Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1531 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, TaxGuy כתב:

 

 

היתרון של איוניק על פני טוסון שקודם כל מדובר ברכב חשמלי. כלומר אין לך שמנים, רצועות, נוזלים, משאבות. אין לך הילוכים. אין לך רעש של מנוע. אין לך רעידות. בנוסף אם יש לך עמדת טעינה ביתית אתה חוסך בעלויות נסועה. 

בשלב הזה אנחנו לא יודעים כלום על האמינות של האיוניק 5, מדובר בחתול בשק. ייתכן שעלויות התחזוקה יהיו גבוהות, וייתכן שלא. טעינה ביתית תחסוך בעלויות נסועה כל עוד המדינה לא תמסה עלויות נסועה של חשמליות, משהו שסביר שעלול לקרות בכל יום.

לפני שעה, GaT כתב:

תגיד, אתה זורק כבר בפעם ה5 לפחות שיש לנו עסק עם טוסון במסווה. 

יש לך סימוכין לטענה? מחקרים, מטא-אנליזה או וואטאבר, המראים שאכן רכב חשמלי, במחזור החיים  שלו (קרי יצור, שימוש והפטרות), מזהם בדיוק אותו הדבר כמו רכב בנזין. 

הסיבה שאני שואל היא מכיוון שפלח לא קטן מהקונים הפוטנציאליים של רכב חשמלי, מתעניינים באספקט של הזיהום הסביבתי. 

לדעתי מדובר בפלח קטן מאוד עד זניח שמבסס את עיקר ההחלטה על עניין הסביבה.

לפני 46 דקות, evc כתב:

בסיטואציה כזאת יש דרך אגב יתרון לאיוניק 5 על טסלה, יש אפשרות להוציא ולהכניס אותה מחניות באמצעות השלט מרחוק כשאתה עומד מחוץ לרכב וזה עובד בפועל בישראל.

לטסלה יש פונקציה בשם Summon שתעבוד בקרוב בישראל (לפי האתר של טסלה ישראל) למי שירחיב לחבילת FSD.

 

לפני 46 דקות, evc כתב:

 

 

לאיוניק 5 יש גם פיצ'ר של מצלמות 360 שעוזרות בחניה, שאין למיטב זכרוני בטסלה מודל 3 ומודל y בכלל.

 

הבנתי שמצלמות 360 מעלות יש רק בגירסת הפרימיום היקרה של האיוניק 5

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם (נערך)

השוואה בין איוניק 5 לטסלה לגמרי רלבנטית, אפילו מתבקשת. אתה טוען לעליונות הטסלה ולנחיתות יחסית של האיוניק, עושה שכל למי שביצועים וקישור אינטרנטי לביצוע פעולות ברכב מדברים אליו, פחות למי שממדים ופרקטיות חשובים לו יותר. עד כאן טוב, מה שמגוחך עד אבסורד היא החזרה הכפייתית הזו על האמירה שהאיוניק היא טוסון עם מיכל בנזין קטן, או משהו ברוח זו. מדובר בכלי רכב שונים בכל פרמטר, עם עליונות מסיבית של החשמלית ולא רק בשל החסכון והאיבזור, גם הממדים השונים לחלוטין לא מאפשרים השוואה בין שני כלי הרכב הללו, אתה מתעקש להתעלם מכך וחוזר על המנטרה המגוחכת הזו שלך. חבל, לולא הדבר הזה ניתן היה להתייחס לטיעוניך ביתר רצינות.

עריכה אחרונה על ידי רועי5
  • אהבתי 4
פורסם (נערך)
לפני 11 דקות, רועי5 כתב:

מה שמגוחך עד אבסורד היא החזרה הכפייתית הזו על האמירה שהאיוניק היא טוסון עם מיכל בנזין קטן, או משהו ברוח זו. מדובר בכלי רכב שונים בכל פרמטר, עם עליונות מסיבית של החשמלית ולא רק בשל החסכון והאיבזור, גם הממדים השונים לחלוטין לא מאפשרים השוואה בין שני כלי הרכב הללו, אתה מתעקש להתעלם מכך וחוזר על המנטרה המגוחכת הזו שלך. חבל, לולא הדבר הזה ניתן היה להתייחס לטיעוניך ביתר רצינות.

