Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 28 דקות, robertf כתב:

אתה לא סותר את עצמך קצת 

 

ואתה מניח שאנשים קונים טסלה בשביל הדאווין? 

חד משמעית + סוחרים אשר קונים את הרכב ומוכרים אותו כיד 2 במחיר גבוהה יותר מהמחיר של היצרן ומנצלים את העובדה שהמשלוח הבא בנובמבר ויש הייפ מטורף על הרכב.

תופעת העדר במיטבה .

  • אהבתי 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 3 שעות, evc כתב:

נראה כמו קופי פייסט של המבחן הקודם שפורסם

Ynet לא מפספסים הזדמנות  לשכפל כתבות "אל תקנו טסלה" גם בידיעות, גם בכלכליסט וגם ב icar . כנראה משלמים טוב באיגוד היבואנים 🤣

לפני 3 שעות, evc כתב:

מסתמן שצריכת החשמל של האיוניק די גבוהה, בפועל בפער די גדול מנתוני היצרן.

אם זה רק במהירויות גבוהות זה הגיוני. פועל יוצא מהרצון לספק יותר מרחב פנימי. בעתיד אמורה להגיע הקיה ev6 שתשתמש באותם יחידות הנעה ותספק טווח ארוך יותר בזכות אווירודינמיות עדיפה.

לפני 3 שעות, evc כתב:

פורסם שנפח תא המטען הוא 540 ליטר.

 

קראתי שנפח תא המטען הנ"ל כולל את הפרנק, כלומר ללא הפרנק הוא רק 450 ליטר.

 

טסלה כהרגלם בקודש מפרסמים נתונים סותרים במדינות שונות שכנראה נובעות מדרכי מדידה שונות. למיטב הבנתי הנתון הרלוונטי לארץ הוא אכן 540 וכולל רק את הטראנק כולל התא שמתחת לרצפה ולא כולל את הפראנק. לטסלה אין בעיה של מקום למטען לשימוש משפחתי, עיקר הבעיה בחוסר הנוחות של מבנה הסדאן.

לפני 3 שעות, evc כתב:

פורסם שמהירות הטעינה היא 160 kw.

 

קראתי שמהירות הטעינה היא עד 250 kw.

 

מהירויות הטעינה של טסלה

165kw ל sr הסיני

175kw ל sr האמריקאי

250kw ל lr ול p.

 

באופן כללי יותר, לפי דעתי עיקר ההבדלים בין הטסלה לאיוניק.

יתרונות לאיוניק

יותר גבוה. עוזר לקשירת ילדים במושב בטיחות ונסיעה בדרכי עפר (למרות שמרווח הגחון לא טוב כשלעצמו למרחק סרנים של 3 מטר הוא עדיף על הטסלה הסופר נמוכה)

נגישות לתא מטען.

מרווח ל 3 במושב האחורי.

יבואן עם מערך שירות מסודר.

 

יתרונות לטסלה

אבזור לגרסת הבסיס. כדי לקבל איבזור דומה לטסלה הבסיסית צריך להזמין את גרסת ה elite של האיוניק שעולה 25 אלף שקל יותר(גיב אור טייק). חלק מזה איבזור נייס טו הב, אבל גם כולל אבזורים משמעותיים יותר, כמו:

זכרונות העדפות לכל נהג (הגה+מראות+כסא+מיזוג+העדפות נהיגה),  משמעותי למי שהרכב משמש מספר נהגים.

אפשרות להדליק מזגן מהאפליקציה מרחוק.

וכנראה מערכת טובה יותר שניתנת גם לשידרוג בקלות (לאיוניק יש מערכת bose טובה בחו"ל שלא הגיע לארץ, גם לא בדרגות האבזור הגבוהות וחבל)

מערך הטענה פרטי הולך וגדל. לדוגמה: מי שירצה לצאת לטיול בגליל המערבי יצטרך להסתפק ב 3 עמדות בודדות של 50kw מחיפה צפונה, בעוד לטסלה יש בנוסף לאלה עוד 6 מטענים של 250 kw בחיפה.

