Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סדר פעולות האטת רכב גיר ידני


OMRIA
שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 31 דקות, Be roo כתב:

המנוע לא יודע כמה הילוכים יש לו, לא מפריע לו שמדלגים כל עוד המהירות מתאימה להילוך.

אתה יכול להאט למהירות שתמאימה להילוך רביעי ואז לשלב אותו, ואז למהירות שמתאימה להילוך שלישי ואז לשלב אותו וכן הלאה, אבל אין התאמה אחד לאחד בין הילוך למהירות, אתה יכול להאט מ-100 ל-70 ולהוריד ישר מחמישי לשלישי.

כאמור, המהדרים משלבים אחרי העצירה לראשון כדי להיות מוכנים תמיד להאיץ במקרה הצורך אבל בודדים עושים זאת, לא נוח לעמוד דקות ברמזור עם קלאץ׳ לחוץ. 

אבל איך זה מסתדר להשאר בחמישי ולבלום איתו עד לשלישי ורק אז ללחוץ על הקלאץ' ולהוריד הילוך לשלישי?

הרי מוט ההילוכים בנוי על גלגלי שיניים המותאמים למהירות, אז איך אפשר לבלום עד מהירות המתאימה להילוך שלישי כשמוט ההילוכים נמצא על גלגל השיניים המתאים למוט חמישי ורק אחרי זה להעביר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

אתה כנראה מאוד חלוד בנסיעה בידני שהכל נראה לך מסובך.. קח רכב ידני של מישהו שמוכן לתת לך ותעשה נסיעה קצרה איתו, 99.9 אחוז שהכל ייראה לך פחות מסובך

 

אם אתה ב-100 וההילוך משולב לחמישי או שישי ועוד כמה מאות מטרים יש לך יציאה שאתה צריך לקחת ב-60, אתה מפסיק לתת גז או בולם בעדינות, כשאתה באיזור 60-70 אתה לוחץ על הקלאץ', מעביר לשלישי או רביעי(תלוי ברכב כמובן) משלב את ההילוך בעדינות וממשיך בנסיעה - לא תורה מסיני

 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, aviaviavi כתב:

אתה כנראה מאוד חלוד בנסיעה בידני שהכל נראה לך מסובך.. קח רכב ידני של מישהו שמוכן לתת לך ותעשה נסיעה קצרה איתו, 99.9 אחוז שהכל ייראה לך פחות מסובך

 

אם אתה ב-100 וההילוך משולב לחמישי או שישי ועוד כמה מאות מטרים יש לך יציאה שאתה צריך לקחת ב-60, אתה מפסיק לתת גז או בולם בעדינות, כשאתה באיזור 60-70 אתה לוחץ על הקלאץ', מעביר לשלישי או רביעי(תלוי ברכב כמובן) משלב את ההילוך בעדינות וממשיך בנסיעה - לא תורה מסיני

 

אבל השאלה שלי היא עדיין איך הילוך חמישי יכול להתאים למהירות נסיעה של 60 קמ"ש?

הרי כל הילוך מותאם למהירות נסיעה מסויימת.

אתה הרי לא יכול להתחיל נסיעה בהילוך שלישי לצורך העניין כי הילוך שלישי לא מתאים למהירות נסיעה נמוכה ורוב הסיכויים שהמנוע יקרטע לך או יכבה לך אז איך הפוך זה כן אפשרי?

מה ההסבר לכך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה בהילוך גבוה ומהירות נמוכה, אין למנוע שום בעיה עם זה, עד שאתה מגיע לעצירה מוחלטת ואז אתה דורך על המצמד.

במצב שאתה מנסה להאיץ ואתה בהילוך גבוה מדי - האוטו יבכה שאתה מתעלל בו ולא יזוז.

 

ההסבר לכך, הוא שהרכב נע מכוח האינרציה ולא מפעולת המנוע. לכן המנוע לא מתלונן.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Buki כתב:

אם זה לעצירה מוחלטת מ 100 קמ"ש:

נשאר משולב להילוך חמישי. בולם עם הברקס עד לאיזור 40 קמ"ש. 

קלאץ'. 

ניוטרל

שחרר קלאץ'. 

ממשיך לבלום עד לעצירה. 

 

 

אם זה מ 100 קמ"ש ל 40 קמ"ש. 

 

נשאר משולב להילוך חמישי. 

בולם עם הברקס. 

בהגעה ל 40 קמ"ש:

קלאץ'. 

הורדה להילוך שני או שלישי בהתאם לצורך. 

שחרר קלאץ' וממשיך לנסוע במהירות הרצויה. 

