Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 732 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 5 שעות, evc כתב:

יתרון גדול שהמודל y  דור 2 שתגיע אלינו מברלין אמורה להציג הוא טווח נסיעה משופר וגדול יותר מג'יפונים חשמליים משפחתיים אחרים (הדגם עם הטווח הארוך כנראה יציג טווח סביב 570 עד 600 ק"מ תיאורטיים). (מלבד הפורד מאך אי שלמיטב זכרוני בגירסה עם הסוללה הגדולה של כ- 100 קוט"ש בערך, מציגה כבר היום טווח של כ- 600 ק"מ תיאורטיים).

אם הטסלה y תגיע מברלין הטווח באמת יהיה גדול, אבל בתוספת מחיר משמעותית. המחיר שלה אמור להתחיל ב 250 אלף שח כאשר הביצועים לא עדיפים על האיוניק 5 כפולת ההנעה (הטסלה y פרפומנס כבר תעלה 300 אלף+). חוץ מאוהדי טסלה או מלאי חסר של איוניק 5, לא רואה התנפלות על רכב כל כך יקר. הקלף היחיד שיהיה ל y זה האופציה ל 7 מושבים.

 

דווקא אם ה y תגיע אלינו מסין, יכול להיות תחרות מעניינת. לסינית אין 7 מושבים אבל יש גרסת sr, עם טווח וביצועים דומים לאיוניק 5 כפולת ההנעה במחיר שאמור להיות דומה. ה y צפופה קצת מהאיוניק אבל עם שימושיות דומה.ה y דינמית יותר אבל לא קרובה לנוחות של האיוניק. ליונדאי יהיה את יתרון השירות, לטסלה את יתרון עמדות ההטענה. קרב מעניין.

  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

למה כל הזמן מתעלמים מנושא של פיקוד קולי. זה הרבה יותר נוח לפי דעתי מלחפש איזה כפתור פיזי ולהוריד עיניים מהכביש. נכון שלטסלה רוב הדברים עושים ממסך ראשי אך לא פחות עושים בעזרת פקודות קוליות. נכון עד שאין עיברית זה כרגע באנגלית ומעדכון אחרון גם רוסית למי שזה רלוונטי. אבל זה עיניין של זמן טסלה כן עובדת על ממשק בעיברית ואם זה יהיה כולל פיקוד קולי זה יכול להיות ממש יתרון...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית לא סובל פיקוד קולי, ומבטל את האופציה הזאת בכל מכשיר שמגיע לי לידיים.

 

זה עובד טוב רק בסרטי מד"ב.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, vadim6385 כתב:

אני אישית לא סובל פיקוד קולי, ומבטל את האופציה הזאת בכל מכשיר שמגיע לי לידיים.

 

זה עובד טוב רק בסרטי מד"ב.

אני אישית גם ב-Android Auto וגם ב-Car Play ברכב מחייג למישהו, מנווט לבית/עבודה, בקשה להשמיע שיר או זמר כלשהו רק בפיקוד קולי זה הרבה יותר נוח מאשר לחפש מישהו בספר טלפונים, תוכנת ניווט או נגן מוזיקה. אם היה אפשר גם לבצע דברים אחרים זה היה עוד יותר טוב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני שעה, Johnik כתב:

זה הרבה יותר נוח לפי דעתי מלחפש איזה כפתור פיזי ולהוריד עיניים מהכביש. 

 

בתפעול כפתור פיזי לא מורידים את העיניים מהכביש כי אחרי 2-3 שימושים זוכרים את המיקום של הכפתור. מצד שני תפעול מסך מגע באופן שוטף זה בהחלט מתכון לתאונה. 

  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, Johnik כתב:

אני אישית גם ב-Android Auto וגם ב-Car Play ברכב מחייג למישהו, מנווט לבית/עבודה, בקשה להשמיע שיר או זמר כלשהו רק בפיקוד קולי זה הרבה יותר נוח מאשר לחפש מישהו בספר טלפונים, תוכנת ניווט או נגן מוזיקה. אם היה אפשר גם לבצע דברים אחרים זה היה עוד יותר טוב. 

אשמח לדעת איך באנדרואיד אוטו אתה שולח פקודות ניווט קוליות לשמות רחובות בעברית. אצלי הגוגל אסיסט לא מבין שמות כמו " י"א באדר 25".

באנגלית זה עובד, אבל עדיין יש בעיה בהגייה של שמות עבריים. הלוואי שהיה לזה פתרון. אני גם בעד שימוש בפקודות קוליות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, TaxGuy כתב:

 

 

בתפעול כפתור פיזי לא מורידים את העיניים מהכביש כי אחרי 2-3 שימושים זוכרים את המיקום של הכפתור. מצד שני תפעול מסך מגע באופן שוטף זה בהחלט מתכון לתאונה. 