מי שירצה לרדת לאילת דרך מצפה רמון יצטרך להסתפק ב 2 עמדות בלבד אחת 50kw ואחת דורשת עיקוף דרך הקמ ה 101. לטסלה עוד 4 עמדות 150kw במצפה רמון. והדברים דומים גם לטיולים לגליל והכנרת. בנוסף העמדות של טסלה מדווחות לרכב על העומס בעמדות ומכינות את טמפרטורת הסוללה לפני הגעה לעמדה לטעינה אופטימלית. עיקר הבעיה שבינתיים חברות הטעינה הפרטיות לא עושות מספיק כדי להדביק את קצב המכירות ההולך וגדל של רכבים חשמליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Uri-G כתב:

Ynet לא מפספסים הזדמנות  לשכפל כתבות "אל תקנו טסלה" גם בידיעות, גם בכלכליסט וגם ב icar . כנראה משלמים טוב באיגוד היבואנים 🤣

 

לפעמים האקדח שלא נמצא על השולחן, הוא הכי מפחיד

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, TaxGuy כתב:

 

לצערי אנשים לא מבינים שהמטרה של מכונית חשמלית היא להקטין פליטת מזהמים כדי שנכדינו לא יתבשלו על פני כדור הארץ ולא בשביל לחסוך להם עלויות נסועה. המיסים יבואו הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים. 

 

 

גם טסלה לא נותנת שום דבר מיוחד. בסך הכל מכונית יפה מאוד שכרגע נהנת מהרבה דאווין. אבל זה יעלם ברגע שהכביש יוצף בטסלות. ואז אנשים ישארו עם רכב יקר שעומד בפקקים בדיוק כמו כל רכב באשר הוא ולא עושה שום דבר חדש מהותי שאי אפשר לקבל במכונית שיוצרה בשני העשורים האחרונים. 

1. עם מכונית חשמלית, תחנות הכוח בחדרה עובדות שעות נוספות בשריפת דלקים מזהמים כדי לייצר עבורה חשמל. 

2. טסלה נותנת ועוד איך דברים שמכונית בנזין לא נותנת - ביצועי האצה שרכבי בנזין ברמת המחיר שלה לא מתקרבים אליהם, פונקציות חכמות שרכבי בנזין יכולים רק לחלום עליהם (למשל הבאת הרכב לטמפ' הרצויה טרם הכניסה אליו, טכנית זה בלתי אפשרי ברכב שאינו חשמלי). כמובן גם ההבטחה של אילון מאסק לנהיגה אוטונומית ברמה 5 בכל רכב טסלה שנמכר היום בישראל (אפשר להגיד שאולי זה לא יתממש, אבל אילון מאסק כבר הפתיע את מקטרגיו לא פעם, ובהחלט מתקבלים עדכונים בכל כמה זמן למערכת, ואין סיבה לחשוב שזה יפסק). האיוניק 5 לא נותנת לך שום דבר שרכב בנזין לא יודע לתת, זה רכב טיפש כמו כל רכב בנזין, עם נתוני תאוצה סטנדרטים, כאשר רמת האוטונומיה תשאר גרועה כמו שהיא היום כי אף אחד לא התחייב לשפר אותה (ובגרסת הבסיס של האיוניק 5 אין אפילו את החומרה שמסוגלת לנהיגה אוטונומית). איונק 5 = טוסון עם תא מיכל דלק קטן.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • משעמם 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נסחף מעט גם בהתלהבות מהטסלה, גם בזילזול המופגן באיוניק. הטסלה מאיצה מהר יותר מהאיוניק זה נכון, אבל מציע לך לחפש כלי רכב עם הנעת בנזין, קונפיגורציה ושימושיות דומים לאלו של האיוניק, יחד עם נתוני האצה וביצועים דומים ובסביבת המחיר שלה, לא בטוח שתמצא. טוסון למשל שאתה מתעקש להשוותה לאיוניק, למרות נחיתותה היחסית המובהקת בכל תחום, או כל ג'יפון אחר בסביבת המחיר הזו, לא מתקרבים לאיוניק הזו ולא רק בגלל יתרונות ההנעה החשמלית. הנהיגה האוטונומית של הטסלה אינה בשלה, כנראה גם לא תהיה בקרוב ולמעט מחיר מופרך שנדרש עבורה, אין בה בשורה יוצאת דופן. תחנות כוח בחדרה שלהבנתך עקב המעבר להנעה חשמלית יתחילו בפליטת מזהמים הרבה יותר מאשר היום, עובדות גם בשביל חשמל לטסלה כזכור ובכל מקרה פליטת מזהמי הנעות קונבנציונליות גדולה הרבה יותר מאשר תהיה אי פעם זו הנובעת מהגדלת ייצור החשמל המשמש להנעת כלי רכב.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, noam23 כתב:

