Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[חדשות רכב] – בשעה טובה, הושק מותג אבארת' בישראל


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 5069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

1. אין כלל כזה בכלכלה (רענן ידיעותיך בעניין עקומת ביקוש והיצע, בייחוד Elacticity).= באידיש גמישות

2. עלייה במכירות אינה פירושה, בהכרח, עלייה ברווחים.

3. כפי שכבר הסברתי, התגובות כאן לא מייצגות את קהל היעד של הרכב. תקרא את ההודעה של עומר, הם מכוונים אל המיני (ממתחת).

 

אכן עברו כמעט 40 שנה מאז שחבשתי את ספסלי האוניברסיטה אבל מה שהיה נכון אז, נכון גם היום, ויהיה נכון גם מחר.

 

ולצערי אינך צודק ראה את המצורף

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%99%D7%A6%D7%A2_%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A9

 

בדוגמה ההיפוטתית שנתתי מדובר ברווח ליחידה שיורד מרווח X ליחידה לרווח Y ליחידה ועימו גדל הרווח הכללי עקב הגידול במספר היחידות הנמכרות. והאמן לי עומר מסוגל למכור 20 יחידות לשנה אבל גם 100 יחידות לשנה מבלי להזיע יתר על המידה.

 

ונדגים את הדוגמא בקיצון - אם המחיר ירד ל 50K הכמות תעלה פלאים. כך מלמדנו הגרף שצורף.

 

לא משנה למה היבואן מכוון , אלא מה הצרכן יחליט. אם הבסטונר ירצה לרכוש, לא ימכרו לו- ימכרו.

לפני ימים מספר היה שרשור למיני קופר המזמינה את פורשה למירוץ. האם פורשה צריכה להיענות לאתגר. כמובן שלא.

גם כאן יש ניסיון למצב ולמתג את הרכב כמוצר פרימיום + . לדעת רוב הכותבים כאן ללא הצדקה.

אני לא בטוח שכל רוכשי המיני הם בנות צפונבוניות של... וגם היבואן במקרה המיני הוריד מחירים בצורה ניכרת לאחר שהוברר לו כי טיפס על עץ גבוה מדי.

כמדומני שתהליך דומה נעבור גם עם האברט'

מתי התיאוריה שהעליתי לא נכונה. כאשר הביקוש הצפוי נאמד ב- 100 יחידות , והיצרן מייעד לשוק רק 50 יחידות. אז דפוק את המחיר המקסימלי האפשרי כדי למקסם את רווחיך.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סך הכל, את אותו סיפור שאנחנו עוברים עכשיו עם ה 500 אבארט' עברנו בדיוק עם ה 500 הסטנדרטית כשרק התחילו לייבא אותה אז אני אומר סבלנות חברה, סמל"ת בד"כ מכוונים גבוהה ואחרי כמה שבועות של שממה באולם התצוגה יש ישיבת צוות ומחליטים על "הנמכת ציפיות".

 

בכמה ה 500 תומחרה לראשונה? 135K? :screwy::loco::brickwall:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והיום הולכים עם 100K לאוטודיל ויוצאים עם אחת חדשה + עודף.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולצערי אינך צודק ראה את המצורף

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%99%D7%A6%D7%A2_%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%A9

 

.

 

מה שכתוב שם זה שאני כן צודק. אפשר להעלות (או להוריד) מחיר ועדיין למכור אותה כמות (הדוגמא הקיצונית היא מונופול). באותה מידה, דרך אגב, אפשר להוריד מחיר ו... למכור פחות (אבל בזה המודלים הקלאסים לא מטפלים).

 

 

בדוגמה ההיפוטתית שנתתי מדובר ברווח ליחידה שיורד מרווח X ליחידה לרווח Y ליחידה ועימו גדל הרווח הכללי עקב הגידול במספר היחידות הנמכרות. והאמן לי עומר מסוגל למכור 20 יחידות לשנה אבל גם 100 יחידות לשנה מבלי להזיע יתר על המידה.

 

להזכירך, הצע וביקוש לא מתייחסת באופן נכון לרווח, רק למחיר וכמות נמכרת (וכן, אפשר למכור יותר ולהפסיד בגלל זה). ההנחה שלך שאפשר למכור פי 5 "בלי להזיע" היא מצחיקה. אתה שוכח שהמוצר שנמכר איננו רק רכב, אלא גם שירות. אני מציע לך לחזור למושגים כמו עלות שולית, תקורות, עלויות קבועות, עלויות משתנות וכו'.

