Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בין רכישת רכב פרטי או ליסינג מהעבודה


justaguy

פוסטים מומלצים

היי,

 

אני כבר נוהג על אותו רכב כמעט 8 שנים, הרכב כבר ישן ומתחיל לעשות בעיות והגיע הזמן להחליף.

במקור חשבתי להסתכל על לוח היד2 ואז נזכרתי שיש את אופציה הליסינג מהעבודה. הרבה אומרים שזה לא משתלם לעומת קניה בשוק הפרטי אבל אני לא בטוח שהשתכנעתי.

 

ניקח לדוגמא BYD ATTO: הירידה בנטו היא 2,774 ש"ח ומשוכלל 3,661 ש"ח (לא ברור לי איך כי פנסיה יורד בכ-72 ש"ח ופנסיה ב 200 ש"ח) 

בכל מקרה יוצא שברכב חשמלי אין הוצאות על דלק/חשמל והמחיר כולל ביטוח, טיפולים, אגרה לטסט. יש אופציה בכוכבית לרכוש בסוף את הרכב במחיר מוזל.

 

אם נסתכל אופציה מקבילה של החזקת רכב ברשותי אבזבז בחודש כ-1000 ש"ח על דלק, 700 על ביטוח, אגרה לטסט 100, 200 לטיפולים (כולל בלת"מים) סה"כ 2000 ש"ח. ז"א התשלום על השימוש ברכב (או שמקביל לירידת ערך בערך 800 ש"ח) לדעתי זה נראה סביר לגמרי, מה הסיבה שהרוב אומר שליסינג לא כל כך כלכלי לעומת רכישה פרטית?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה רכב יש לך שהביטוחים עולים 8000₪ בשנה , 10 אלפים ₪ ירידת ערך ועם הוצאות דלק של 1000 ₪ בחודש?

מה כמות הקילומטרים השנתית שלך?

יש לא מעט רכבים שניתן להקטין הוצאות בכל אחד מהסעיפים או בחלק מהם.

ככל שנוסעים יותר קילומטרים בחודש, ליסינג משתלם יותר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה אתה מרוויח בחודש, זה יכול להיות ההבדל בין רכב ישן ומשומש לבין חדש מהניילונים של הליסינג. תעשה את החישוב אם מה שנשאר לך אחרי הורדת ההוצאות על הליסינג משאיר לך מספיק כדי לחיות טוב ולך על זה. מחירי הדלק רק עולים ואין לדעת מה קורה בשוק היד 2 המשוגע שלנו. אני הייתי הולך על ליסינג לשלוש שנים ואחרי זה מחליט מה שווה יותר.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שמקבלים נתונים על הרכב הנוכחי, כמות הנסיעות וגם מספר אנשים ( והגילאים שלהם), אי אפשר להליץ על משהו.

כי רכב פרטי ניתן להחליף ליותר חסכוני, עם ירידת ערך יותר נמוכה ועם ביטוחים זולים יותר. וזה לא בהכרח יהיה רכב ישן כל כך.

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכם אני מסכים שחסר מידע מקדים שבלעדיו קשה להעריך את הכדאיות.

 

הרכב שברשותי הוא סקודה פאביה שנת 2011 עם מנוע TSI, 200 ק"מ.

בן 30 ללא ילדים כרגע, משכורת ברוטו מעל 20K. נוסע בשנה בערך 20K. מי שנוסע ברכב בעיקר זה אני ובת הזוג שלי. לא צפויים כרגע נוסעים שהם ילדים/תינוקות אבל כמובן אי אפשר להבטיח שלא יהיו שינויים בעתיד הקרוב-רחוק.

לפני 43 דקות, vladclar כתב:

איזה רכב יש לך שהביטוחים עולים 8000₪ בשנה , 10 אלפים ₪ ירידת ערך ועם הוצאות דלק של 1000 ₪ בחודש?

מה כמות הקילומטרים השנתית שלך?

יש לא מעט רכבים שניתן להקטין הוצאות בכל אחד מהסעיפים או בחלק מהם.

ככל שנוסעים יותר קילומטרים בחודש, ליסינג משתלם יותר.

העלויות שחישבתי למעלה הם יחסית לרכב חדש בקניה פרטית, הרי זה מה שמקבלים בליסינג ולא פייר להשוות את זה לרכב ישן יותר. 

 

לפני 34 דקות, Michazzz כתב:

לא יודע כמה אתה מרוויח בחודש, זה יכול להיות ההבדל בין רכב ישן ומשומש לבין חדש מהניילונים של הליסינג. תעשה את החישוב אם מה שנשאר לך אחרי הורדת ההוצאות על הליסינג משאיר לך מספיק כדי לחיות טוב ולך על זה. מחירי הדלק רק עולים ואין לדעת מה קורה בשוק היד 2 המשוגע שלנו. אני הייתי הולך על ליסינג לשלוש שנים ואחרי זה מחליט מה שווה יותר.