1. עם מכונית חשמלית, תחנות הכוח בחדרה עובדות שעות נוספות בשריפת דלקים מזהמים כדי לייצר עבורה חשמל. 

2. טסלה נותנת ועוד איך דברים שמכונית בנזין לא נותנת - ביצועי האצה שמכוניות ברמת המחיר שלה לא מתקרבות אליהן, פונקציות חכמות שרכבי בנזין יכולים רק לחלום עליהם (למשל הבאת הרכב לטמפ' הרצויה טרם הכניסה אליו, טכנית זה בלתי אפשרי ברכב שאינו חשמלי). כמובן גם ההבטחה של אילון מאסק לנהיגה אוטונומית ברמה 5 בכל רכב טסלה שנמכר היום בישראל (אפשר להגיד שאולי זה לא יתממש, אבל אילון מאסק כבר הפתיע את מקטרגיו לא פעם). האיוניק 5 לא נותנת לך שום דבר שרכב בנזין לא יודע לתת, זה רכב טיפש כמו כל רכב בנזין, עם נתוני תאוצה סטנדרטים, כאשר רמת האוטונומיה תשאר גרועה כמו שהיא היום כי אף אחד לא התחייב לשפר אותה. איונק 5 = טוסון עם תא מיכל דלק קטן.

 

1. תחנת הכח בחדרה נמצאת כרגע במעבר לשימוש בגז טבעי במקום בפחם. עד 2025, כל תחנות הפחם יושבתו או יוסבו לגז.

מקור:  https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3777220

 

במקביל, יש החלטה של הממשלה הנוכחית להגיע ל 30% יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת עד 2030. 

 

בנוסף לכל זה, כמו שכתבתי, גם אני מתכוון לתרום לעניין ולהתקין פאנלים סולאריים על גג הבית שלי. 

 

דבר אחרון בעניין הזיהום: אפילו אם יצור החשמל הנוסף מזהם כמו רכב בנזין, הזיהום לא נעשה בתוך הערים, אלא מחוצה לו ומאפשר התקנת פילטרים הרבה יותר רציניים לעומת מה שניתן להתקין על רכב ממוצע. 

 

2. צודק בעניין ההאצה של טסלה. אבל בשיקולים שלי זה פחות חשוב לעומת פרמטרים אחרים. 

 

לעניין נהיגה אוטונומית רמה 5, זה בטוח לא אפשרי במכוניות שנמכרות היום כי רמה 5 אומרת בלי הגה או דוושות. אולי יגיעו לרמה 4, אבל זה עוד חזון למועד. 

 

לעניין טוסון עם מיכל קטן, ראה התייחסות קודמת: אתה שוכח שאת המיכל הזה אני יכול למלא בקלות כל יום בבית או בעבודה. תחשוב על לבחור בין שתי האפשרויות הבאות: יש לך אפשרות לקנות שישיית מי עדן בכל סופר שתהיה אצלך בתא המטען לכל צרכי השתיה שלך אבל אין לך ברזים בבית, או שיש לך בקבוק חצי ליטר בלבד באוטו שאתה יכול למלא בברז בבית ובעבודה. מה תבחר? לנסיעות ארוכות הבקבוק הקטן לא יספיק. אבל ליום יום, החיים הרבה יותר פשוטים. 

