Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סדר פעולות האטת רכב גיר ידני


OMRIA
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אין פה התנהגות שהיא נכונה ל100% מהמקרים, תמיד יש להתאים עצמך לסיטואציה הספציפית.

אבל באופן כללי אני נמנע מלהוריד הילוכים מתחת לשלישי אלא אם כן הסיטואציה דורשת.

-מחוץ לעיר למשל אם אני עוצר לא באופן מיידי אלא יש לי יישורת לעצירה(למשל לפני רמזור) אז אני מוריד בהדרגתיות הילוכים(כמובן בתוספת גז כאשר אני משלב הילוך נמוך יותר) כלומר 3-4 או 3-4-5.

אישית לא נוטה לדלג על הילוכים.

לרוב לא מוריד מתחת לשלישי, ככל שאני מתקרב יותר לנקודת העצירה אני משלב יותר ויותר ברקס, כאשר אני מגיע לאיזור ה20-30 קמש ואני בשלישי אני כבר מבצע עצירה- ברקס וקלאץ.

- אם יש מצב שמחוץ לעיר יש צורך בעצירה פתאומית אני דבר ראשון לוחץ ברקס לפי מידת הצורך ואם צריך לאחר מכן משלב להילוך מתאים(לא תמיד יהיה צורך)

- ירידה להילוך שני יחסית נדיר יותר אבל עלול לקרות בתוך העיר\בפקק- אבל שוב זה בעיקר התאמה של הרכב לסיטואציה, לא באמת תהליך מורכב מאוד.

לפני 12 שעות, OMRIA כתב:

אבל השאלה שלי היא עדיין איך הילוך חמישי יכול להתאים למהירות נסיעה של 60 קמ"ש?

הרי כל הילוך מותאם למהירות נסיעה מסויימת.

אתה הרי לא יכול להתחיל נסיעה בהילוך שלישי לצורך העניין כי הילוך שלישי לא מתאים למהירות נסיעה נמוכה ורוב הסיכויים שהמנוע יקרטע לך או יכבה לך אז איך הפוך זה כן אפשרי?

מה ההסבר לכך?

כל הילוך יש לו טווח מסויים של מהירות- ובטווח הזה יש טווח שהוא אפקטיבי.

למשל ברכב שלי הילוך שני נע בין 12 קמש ל90 קמש, כאשר הטווח ה"אפקטיבי" הוא באיזור ה20-40 קמש

כלומר למשל בין 10-20 הרכב יהיה לו קצת קשה כי המומנט שלו נמוך בטווח הזה בהילוך שני( אם אתה רוצה לטפס במהירות מהר אתה תרצה להוריד לראשון) מעל 40 אתה יכול להשאר בשני אבל אין כלכך טעם במצב רגיל, ואתה תרצה כנראה לעלות לשלישי.

תשים לב אבל שיש תמיד חפיפה של טווחים בין ההילוכים השונים.

נגיד אם ניקח הילוך שלישי אז הוא בערך בין 20-110, והילוך חמישי הוא בערך בין 50-150, בין לבין יש לך טווח חופף לא קטן.

אם תמצא את עצמך בחמישי ותרד במהירות לאיזור ה60 קמש אפילו 70- יהיה לך קשה מאוד להאיץ ואתה תרצה להוריד לרביעי למשל ואז אתה תהיה בטווח ה"אפקטיבי" של הרכב(אם תרד ל50 תרצה אפילו להוריד לשלישי כדי להיות בטווח שיש לך הרבה מומנט).

 

 

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

לפני 16 שעות, OMRIA כתב:

איך זה אפשרי?

זה לא חונק את המנוע להעביר גודל מהירות כזה מ 100 ל 40 וכל זה כשאתה עדיין על חמישי?

מורי נהיגה לא מלמדים לנהוג, הם מלמדים לעבור טסט

שום בעיה להעביר להילוך חמישי גם ב60-65 קמ"ש ולהשאר שם, זה אפילו חסכוני בדלק (כמובן בתלות ביחסי העברה )

כנל לגבי האטה, ניתן לקפוץ מהילוך חמישי לשלישי ואפילו שני בהתאם לצורך ולסיטאוציה. אין בזה שום דבר פסול והמנועים של היום הרבה יותר גמישים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר ללמוד בהחלט מה לא לעשות. למשל, לא לבלום בירידה ארוכה כל הזמן עם הבלמים. אם זה המצב, צריל להוריד הילוך.

למשל, לא ללחוץ קלאץ' בתחילת הבלימה. 

