Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

 

או תקנה טויוטה אוריס סטיישן שנת 2015, תקבל רכב עוד יותר פונקציונלי ופרקטי, ותישאר עם עודף של 150 אש"ח, שיקנה לך דלק ל10 שנים פלוס 5 סוללות היברידיות.

 

או אופניים וחופשי חודשי, ואז תוכל להשקיע את הכסף של ההלוואה שאתה לוקח כדי לקנות את הטסלה, בלא לקחת את אותה ההלוואה.

עשר שנים על אוריס... צריך להשקיע גם בכירופרקט, פיזיותרפיסט טוב ומנתח גב אלוף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 שעות, noam23 כתב:

 פונקציות חכמות שרכבי בנזין יכולים רק לחלום עליהם (למשל הבאת הרכב לטמפ' הרצויה טרם הכניסה אליו, טכנית זה בלתי אפשרי ברכב שאינו חשמלי). 

ישנם מספר דגמים בארץ של רכבי בנזין (קיה סלטוס ועוד...)
הניתנים להתנעה בעזרת השלט רחוק שהוא מחוץ לרכב.
כך שאם כיוונת את בקרת האקלים והיא נשארת במצב מופעל
תוכל להיכנס לרכב ממוזג וקר או לרכב מחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, eyalkar כתב:

ישנם מספר דגמים בארץ של רכבי בנזין (קיה סלטוס ועוד...)
הניתנים להתנעה בעזרת השלט רחוק שהוא מחוץ לרכב.
כך שאם כיוונת את בקרת האקלים והיא נשארת במצב מופעל
תוכל להיכנס לרכב ממוזג וקר או לרכב מחומם.

 

יש רק בעיה קטנה. זה לא חוקי בישראל להניע מנוע בנזין בלי נהג שיושב ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, eladts כתב:

 

יש רק בעיה קטנה. זה לא חוקי בישראל להניע מנוע בנזין בלי נהג שיושב ברכב.

זה לא נכון.

יש מגוון כלי רכב שניתן בהם.

יונדאי פלסייד, שברולט במגוון דגמים, קאדילק ועוד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, אליהו שבת כתב:

זה לא נכון.

יש מגוון כלי רכב שניתן בהם.

יונדאי פלסייד, שברולט במגוון דגמים, קאדילק ועוד.

 

יש גם מגוון כלי רכב שניתן לעבור בהם באור אדום. זה לא הופך את זה לחוקי.

 

https://www.nevo.co.il/law_html/law01/p230_011.htm#Seif128

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא תוספת שהוציאו אלא אורגינל לרכב שעבר תקינה כאן בארץ ולכן חוקי, כמדומני שבישראל מה שקורה שהרכב מונע ונותן מענה למיזוג האוויר אך בשביל להניע את הגלגלים נדרש קוד/לחיצה על לחצן ההתנעה.

לדוגמא יונדאי טוסון החדשה.

כן, זה חוקי.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני לא טועה, בטסלה אפשר להפעיל את המיזוג באמצעות האפליקציה ללא קשר עין ישיר עם הרכב, כלומר כשאתה נמצא בביתך, בעבודתך וכו'.

 

ברכבים אחרים שהוזכרו כאן צריך לצאת אל הרכב החוצה, להתקרב אליו ולהיות בקשר עין ישיר איתו כדי להניע אותו עם השלט, לחזור בחזרה לאיפה שהיית ואז לאחר כמה דקות כשהרכב קר לצאת שוב אל הרכב כדי לנסוע בו.

 

כלומר העדיפות היא לטסלה בפיצ'ר הזה.

 

לטסלה גם פיצ'ר אחר המאפשר לעשות חימום מוקדם לסוללה מהאפליקציה לפני שיוצאים לנסיעה, כשהרכב עדיין מחובר לעמדת הטעינה הביתית וחימום הסוללה צורך חשמל ישירות מרשת החשמל ולא מהסוללה, דבר שחוסך צריכת חשמל מהסוללה בזמן הנסיעה. כך לפחות קראתי בקבוצה של טסלה.

 

בעלי טסלה מדווחים בקבוצת טסלה שללא שימוש בפיצ'ר הזה צריכת החשמל גבוהה מאד בתחילת כל נסיעה וכאשר מדובר ברכב שנוסע הרבה נסיעות קצרות (אופייני לנסיעות בסביבה עירונית) הטווח יורד אפילו עד לאזור חצי מהטווח המוצהר.