1. לא ברור כרגע שום חיסכון עם האיוניק 5 ובבקשה אל תכניס לקוחות פוטנציאלים למלכודת אפשרית. המס על נסועה של חשמליות כבר נכתב במסדרונות האוצר. האמינות של האיוניק 5 לא ידועה, וייתכן ומדובר בנפילה קשה הודות שיונדאי חסרת נסיון לחלוטין ברכבים חשמליים ומתגלחת כעת על הלקוחות האמיצים שלה.

 

2. אתה נתפס לזוטות, המימדים של הטוסון לדעתך שונים מדי מהאיוניק 5? אז איוניק 5 שווה לרכב בנזין אחר (לא טוסון) עם מימדים דומים ומיכל דלק קטן. ממש שינה את הטענה שלי, מה אגיד לך.

 

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • רעיון גרוע 1
פורסם

 הנעה חשמלית, נכון להיום הרבה פחות מועדת לפורענות ולאמינות מפוקפקת מאשר הנעת בערה פנימית, חסוך ממני את נזיפתך בענין הזה בבקשה. לענין ההשוואה עם רכב בנזין, טוסון או אחר, מציע לך לעבור בסוכנות יונדאי להציץ באיוניק 5 לשבת בתוכה, להציץ בנתונים ובאיבזור לערוך השוואה זריזה עם כל רכב בנזין שתבחר באותה רמת מחיר, אולי אז תנוח דעתך ותבין עד כמה הטיעון הזה מופרך. בכל מקרה אני מבין שאתה מתעקש על הסיפור של "כמו בנזין עם מיכל דלק קטן", לכן אולי מתייתרת ההצעה הקודמת שלי.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני כשעה, yulianx כתב:

@TaxGuy

יש חיישן שמזהה קירבה לרכב צמוד, כפי ניתן לראות זאת לא ממש בעיה:

 

 

 

אני מבין, אבל איך נכנסים לרכב בסיטואציה כזאת? בזחילה? 

פורסם

כמו שאתה נכנס לרכב עם פתיחה רגילה.

פה אפילו יהיה יותר נוח הפתח כניסה פתוח הרבה יותר מאשר דלת עם פתיחה רגילה.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, yulianx כתב:

כמו שאתה נכנס לרכב עם פתיחה רגילה.

 

אני דוחס את עצמי פנימה. 

 

לפני 6 דקות, yulianx כתב:

פה אפילו יהיה יותר נוח הפתח כניסה פתוח הרבה יותר מאשר דלת עם פתיחה רגילה.

 

לדעתי כנראה קיימת סיבה למה אף יצרן רכב חוץ מטסלה, DMC (דלוריאן) ועוד כמה יצרני נישה ספורטיביים לא משתמשים בדלתות פאלקון. על פניו נראה שחוץ ממקדם הפוזה (שטסלה מאוד אוהבים) הפיתרון הזה נחות מפיתרון של דלת רכב סטנדרטית. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
פורסם (נערך)
לפני 22 דקות, TaxGuy כתב:

 

לדעתי כנראה קיימת סיבה למה אף יצרן רכב חוץ מטסלה, DMC (דלוריאן) ועוד כמה יצרני נישה ספורטיביים לא משתמשים בדלתות פאלקון. על פניו נראה שחוץ ממקדם הפוזה (שטסלה מאוד אוהבים) הפיתרון הזה נחות מפיתרון של דלת רכב סטנדרטית. 

לא. מדובר בשיקולי דיזיין. זה בעיקר יקר וקשה לייצור. במיוחד כשגג הרכב אמור לתמוך במבנה, להעמיס עליו את הדלתות מקשה מאוד על העיצוב. 

 

בקונברטיבל מוסיפים חיזוקים (והרבה משקל) כי אין גג. פה עוד מוסיפים עומס.. 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
פורסם

נועם אתה מתחמק חביבי... שאלתי אותך משהו פשוט - יש לך סימוכין לדברים? 

אתה סתם דופק את מונה ההודעות, תן לי מאמר, איכותי, שתומך בטענה שרכב בנזין ורכב חשמלי מזהמים בצורה זהה. 

אתה לא יכול להתעלם מהעובדה שאחת המוטיבציות לפיתוח ושימוש ברכב חשמלי זה הפחתת זיהום סביבתי (וזה כולל גם זיהום רעש);

מה גודל הפלח לא רלוונטי לשאלה הראשונה (מתנצל שציינתי זאת בעצמי בתגובה הקודמת, זה לא רלוונטי ונדמה שהיה לך נוח להגיב רק לזה, טעות שלי). אם ידה של החשמלית על העליונה, זה לא משנה אם מעניין את דוד ואיתן איכות הסביבה או שרק את דוד... מה שרלוונטי זה חשיבותה של איכות הסביבה באופן כללי, והיא חשובה.