התשובה הכי נכונה בשרשור הזה לנהיגה יום יומית סטנדרטית.
כל מי שימספר סיפורים על לרדת הילוך הילוך, או שהוא מזוכיסט או שהוא נוהג על גיר ידני בפלייסטיישן.

לפני שעה, OMRIA כתב:

אבל השאלה שלי היא עדיין איך הילוך חמישי יכול להתאים למהירות נסיעה של 60 קמ"ש?

הרי כל הילוך מותאם למהירות נסיעה מסויימת.

אתה הרי לא יכול להתחיל נסיעה בהילוך שלישי לצורך העניין כי הילוך שלישי לא מתאים למהירות נסיעה נמוכה ורוב הסיכויים שהמנוע יקרטע לך או יכבה לך אז איך הפוך זה כן אפשרי?

מה ההסבר לכך?

אתה כן יכול להתחיל נסיעה בהילוך שלישי. אם המנוע חזק והרכב לא כבד זה אפילו לא כזה סיפור, אם לא - הקלאצ' יסבול קצת והזינוק יהיה איטי.
הילוך מתאים לטווח מהירויות שנגזר מעקומת הכח של המנוע, עוד דבר שצריך להתאים אליו הוא התאוצה הנדרשת מהרכב. אם תרצה לשייט בכביש מישורי ב60 קמ"ש בלי להאיץ ברכב עם נניח 100 כ"ס ומעלה, וגיר לא ארוך במיוחד - חמישי זה אחלה. אבל כשתרצה להאיץ תצטרך או להיות מאד סבלני או להוריד הילוך.

עצה שלי? אתה מתפלסף פה על דברים ש10 דק' מאחורי ההגה יבהירו לך, אם אתה כלכך חושש תשכור רכב ידני ב100 שקל ליום ותלמד.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, אורח לרגע כתב:

אין פה סודות.

-הורדת רגל מדוושת תאוצה/גז.

-לחיצה על שתי הדוושות השמאליות יחד.

-הורדת הילוך אחרי שהרכב האיט והגיע למהירות הנכונה התואמת את תנאי הדרך (עלייה/ירידה).

-הרמת הרגל מדוושת הקלאץ (עם או בלי המשך לחיצה על הבלם)

-הורדת עוד הילוך וחוזר חלילה.

 

**ייתכן כי אני לא מדייק. אני כבר 25 שנה נוהג על רכבים ידניים ואופנועים עם הילוכים. זה כל כך טבעי לי שהייתי צריך לשחזר את סדר הפעולות מתוך הספה בסלון, אולי מתפספס לי משהו :)

 

 

לא רק שאתה לא מדייק, זה בכלל לא משנה כמה זמן אתה נוהג - לא מעולם למדת לעשות זאת נכון.

 

מה שכתבה beroo נכון ומדוייק, וזה מה שמלמדים בכל קורס נהיגה מתקדמת.

 

האטה - עם הבלמים, לא עם ההילוכים.  איתם מתחילים את הבלימה, לפני שלוחצים קלאץ׳.

הסיבה: יותר רגש בבלימה ושמירה על יציבות הגוף עם רגל שמאל. זה ההרגל הנכון, גם כי במקרה של בלימת חירום, זו התרגולת. אם לא מתרגלים סדר פעולות נכון בבלימה מנהלתית, לא מבצעים אחרי זה כמו שצריך בבלימת חירום. 

 

הסיבה לשימוש בבלמים היא, בעיקר, כי הם רגישים ומדוייקים יותר, וזה חשוב בתחילת ההאטה.

 

בבלימת מנוע משתמשים לא כדי להאט - אלא כדי לשמור על מהירות קבועה. אתה בירידה, רוצה לשמור על מהירות - מורידים הילוך ומשתמשים בבלימת מנוע.

ברמה העקרונית, צריך להוריד ולשלב הילוכים ככל שהמהירות יורדת (לא חייבים לעבור את כל ההילוכים...), כאשר את ההאטה מבצעים הבלמים (כלומר, שחרור הקלאץ׳ תוך כדי שילוב ההילוך הנמוך צריך להיות קל, וללא תחושת בלימת מנוע).

הסיבה להורדת הילוך תוך כדי האטה, על מנת לשמר יכולת האצה ומידה מסויימת של בלימת מנוע.

 

לסיכום: מאטים עם הבלמים. משלבים הילוך, לאחר מכן, בהתאם לצורך.

 

כל מה שכתבת על לחסוך בבלאי בבלמים והתעוותות צלחות, זה בכלל לא מין העניין.

