דקות, vladclar כתב:

אפשר להזמין ישירות מהיבואן itire.co.il ולהתקין

בדקתי, 493 ש''ח רשום באתר 12/23

אברר אם יש להם צמיגים יותר חדשים

פורסם (נערך)

תבדוק ב:

צמיגי מוריס בית עובד,

גלגלי המגן בית דגן.

דורון לדרך ראשל"צ

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)
לפני 18 שעות, Tom_22 כתב:

קלבר דינקסר HP4, דנלופ LM705W, פאלקן ZE310.

בדקתי בtires4u וה3 מומלצים.

Goodyear אין במלאי.

אקנה את הדנלופ 705

עריכה אחרונה על ידי embedded
×
×
  • תוכן חדש...