Jump to content

adipinhasi

  • הודעות

    21
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של adipinhasi

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

1

מוניטין

  1. תודה לכולם על התגובות. גבריק - "1400 אוטומט 100 כ"ס מנוע פשוט ואמין יחסית וגיר יפני אוטומטי AF13" - מתייחס לקורסה, אני מניח? מזדה 2 יש מאוד מאוד בשוק אבל אחפש מעניין שכולכם המלצתם על סופר מיני ולא על המשפחתיות שהעליתי כאופציות. למה, בעצם?
  2. אכן לא זקוק למשפחתי. היתרון היחיד של אוטו גדול יותר, אני מניח, הוא בטיחות פסיבית ברמה יותר גבוהה. אבל חוץ מזה אכן סופר מיני תספיק לא חשבתי בכלל על אופל בשל אמינות. יש צרוף מנוע+גיר של אופל שנחשב אמין? פיאסטה רעיון טוב. אוסיף לחיפוש טידה רעיון טוב. סוזוקי לא חשבתי אפילו: יש לי משהו נגד היצרן מאז שחרשתי את הארץ בתור איש מכירות על סוויפט שכורה , תמיד נראה לי שהמחיר הגבוה שלהם לא מצדיק את התמורה - מדבר רק על פרייבטים ולא על הג'יפים. בכל מקרה אני מניח שהוא דווקא עונה על המגבלות, פרט אולי - למחיר שוק גבוה יחסית. אבדוק גם. תודה לכולם על התגובות
  3. מתנצל מראש - לא מצאתי נושא עם המגבלות הללו בדיוק.. אני מבין לא רע ברכבים. מחפש עבור סטודנט צעיר עם ידיים שמאליות רכב ראשון, אוטומטי ואמין(!!) לנסיעות יומיות של כ10ק"מ לכיוון באיזור חם (מכללת תל חי) ונסיעות ארוכות בסופ"ש. תקציב סביבות 15000. האבא יוסיף עוד 5000 אם יש רכב שכדאי למתוח עבורו. עלויות דלק לא בעדיפות גבוהה. רק שלא ייתקע ואוטומט... כיוון אחד הוא יפני / קוריאני סביבות 2008 : יאריס / i30 / B3 / מאזדה 2/3 / לנסר כיוון שני הוא צרפתית 2012-3 (כ5 שנים הפרש בין צרפתי ליפני...מדהים): 207 / 208 / 308 / 407 / c3 / c4 / קליאו / מגאן אני מבין שהכי חשוב בתקציב כזה הוא שהרכב הספציפי יהיה שמור ומטופל, אבל יש הרבה מודעות להתחיל איתם גם עם מגבלת 150000ק"מ, כך שאשמח לצמצם הרשימה או להוסיף דגמים שלא חשבתי עליהם. תודה חברים
  4. לא נתתי פרטי התקשרות.. אלי 052-5420228
  5. בפרדס חנה. נסעה עד ינואר 2018. צבע תכלת. רוב החלקים תקינין כולל פח ומרכב.
  6. בפרדס חנה. נסעה עד ינואר 2018. צבע תכלת. רוב החלקים תקינים כולל חלקי פח ומרכב. הושבתה כי טנק דלק נקרע ע"י בזנ"ט....
  7. תודה על העצה. במגאן דיזל 2008 שהיה לי קודם לא פחדתי להתעסק עם האלקטרוניקה ומחשב הרכב מחוץ למוסכים המורשים ואפילו בעצמי. אבל סניק 2013 זה כבר יקר יותר לספוג טעויות... התיעצתי עם בחור נחמד מ-Car Gears בחולון. אמר שלפעמים גם במורשים לא יודעים בדיוק מה יש לגיר הזה, מתחילים בהחלפת מחשב גיר, אבל לא גומרים שם.. הציע תיקון בכ-3900ש"ח פניתי לקשרי לקוחות בקרסו לנסות לקבל הנחה (אמנם 180000ק"מ אבל בכל זאת מודל 2013). אנסה גם לקבל מהמוסך הבטחה שבזה יגמר העניין.. אעדכן על התןצאות לטובת בעלי גיר דומה