 

כדי לעשות נכון ומדוייק, צריך הדרכה,אבל זה מיותר לרב הנהגים

לפני 37 דקות, SixthGear כתב:

 

שום בעיה להעביר להילוך חמישי גם ב60-65 קמ"ש ולהשאר שם, זה אפילו חסכוני בדלק (כמובן בתלות ביחסי העברה )

 

 

כל זמן שאתה לא מאיץ. אם אתה מאיץ מטורים נמוכים מדי, כשהמומנט נמוך, אתה מבזבז יותר דלק.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, SixthGear כתב:

מורי נהיגה לא מלמדים לנהוג, הם מלמדים לעבור טסט

שום בעיה להעביר להילוך חמישי גם ב60-65 קמ"ש ולהשאר שם, זה אפילו חסכוני בדלק (כמובן בתלות ביחסי העברה )

כנל לגבי האטה, ניתן לקפוץ מהילוך חמישי לשלישי ואפילו שני בהתאם לצורך ולסיטאוציה. אין בזה שום דבר פסול והמנועים של היום הרבה יותר גמישים.

לא מדוייק וממש לא בטוח שזה יהיה חסכוני יותר לנהוג על חמישי ב60 מאשר על חמישי על 90.

צריכת הדלק היא לא תלויה באופן בלעדי בסלד המנוע- זה רק אחד הפרמטרים, יש לך גם תלות בעומס על המנוע.

אם תיסע על חמישי(שיוט) ב60 קמש הרכב ינסה להוריד מהירות כל הזמן(יהיה למנוע קשה להתגבר על הכוחות הפועלים על הרכב בזמן שהמנוע בסלד עם מומנט נמוך מאוד).

ואתה תצטרך כנראה ללחוץ לא מעט על הגז כדי לנסות לשמור אותו באותה המהירות, ובנוסף בגלל שזה כנראה איזור לא אפקטיבי של המנוע(אני מניח שב60 קמש על הילוך חמישי אתה תהיה על סלד של 1000 אולי פחות)- אתה תצרוך יותר דלק.

בקיצור ב60 קמש יהיה לך הרבה יותר יעיל וחסכוני להשאר על רביעי, באופן כזה תוכל לשמור על המהירות באופן יעיל יותר.

מוזמן לבדוק את העניין בעצמך עם מחשב הרכב.

peugeot 208

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, falou כתב:

 

 

כל זמן שאתה לא מאיץ. אם אתה מאיץ מטורים נמוכים מדי, כשהמומנט נמוך, אתה מבזבז יותר דלק.

 

בהאצה כמובן שמורידים לרביעי/שלישי, דיברתי על שיוט ממושך באותה מהירות

לפני 41 דקות, ik3 כתב:

לא מדוייק וממש לא בטוח שזה יהיה חסכוני יותר לנהוג על חמישי ב60 מאשר על חמישי על 90.

צריכת הדלק היא לא תלויה באופן בלעדי בסלד המנוע- זה רק אחד הפרמטרים, יש לך גם תלות בעומס על המנוע.

אם תיסע על חמישי(שיוט) ב60 קמש הרכב ינסה להוריד מהירות כל הזמן(יהיה למנוע קשה להתגבר על הכוחות הפועלים על הרכב בזמן שהמנוע בסלד עם מומנט נמוך מאוד).

ואתה תצטרך כנראה ללחוץ לא מעט על הגז כדי לנסות לשמור אותו באותה המהירות, ובנוסף בגלל שזה כנראה איזור לא אפקטיבי של המנוע(אני מניח שב60 קמש על הילוך חמישי אתה תהיה על סלד של 1000 אולי פחות)- אתה תצרוך יותר דלק.

בקיצור ב60 קמש יהיה לך הרבה יותר יעיל וחסכוני להשאר על רביעי, באופן כזה תוכל לשמור על המהירות באופן יעיל יותר.

מוזמן לבדוק את העניין בעצמך עם מחשב הרכב.

 

 

 כל רכב והשוני שלו במומנט, נפח מנוע, יחסי העברה ותנאי הדרך בכלל. מה שתופס על ה307 שהייתה לי יכול להיות קשקוש מוחלט בג'אז ידנית שדורשת סלד יותר גבוה.

התגובה שלי באה להסביר לבחור שאין "מהירות קבועה" להילוך או כל קשקוש כזה או אחר, הכל בהתאם לתנאי הדרך ויחסי העברה של הגיר.

אגב  - בשיוט על 65 האוטו סחב מעולה, מנוע 2 ליטר אטמוספרי עם 5 הילוכים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Be roo כתב:

 

בלימת מנוע היא שימוש בהילוך נמוך על מנת להגביל את המהירות.

אם אתה בירידה בהילוך חמישי, ועוזב את הגז, הרכב ממשיך להתגלגל ולצבור מהירות, אבל אם אתה בהילוך שני, הוא יגיע למהירות הרבה יותר נמוכה. משתמשים בטכניקה הזו בירידות ארוכות כדי לא לחמם את הבלמים לאורך זמן.

כלומר אם לצורך העניין אתה עכשיו בירידה ומעביר את המוט להילוך שני, האם המהירות תוגבל למהירות המקסימלית של אותו הילוך? ל 40 קמ"ש?