 

ומהערך באנגלית (מצטער, אני למדתי באנגלית):

 

At least two assumptions are necessary for the validity of the standard model: first, that supply and demand are independent; and second, that supply is "constrained by a fixed resource"; If these conditions do not hold, then the Marshallian model cannot be sustained.



 





ומהערך בעברית:


 

ביקורת מכיוון אחר הוטחה במודל על ידי קיינס והקיינסיאנים. קיינס כפר באפשרות קיומו של שוק חופשי תחרותי או של אינטראקציה בין היצע וביקוש, וטען כי הגורם המשפיע המרכזי בשוק הוא כמות הכסף העומדת לרשות הצרכן, וכי הגדלתה, ולו גם באופן אשלייתי, תוביל לגידול בביקוש. נוסף על־כך, גרסו הקיינסיאנים, לעתים אין המחירים יורדים בהתאם לשינוי בביקוש, או שירידתם איטית ומוגבלת ולכן, בהתייחס למודל, מתקיים מצב של כשל שוק מתמיד.

ביקורת אחרת, מכיוון ליברלי, הועלתה כנגד האופן בו שימש מודל היצע וביקוש בתחומי הכלכלה. כלכלנים ליברטריאנים ואוסטרים גרסו כי הגורם המשמעותי ביותר בשוק הוא העדפותיו של הצרכן ואלו משתנות מצרכן לצרכן, מזמן לזמן וממקום למקום. הנחות היסוד של המודל קבילות, אך רק כאשר מכירים בכך שהאדם הכלכלי הדמיוני הפועל בשוק זה אינו מייצג באופן כלשהו את המצב בשוק, שבו הייצור מוכתב על ידי העדפותיהם של צרכנים, שהיצרנים מנסים לנבאן ולהיענות להן.

 

 

____________________

 

 

כשאנחנו עוסקים במוצר מותרות ביקורות אלו על המודל רלוונטיות עוד יותר.

 

 

 

אני לא בטוח שכל רוכשי המיני הם בנות צפונבוניות של... וגם היבואן במקרה המיני הוריד מחירים בצורה ניכרת לאחר שהוברר לו כי טיפס על עץ גבוה מדי.

 

אין לי מדגם מייצג, אבל אני רואה בעיקר בחורות צעירות במיני.

לגבי תמחור היבואן, במקרה התמחור המקורי היה בגלל... שהוא לא רצה למכור מיני בכלל.

 

מתי התיאוריה שהעליתי לא נכונה. כאשר הביקוש הצפוי נאמד ב- 100 יחידות , והיצרן מייעד לשוק רק 50 יחידות. אז דפוק את המחיר המקסימלי האפשרי כדי למקסם את רווחיך.

 

שיווק האבארט בארץ היא בעיקרה צעד שיווקי, יענו, לפחות ברמה ההצהרתית, הוצאה ולא מנגנון רווח.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערותי באדום כך גם ההדגשות בקטע האחרון. וחלס מלימודי כלכלה בקיץ .

 

מה שכתוב שם זה שאני כן צודק. כיוון שהגעת לקריאת הקטע על הביקורת על המודל תמהתני כיצד לא קראת את הקטע על הגמישות לנוחיותך הבאתי אותו בסוף . אפשר להעלות (או להוריד) מחיר ועדיין למכור אותה כמות (הדוגמא הקיצונית היא מונופול). באותה מידה, דרך אגב, אפשר להוריד מחיר ו... למכור פחות (אבל בזה המודלים הקלאסים לא מטפלים).

 

 

 

 

להזכירך, הצע וביקוש לא מתייחסת באופן נכון לרווח, רק למחיר וכמות נמכרת (וכן, אפשר למכור יותר ולהפסיד בגלל זה). ההנחה שלך שאפשר למכור פי 5 "בלי להזיע" היא מצחיקה.אני שמח שהצלחתי להצחיק אותך אתה שוכח שהמוצר שנמכר איננו רק רכב, אלא גם שירות. אני מציע לך לחזור למושגים כמו עלות שולית, תקורות, עלויות קבועות, עלויות משתנות וכו'.