 

לפני 30 דקות, vladclar כתב:

לפני שמקבלים נתונים על הרכב הנוכחי, כמות הנסיעות וגם מספר אנשים ( והגילאים שלהם), אי אפשר להליץ על משהו.

כי רכב פרטי ניתן להחליף ליותר חסכוני, עם ירידת ערך יותר נמוכה ועם ביטוחים זולים יותר. וזה לא בהכרח יהיה רכב ישן כל כך.

 

הוספתי עוד פרטים, מקווה שזה עוזר לענות על השאלה. 

לא יודע אם עכשיו אני סתם נופל על סטיגמה אבל נמאס לי להחזיק רכב שנקרא "לא אמין", בזבזתי הרבה כסף על תקלות נפוצות ברכב הזה ואם אני קונה רכב באופן פרטי הייתי קונה טויוטה או מאזדה (גם אם זה רק מיתוג שלנו שהן אמינות) ומבדיקה שלי הביטוחים שלהם לא זולים בכלל, בגלל הביקוש גם המחירים שלהם באופן כללי לא זולים. מפה נובע שהליסינג מתחיל לקרוץ כי אם התוספת במחיר יחסית קטנה אז לא מבין את ההמלצה שאני רואה לרוב של להישאר בשוק הפרטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי הולך על ליסינג כיף לנהיגה, נוסע בכל הארץ לאורכה ולרוחבה ונהנה מדלק "חינם". כשיבואו ילדים תעשה חישוב מחדש. המלצה להמנע מליסינג משתנה  כשנוסעים 20K + בשנה.

  • אהבתי 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר נוסעים מעל 20 אלף קילומטרים בשנה, כדאיות ליסינג גדלה לעומת החזקת רכב בנזין פרטי וחדש.

מה שכן, לזוג ללא ילדים אפשר לקחת רכב יותר זול ופחות גדול. כאשר הוצאות דלק בתוך עסקת ליסינג, אפשר לוותר על רכב חשמלי. ואם עוברים מפאביה 2011 , גם יונדאי I20 חדש ( או משהו מקביל, סתם נתתי דוגמה  ) יהיה אחלה רכב.

אני מבין את הרצון ל BYD , אבל בשלב הזה של החיים אולי כדאי את ההפרש שיישאר לך בנטו להשקיע במשהו אחר ולא בקופסה על 4 גלגלים, שבסופו של דבר לא שלך.

 

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחת הטעויות כשמתלבטים בין ליסינג מהעבודה לרכב פרטי היא השוואה בין רכב X בליסינג לעומת אותו רכב X ברכישה פרטית לשלוש שנים.

 

זו ההשואה כי זה בערך אותו המוצר. או לפחות הכי דומה שאפשר.

אבל יש נתון אחד שמפספסים והוא החלופה של אותו רכב X ברכישה פרטית ל 5 שנים או יותר.

הפער בעלות הסופית בין רכישה ותחזוקת רכב חדש שמחליפים כל 3 שנים לעומת אותו רכב כשמחליפים כל 6 שנים גדול מאוד.

 

נכון ברכב חדש כל 6 שנים נאלצים לתחזקו גם מעבר לאחריות. אבל בד"כ זה זול משמעותית מלהתחדש ברכב כל 3 שנים.

 

אין ספק שהחלופה שאני מציע פחות נחמדה וקלילה מליסינג או רכב חדש כל 3 שנים. אבל בהתחשב בפער זו חלופה שצריך לשקול. ולשמור את הכסף לדברים אחרים.

 

ברור שככל שנוהגים יותר ליסינג מהעבודה משתלם יותר. ואני מקבל את כלל האצבע לפיו החל מ 20,000 ק"מ בשנה ליסינג עולה אותו דבר או דומה לרכב פרטי. אבל אם לוקחים את ההצעה שלי אני מניח שרף הק"מ מתקרב יותר ל 30,000 בשנה...

 

בסוף ליסינג זה שירות שעולה כסף

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, vladclar כתב:

כאשר נוסעים מעל 20 אלף קילומטרים בשנה, כדאיות ליסינג גדלה לעומת החזקת רכב בנזין פרטי וחדש.

מה שכן, לזוג ללא ילדים אפשר לקחת רכב יותר זול ופחות גדול. כאשר הוצאות דלק בתוך עסקת ליסינג, אפשר לוותר על רכב חשמלי. ואם עוברים מפאביה 2011 , גם יונדאי I20 חדש ( או משהו מקביל, סתם נתתי דוגמה  ) יהיה אחלה רכב.

אני מבין את הרצון ל BYD , אבל בשלב הזה של החיים אולי כדאי את ההפרש שיישאר לך בנטו להשקיע במשהו אחר ולא בקופסה על 4 גלגלים, שבסופו של דבר לא שלך.

