Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ החדשה בארץ


GTאי

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, AK21 כתב:

5. הברז כסטוק הרבה יותר חדה.  המיאטה מרגישה כמו suv ביחס לברז .בפניות המיאטה ממש רוכנת על הצד החיצוני ואז מתחילה להכנס לפניה בעוד שהברז כמעט שטוחה באותו המצב. בישורת ובאופן כללי המיאטה מרגישה מאוד "מפוזרת" והברז לעומת זאת "אסופה" אני יודע שהטרמינולוגיה לא בדיוק מעולם הרכב אבל זאת בדיוק התחושה שלי תוך כדי הנהיגה. 

6.יחד עם זאת הברז גם משכחת הרבה יותר טוב שיבושי כביש קטנים במהירות בינונית (expansion joints על הכביש  לדוגמה היו הרבה יותר מורגשים בגב במיאטה ). זה בתוספת המרחב הכללי הגדול יותר עושים את הברז לנוחה משמעותית לטעמי.

 

 

 

 

מעניין, הייתי מצפה שבעקבות #5 הדבר היה מתבטא בשיכוך פחות יעיל בברז. אתה אומר שהיא גם יותר חדה ו-composed (כיול קשיח?), וגם פחות מרגישים שיבושי כביש. קשור למידות צמיגים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לזה כמה סיבות חלקם פירטתי אבל בגדול מאוד להשוות רכב קופה לרודסטר זה קשה ורכינה בסיבובים קשורה מאוד לקשיחות של הבודי ואיפה שזה לא קיים אתה יכול לפצות על זה במתלים יותר קשיחים (עד גבול מסוים)

זה דומה קצת לעיקרון של איך שanti roll bar פועל.

כל הדורות של המיאטה - בתצורה המקורית - יחסית רוכנים. גם בגירסאות שבאו עם בולמים וקפיצים ספורטיביים יותר (בילשטיין) וקשיחים.

כדי להתמודד עם הבעיה הזו צריך כבר לעלות משמעותית מאוד בקפיצים (תעיף מבט על ערכי קפיץ בקוילאןברים של מיאטה מול brz) ולעבור לכאלו עם shock travel כמה שיותר גדול ולהקשיח את האנטירולים משמעותית.

 

יחד עם זאת - הרכינה הזו לא אומרת פחות אחיזה. פשוט פחות חדות ויותר משחק של העברות משקל.

ובכביש בנסיעה יומיומית אלו דברים שלא מגיעים אליהם. 

ההפרש בנוחות אגב בבאמפים וכאלו לא גדול (לדעתי ומניסיוני עם 2 הרכבים) ובקטנים דווקא המיאטה מרגישה יוצר מהוקצעת. (בנוסף כמו שצוין - הפנים הרבה יוצר איכותי במיאטה ואוכל גם חלק מהרעש וכו)

אבל כשמדברים על העברות משקל ובאמפים יוצר רציניים לbrz לגמרי יש יתרון.

  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Liviur כתב:

יש לזה כמה סיבות חלקם פירטתי אבל בגדול מאוד להשוות רכב קופה לרודסטר זה קשה ורכינה בסיבובים קשורה מאוד לקשיחות של הבודי ואיפה שזה לא קיים אתה יכול לפצות על זה במתלים יותר קשיחים (עד גבול מסוים)

זה דומה קצת לעיקרון של איך שanti roll bar פועל.

כל הדורות של המיאטה - בתצורה המקורית - יחסית רוכנים. גם בגירסאות שבאו עם בולמים וקפיצים ספורטיביים יותר (בילשטיין) וקשיחים.

כדי להתמודד עם הבעיה הזו צריך כבר לעלות משמעותית מאוד בקפיצים (תעיף מבט על ערכי קפיץ בקוילאןברים של מיאטה מול brz) ולעבור לכאלו עם shock travel כמה שיותר גדול ולהקשיח את האנטירולים משמעותית.