  8. ברשותי גרנד סניק גיר רובוטי כנ"ל עם הודעת תקלה בבוקר: Auto gearbox over heating במוסך רנו אבחנו מחשב גיר תקול. כ-3400 ש"ח החלפה. יקר לי... ישנם מחשבים מפרוק ב-500ש"ח. האם עבודת ההחלפה מסובכת? האם חייבים ציוד יעודי של רנו לצורך זה? תודה!
  9. אותה תופעה עם גרנד סניק. במוסך רנו אבחנו שצריך להחליף מחשב גיר העלות, כ-3400ש"ח כולל אגב ההודעה הופיעה בדרך בבוקר כשהגיר קר... מה עשה החבר שלך?
  10. שבוע טוב רבותי, אז מה בעצם היה לנו שם? הגעתי למכון הדיזלים (מומלץ, בכפר מנדא, לטובת התעניינים). סיפרתי על הסימפטומים ועל ניתוק ה-MAF ו-EGR. פרקו ה-EGR (בקושי) ומצאו פיח בכמות כזו שפשוט סתם את מעבר האויר למנוע. בצינור האויר ממתכת (בדיוק מתחת לחץ 3 בתמונה למטה) שקוטרו כ-4 ס"מ נותר אולי חצי ס"מ של מעבר אויר... המנוע המסכן פשוט נחנק. לאחר ניקיון הפיח, ללא החלפת שום חלק, האוטו חזר לעצמו. המכונאי טען שאין שום בעייה עם מערכת ההזרקה. שכחתי לשאול האם זה יכול גם להסביר את איבוד השמן והאם החניקה הזו יכולה לגרום לנזקים אחרים. למתעניינים החשבון הגיע ל-500 ש"ח. תודה על העזרה
  11. שלום אנשים עדכון למי שמתעניין. פירקתי ה-MAF לניקוי עם אלכוהול - היה רטוב משמן. פירקתי צינור יניקת האויר מפלסטיק - שמנוני וחלק הסעפת אליו מתחבר הצינור מלוכלך מאוד במשקע בוצי שמנוני. ניקיתי כמיטב יכולתי. בכלל האיזור נראה שמנוני וראה שהשמן שהולך לאיבוד מגיע בחלקו לפחות לשם (דרך נשם מנוע? לא הצלחתי לראות) ניסיתי לפרק ה-EGR, אך גם לאחר ששלושת הברגים שוחררו לגמרי, הוא סירב בכל תוקף להיפרד מהסעפת. ויתרתי לו. הייתי צריך ליסוע מהגליל לירושלים. לאחר התלבטות החלטתי לקחת צ'אנס. לאחר כמה קילומטרים סבירים - רובם בירידה, החל עשן שחור אפור להתאבך מאחורי, האוטו התחנן שאין לו כח בכלל, ואם ניסיתי ללחוץ על הדוושה המנוע הגיב בנקישות קולניות. איפה אני (באמצע כביש שש) ואיפה ירושלים.. מה עושה בן אדם סביר? עוצר ומתקשר לגרר. פתחתי מכסה וניתקתי צמת החשמל של ה-MAF (כשהמנוע עובד). נוסעים - ללא שינוי ממשי. עוד כמה קילומטרים ונהגים שציפו לראות משאית לפני הענן השחור ומגלים פרייווט לבן עם כתם שחור על התחת - מנפנפים לי כאילו גילו את האור. עוצר. ניסיון אחרון. ניתוק צמת ה-EGR (לאחר כיבוי מנוע). וואללה. שיפר משמעותית את המצב. הסחיבה השתפרה, כמות העשן השחור ירדה משמעותית והנקישות נעלמו. לא שהאוטו בסדר, אבל ירושלים התכבדה