 

כלומר ברכב חשמלי לא רק נסיעה במהירות בינעירונית גבוהה אוכלת את טווח הנסיעה אלא גם ריבוי נסיעות קצרות עקב הצורך בחימום הסוללה בתחילת כל נסיעה ובטסלה יש לכך פתרון שאין ברכבים חשמליים אחרים, פתרון שמתאפשר כל עוד שהרכב מחובר לעמדת הטעינה הביתית לפני כל נסיעה.

 

ואולם זה פיצ'ר פחות רלוונטי כי מי שנוסע הרבה נסיעות קצרות עירוניות בדרך כלל לא מגיע במצטבר לטווחי נסיעה משמעותיים שמאתגרים את הטווח בפועל. 

 

אין ספק שטסלה מתקדמת יותר בדברים האלה ובדברים נוספים שצויינו כמו קבלת עדכונים מרחוק.

 

רק שההתקדמות הזאת צריכה לבוא ארוזה ברכב שמתאים לקהל היעד.

 

מודל 3 ארוזה פחות מתאים לשימושים משפחתיים מאיוניק 5 ומתאימה יותר לשימושים פחות משפחתיים.

 

מודל y ארוזה מתאים יותר לשימושים משפחתיים והיא מתחרה מקבילה יותר לאיוניק 5. אבל נראה שגם היא ארוזה באופן לא פרקטי מספיק, מצויידת גם בגג זכוכית משופע בצורת קופה ללא כיסוי פנימי, לפי סרטונים ברשת נוחות הנסיעה לא טובה לפחות בגרסאות הבכירות, בידוד הרעשים לא מצטיין וגם הרכב מאד ארוך. בכל הדברים הללו האיוניק 5 עדיין תהיה טובה יותר (ונראה לי מסרטונים שהאיוניק 5 תהיה עדיפה גם במרווח הפנימי, אבל תא המטען נראה קטן יותר). (ויש גם את עניין התפעול מהמסך בטסלה לעומת תפעול מסורתי יותר באיוניק וכאן זה יותר עניין של העדפה.)

 

כלומר שוב המודל y תוביל בכמה פיצ'רים טכנולוגיים אבל תפגר בכמה דברים בסיסיים אחרים שקשורים לרכב עצמו. הפיצ'רים הטכנולוגיים הללו אינם חזית הכל. (מה גם שלאיוניק כמה פיצ'רים טכנולוגיים בלעדיים שלה).

 

יתרון גדול שהמודל y  דור 2 שתגיע אלינו מברלין אמורה להציג הוא טווח נסיעה משופר וגדול יותר מג'יפונים חשמליים משפחתיים אחרים (הדגם עם הטווח הארוך כנראה יציג טווח סביב 570 עד 600 ק"מ תיאורטיים). (מלבד הפורד מאך אי שלמיטב זכרוני בגירסה עם הסוללה הגדולה של כ- 100 קוט"ש בערך, מציגה כבר היום טווח של כ- 600 ק"מ תיאורטיים).

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חימום סוללה קיים בכל רכב חשמלי מודרני. הסיבה העיקרית שעשו את זה היא שקיבלת הסוללה בטמפרטורה של 20- מעלות לדוגמה יכולה לרדת לאזור ה-60% ובנוסף, זה גם פוגע משמעותית באורך החיים של הסוללה - מחזורי טעינה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, eyalkar כתב:

ישנם מספר דגמים בארץ של רכבי בנזין (קיה סלטוס ועוד...)
הניתנים להתנעה בעזרת השלט רחוק שהוא מחוץ לרכב.
כך שאם כיוונת את בקרת האקלים והיא נשארת במצב מופעל
תוכל להיכנס לרכב ממוזג וקר או לרכב מחומם.

 

כמו שכבר הגיבו לך, זה לא ממש אותו הדבר. 

גם ב-330e שלי פונקציה בשלט (או בתכנות מראש) לקרור/חימום הרכב מראש. 

אבל בטסלה אתה יכול להיות כרגע בקניון, במשרד, לא משהה איפה ופשוט להפעיל את זה מהאפליקציה. 

יש גם עוד פונקציות חכמות שקשורות לקרור הרכב כמו האופציה להפעיל קרור אוטומטית כשהטמפרטורה בקבינה מגיעה לרמה מסויימת, מצב Dog שמאפשר לעזוב את הרכב בחניה ולהשאיר את המזגן דולק אם משאירים כלב ברכב למשל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת היא שגם ב-330e אפשר לעשות את זה דרך אפליקציה, פשוט לא בארץ. לא יודע מדוע, אבל כל הקשור בשירותי רשת פשוט לא קיים בישראל וחבל. לא יודע אם זה בעיה עם היצרן, יבואן, משרד התקשורת או כולם ביחד, אבל כנראה שזה קשור ביצרן בלבד.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון מאוד (חלק מBMW Connect), פשוט לא ציינתי כי זה פחות רלוונטי לארץ. זה פחות חכם מהמערכת בטסלה, אבל עדיין אחלה דבר שלא ברור למה הוא חסום פה. 