 

יחד עם זאת - הרכינה הזו לא אומרת פחות אחיזה. פשוט פחות חדות ויותר משחק של העברות משקל.

ובכביש בנסיעה יומיומית אלו דברים שלא מגיעים אליהם. 

ההפרש בנוחות אגב בבאמפים וכאלו לא גדול (לדעתי ומניסיוני עם 2 הרכבים) ובקטנים דווקא המיאטה מרגישה יוצר מהוקצעת. (בנוסף כמו שצוין - הפנים הרבה יוצר איכותי במיאטה ואוכל גם חלק מהרעש וכו)

אבל כשמדברים על העברות משקל ובאמפים יוצר רציניים לbrz לגמרי יש יתרון.

אתה יכול להסביר קצת יותר על הנושא הזה של ערכי קפיץ ו- shock travel? איפה רואים את הדברים האלה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתחיל בזה שההסבר הבא הוא מאוד נפנופי ידיים לצורך הנגשה. ושהוא ארוך - אז מצטער על החפירה. (וכן - יהיו כנראה קצת אי דיוקים לצורך הפשטת הדיון)

 

לכל קפיץ יש קבוע קפיץ (בא נשים שניה בצד קפיצים פרוגרסיבים שמורכבים בפועל מסלילים במרחקים שונים ויש להם למעשה מהלך כיווץ לא לינארי) - המשמעות של הקבוע הזה זה. הקבוע הזה נמדד ככח (לרוב משתמשים במשקל כי הוא ״קבוע״) שדרוש כדי לקווץ (לצורך העניין גם הפוך - אבל זה פחות רלוונטי במכוניות) כדי לכווץ את הקפיץ מרחק מסוים.

 

shock travel הכוונה היא לטווח פעולה של הבולם.

בגדול מאוד אתה רוצה קפיצים שיתאימו לטווח עבודה של הבולם (ולvalving שלו - כלומר לשסתום שמווסת את התנועה של הגז או השמן בבולם וקובע כמה ״התנגדות״ הבולם יתן לשינוי ולספיגת מהמורות).

זו אחת הסיבות לדוגמא שכשאתה עובר לקפיצי הנמכה - הקבוע קפיץ שלהם יותר גבוהה (סלילים יותר קרובים , יותר מתכת , יותר קשיחים) - כי אתה רוצה להישאר בטווח עבודה של הבולם ולא לסגור מהלך בנסיעה רגילה ובשביל זה צריך קפיץ קשיח יותר (שדורש יותר כח לכווץ) - וזו הסיבה שלא כל קפיצי ההנמכה עובדים להיט עם בולמים מקוריים , ושלחתוך קפיצים מקוריים להנמכה זה רעיון ממש גרוע. אבל ממש.

 

מכיוון שחלקי רכב (מקוריים וaftermarket) במיוחד בצד הזול הם אוסף פשרות ועלויות ותלויים גם בתכנון של הרכב וגם בשימוש בחלקים על פני עוד פלטפורמות ושמערכת הבולמים מתמודדת עם כמה סוגי עומסים (לדוגמא באמפים / חורים בכביש שמשפיעים בעיקר על בולם אחד , מול פניה שמעבירה משקל על כל 4 הפינות) + ההפרש בקשיחות של המרכב עצמו (רכב סגור ת מ י ד יהיה יותר קשיח ומתנגד לפיתול - והBRZ החדשה היא אחד המרכבים הקשיחים בשוק) - זה מביא לבחירות שונות מאוד בין הרכבים האלו.

 

בהקשר של שיפורים: בקוילאוברים וגם בבולמים מקוריים זולים שמשמשים כמה דגמים הבולמים הרבה פעמים יותר קצרים מהמקסימום שאפשר בגלל כל מני התאמות לדגם הנוכחי - מה שמביא לזה שצריך להשתמש בקפיצים וכיול שסתומים יותר אגרסיבי משמעותית כדי להשיג בולם שלא יסגר בכביש ויהיה מסוגל לסוע בצורה סבירה.