ואם כן זה לא מאמץ את המנוע ופוגע בו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, SixthGear כתב:

מורי נהיגה לא מלמדים לנהוג, הם מלמדים לעבור טסט

שום בעיה להעביר להילוך חמישי גם ב60-65 קמ"ש ולהשאר שם, זה אפילו חסכוני בדלק (כמובן בתלות ביחסי העברה )

כנל לגבי האטה, ניתן לקפוץ מהילוך חמישי לשלישי ואפילו שני בהתאם לצורך ולסיטאוציה. אין בזה שום דבר פסול והמנועים של היום הרבה יותר גמישים.

אתה צודק, חוץ מבעניין "מנועים של היום". גמישות המנוע תלויה בתכונות של הדגם הספציפי.

אני זוכר כשלמדתי נהיגה לפני 30 שמה, לא עברתי את הילוך שלישי בשיעורים. ואז אחרי הטסט המורה עבר למושב הנהג ונסע ב50 קמ"ש. הייתי בשוק שזה אפשרי בכלל..

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, OMRIA כתב:

כלומר אם לצורך העניין אתה עכשיו בירידה ומעביר את המוט להילוך שני, האם המהירות תוגבל למהירות המקסימלית של אותו הילוך? ל 40 קמ"ש?

ואם כן זה לא מאמץ את המנוע ופוגע בו?

 

אכן.

עדיף במקרה הזה לאמץ את המנוע מאשר לאבד את הבלמים. זה לא גורם לנזק, זה בסך הכל בלאי מעט מוגבר לקטע דרך לא ארוך (אלא אם אתה גר באלפים).

לכן הטכניקה הזו בשימוש רק בירידות ארוכות ותלולות, אין בה שום צורך ביום יום,

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Be roo כתב:

 

אכן.

עדיף במקרה הזה לאמץ את המנוע מאשר לאבד את הבלמים. זה לא גורם לנזק, זה בסך הכל בלאי מעט מוגבר לקטע דרך לא ארוך (אלא אם אתה גר באלפים).

לכן הטכניקה הזו בשימוש רק בירידות ארוכות ותלולות, אין בה שום צורך ביום יום,

ומה עם הגיר וגלגלי השיניים? הוא לא שוחק אותם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Be roo כתב:

אותו דבר, שוחק יותר מהרגיל, אתה מעדיף לאבד את הבלמים?

לא מעדיף לאבד שום דבר,רק רוצה לדעת מה הכי יעיל.

בכל זאת לאבד גיר או לפגוע בגלגלי שיניים עולה ביוקר אח"כ במוסך ורוצה להימנע מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינתי אם הצומת/כביש/מחלף לא עמוס עד פנוי, מהילוך שישי אני בולם בעדינות עד 65 כזה ואז מוריד לניוטרל ונותן לרכב להתגלגל תוך ליטוף הברקס בקטנה, 

הרגל שהתחיל מלראות את סבא עושה את זה ואז אבא ואחי הגדול. המון מכוניות שונות ושום נזק או בלאי מוגבר.

אם זה בנהיגה אגרסיבית אז מן הסתם הילוך הילוך בהתאם לצורך עם revmatch כנדרש. 

 SEAT Ibiza Cupra 1.8TSI 192hp 
VW Golf Mk2 1.3l 55hp 
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההבדל בשחיקה של גיר וגלגלי השיניים שלו בין 2000 סל"ד ל6000 הוא כלכך זניח שהוא לא משנה ולא מעניין.

אם אתה מבין שיש גלגלי שיניים ואתה מבין שלמנוע יש מנתק הצתה שקובע את הסל"ד המקסימלי שהוא יכול לעבוד בו - אז אני לא מבין למה אתה עדיין שואל אם יש מהירות מקסימלית להילוך.

לפני 18 דקות, SmallbutClean כתב:

מהילוך שישי אני בולם בעדינות עד 65 כזה ואז מוריד לניוטרל ונותן לרכב להתגלגל תוך ליטוף הברקס בקטנה, 

אתה בגדול קצת מקדים.
נסה לשים לב מה המהירות בסביבות 1500 סל"ד ולהוציא לסרק בערך שם (בחרתי את הסל"ד הזה כי מתחת ל1000 אתה כבר תרגיש שהאוטו לא מרוצה), אתה סתם מפסיד בלימת מנוע.
אני לרוב בבלימות מתונות כאלה לא נוגע במצמד בכלל, יש נקודה (שאני כבר מכיר) שבה המנוע 'הופך כיוון' (יותר נכון הוא עובר ממצב של בלימת מנוע למצב של שמירה על סל"ד מינ'), בנק' הזאת אם מפעילים לחץ ממש קל על הידית ההיא תקפוץ לסרק (כי גלגלי השינייים לא מפעילים התנגדות אחד כלפי השני לשניה הזאת).  ***כמובן שזה משתנה מגיר לגיר ואני לא ממליץ למי שלא יודע מה הוא עושה לבדוק את זה.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...