Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 15 דקות, boy23 כתב:

אין שום בעיה עם הרכב אבל בכל זאת יפני

לדעתי המחירים פשוט מוגזמים

 

היצרן קוריאני. איוניק 5 מכונית מעולה. לדעתי נותנת תמורה יותר טובה לכסף בהשוואה לטסלה. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  האוטו נראה מצוין, לטעמי הרבה יותר מיוחד ומקורי מהטסלה, הוא ודאי יותר שימושי. נכון שההנעה הזו די חדשה אצל יונדאי, הרבה יותר ותיקה ומוכחת אצל טסלה ( עד כמה שאפשר לקרוא לשנים ספורות ותק ), כנראה שגם פריסת המטענים הנרחבת יחסית אצל טסלה עומדת לצידה, אבל בסיכום כולל ובהנחה סבירה שמדובר במערכת הנעה חשמלית טובה ואמינה, האיוניק עדיפה לכל מי שאין לו ענין מיוחד ב"צליפת שוט" פוטנציאלית בכל לחיצה בריאה על המאיץ. ולכל מי שמלין על המחיר, שיעשה סיבוב באולם התצוגה, יראה את האוטו בעיניים, יישב בתוכו, יבדוק את האיבזור, אולי ישקול שוב.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, רועי5 כתב:

פריסת המטענים הנרחבת יחסית אצל טסלה עומדת לצידה

 

לא רלוונטי לארץ. פה לטסלה אין שום יתרון מבחינה הזאת על יצרנים אחרים.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, vadim6385 כתב:

 

לא רלוונטי לארץ. פה לטסלה אין שום יתרון מבחינה הזאת על יצרנים אחרים.

 

מעבר לסופרצ׳ארג׳רים הקיימים כבר בתל אביב, חיפה, עפולה, מצפה רמון, ואילת, טסלה כבר הכריזו על ים המלח, באר שבע, קריית גת, ירושלים, מודיעין  פתח תקווה, הרצליה, וטבריה, וכנראה יהיו עוד. 

אז מה לא רלוונטי, ולמה אין להם יתרון מבחינה זו בארץ? 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה היתרון?

 

זה שיש להם מספר חד ספרתי של תחנות טעינה מהירות שמתאימות רק לרכבים שלהם, ונמצאות במקומות מאוד ספציפיים?

 

באמת קשה לי להבין את היתרון בזה.

 

אם אני גר בנתניה או גדרה, איך זה רלוונטי בשבילי?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

אם אני גר בנתניה או גדרה, איך זה רלוונטי בשבילי?

 

אם אתה גר בנתניה או גדרה למה אתה צריך תחנת סופרג׳ארג׳רים בנתניה או גדרה? לא ממש יורד לסוף דעתך. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

מה היתרון?

 

זה שיש להם מספר חד ספרתי של תחנות טעינה מהירות שמתאימות רק לרכבים שלהם, ונמצאות במקומות מאוד ספציפיים?

 

באמת קשה לי להבין את היתרון בזה.

 

אם אני גר בנתניה או גדרה, איך זה רלוונטי בשבילי?

זה קיים זה כבר יתרון. 

טעינה מהירה כאשר נוסעים למרחקים גדולים מאוד עוזרת וככל שיהיו יותר עמדות ציבוריות מהירות זה נותן יותר גמישות גם במסלול וחישוב איך עדיף לנסוע ברכב חשמלי.

ברור שביום יום כאשר יש עמדה פרטית בבית/עבודה וכל בוקר סוללה מלאה אין לזה שום יתרון וגם לא חיסרון מצד שני.

נסיעות ארוכות כמו לאילת לא יהיו רלוונטיות לרכב חשמלי במידע ואין בדרך טעינה מהירה לפחות עם זה אתה תסכים?

עריכה אחרונה על ידי Johnik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 6.8.2021 בשעה 19:04, yehudab כתב:

 

למה לקנות את הרכב הזה ולא בנזין?

1. עד היום נסעתי כמעט רק בידני (כיום נוסע בסקודה קארוק 2018 ידנית). כמעט אין להשיג כבישטח ידני חדש.

2. חסכון בהוצאות לאורך התקופה - המחיר הראשוני גבוה יותר, אבל מאמין שיתקזז עם מחיר החשמל הנמוך משמעותית פר ק״מ, וגם ההוצאות לטיפולים ורישוי שנתי.