 

בקוילאוברים יותר יקרים לדוגמא - אחד הדברים שכל היצרנים מדברים עליו ספציפית זה למקסם את הtravel. זה מאפשר שימוש בטווח יותר רחב של קפיצים לפי סוג השימוש של הרכב - ולא כפשרה.

יש עוד ה מ ו ן פרמטרים (לדוגמא איך שהבולם יושב בכרית בולם שמשפיע על הזווית שלו - במיוחד כשמתחילים להנמיך. לכן בתושבות בולם יקרות יש מיסב נפרד שמאפשר כיול של זה לדוגמא)

יש בולמים עם שסתומים דגרסיבים בכמה רמות כדי לאפשר גם נסיעה נוחה כשצריך וגם התמודדות עם פניות בלי פשרות וכו.

בקיצר - המון אותיות קטנות.

 

לכן קשה קצת להשוות בלי או להיכנס להמון פרטים או לדבר על המכלול כולו של ״איך הרכב מרגיש״.

לכן גם קוילאוברים זולים מרגישים חרא (וקיטי הנמכה לא פרופורציונלים).

ולכן גם המון אופציות כיוון לקוילאוברים הם כמעט חסרות משמעות בלי הבנה אמיתית של מה משפיע על מה.

 

יש הרבה סרטונים והרבה ספרים על הנושא.

אם אתה במיאטות - הרבה סרטונים של flyin miata של kieth tanner בעיקר מדברים על הנושא הזה (מהכיוון של קו המוצרים שלהם - שהוא מעולה , אבל לא כל העולם) ואפשר לקרא על הבחירות שהם עשו לfox suspension שלהם שנוגעות בהרבה מהדברים האלו לדוגמא + הוא מדבר על אנטי רולים (sway bar באמריקאית :) ) והרבה דברים אחרים.

לגבי האיפה רואים - במערכות מתלים רציניות יתנו לך אותן מכוילות מראש לערכים מסוימים וגובה מסוים (עם המלצות קפיצים לפי שימוש) בתור המלצה ל״מאיפה מתחילים״ + גרף דינו לבולמים כמו לדוגמא:

https://www.flyinmiata.com/default/fox-suspension-for-nb-chassis.html

https://supermiata.com/xida-coilover-miata.aspx

וידברו ספציפית על מיקסום אורך הבולם לפלטפורמה.

 

כשקניתי את הסט האחרון - אחרי ששמתי הזמנה - אפילו אחד החברה הטכנים של xida התכתב איתי כדי לאסוף את כל הפרטים של הרכב (תת דגם מדויק , שימוש , צמיגים - סוג , גודל , רוחב , משקל וכו) - כדי לוודא שהזמנתי את הדבר הכי טוב לשימוש שלי - וזה אכן הוביל לשנות קצת את הקפיצים שהזמנתי.

  • אהבתי 6
  • מעניין 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, yoni162 כתב:

מעניין, הייתי מצפה שבעקבות #5 הדבר היה מתבטא בשיכוך פחות יעיל בברז. אתה אומר שהיא גם יותר חדה ו-composed (כיול קשיח?), וגם פחות מרגישים שיבושי כביש. קשור למידות צמיגים?

המרצה שלי בתואר תיאר את זה בצורה הפשוטה הבאה:

קח קופסת נעליים ותכניס פיתול וכפיפה. עכשיו תוריד את המכסה( החלק העליון של הקופסה) ותנסה שוב. הקופסה ללא המכסה זאת המיאטה ;)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הסבר דיי מדויק רק כשבמקרה הזה כל מה שחסכת בגג - אתה שם כחיזוקים לריצפה. אבל האפקטיביות של זה מוגבלת.