 

בעניין אחד אני מסכים איתך: יונדאי (ובמיוחד היבואן בארץ) רחוקים מאוד מרמת האינטגרציה בין המכונית לרשת ולאפליקציות תומכות כפי שיש בטסלה. זה מצער, אבל עדיין לא יגרום לי לקנות רכב בנזין או טסלה. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, noam23 כתב:

1. עם מכונית חשמלית, תחנות הכוח בחדרה עובדות שעות נוספות בשריפת דלקים מזהמים כדי לייצר עבורה חשמל. 

 

1. מכונית אפשר להטעין בשעות השפל כאשר יש עודפי יצור

2. תחנות חשמל בישראל עוברות מפחם לגז. 

 

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

2. טסלה נותנת ועוד איך דברים שמכונית בנזין לא נותנת - ביצועי האצה שרכבי בנזין ברמת המחיר שלה לא מתקרבים אליהם, 

 

איפה? בפקק? אותם ביצועים בדיוק. 

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

 

פונקציות חכמות שרכבי בנזין יכולים רק לחלום עליהם (למשל הבאת הרכב לטמפ' הרצויה טרם הכניסה אליו, טכנית זה בלתי אפשרי ברכב שאינו חשמלי).

 

כן, אה, איך נחייה בלי אפשרות להפעיל את המזגן מרחוק. מה אני אגיד לך קדמה למין האנושי מינימום ברמה של גילוי פניצילין. וסתם שתדע האפשרות להפעיל את הרכב מרחוק ולחמם/לקרר מראש את תא הנוסעים קיימת לדעתי כבר איזה 15 שנה. (במכוניות יוקרה) 

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

כמובן גם ההבטחה של אילון מאסק לנהיגה אוטונומית ברמה 5 בכל רכב טסלה שנמכר היום בישראל

 

לא יהיה רכב אוטונומי מלא ב-20 השנים הקרובות. 

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

ובהחלט מתקבלים עדכונים בכל כמה זמן למערכת, ואין סיבה לחשוב שזה יפסק). 

 

העדכונים של Windows 10 כל הזמן משבשים לי משהו במחשב. למה שארצה את זה ברכב?! 

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

האיוניק 5 לא נותנת לך שום דבר שרכב בנזין לא יודע לתת, זה רכב טיפש כמו כל רכב בנזין, עם נתוני תאוצה סטנדרטים, כאשר רמת האוטונומיה תשאר גרועה כמו שהיא היום כי אף אחד לא התחייב לשפר אותה (ובגרסת הבסיס של האיוניק 5 אין אפילו את החומרה שמסוגלת לנהיגה אוטונומית). איונק 5 = טוסון עם תא מיכל דלק קטן.

 

מה טסלה נותנת שרכב בנזין לא יודע לתת? דאווין וחוויה של נסיעה על חשמל. לטסלה אין שום יתרון בפוקנציונלית על פני מכונית שיוצרה ב-30 השנים האחרונות. אתה יודע מה? קח את הונדה ג'אז ב-100 אלף שקל ותשווה את הרכב הזה לטסלה. מבחינת פוקנציונליות הגא'ז קורעת את הטסלה לחתיכות ואתה נשאר עם עודף של 100 אלף שקל בכיס. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 אני שמח שרמת הדיון עלתה מהרמה הנמוכה שהייתה בתקופה שלאחר הגעת טסלה לארץ ועד לאחרונה ממש, כאשר מי שרק צייץ משהו נגד טסלה הותקף התקפה טיפוסית של מכור לסם שנמצא בקריז 😅 לרמת דיון גבוהה ושקולה של אנשים שנכנסו לסופר לאחר שאכלו ארוחה, כעת לאחר שעבר זמן והגיעה גם האיוניק 5.

 

כתבוו כאן דברים יפים והגיוניים.

 

בשורה התחתונה בבחירה בין האיוניק או בטסלה או בכל רכב אחר, יש טרייד אוף שמתאים לרצון ו/או לצרכים של הרוכש הפוטנציאלי.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, TaxGuy כתב:

העדכונים של Windows 10 כל הזמן משבשים לי משהו במחשב. למה שארצה את זה ברכב?!