 

 

אתה מדבר על רכב קטן וזול יותר במסגרת הליסינג, אני מבין נכון?

 

לפני 18 דקות, razi_pazi כתב:

אחת הטעויות כשמתלבטים בין ליסינג מהעבודה לרכב פרטי היא השוואה בין רכב X בליסינג לעומת אותו רכב X ברכישה פרטית לשלוש שנים.

 

זו ההשואה כי זה בערך אותו המוצר. או לפחות הכי דומה שאפשר.

אבל יש נתון אחד שמפספסים והוא החלופה של אותו רכב X ברכישה פרטית ל 5 שנים או יותר.

הפער בעלות הסופית בין רכישה ותחזוקת רכב חדש שמחליפים כל 3 שנים לעומת אותו רכב כשמחליפים כל 6 שנים גדול מאוד.

 

נכון ברכב חדש כל 6 שנים נאלצים לתחזקו גם מעבר לאחריות. אבל בד"כ זה זול משמעותית מלהתחדש ברכב כל 3 שנים.

 

אין ספק שהחלופה שאני מציע פחות נחמדה וקלילה מליסינג או רכב חדש כל 3 שנים. אבל בהתחשב בפער זו חלופה שצריך לשקול. ולשמור את הכסף לדברים אחרים.

 

ברור שככל שנוהגים יותר ליסינג מהעבודה משתלם יותר. ואני מקבל את כלל האצבע לפיו החל מ 20,000 ק"מ בשנה ליסינג עולה אותו דבר או דומה לרכב פרטי. אבל אם לוקחים את ההצעה שלי אני מניח שרף הק"מ מתקרב יותר ל 30,000 בשנה...

 

בסוף ליסינג זה שירות שעולה כסף

 

אני מבין מה שאתה אומר אבל כמו שכתבתי יש אופציה בכוכבית שיש אופציית רכישה של רכב הליסינג, כרגע אני לא יודע באיזה מחיר אבל אם זה באותו מחיר שהייתה קונה רכב פרטי,

זה כל מה שמשנה את המשוואה שלך?

אני הייתי בטוח שמסתתר עוד איזשהו קאץ' שהופך את העסקה ללא כדאית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תשווה את הליסינג לאיזה רכב תיאורטי חדש. תשווה אותו לרכב שתקנה לעצמך, נניח סופרמיני בת 3. 

לגבי טויוטה, מאזדה ועוד כמה מותגים - עלויות הביטוח לפחות כפולה מלא מעט מותגים אחרים, סיבה מספקת להמנע מהם.

אחזקת רכב פרטי במצב סביר תעלה הרבה פחות מה-3,600 ש"ח לחודש של ה-BYD, עם יתרון של מניעת פגיעה בזכויות הסוציאליות, ובמיוחד בפנסיה, שלגביך צריך להביא בחשבון 40 שנות ריבית דריבית.

  • מעניין 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, התכוונתי לרכב קטן יותר בליסינג תפעולי.

יונדאי I20, מאזדה 2 או איביזה חדשה 1.0 TSI יעלו 1000 ₪ פחות בחודש מאשר BYD.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, razi_pazi כתב:

נכון ברכב חדש כל 6 שנים נאלצים לתחזקו גם מעבר לאחריות. אבל בד"כ זה זול משמעותית מלהתחדש ברכב כל 3 שנים.

יש רכבים (בעיקר ממוצא מלוכסן) שגם אחרי 9 שנים אין בהם תקלות! היתה לי מאזדה 5 כזו
והיום אני נוהג על מלוכסן אחרי בן כמעט שש עם אפס תקלות

כלכלית הכי נכון לרכוש רכב כמעט בן 3 (מעט לפני שהוא יוצא מהאחריות) מהדגמים שנחשבים לאמינים
אם תיקח היברידית או פלא-אין הוצאות הדלק גם ירדו משמעותית

תחזור על החשבונות שלך עם נירו פלאג אין בת 3 לדוגמא
אתה יכול לחסוך ככה לא מעט כסף ביחס ללסינג

  • אהבתי 1
קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לרכוש נירו בלאן אין כמעט בת 3, נדרש לשלם לא מעט כספים אחרי שמוכרים איביזה 2011. אם אין את הסכום הנדרש, צריך לקחת הלוואה, וכיום הריבית לא נמוכה בכלל, במיוחד לרכב משומש.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שאין לו כסף לא נוסע ברכב חדש...

זו דעתי

יונדאי אלנטרה 2018 ב60 אלף שקל היא רכישה הגיונית לדוגמה.

לא מחיר מופרע, אמינה, חסכונית, ביטוח זול

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, סולל הדרך כתב:

מי שאין לו כסף לא נוסע ברכב חדש...

במציאות זה אחרת. לא מעט אנשים לוקחים רכב חדש בליסינג פרטי ומחליפים כל 3 שנים, כי אין להם 60 אלף₪ זמינים במיידי.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...