 

ברודסטר שתוכננה לכך מראש זה מורגש , ברכבים שיש להם גירסא פתוחה וסגורה - זו הסיבה שהגירסא הפתוחה שוקלת משמעותית יותר ורכה משמעותית יותר

 

וזו הסיבה שיש שיפורים כמו butterfly brace למיאטה (ודגמים מסוימים הגיעו עם חיזוקים כאלו מובנים - תעיף מבט למטה בMazdaspeed לעומת NA לדוגמא ותראה אוסף של חיזוקים כאלו לאורך כל המרכז של השילדה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, AK21 כתב:

אז היום יצא לי לעשות נסיעת מבחן נוספת, הפעם back2back עם מיאטה ND2 2019 משומשת וbrz 2022 משומשת קלות וההתרשמות שלי:

1. הפעם לקחתי את המיאטה יותר לכיוון המנתק(רוב הזמן לא ירדתי מה5-6k ) ושם הרכב מתגלה ברוב תפארתו אבל עדיין אני מעדיף את המנוע של הBRZ.

2. הכיול של הדוושה במיאטה הרגיש לי טוב יותר. בברז הסלד מתחיל לעוף למעלה ב20% לחיצה ומרגיש פחות לינארי. 

3. כמו שציינתי כבר אני לא גדול במיוחד -1.75 ועדיין המיאטה ממש צפופה על גבול הקלסטרופובית. גם כשהגג פתוח לא יכולתי להתעלם מהשמשה שמרגישה כמעט בגובה הראש ויוצרת תחושה צפופה, הקונסולה באמצע שנחה על ברך ימין(שלא נדבר על הנוסע המסכן) , והמושב שהייתי שמח לקחת אותו עוד טיפה אחורה.

4. הפנים במיאטה נראה ומרגיש ברמה או 2 מעל הברז. 

5. הברז כסטוק הרבה יותר חדה.  המיאטה מרגישה כמו suv ביחס לברז .בפניות המיאטה ממש רוכנת על הצד החיצוני ואז מתחילה להכנס לפניה בעוד שהברז כמעט שטוחה באותו המצב. בישורת ובאופן כללי המיאטה מרגישה מאוד "מפוזרת" והברז לעומת זאת "אסופה" אני יודע שהטרמינולוגיה לא בדיוק מעולם הרכב אבל זאת בדיוק התחושה שלי תוך כדי הנהיגה. 

6.יחד עם זאת הברז גם משכחת הרבה יותר טוב שיבושי כביש קטנים במהירות בינונית (expansion joints על הכביש  לדוגמה היו הרבה יותר מורגשים בגב במיאטה ). זה בתוספת המרחב הכללי הגדול יותר עושים את הברז לנוחה משמעותית לטעמי.

7. פרקטיות- במקרה שלי לא באמת חשוב אבל למי שכן- הברז מנצחת בנוקאאוט. 2 מושבים קטנים נוספים, תא מטען גדול משמעותית, מקומות אחסון בתא הנוסעים הופכים את הברז לרכב הרבה יותר פרקטי.

בשורה התחתונה לטעמי אי אפשר לטעות בבחירה בין שניהם.  אני אישית פחות מתחבר למיאטה והרבה יותר לברז אבל לגמרי מבין את האנשים שכן. המיאטה מספקת חוויה שאין שום דבר דומה גם במחיר כפול. אני חושב שמיאטה עם כמה שדרוגים, בעיקר בתחום המתלים תהיה הרבה יותר קרובה לברז בנהיגה פרופר. בקשר לברז- אני עדיין מחכה להזמנה שלי ותוך כדי ההמתנה אני מנסה רכבים שונים ועד כה הבחירה בברז רק מתחזקת.

האמת שלמרות שאני פאנבוי גדול של המיאטה אני מסכים עם רוב הנקודות פה חוץ מ 3 ו 5 (אם אתה 1.75 לא אמורה להיות לך שום בעיה למצוא תנוחת נהיגה נכונה). לגבי 5 - זה שהמיאטה יותר רוכנת לא אומר שהיא פחות חדה ואני אפילו די מחבב את הבאדי רול המוגזם הזה, זה חלק מהקסם שלה.