 

דווקא כאן כשלת. כי הנחת העבודה והיא לא מופרכת, שהמנגנון שימכור 20 יחידות מסוגל למכור 100 יחידות מבלי להגדיל הוצאות כלל .לא תקורות היבואן לא קבועות- כמו אולם תצוגה על שלל הוצאותיו ,ולא משתנות -ישאר עומר אחד ופקידה אחת .

 

אם נקודת האיזון היא במכירת 30 יחידות לדוגמא במחיר המופחת , אז גידול במכירות מעבר לכך יביא לרווח .

 

ולגבי שירות האם כוונתך לטיפול ברכב אחרי המכירה - זה מתומחר ברווח וודאי כולל הרווח ממכירת חלקים. וגם כאן לפחות בטווח הקצר העלות השולית היא מינימלית, הכשרת 2-3 מכונאים באיטליה במשך שבוע גג (אולי על חשבון היצרן אפילו ).

 

ומהערך באנגלית (מצטער, אני למדתי באנגלית): לא חשוב באיזה שפה העיקר שלמדת. ומתנצל על הציניות בהודעתי הקודמת

 

At least two assumptions are necessary for the validity of the standard model: first, that supply and demand are independent; and second, that supply is "constrained by a fixed resource"; If these conditions do not hold, then the Marshallian model cannot be sustained.

 

 

ומהערך בעברית:

 

 

 

ביקורת מכיוון אחר הוטחה במודל על ידי

קיינס והקיינסיאנים. קיינס כפר באפשרות קיומו של שוק חופשי תחרותי או של אינטראקציה בין היצע וביקוש, וטען כי הגורם המשפיע המרכזי בשוק הוא כמות הכסף העומדת לרשות הצרכן, וכי הגדלתה, ולו גם באופן אשלייתי, תוביל לגידול בביקוש. נוסף על־כך, גרסו הקיינסיאנים, לעתים אין המחירים יורדים בהתאם לשינוי בביקוש, או שירידתם איטית ומוגבלת ולכן, בהתייחס למודל, מתקיים מצב של כשל שוק מתמיד.

 

 

ביקורת אחרת, מכיוון ליברלי, הועלתה כנגד האופן בו שימש מודל היצע וביקוש בתחומי הכלכלה. כלכלנים

ליברטריאנים ואוסטרים גרסו כי הגורם המשמעותי ביותר בשוק הוא העדפותיו של הצרכן ואלו משתנות מצרכן לצרכן, מזמן לזמן וממקום למקום. הנחות היסוד של המודל קבילות, אך רק כאשר מכירים בכך שהאדם הכלכלי הדמיוני הפועל בשוק זה אינו מייצג באופן כלשהו את המצב בשוק, שבו הייצור מוכתב על ידי העדפותיהם של צרכנים, שהיצרנים מנסים לנבאן ולהיענות להן.

 

 

 

 

____________________

 

 

 

 

כשאנחנו עוסקים במוצר מותרות ביקורות אלו על המודל רלוונטיות עוד יותר.

 

חולק עליך. כפי שאמרתי ירידת מחיר תביא להגדלת הכמות הנמכרת ולמחיר יש חלק חשוב בהעדפות הצרכנים ראה את המרקור מספר שורות למעלה.

 

 

 

 

 

 

 

אין לי מדגם מייצג, אבל אני רואה בעיקר בחורות צעירות במיני.גם אני בגילי רואה את אותה התופעה ברחוב, אח אח אח הקיץ ... והיא לא קשורה בכלל לאלה שנוסעות ברכב המדובר.

לגבי תמחור היבואן, במקרה התמחור המקורי היה בגלל... שהוא לא רצה למכור מיני בכלל. גם כצעד שיווקי??

 

 

 

שיווק האבארט בארץ היא בעיקרה צעד שיווקי, יענו, לפחות ברמה ההצהרתית, הוצאה ולא מנגנון רווח.פועל יוצא , הגדלת מכירות /הרווח של היבואן ממכירת דגמים אחרים

25px-Postscript-viewer-shaded.png

ערך מורחב – גמישות (כלכלה)

250px-DemandElasticity-he.svg.png magnify-clip.png

עקומות ביקוש שונות בעלות גמישויות שונות

 

 