(הקשר בין השמות למציאות לא מקרי בהחלט). 

דרך אגב, אני שואל ממש ברצינות; זה נושא שמעניין אותי ברמה האישית. 

 

Peugeot 206 1.4  2007 manual  (past) 

Fiat Panda  1.2  2011 manual (past) 

Volvo S80 3.0 2015 automatic (present) - שרשור מעקב

פורסם (נערך)

סינים התחילו עם רכבים חשמליים לפני 15 שנה.  אם נלך עוד יותר רחוק אז מכוניות חשמליות התפתחו לצד מכוניות בנזין אי שם בתחילת המאה ה-20.

 

הסיבות שמכוניות חשמליות לא תפסו עד עכשיו הן:

 

1. סוללות

2. תשתית טעינה

3. לאף אחד לא היה אכפת מזיהום אוויר 

4. מלחמות עולם (סיפור מרתק) 

 

מבחינות רבות מכונית חשמלית הרבה יותר פשוטה לייצור ממכונית עם מנוע בעירה פנימית. אז אני באמת לא מבין מה החשש כאן מאיוניק 5 שמיוצרת על ידי אחת מחברות הרכב הגדולות והמוצלחות בעולם. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 10 דקות, TaxGuy כתב:

 

סינים התחילו עם רכבים חשמליים לפני 15 שנה.  אם נלך עוד יותר רחוק אז מכוניות חשמליות התפתחו לצד מכוניות בנזין אי שם בתחילת המאה ה-20.

 

הסיבות שמכוניות חשמליות לא תפסו עד עכשיו הן:

 

1. סוללות

2. תשתית טעינה

3. לאף אחד לא היה אכפת מזיהום אוויר 

4. מלחמות עולם (סיפור מרתק) 

 

מבחינות רבות מכונית חשמלית הרבה יותר פשוטה לייצור ממכונית עם מנוע בעירה פנימית. אז אני באמת לא מבין מה החשש כאן מאיוניק 5 שמיוצרת על ידי אחת מחברות הרכב הגדולות והמוצלחות בעולם. 

 

 

5. אינטרסים - קרטל הנפט ותעשיית הרכב הגרמנית שהיא המפסידה הגדולה. 

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, eitanuch כתב:

5. אינטרסים - קרטל הנפט ותעשיית הרכב הגרמנית שהיא המפסידה הגדולה. 

 

תעשיית הנפט לא הולכת לשום מקום. כמעט כל מה שיש לנו בחיים מיוצר מתוצרי נפט. גם לתעשיית הרכב הגרמנית אני לא דואג הם יצליחו להסתגל לשינויים מהר מאוד. מי שיעלם הן החברות הקטנות שאין להן מספיק כסף ל-R&D בשביל לעשות את המעבר. 

עריכה אחרונה על ידי TaxGuy
פורסם
לפני 2 דקות, TaxGuy כתב:

 

תעשיית הנפט לא הולכת לשום מקום. כמעט כל מה שיש לנו בחיים מיוצר מתוצרי נפט. גם לתעשיית הרכב הגרמנית אני לא דואג הם יצליחו להסתגל לשינויים מהר מאוד. 

חברות גרמניות שלמות שמייצרות רכיבים למנועים עבור תעשיית הרכב העולמית ונתמכות על ידי הממשל תלויות בתעשייה הזו. בחברות ההרכבה זה פחות יפגע, אבל התעשייה שנמצאת מאחוריהן כבר נפגעת.

 

https://electrek.co/2021/01/04/bosch-takes-bold-dumb-stance-against-electric-cars/

פורסם
לפני 2 דקות, eitanuch כתב:

חברות גרמניות שלמות שמייצרות רכיבים למנועים עבור תעשיית הרכב העולמית ונתמכות על ידי הממשל תלויות בתעשייה הזו. בחברות ההרכבה זה פחות יפגע, אבל התעשייה שנמצאת מאחוריהן כבר נפגעת.

 

https://electrek.co/2021/01/04/bosch-takes-bold-dumb-stance-against-electric-cars/

 

מסכים. כל השרשרת הולכת לחטוף זעזוע רציני בשנים הקרובות. 


×
×
  • תוכן חדש...