יסלח לי @oryo שאני אגנוב משפט שלו - אני בא להנות, לא לנצח - ובמקרה הזה, בברז צריך לנהוג הרבה יותר מהר בשביל לקבל אותה רמת ריגוש ואדרנלין.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Liviur כתב:

אני אתחיל בזה שההסבר הבא הוא מאוד נפנופי ידיים לצורך הנגשה. ושהוא ארוך - אז מצטער על החפירה. (וכן - יהיו כנראה קצת אי דיוקים לצורך הפשטת הדיון)

 

לכל קפיץ יש קבוע קפיץ (בא נשים שניה בצד קפיצים פרוגרסיבים שמורכבים בפועל מסלילים במרחקים שונים ויש להם למעשה מהלך כיווץ לא לינארי) - המשמעות של הקבוע הזה זה. הקבוע הזה נמדד ככח (לרוב משתמשים במשקל כי הוא ״קבוע״) שדרוש כדי לקווץ (לצורך העניין גם הפוך - אבל זה פחות רלוונטי במכוניות) כדי לכווץ את הקפיץ מרחק מסוים.

 

shock travel הכוונה היא לטווח פעולה של הבולם.

בגדול מאוד אתה רוצה קפיצים שיתאימו לטווח עבודה של הבולם (ולvalving שלו - כלומר לשסתום שמווסת את התנועה של הגז או השמן בבולם וקובע כמה ״התנגדות״ הבולם יתן לשינוי ולספיגת מהמורות).

זו אחת הסיבות לדוגמא שכשאתה עובר לקפיצי הנמכה - הקבוע קפיץ שלהם יותר גבוהה (סלילים יותר קרובים , יותר מתכת , יותר קשיחים) - כי אתה רוצה להישאר בטווח עבודה של הבולם ולא לסגור מהלך בנסיעה רגילה ובשביל זה צריך קפיץ קשיח יותר (שדורש יותר כח לכווץ) - וזו הסיבה שלא כל קפיצי ההנמכה עובדים להיט עם בולמים מקוריים , ושלחתוך קפיצים מקוריים להנמכה זה רעיון ממש גרוע. אבל ממש.

 

מכיוון שחלקי רכב (מקוריים וaftermarket) במיוחד בצד הזול הם אוסף פשרות ועלויות ותלויים גם בתכנון של הרכב וגם בשימוש בחלקים על פני עוד פלטפורמות ושמערכת הבולמים מתמודדת עם כמה סוגי עומסים (לדוגמא באמפים / חורים בכביש שמשפיעים בעיקר על בולם אחד , מול פניה שמעבירה משקל על כל 4 הפינות) + ההפרש בקשיחות של המרכב עצמו (רכב סגור ת מ י ד יהיה יותר קשיח ומתנגד לפיתול - והBRZ החדשה היא אחד המרכבים הקשיחים בשוק) - זה מביא לבחירות שונות מאוד בין הרכבים האלו.

 

בהקשר של שיפורים: בקוילאוברים וגם בבולמים מקוריים זולים שמשמשים כמה דגמים הבולמים הרבה פעמים יותר קצרים מהמקסימום שאפשר בגלל כל מני התאמות לדגם הנוכחי - מה שמביא לזה שצריך להשתמש בקפיצים וכיול שסתומים יותר אגרסיבי משמעותית כדי להשיג בולם שלא יסגר בכביש ויהיה מסוגל לסוע בצורה סבירה.

 

בקוילאוברים יותר יקרים לדוגמא - אחד הדברים שכל היצרנים מדברים עליו ספציפית זה למקסם את הtravel. זה מאפשר שימוש בטווח יותר רחב של קפיצים לפי סוג השימוש של הרכב - ולא כפשרה.