3. שמירה על איכות האוויר וכדור הארץ - סוג של ״ציונות״. מקווה בעתיד גם להתקין גג סולארי בבית, כך שזה בכלל יהיה 100% ״תדלוק״ באנרגיה מתחדשת.

 

 

1. לא הבנתי את הסיבה הזו. בגלל שאין כבישטח ידני חדש, אז חשמלית אוטומטית טובה יותר מבנזין אוטומטי?

2. המחיר של איוניק 5 גבוה בעשרות אלפי שקלים מאשר טוסון בנזין חדשה. אם אתה לא נהג מונית, יקח לך מספר שנים לקזז את המחיר העודף, עד אז תהיה סמוך ובטוח שהמדינה כבר תגבה כסף מהרכבים החשמליים כך שלא תאבד מיליארדים על אובדן מס הבלו

3. תחנת הכוח בחדרה תעבוד שעות נוספות בשריפת דלקים מזהמים כדי לספק את החשמל שהרכב שלך יצרוך. אין פה באמת הגנה על הסביבה.

 

שוב אף אחד לא מצליח לנמק מדוע איוניק 5 עדיפה על טוסון בנזין שיש לה מיכל של 600 ק"מ (גם אם נוסעים על 120 קמ"ש, בניגוד לאיוניק 5 שעל 120 קמ"ש תספיק ל 200 ק"מ) ושיש לה תחנת דלק בכל חור. 

 

אמרתי ואומר שוב, מי שרוצה את החוויה של איוניק 5 במלואה, שיקנה טוסון בנזין וימלא אותה רק ב 20 ליטר דלק, בנוסף שיגדיר 10 תחנות דלק בכל הארץ ויתדלק באדיקות רק שם. לפחות במצב הזה, אם ימאס לכם מבעיית הטווח, תוכלו להתחיל למלא יותר מ 20 ליטר דלק, או להרחיב את מבחר תחנות הדלק בהם אתם ממלאים.

 

טסלה נותנת דברים שרכב בנזין במחיר שלה לא יודע לתת. איוניק 5 לא נותנת כלום שרכב בנזין  במחיר שלה (ואף פחות מכך) לא יודע לתת, ולכן היא רכב מיותר. רכב שהחישמול שלו מוסיף רק מגרעות ביחס לרכב בנזין.  גימיק.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, noam23 כתב:

אמרתי ואומר שוב, מי שרוצה את החוויה של איוניק 5 במלואה, שיקנה טוסון בנזין וימלא אותה רק ב 20 ליטר דלק, בנוסף שיגדיר 10 תחנות דלק בכל הארץ ויתדלק באדיקות רק שם. לפחות במצב הזה, אם ימאס לכם מבעיית הטווח, תוכלו להתחיל למלא יותר מ 20 ליטר דלק, או להרחיב את מבחר תחנות הדלק בהם אתם ממלאים.

 

לא שכחת תחנת דלק בבית? 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, noam23 כתב:

2. המחיר של איוניק 5 גבוה בעשרות אלפי שקלים מאשר טוסון בנזין חדשה. אם אתה לא נהג מונית, יקח לך מספר שנים לקזז את המחיר העודף, עד אז תהיה סמוך ובטוח שהמדינה כבר תגבה כסף מהרכבים החשמליים כך שלא תאבד מיליארדים על אובדן מס הבלו

 

לצערי אנשים לא מבינים שהמטרה של מכונית חשמלית היא להקטין פליטת מזהמים כדי שנכדינו לא יתבשלו על פני כדור הארץ ולא בשביל לחסוך להם עלויות נסועה. המיסים יבואו הרבה יותר מהר ממה שאנשים חושבים. 

 

לפני 6 שעות, noam23 כתב:

טסלה נותנת דברים שרכב בנזין במחיר שלה לא יודע לתת.