 

 

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לוחצים על הבלמים (לזה הם נועדו) ולקראת עצירה קלאץ׳, משלב לניוטרל ושלום על ישראל. זה לא מדע טילים ואין שום צורך בהורדת הילוכים על מנת לעצור רכב אלא אם כן אתה מתאמן ב heel and toe... 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, falou כתב:

מה שכתבה beroo נכון ומדוייק, 

אז כנראה שאני צריך בנוסף ללחזור לשיעורי נהיגה לחזור לשיעורי מכונאות:

לפני 13 שעות, Be roo כתב:

כי עדיף לגמור את הקלאץ? תבדוק עלויות החלפת קלאץ לעומת רפידות.

ולעניין השרשור, יש צדק בדבריך.

כפי שכתבתי- ייתכן כי אני לא מדייק כי ניסיתי לשחזר פעולות מהספה. כשחושבים על זה- נכון, ממהירות של 80/100 כשנדרשת האטה כמובן שלא אגע בקלאץ קודם אלא רק בברקס ובהתאם להמשך הנהיגה, אם יש צורך בהעברת הילוך אז תהיה לחיצה על הקלאץ.

 

כשכתבתי את דבריי הייתה בראשי תמונה של נהיגה עירונית. בנהיגה עירונית רוב הפעמים כן נלחצות שתי דוושות שמאל יחד, תוך העברת הילוך. הסיטואציה אותה תאר בוקי היא של כביש ומצב תנועה אחר מהתמונה שלי עלתה בראש.

 

אין דין האטה מ120 ל0 בכביש פנוי ומהיר כדין האטה מX ל0 בתנועה עירונית צפופה.

המשך יום טוב לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה הזכרת בלימת מנוע, דבר שהוא מיותר במכונית פרטית מודרנית (פרט לירידות ארוכות).

פרט לבלימה במהירות איטית מאוד (כדי למנוע מהמנוע לכבות), אין צורך להתחיל ללחוץ על הבלם והקלאץ׳ ביחד. קודם בולמים ומאטים, אחרי כן מורידים הילוך בהתאם לצורך או מכניסים קלאץ׳ בעצירה מלאה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, Be roo כתב:

אתה הזכרת בלימת מנוע, דבר שהוא מיותר במכונית פרטית מודרנית (פרט לירידות ארוכות).

פרט לבלימה במהירות איטית מאוד (כדי למנוע מהמנוע לכבות), אין צורך להתחיל ללחוץ על הבלם והקלאץ׳ ביחד. קודם בולמים ומאטים, אחרי כן מורידים הילוך בהתאם לצורך או מכניסים קלאץ׳ בעצירה מלאה.

מה זה בעצם בלימת מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, Be roo כתב:

בלימת מנוע, דבר שהוא מיותר במכונית פרטית מודרנית

במדינת תל אביב ובהולנד המישורית זה מיותר.
בכל שאר העולם משמש כל יום כל היום, מכונית מודרנית או לא מודרנית..

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 5 דקות, amosbmw כתב:

במדינת תל אביב ובהולנד המישורית זה מיותר.
בכל שאר העולם משמש כל יום כל היום, מכונית מודרנית או לא מודרנית..

 

אתה מוציא דברים מההקשר ולכן טועה ומטעה. 

לא משתמשים בבלימת מנוע כדי להגיע לעצירה, ועל זה היתה השאלה.

כן משתמשים בבלימת מנוע, על מנת לשמור על מהירות קבועה. למשל, בירידה.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, OMRIA כתב:

מה זה בעצם בלימת מנוע?

 

בלימת מנוע היא שימוש בהילוך נמוך על מנת להגביל את המהירות.

אם אתה בירידה בהילוך חמישי, ועוזב את הגז, הרכב ממשיך להתגלגל ולצבור מהירות, אבל אם אתה בהילוך שני, הוא יגיע למהירות הרבה יותר נמוכה. משתמשים בטכניקה הזו בירידות ארוכות כדי לא לחמם את הבלמים לאורך זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי מהשרשור שמומלץ להתחיל תנועה בהתנעת הרכב בהילוך ללא מצמד עד שהרכב יקפץ :multi: לכדי תנועה כדי לא לפגוע במצמד ולעצור בעזרת כוח הכבידה וההתנגדות הטבעית של הצמיגים בלי ללחוץ על דוושת הבלם והמצמד כדי לא לפגוע ברפידות ודיסקים - בקיצור הדוושה האמצעית והשמאלית מיותרות?  :Foil:

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהדבר העיקרי שאפשר ללמוד מהשירשור הזה, שאי אפשר ללמוד נהיגה בהתכתבות.

יש לך רישיון, קח את האוטו ותיסע, עד שתלמד להעביר את ההילוכים כמו מוזיקאי ששולט בכלי נגינה.

כשהרכב נוסע בלי שהנוסעים (עם עניים ואוזניים סתומות) לא יכולים לדעת מתי העברת הילוך, סימן שהצלחת.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1039 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...