יש עוד ה מ ו ן פרמטרים (לדוגמא איך שהבולם יושב בכרית בולם שמשפיע על הזווית שלו - במיוחד כשמתחילים להנמיך. לכן בתושבות בולם יקרות יש מיסב נפרד שמאפשר כיול של זה לדוגמא)

יש בולמים עם שסתומים דגרסיבים בכמה רמות כדי לאפשר גם נסיעה נוחה כשצריך וגם התמודדות עם פניות בלי פשרות וכו.

בקיצר - המון אותיות קטנות.

 

לכן קשה קצת להשוות בלי או להיכנס להמון פרטים או לדבר על המכלול כולו של ״איך הרכב מרגיש״.

לכן גם קוילאוברים זולים מרגישים חרא (וקיטי הנמכה לא פרופורציונלים).

ולכן גם המון אופציות כיוון לקוילאוברים הם כמעט חסרות משמעות בלי הבנה אמיתית של מה משפיע על מה.

 

יש הרבה סרטונים והרבה ספרים על הנושא.

אם אתה במיאטות - הרבה סרטונים של flyin miata של kieth tanner בעיקר מדברים על הנושא הזה (מהכיוון של קו המוצרים שלהם - שהוא מעולה , אבל לא כל העולם) ואפשר לקרא על הבחירות שהם עשו לfox suspension שלהם שנוגעות בהרבה מהדברים האלו לדוגמא + הוא מדבר על אנטי רולים (sway bar באמריקאית :) ) והרבה דברים אחרים.

לגבי האיפה רואים - במערכות מתלים רציניות יתנו לך אותן מכוילות מראש לערכים מסוימים וגובה מסוים (עם המלצות קפיצים לפי שימוש) בתור המלצה ל״מאיפה מתחילים״ + גרף דינו לבולמים כמו לדוגמא:

https://www.flyinmiata.com/default/fox-suspension-for-nb-chassis.html

https://supermiata.com/xida-coilover-miata.aspx

וידברו ספציפית על מיקסום אורך הבולם לפלטפורמה.

 

כשקניתי את הסט האחרון - אחרי ששמתי הזמנה - אפילו אחד החברה הטכנים של xida התכתב איתי כדי לאסוף את כל הפרטים של הרכב (תת דגם מדויק , שימוש , צמיגים - סוג , גודל , רוחב , משקל וכו) - כדי לוודא שהזמנתי את הדבר הכי טוב לשימוש שלי - וזה אכן הוביל לשנות קצת את הקפיצים שהזמנתי.

האדם האחרון שהייתי מקשיב לו בנושא מתלים זה קית' טאנר. כל קיט אפשרי שלהם לאורך השנים הוא פשוט כישלון חרוץ וז*ל טהור בשפת רחוב. 

אני אולי קצת משוחד כבעל xida היחיד בישראל אבל זה סט שאין שני לו בעולם המיאטה ואני מאמין שגם בטויובארו הם יפציצו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Morningstar כתב:

יסלח לי @oryo שאני אגנוב משפט שלו - אני בא להנות, לא לנצח - ובמקרה הזה, בברז צריך לנהוג הרבה יותר מהר בשביל לקבל אותה רמת ריגוש ואדרנלין.

why not both :)

כתבתי לדעתי יותר מוקדם - בכביש ציבורי - לגמרי מיאטה תספק וההבדלים יהיו מינורים.

עם שיפורים וכו סיפור אחר.

 

לפני שעה, yossi126 כתב:

האדם האחרון שהייתי מקשיב לו בנושא מתלים זה קית' טאנר. כל קיט אפשרי שלהם לאורך השנים הוא פשוט כישלון חרוץ וז*ל טהור בשפת רחוב. 

אני אולי קצת משוחד כבעל xida היחיד בישראל אבל זה סט שאין שני לו בעולם המיאטה ואני מאמין שגם בטויובארו הם יפציצו. 