חבר, דיברתי על פיקוד קולי לא התעסקות עם מסך מגע. כאשר יש המון כפתורים פיזים קרובים בפאנל אחד לשני גם אם אתה יודע איפה המיקום של כל אחד מהם עדיין לפעמים מצריך להוריד עיניים לעומת פקודה קולית לבצע 

לפני 48 דקות, meir_gi כתב:

אשמח לדעת איך באנדרואיד אוטו אתה שולח פקודות ניווט קוליות לשמות רחובות בעברית. אצלי הגוגל אסיסט לא מבין שמות כמו " י"א באדר 25".

באנגלית זה עובד, אבל עדיין יש בעיה בהגייה של שמות עבריים. הלוואי שהיה לזה פתרון. אני גם בעד שימוש בפקודות קוליות. 

דיברתי על עבודה/בית לא כל כתובת. מאוד פשוט אומר לו "כך אותי הביתה" או "נווט לעבודה" וזה עובד מצויין. כמו גם נגן שיר כזה או אחר או חייג לאימא לדוגמה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, eyalkar כתב:

ישנם מספר דגמים בארץ של רכבי בנזין (קיה סלטוס ועוד...)
הניתנים להתנעה בעזרת השלט רחוק שהוא מחוץ לרכב.
כך שאם כיוונת את בקרת האקלים והיא נשארת במצב מופעל
תוכל להיכנס לרכב ממוזג וקר או לרכב מחומם.

איך בדיוק? אני בקומה 23, והרכב בחניון תת קרקעי, מה יעזור לי שלט רחוק שפועל על אינפרא אדום?

 

בטסלה אתה יכול להיות בכל מקום, וגם לכוון בכל פעם במדויק את הטמפ' הרצויה. במדינה חמה כמו ישראל זו פונקציה מאוד חשובה לרבים.

לפני 7 שעות, yehudab כתב:

לעניין חימום/קירור מראש, האפשרות קיימת באיוניק 5 (גם בארץ) ע״י הגדרה מראש של זמן יציאה והטמפרטורה הרצויה. אם הרכב מחובר למטען לפני היציאה לנסיעה, הוא יפעיל את המזגן בזמן כדי שהטמפרטורה תהיה ע״פ מה שהוגדר מראש.

פחות נוח לנסיעות ספונטניות, אבל אם אתה כל יום יוצא בשעה קבועה לעבודה או להקפיץ את הילדים לבית הספר, זה יכול להיות נחמד.  

בדיחה עצובה. מראה את המרחק הטכנולוגי הבלתי נתפש בין טסלה ליונדאי.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • משעמם 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, noam23 כתב:

בטסלה אתה יכול להיות בכל מקום, וגם לכוון בכל פעם במדויק את הטמפ' הרצויה. במדינה חמה כמו ישראל זו פונקציה מאוד חשובה לרבים.

 

 זה חביב לחסוך את ה-5 דקות חוסר נעימות עד שהמזגן מתחיל להיות מורגש אחרי שהרכב עמד כל היום בשמש, אבל לא על זה קמה או נופלת מכונית. מצד שני גג זכוכית ששורף לך את המוח במכונית ב-190 אלף שקל זה חתיכת חסרון. מכיר המון אנשים שהזמינו כיסוי לגג רק בגלל זה. 

 

לפני 5 שעות, Uri-G כתב:

אם הטסלה y תגיע מברלין הטווח באמת יהיה גדול, אבל בתוספת מחיר משמעותית. המחיר שלה אמור להתחיל ב 250 אלף שח כאשר הביצועים לא עדיפים על האיוניק 5 כפולת ההנעה (הטסלה y פרפומנס כבר תעלה 300 אלף+). חוץ מאוהדי טסלה או מלאי חסר של איוניק 5, לא רואה התנפלות על רכב כל כך יקר. הקלף היחיד שיהיה ל y זה האופציה ל 7 מושבים.

 

דווקא אם ה y תגיע אלינו מסין, יכול להיות תחרות מעניינת. לסינית אין 7 מושבים אבל יש גרסת sr, עם טווח וביצועים דומים לאיוניק 5 כפולת ההנעה במחיר שאמור להיות דומה. ה y צפופה קצת מהאיוניק אבל עם שימושיות דומה.ה y דינמית יותר אבל לא קרובה לנוחות של האיוניק. ליונדאי יהיה את יתרון השירות, לטסלה את יתרון עמדות ההטענה. קרב מעניין.