הגמישות של ההיצע והגמישות של הביקוש מהוות מדד ליכולתם של היצרנים והצרכנים שבמשק להסתגל במהירות לשינויים בביקושים ובהיצע כאשר הם גדֵלים וקטֵנים. דרך אחת שבה ניתן להגדיר גמישות היא היחס בין שיעור השינוי במשתנה אחד לבין שיעור השינוי במשתנה האחר התלוי בו, היינו - אחוז השינוי של משתנה אחד חלקי אחוז השינוי של משתנה אחר. לגמישות ישנה חשיבות כאשר, למשל, יש צורך לבחון כיצד תשתנה כמות שיווי המשקל כאשר המחיר משתנה. גמישות זו ידועה בשם גמישות המחירים. לדוגמה, אם בעל מונופול מחליט להעלות את מחירו של מוצר אותו הוא מייצר, כיצד השינוי ישפיע על ההכנסות ממכירות? האם מחיר המוצר יקזז את הירידה הצפויה בכמות המכירות? או אם למשל הממשלה מבקשת להטיל מס על מוצר כלשהו, כיצד תשפיע העלייה במחיר המוצר על הכמות המבוקשת בשוק?

את המושג של גמישות הביקוש ניתן להבין בקלות רבה יותר בהתבוננות במקרי הקיצון של עקומות ביקוש גמישה לחלוטין ועקומת ביקוש קשיחה לחלוטין. כאשר עקומת הביקוש למוצר קשיחה לחלוטין (עקומה D1 באדום בגרף לעיל), משמעותה כי גם אם המחיר יעלה בהרבה יישאר הביקוש למוצר אותו הדבר. מצד שני, כאשר עקומת הביקוש למוצר גמישה לחלוטין (עקומה D2 בכחול בגרף לעיל), שמשמעותה כי במחיר מסוים יש ביקוש אפס למוצר ואם המחיר ירד עד למחיר P2 אזי יהיה פתאום ביקוש אינסופי למוצר. לכן כאשר עקומת הביקוש קשיחה יחסית (קרובה יותר לעקומה האדומה) אזי שינוי במחיר המוצר יגרור שינוי קטן בלבד בכמות המבוקשת ממוצר ואילו אם העקומה גמישה יחסית (קרובה יותר לעקומה הכחולה) אזי שינוי במחיר המוצר יגרור שינוי גדול בכמות המבוקשת מאותו מוצר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את המושג של גמישות הביקוש ניתן להבין בקלות רבה יותר בהתבוננות במקרי הקיצון של עקומות ביקוש גמישה לחלוטין ועקומת ביקוש קשיחה לחלוטין. כאשר עקומת הביקוש למוצר קשיחה לחלוטין (עקומה D1 באדום בגרף לעיל), משמעותה כי גם אם המחיר יעלה בהרבה יישאר הביקוש למוצר אותו הדבר. מצד שני, כאשר עקומת הביקוש למוצר גמישה לחלוטין (עקומה D2 בכחול בגרף לעיל), שמשמעותה כי במחיר מסוים יש ביקוש אפס למוצר ואם המחיר ירד עד למחיר P2 אזי יהיה פתאום ביקוש אינסופי למוצר. לכן כאשר עקומת הביקוש קשיחה יחסית (קרובה יותר לעקומה האדומה) אזי שינוי במחיר המוצר יגרור שינוי קטן בלבד בכמות המבוקשת ממוצר ואילו אם העקומה גמישה יחסית (קרובה יותר לעקומה הכחולה) אזי שינוי במחיר המוצר יגרור שינוי גדול בכמות המבוקשת מאותו מוצר.

 

הדגשתי בפניך את הקטע הרלוונטי.

אני חייב להגיד שאין לי את הידע שיש לך בשיווק ומכירת מכוניות בסמל"ץ, כך שקשה לי לתמחר ולקבוע מסמרות. אני מניח שאתה יודע יותר ממני, כי אני לא מניח הנחות עבודה, ללא בסיס מספרי ועובדתי.

 

אני חוזר שוב על תמצית דברי:

 

1. ההנחות של המודל לא רלוונטיות (זהו מודל קלאסי, כלומר אידילי, וההנחות שבבסיסו אינן מתאימות למוצר דנן. לדוגמא, 100 צרכנים בשנה אינם מספיקי כדי ליצור שוק משוכלל).

 

2. גם במודל הזה, עקומה קשיחה דיה אומר שלא שווה להוריד את המחיר. יותר מזה, אם נקבע את השוק כשוק מכוניות המיני פרימיום, הרי שמחיר ה-500 הוא עדיין מחיר נמוך ממחיר השוק (שנקבע כרגע ע"י המיני). כמובן שגם שוק עם שתי מכוניות איננו שוק משוכלל...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והיום הולכים עם 100K לאוטודיל ויוצאים עם אחת חדשה + עודף.