 

גם טסלה לא נותנת שום דבר מיוחד. בסך הכל מכונית יפה מאוד שכרגע נהנת מהרבה דאווין. אבל זה יעלם ברגע שהכביש יוצף בטסלות. ואז אנשים ישארו עם רכב יקר שעומד בפקקים בדיוק כמו כל רכב באשר הוא ולא עושה שום דבר חדש מהותי שאי אפשר לקבל במכונית שיוצרה בשני העשורים האחרונים. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא סותר את עצמך קצת 

לפני 13 דקות, TaxGuy כתב:

גם טסלה לא נותנת שום דבר מיוחד. בסך הכל מכונית יפה מאוד שכרגע נהנת מהרבה דאווין. אבל זה יעלם ברגע שהכביש יוצף בטסלות

 

ואתה מניח שאנשים קונים טסלה בשביל הדאווין? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, noam23 כתב:

1. לא הבנתי את הסיבה הזו. בגלל שאין כבישטח ידני חדש, אז חשמלית אוטומטית טובה יותר מבנזין אוטומטי?

2. המחיר של איוניק 5 גבוה בעשרות אלפי שקלים מאשר טוסון בנזין חדשה. אם אתה לא נהג מונית, יקח לך מספר שנים לקזז את המחיר העודף, עד אז תהיה סמוך ובטוח שהמדינה כבר תגבה כסף מהרכבים החשמליים כך שלא תאבד מיליארדים על אובדן מס הבלו

3. תחנת הכוח בחדרה תעבוד שעות נוספות בשריפת דלקים מזהמים כדי לספק את החשמל שהרכב שלך יצרוך. אין פה באמת הגנה על הסביבה.

 

שוב אף אחד לא מצליח לנמק מדוע איוניק 5 עדיפה על טוסון בנזין שיש לה מיכל של 600 ק"מ (גם אם נוסעים על 120 קמ"ש, בניגוד לאיוניק 5 שעל 120 קמ"ש תספיק ל 200 ק"מ) ושיש לה תחנת דלק בכל חור. 

 

אמרתי ואומר שוב, מי שרוצה את החוויה של איוניק 5 במלואה, שיקנה טוסון בנזין וימלא אותה רק ב 20 ליטר דלק, בנוסף שיגדיר 10 תחנות דלק בכל הארץ ויתדלק באדיקות רק שם. לפחות במצב הזה, אם ימאס לכם מבעיית הטווח, תוכלו להתחיל למלא יותר מ 20 ליטר דלק, או להרחיב את מבחר תחנות הדלק בהם אתם ממלאים.

 

טסלה נותנת דברים שרכב בנזין במחיר שלה לא יודע לתת. איוניק 5 לא נותנת כלום שרכב בנזין  במחיר שלה (ואף פחות מכך) לא יודע לתת, ולכן היא רכב מיותר. רכב שהחישמול שלו מוסיף רק מגרעות ביחס לרכב בנזין.  גימיק.

האבזור המקביל לאיוניק 5 הבסיסית בטוסון הוא גרסת הפרימיום (גיב אור טייק) שעולה 182 אלף שח. האיוניק עולה 190 אלף שחלק מזה, היא עמדת טעינה שהיא השקעה לטווח ארוך.  זאת אומרת שפער המחירים הוא פחות מ 5 אלף שח, תמורתם תקבל:

1. האיוניק הרבה יותר גדול. למען האמת האיוניק יותר דומה לסנטה פה מבפנים מאשר לטוסון.

2. רכב  יותר חזק

3. רכב יותר שקט

4. חיסכון של 75% בהוצאות הדלק. תוך שימוש סביר של שנה כבר החזרת את ההפרש ואתה מתחיל להרוויח

  • אהבתי 5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחן השוואה נוסף בין איוניק 5 לטסלה מודל 3.

 

נראה כמו קופי פייסט של המבחן הקודם שפורסם:

 

https://m.icar.co.il/מבחני_רכב/מבחן_השוואתי:_יונדאי_איוניק_5_מול_טסלה_מודל_3/

 

מסתמן שצריכת החשמל של האיוניק די גבוהה, בפועל בפער די גדול מנתוני היצרן.

 

2 נתונים שפורסמו לגבי הטסלה נראים אולי לא נכונים:

 

פורסם שנפח תא המטען הוא 540 ליטר.

 

קראתי שנפח תא המטען הנ"ל כולל את הפרנק, כלומר ללא הפרנק הוא רק 450 ליטר.

 

פורסם שמהירות הטעינה היא 160 kw.

 

קראתי שמהירות הטעינה היא עד 250 kw.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 737 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...