להערכתי עצלנות של היבואן להשיג תקינה. דומה לזה שהמשטח טעינה אלחוטית ב-330e הנוכחית (כבר אי אפשר לקרוא לה חדשה…) מנוטרל כי אין לו תקינה מאיזושהיא סיבה הזויה. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ch2856 כתב:

חימום סוללה קיים בכל רכב חשמלי מודרני. הסיבה העיקרית שעשו את זה היא שקיבלת הסוללה בטמפרטורה של 20- מעלות לדוגמה יכולה לרדת לאזור ה-60% ובנוסף, זה גם פוגע משמעותית באורך החיים של הסוללה - מחזורי טעינה.

 

אה.

אז אני מניח שזה מאוד רלוונטי בימי הכפור הרבים שישראל התברכה בהם.

  • מצחיק 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניין חימום/קירור מראש, האפשרות קיימת באיוניק 5 (גם בארץ) ע״י הגדרה מראש של זמן יציאה והטמפרטורה הרצויה. אם הרכב מחובר למטען לפני היציאה לנסיעה, הוא יפעיל את המזגן בזמן כדי שהטמפרטורה תהיה ע״פ מה שהוגדר מראש.

פחות נוח לנסיעות ספונטניות, אבל אם אתה כל יום יוצא בשעה קבועה לעבודה או להקפיץ את הילדים לבית הספר, זה יכול להיות נחמד.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, vadim6385 כתב:

 

או תקנה טויוטה אוריס סטיישן שנת 2015, תקבל רכב עוד יותר פונקציונלי ופרקטי, ותישאר עם עודף של 150 אש"ח, שיקנה לך דלק ל10 שנים פלוס 5 סוללות היברידיות.

 

או אופניים וחופשי חודשי, ואז תוכל להשקיע את הכסף של ההלוואה שאתה לוקח כדי לקנות את הטסלה, בלא לקחת את אותה ההלוואה.

 

לך על זה. אתה תתרום לאיכות הסביבה יותר מ-50 בעלי טסלות ותישאר עם 150 אש"ח בחשבון השקעות. 

 

לפני 3 שעות, evc כתב:

אם אני לא טועה, בטסלה אפשר להפעיל את המיזוג באמצעות האפליקציה ללא קשר עין ישיר עם הרכב, כלומר כשאתה נמצא בביתך, בעבודתך וכו'.

 

ברכבים אחרים שהוזכרו כאן צריך לצאת אל הרכב החוצה, להתקרב אליו ולהיות בקשר עין ישיר איתו כדי להניע אותו עם השלט, לחזור בחזרה לאיפה שהיית ואז לאחר כמה דקות כשהרכב קר לצאת שוב אל הרכב כדי לנסוע בו.

 

התנעה רכב מרחוק קיימת עשרות שנים. החידוש בטסלה הוא האפשרות לעשות את זה מכל מקום וזמן בעולם בזכות השילוב של המעולה של תוכנה + תקשורת + חומרה.

 

לפני 5 שעות, eladts כתב:

 

יש גם מגוון כלי רכב שניתן לעבור בהם באור אדום. זה לא הופך את זה לחוקי.

 

https://www.nevo.co.il/law_html/law01/p230_011.htm#Seif128

 

זה גם לא מעניין אף אחד. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשגרתי בצפון מזרח ארה"ב בסוף שנות ה-90, בחורף תמיד ראיתי בבוקר בחניה מכוניות עומדות עם מנוע פועל ללא נהג. מה שקרה היה פשוט שהנהג היה יוצא מהבית, מדליק את האוטו כדי שיתחמם (בעיקר מבחינת טמפרטורה לנהג - לא טמפרטורת המנוע) וחוזר הביתה לשתות קפה, לאכול ארוחת בוקר, להתקלח... לאחר מכן היה יוצא לעבודה ברכב מחומם.
בתור ישראלי לא עלה על דעתי להשאיר בחניה רכב עם מנוע פועל בלי שאהיה בתוכו.

לטעמי כל ההבדל בין מה שקרה אז (עברו כבר למעלה מ-20 שנה) לבין הטכנולוגיה המדהימה של היום (בטסלה או במכוניות אחרות)  הוא שהנהג לא צריך לצאת מהבית כדי לחמם (או לקרר) את המכונית. זה שיפור, אבל לא מהפכה.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...