 

רק שמדובר בגרסת אבזור ומנוע שונה לגמרי.

92K זה המחיר של הגרסה עם המנוע 1.2 ידני ועם טאסות.

ב 135K מכרו גרסה מאוד מאובזרת ו 1.4 רובוטית.

emotion of motion

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק שמדובר בגרסת אבזור ומנוע שונה לגמרי.

92K זה המחיר של הגרסה עם המנוע 1.2 ידני ועם טאסות.

ב 135K מכרו גרסה מאוד מאובזרת ו 1.4 רובוטית.

 

זה לא כוחות.

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחילה, מחירה של ה-1.2 ידנית "פופ" החל מ-110K. כיום הוא מתחיל מ-97K.

 

לגבי דגם 1.4 רובוטי "לאונג'", מחירו עומד על 132K, אך אבזורו שופר והוא כולל כסטנדרט מושבי עור וגג נפתח(סקיידום), במקום גג הזכוכית הקבוע שהוא הסטנדרט ב"לאונג'". שוויין של תוספות אלו ב"פופ" עומד על 14K ש"ח!

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפיאט 1.2 ידנית פשוטה עולה 97. רובוטית 110 (אותו אבזור!)

1.4 רובוטית מאובזרת (POP) עולה 120. גרסת הלאונג' היותר מאובזרת (כולה גג נפתח ופגושים טיפה שונים) עולה פחות מ-130 למיטב זכרוני (והגג הנפתח הזה לא ממש להיט).

 

באוטודיל אין בכלל 1.4 כרגע. 1.2 רובוטית פשוטה אפשר להשיג ב-100 שזה 10 פחות מבפיאט. זה הכל.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק ממש מבסוט על כך שהביאו את המותג הזה לארץ סוף כל סוף. באמת צעד מבורך. בקשר למחירים - מי שיקנה, שיבושם לו ויהנה מהרכב. ולא חסר אנשים בעלי ממון שמחפשים מכונית נישה כזאת. טוב יהיה לראות אותן על הכביש :-)

 

נ.ב

ראיתי עכשיו את המחיר של ה-695 פרארי - מחיר פשוט שערורייתי, לא משנה מה שמו ברכב. 380K שקלים על המכונה הזאת?! אפשר כבר לייבא במוו 135 קופה בפחות מחיר.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרסת הלאונג' היותר מאובזרת (כולה גג נפתח ופגושים טיפה שונים) עולה פחות מ-130 למיטב זכרוני (והגג הנפתח הזה לא ממש להיט).

 

באוטודיל אין בכלל 1.4 כרגע. 1.2 רובוטית פשוטה אפשר להשיג ב-100 שזה 10 פחות מבפיאט. זה הכל.

 

דווקא אהבתי את הגג הנפתח, שהוא בעל שטח פנים גדול במיוחד - נותן תחושה של כמעט טארגה. בנוסף, הלאונג' מגיעה כעת עם מושבי עור, שמעבר לאלגנטיות שלהם(עניין של טעם אישי, מן הסתם) - מצוידים בתמיכת צד משמעותית יותר(אלו אותם מושבים של דגם ה"ספורט" שאינו מיובא לארץ) לעומת המושבים השטוחים מדי של הפופ והלאונג' עם מושבי הבד. למרבה הצער סמל"ת לא מייבאת את הלאונג' עם החישוקים הסטנדרטיים שלה בחו"ל אלא עם אותם חישוקים של הפופ 1.4.

 

ולעניין ה-1.2 ואוטודיל, באופן שהפך כיום למקובל בענף, פיאט פיזרה מכוניות אצל לא מעט מגרשי מכוניות משומשות(ניתן למצאן דרך יד 2). כמה טלפונים והתמקחויות - ואפשר להדרים גם לכיוון ה-90,000...

 

גול עצמי לסמל"ת? קרוב לודאי - ובכל זאת, גם צ'מפיון, יפנאוטו ואחרים נוקטים בשיטה הזו, בנסיון נואש להיפטר ממלאים, בין אם ישירות או באמצעות חברות ליסינג. כעת, דמיינו לעצמכם כמה רווח יש לסמל"ת, אפילו על ה-500 הבסיסית ביותר :roll:

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5069 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...