אני מפריד רגע בין הקיטים שלהם לבין הדיון הטכני (ולזה התייחסתי). ואם תשים לב כדוגמא לקיט טוב ציינתי (וקניתי בעצמי - putting my money where my mouth is) את הקסידה אחרי שנהגתי בשניהם. (ובמאמר מוסגר - זה הקיט גם שאני אשים על הBRZ. יש שם ה מ ו ן פרטים טכנים שהם פתרו / התמודדו איתם יפה והמון מחשבה הושקעה שם)

יצא לי לדסקס איתו בהתכתבויות ולראות סרטונים ולקרא מהספרים - ובמיוחד עם הפרוייקטים האישיים שלו. הוא מבין במיאטות. הרבה. מאוד.

 

לגבי האיכות של הקיטים שלהם - בא , הגזמת קצת בהכללה אבל אני אתייחס להם אחד אחד מאלו שנהגתי בהם:

1. הקיט קוני שלהם - אחלה VFM. ב1000 דולר ומטה - הוא עדיף פי כמה על כל סט קוילאוברים זול. אבסולוטית הוא מיושן. אבל יש להם אחלה אחריות. (פה)

2. הקיט vmaxx שלהם (נהגתי בגירסאת מסלול) - אשפה מוחלטת - פה אנחנו מסכימים.

3. הקיט פוקס שלהם - פשוט רך מדי וחסרים לו ה ר ב ה פיצ׳רים לעומת קיטים אחרים ברמת מחיר הזו - VFM לא טוב חוץ מלמי שיש יותר מדי כסף ונוהג על הכביש. (ועם קפיצים אגרסיבים - הוא לא מתקרב לxida)

היו להם כמה עוד לאורך השנים ברמת מוצלחות כזו או אחרת. (כי הם עובדים עם וונדורים משתנים)

 

יש להם הרבה חלקים אחרים מסביב אבל מעולים למתלים:

הקיט sway barים שלהם ממש אחלה (דיי זהה לracing beat האמת שזה מה שבסוף קניתי - אבל מוט ברזל זה מוט ברזל)

הextended balljoints שלהם מעולים ודרושים לכל מי שמנמיך באמת.

הtie rods שהם מוכרים (לא שלהם) - אחלה.

הקיט שלהם לadjustable end links מעולה (בגלל שהם משתמשים בתצורת balljoint ולא הארדקור מיסב כדורי)

 

אין ספק שהם מכונת מכירות - עם מוצרים באיכות משתנה - אבל יש להם המון מוצרים מעולים.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.7.2022 בשעה 10:03, Liviur כתב:

כדי להתמודד עם הבעיה הזו צריך כבר לעלות משמעותית מאוד בקפיצים (תעיף מבט על ערכי קפיץ בקוילאוברים של מיאטה מול brz)

לא נכון להשוות כך.

רכב אחד משתמש במק'פרסון והשני בעצמות עצה כפולות.

השוואה נכונה יותר תהיה של הערכים שהגלגלים מקבלים (Wheel Rates) ולא את קבוע הקפיץ עצמו = ז"א שיש לקחת בחשבון גם את ה-Motion Ratio שכל תצורת מתלים מייצרת.

ההשוואה הכי-הכי נכונה תהיה בין התדרים (Natural Frequency) = ז"א שיש לקחת בחשבון גם את המשקל הנתמך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Avia כתב:

ההשוואה הכי-הכי נכונה תהיה בין התדרים (Natural Frequency) = ז"א שיש לקחת בחשבון גם את המשקל הנתמך.

צודק לחלוטין.

אהל גם אם התצורה היתה זהה - המצב היה דומה בין הרכבים.

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נכון אבל זה שימוש אחד ופרמטר אחד

לגרום לbrz וnd להתנהג אותו הדבר זה לא.

בפועל אתה מדבר על הקבוע ה״משוקלל״ אבל מתעלם מהתנהגות הבולם אורל המתלה , הקשיחות של השילדה עצמה וכו

אוטוקרוס זו דוגמא מעולה למצב ומשטח מאוד נשלט ואופציה לכייל הרבה יוצר קשיח מכביש או אפילו מסלול בהרבה מקרים כי המטרה היא לסובב את האוטו מהר על משטח ישר

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...