  

 

חכה עד שאנשים יקנו את המודל Y ב-250 אלף שקל ויגלו שהם לא יכולים להכניס את הילד למושב האחורי כי מישהו הצמיד את הרכב שלו לשלהם בחנייה של הסופר. הולך להיות כיף. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
  • אהבתי 1
  • לא הבנתי... 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, TaxGuy כתב:

 

פונקציה מאוד חשובה לרבים זה מכשיר MRI בבית חולים. כן, זה חביב לחסוך את ה-5 דקות חוסר נעימות עד שהמזגן מתחיל להיות מורגש אחרי שהרכב עמד כל היום בשמש, אבל לא על זה קמה או נופלת מכונית.

זה מסוג הדברים שרכב חשמלי יכול לעשות ורכב בנזין לא. אבל האיוניק 5 נחות טכנולוגית ולכן לא עושה את זה. זו בדיוק הביקורת עליו, רכב חשמלי בלי היתרונות של רכב חשמלי. טוסון עם מיכל דלק קטן.

 

לגבי מי שלא נעים לו גג הזכוכית הכהה של הטסלה, נו באמת, אפשר לפתור את זה בכמה דולרים. זה דווקא מאוד נחמד כשלא חם בטירוף.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 9 דקות, noam23 כתב:

 

 

אבל האיוניק 5 נחות טכנולוגית ולכן לא עושה את זה. זו בדיוק הביקורת עליו, רכב חשמלי בלי היתרונות של רכב חשמלי. טוסון עם מיכל דלק קטן.

 

היתרון של איוניק על פני טוסון שקודם כל מדובר ברכב חשמלי. כלומר אין לך שמנים, רצועות, נוזלים, משאבות. אין לך הילוכים. אין לך רעש של מנוע. אין לך רעידות. בנוסף אם יש לך עמדת טעינה ביתית אתה חוסך בעלויות נסועה. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, noam23 כתב:

זה מסוג הדברים שרכב חשמלי יכול לעשות ורכב בנזין לא. אבל האיוניק 5 נחות טכנולוגית ולכן לא עושה את זה. זו בדיוק הביקורת עליו, רכב חשמלי בלי היתרונות של רכב חשמלי. טוסון עם מיכל דלק קטן.

 

לגבי מי שלא נעים לו גג הזכוכית הכהה של הטסלה, נו באמת, אפשר לפתור את זה בכמה דולרים. זה דווקא מאוד נחמד כשלא חם בטירוף.

תגיד, אתה זורק כבר בפעם ה5 לפחות שיש לנו עסק עם טוסון במסווה. 

יש לך סימוכין לטענה? מחקרים, מטא-אנליזה או וואטאבר, המראים שאכן רכב חשמלי, במחזור החיים  שלו (קרי יצור, שימוש והפטרות), מזהם בדיוק אותו הדבר כמו רכב בנזין. 

הסיבה שאני שואל היא מכיוון שפלח לא קטן מהקונים הפוטנציאליים של רכב חשמלי, מתעניינים באספקט של הזיהום הסביבתי. 

  • אהבתי 2

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (present)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, TaxGuy כתב:

חכה עד שאנשים יקנו את המודל Y ב-250 אלף שקל ויגלו שהם לא יכולים להכניס את הילד למושב האחורי כי מישהו הצמיד את הרכב שלו לשלהם בחנייה של הסופר. הולך להיות כיף.

 

לא הבנתי את ההערה, אולי חשבת שלמודל y יש דלתות כנפי שחף?

 

אז למודל y אין דלתות כנפי השחף שיש למודל x אלא דלתות רגילות.

 

גם דלתות כנפי השחף ייפתחו בכל מקום שבו ייפתחו דלתות רגילות אני חושב מלבד מקומות עם תקרה נמוכה ואז דלתות השחף ייעצרו לפני שיפגעו בתקרה.

 

בסיטואציה כזאת יש דרך אגב יתרון לאיוניק 5 על טסלה, יש אפשרות להוציא ולהכניס אותה מחניות באמצעות השלט מרחוק כשאתה עומד מחוץ לרכב וזה עובד בפועל בישראל.

 

אם כבר מדברים על חניה, אז פיצ'ר נוסף שיש באיוניק 5 ברמת עלית הוא חניה אוטומטית, פיצ'ר שקיים בטסלה רק למי שרוכש או עושה מנוי ל- fsd.

 

לאיוניק 5 יש גם פיצ'ר של מצלמות 360 שעוזרות בחניה, שאין למיטב זכרוני בטסלה מודל 3 ומודל y בכלל.

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@TaxGuy

יש חיישן שמזהה קירבה לרכב צמוד, כפי ניתן לראות זאת לא ממש בעיה:

 

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 732 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...