בנוכחותנו. תגידו, אני לא מבין משהו. צינור האויר הפלסטי עליו מורכב ה-MAF (ראו תמונה מצורפת. ה-MAF הוא רכיב 6 בתמונה) נראה יורד מתחת למצבר לכיוון הגלגל הקדמי שמאלי. המנוע יונק אויר מהצינור הזה. אבל זה לא הצינור של הפילטר אויר! אז מה, האויר נכנס מלוכלך למנוע (להלן הבוצה במקום ההתחברות שלו לסעפת) או שהוא עוד זורם מששם למסנן אויר לפני הכניסה למנוע? כמו כן חוזר על שאלתי להמלצה על מוסך רנו או דיזל. שבץ שלום!
  12. חשבתי לברר לעצמי כמה דברים, ככל שניתן, ולאחר מכן לגשת למוסך רנו או מוסך דיזל המכיר את הדגם לאבחון מלא. לאחר האבחון, בתקווה שהברורים המקדימים שלי יעזרו לי להבין אם האבחון אמין ומקצועי, אקח הצעות מחיר לתיקונים ואחילט מה לעשות. אני מבין שהסימפטומים מעידים על יותר מבעייה אחת. אובדן שמן מצד אחד. אין סחיבה / עשן שחור מצד שני. ולפעמים גם נקישות, מצד שלישי... בינתיים רק ניתקתי את חיישן ה-MAF או כמו שנקרא בספר: Turbocharging air temperature and pressure sensor , אך ללא שיפור. איך בודקים קומפרסיה במנוע דיזל? לפני 25 שנה כשהייתי בעניינים היו מפרקים פלאג במנוע בנזין ומבריגים שעון לחץ. לעומת זאת בבדיקה לפני קנייה לפני כשנתיים הם נתנו סטרטר ומדדו התנגדות?? נשמע ממש לא מדוייק. האם איתור נשם המנוע והתרשמות ידנית מהלחץ שהוא משחרר בזמן שהמנוע עובד תתן לי אינדיקציה טובה? כמו כן, המלצות למוסך לאבחון / תיקון באזור חיפה וצפונה? תודה לעוזרים!
  13. אנסה ואעדכן על הממצאים. תודה על העזרה
  14. תודה על התגובה המהירה! אז אני מבין מקריאה על בפורום ששסתום EGR תקול יכול ללכלך את חיישן ה-MAF ולגרום לחוסר סחיבה ועשן שחור? לגבי אובדן השמן, אין סימני נזילה מהמנוע. איך בודקים את תקינות הטורבו / אובדן שמן מהטורבו? אני מבין שבעל ידיים ימניות וקצת ניסיון יכול לנקות חיישן MAF לבד?
  15. אנשים שלום, אודה לכם על תגובות שיעזרו לנו להגיע להחלטה מה לעשות. ברשותנו מגאן 2006 טורבו דיזל 1461, דגם מנוע K9K, מספר מנוע D374241 , קרוב ל300,000 ק"מ בחודשים האחרונים החלה ירידה בסחיבה, עשן שחור בסל"ד גבוה, נקישות כשהמנוע עוד קר, ואיבוד שמן משמעותי יותר מבעבר- ליטר לכל כמה אלפי ק"מ. אנו מנסים להבין את גודל ההשקעה הצפוייה. אני מניח שנקישה ועשן שחור פרושן החלפה / ניקוי מזרקים. לא ברור לי אם לאור שאר הסיפטומים יהיה צורך גם לגעת בטורבו או חלק אחר. שאלות: - מתאור הבעיות, האם ניתן לאבחן מה דרוש? ומה אופציות התיקון? - האם ניתן וכדאי לנקות מזרקים במנוע זה? האם ישנם משופצים או רק חדשים? מכונאי דיזל טען שרק החלפה בחדשים כ-1500ש"ח לאחד. - מחירים? תודה רבה מראש עדי
×
×
  • תוכן חדש...