ההשוואה הנכונה היא לmacOS... רק אומר

לפני 19 דקות, evc כתב:

 אני שמח שרמת הדיון עלתה מהרמה הנמוכה שהייתה בתקופה שלאחר הגעת טסלה לארץ ועד לאחרונה ממש, כאשר מי שרק צייץ משהו נגד טסלה הותקף התקפה טיפוסית של מכור לסם שנמצא בקריז 😅 לרמה גבוהה ושקולה של אנשים שנכנסו לסופר לאחר שאכלו ארוחה, כעת לאחר שעבר זמן והגיעה גם האיוניק 5.

 

כתבוו כאן דברים יפים והגיוניים.

 

בשורה התחתונה בבחירה בין האיוניק או בטסלה, יש טרייד אוף שמתאים לרצון ו/או לצרכים של הרוכש הפוטנציאלי כמו ברכישת כל רכב.

 

 

 

 

 

ברור - כשאתה מסכים עם התגובה, מדובר ברמה גבוהה. אחרת, כולם ברברים, ילדים קטנים שלא מבינים כלום. רמת דיון גבוהה בסך הכל:

לפני כשעה, TaxGuy כתב:

מבחינת פוקנציונליות הגא'ז קורעת את הטסלה לחתיכות

 

לפחות אין לנו את שניצל, @ChemGuy85 שיזכיר לנו כמה המנייה של יונדאי או טסלה מנופחת ולכן לא כדאי לקנות את הרכב. בדיעבד אני שמח שהטרולים התמססו ונשארנו עם תגובות קצת יותר מבוססות. בכל מקרה, רק הזמן יגיד איזה רכב עדיף.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יונדאי היו צריכים לשווק את האיוניק תחת מותג ג'נסיס. יונדאי שיותר יקרה מטסלה זה משהו שקשה לעכל.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, shugiflex כתב:

לדעתי יונדאי היו צריכים לשווק את האיוניק תחת מותג ג'נסיס. יונדאי שיותר יקרה מטסלה זה משהו שקשה לעכל.

היונדאי לא יותר יקרה מטסלה. האיוניק 5 היא מתחרה של טסלה מודל y שאמורה לעלות מעל 250 אלף שח. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TaxGuy כתב:

מה טסלה נותנת שרכב בנזין לא יודע לתת? דאווין וחוויה של נסיעה על חשמל. לטסלה אין שום יתרון בפוקנציונלית על פני מכונית שיוצרה ב-30 השנים האחרונות. אתה יודע מה? קח את הונדה ג'אז ב-100 אלף שקל ותשווה את הרכב הזה לטסלה. מבחינת פוקנציונליות הגא'ז קורעת את הטסלה לחתיכות ואתה נשאר עם עודף של 100 אלף שקל בכיס. 

 

או תקנה טויוטה אוריס סטיישן שנת 2015, תקבל רכב עוד יותר פונקציונלי ופרקטי, ותישאר עם עודף של 150 אש"ח, שיקנה לך דלק ל10 שנים פלוס 5 סוללות היברידיות.

 

או אופניים וחופשי חודשי, ואז תוכל להשקיע את הכסף של ההלוואה שאתה לוקח כדי לקנות את הטסלה, בלא לקחת את אותה ההלוואה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TaxGuy כתב:

מה טסלה נותנת שרכב בנזין לא יודע לתת? דאווין וחוויה של נסיעה על חשמל. לטסלה אין שום יתרון בפוקנציונלית על פני מכונית שיוצרה ב-30 השנים האחרונות. אתה יודע מה? קח את הונדה ג'אז ב-100 אלף שקל ותשווה את הרכב הזה לטסלה. מבחינת פוקנציונליות הגא'ז קורעת את הטסלה לחתיכות ואתה נשאר עם עודף של 100 אלף שקל בכיס. 

 

ההשוואה לג׳אז׳ כלכך מצחיקה שאני לא יודע איך להגיב אפילו. 

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...