Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 2 דקות, David32 כתב:

כמו מה? איזה תכונות שאין באף רכב בנזין יש בטסלה שהן "אינטיליגנטיות" (ובבקשה לא שוב FSD לא קיים או אוטופיילוט שהוא לא אוטו באמת).

 

הוא ניסח את זה יפה:

לפני שעתיים, evc כתב:

בשורה התחתונה מדובר ברכב סדאן פרימיום

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 6 דקות, David32 כתב:

כמו מה? איזה תכונות שאין באף רכב בנזין יש בטסלה שהן "אינטיליגנטיות" (ובבקשה לא שוב FSD לא קיים או אוטופיילוט שהוא לא אוטו באמת).

 

איזו סיבה? בדיוק אותה הסיבה לקנות רכב חשמלי אחר. טסלה, פיג'ו, פיאט, MG, אופל, VAG (כשצמפיון יחליטו לייבא) , רנו וכו' וכו'

 

תצטרך להסביר לי רגע מדוע אתה קורא ל FSD לא קיים. אתה מדבר על המצב המאוד זמני כרגע בישראל?

 

לגבי הרכבים החשמליים האחרים שצייינת (שאינם טסלה), אכן בישראל אין שום סיבה מיוחדת לקנות אותם (תאוצה על הפנים, טווח קטסטרופלי, אפס פונקציות חכמות), וכראיה המכירות בארץ זניחות לחלוטין (בעוד לגבי טסלה היצרן לא מצליח לעמוד בביקושים פה). 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Full Self Driving - זה לא פול ולא סלף ובקושי דרייבינג.

יש אוטופיילוט שזאת מערכת עזר לנהג כמו כול שאר המערכות הקיימות בשוק.

יש את התוספת FSD שמבטיחה לך שמתישהו בעתיד יהיה לך רכב אוטונומי (זה לא יקרה) ונותנת לך בתכלס עקיפה בכביש מהיר.

ויש את הבטא הצולעת שלהם שלא קיימת בארץ והיא סכנה לכול משתמשי הדרך.

 

המכירות בארץ של שאר הרכבים החשמליים צולעות כי המחיר מוגזם. בחול הן לא זניחות כי המחיר הגיוני.

 

 

לפני 16 דקות, eitanuch כתב:

הוא ניסח את זה יפה:

 

ולאיוניק 5 נקרא האצ'באק סמי פרימיום או וואטאבר.

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, David32 כתב:

Full Self Driving - זה לא פול ולא סלף ובקושי דרייבינג.

יש אוטופיילוט שזאת מערכת עזר לנהג כמו כול שאר המערכות הקיימות בשוק.

יש את התוספת FSD שמבטיחה לך שמתישהו בעתיד יהיה לך רכב אוטונומי (זה לא יקרה) ונותנת לך בתכלס עקיפה בכביש מהיר.

ויש את הבטא הצולעת שלהם שלא קיימת בארץ והיא סכנה לכול משתמשי הדרך.

 

המכירות בארץ של שאר הרכבים החשמליים צולעות כי המחיר מוגזם. בחול הן לא זניחות כי המחיר הגיוני.

 

 

 

ולאיוניק 5 נקרא האצ'באק סמי פרימיום או וואטאבר.

 

צר לי שאתה מזלזל כך ב FSD. בתור התחלה, לטסלה יש מיליון רכבים על הכביש, והאלגוריתמים של טסלה לומדים כל יום ומשתפרים בזכות נתוני הנסיעה שמשדרים כל הרכבים הללו. השדרוגים הללו יחזרו לרכבים כעדכון תוכנה שישפר בטיחות ונהיגה אוטונומית. עם האיוניק מה שקיבלת זה מה שיהיה לתמיד, עד שתחליף אותו בדגם מתקדם יותר.

 

נכון שהמחיר בארץ יקר עבור רכבים חשמליים, אבל זה נכון גם לגבי טסלה (שלדעתי נמכרת בישראל במחיר היקר ב- OECD), ועדיין, טסלה מוכרת בישראל כמו משוגעת (היצרן ממש מתקשה לעמוד בכמות ההזמנות המטורפת) בעוד דוכני ההזמנות של שאר החשמליות (שכמעט כל מי שציינת זול יותר מטסלה) עומדים שוממים ומעלים אבק. תנסה לחשוב למה זה כך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, noam23 כתב:

אתם יכולים להגיד שהיתרונות של הטסלה על רכבי בנזין לא מעניינים אתכם (תאוצה אדירה / אינטיליגנציה שבאה לידי ביטוי בתכונות שאין באף רכב בנזין [וזו עובדה יבשה מר David32]). סבבה, אל תקנו טסלה. אבל עדיין אף אחד פה לא הסביר מדוע עדיף לקנות את האיוניק 5 ולא רכב בנזין שאין לו שום בעית טווח. באזור ה 200 אלף ש"ח (וגם בהרבה פחות) יש יופי של ג'יפוני בנזין (או היברידים) שלא נופלים מהאיוניק בכלום, ומשאירים לו הרבה אבק בנושא של טווח נסיעה (שגם בכלל אינו בעייתי כי יש תחנת דלק בכל חור). נשמע שרוכשי האיוניק 5 הפוטנציאלים הם פשוט אנשים שמחפשים צרות, בשביל להראות קצת חדשניים.

 

קניה של רכב בנזין כלשהו כיום תהיה טעות ענקית. רוב יצרני הרכב הודיעו על הפסקת פיתוח רכבי בנזין עד 2030 וחלקם הודיעו גם על הפסקת היצור.

מחיר הבנזין עולה מחר בפעם התשיעית ברציפות! מי שעובר לרכב חשמלי חוסך המון כסף ולא הזכרתי עוד את החיסכון בטיפולים במוסך ואגרת הרישוי המוזלת.

הנהיגה ברכב חשמלי היא שקטה ונעימה ככה שאתה גם מקבל חווית נהיגה משופרת.

ושיש לך רכב חשמלי עם מעל 400 ק"מ סוללה אז אין לך כבר דבר שנקרא בעית טווח.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gopher כתב:

 

קניה של רכב בנזין כלשהו כיום תהיה טעות ענקית. רוב יצרני הרכב הודיעו על הפסקת פיתוח רכבי בנזין עד 2030 וחלקם הודיעו גם על הפסקת היצור.

מחיר הבנזין עולה מחר בפעם התשיעית ברציפות! מי שעובר לרכב חשמלי חוסך המון כסף ולא הזכרתי עוד את החיסכון בטיפולים במוסך ואגרת הרישוי המוזלת.

הנהיגה ברכב חשמלי היא שקטה ונעימה ככה שאתה גם מקבל חווית נהיגה משופרת.

ושיש לך רכב חשמלי עם מעל 400 ק"מ סוללה אז אין לך כבר דבר שנקרא בעית טווח.

 

1. זה שיצרניות הודיעו שיפסיקו לייצר רכבי בנזין בעוד עשור, במה זה קשור לכך שאתה צריך עכשיו, עשור קודם, להתפשר על רכב עם בעיות טווח? אני מבטיח לך שעוד עשור לא יהיו בעיות טווח לרכבים חשמליים. היום יש, לפחות עם האיוניק 5.

 

2. אם אתה מבסס את קנית הרכב החשמלי על ההנחה שהמדינה תפסיק להנות ממס על דלק, אתה מבצע הנחה מסוכנת. למדינה אין שום בעיה להחליט מחר שהיא משווה את העול הכלכלי בין דלק לבין חשמל לרכב. קל מאוד להטמיע את זה בפועל: דרך הטסט השנתי המדינה מקבלת את הידע כמה הרכב החשמלי נסע באותה השנה, ואז מכפילה את הקילומטראז' הזה ב-X שקלים, וזה המס החדש שצריך לשלם שיהפוך נסיעה חשמלית לזהה בעלותה לנסיעה ברכב מונע בנזין (המדינה אולי תיתן הנחה קלה לרכבים חשמליים, אבל החגיגה של היום תיפסק). אני מאוד אתפלא אם הרעיון הזה לא ייושם בחודשים הקרובים היות והמדינה בחובות כבדים, ורכבים חשמליים גורמים להפסדים של מאות מיליונים ובקצב הזה אוטוטו מיליארדים למדינה (על אובדן הכנסות ממס קניה + בלו).

 

3. אז זהו, שעם האיוניק 5 בתנאי עולם אמיתי עוד לא ברור כמה תקבל. בנסיעת המבחן שפירסמו עכשיו ב Ynet הצליחו לסחוט מהרכב 360 קילומטר. עכשיו תקח בחשבון שמי שקונה רכב כזה, המרווח הפנימי מאוד חשוב שלו, כלומר מתכוון להסיע 3-4 אנשים (לא קטנים) עם מזגן וכבר יורדים לפחות מ-300 קילומטר (אולי הרבה פחות). עכשיו בוא נוסיף את זה שההמלצות הם להשתמש בבטריה רק בטווח של בין 80 עד 20 אחוז, ובוא נוסיף את זה שכל שנה קיבולת הבטריה פוחתת כתוצאה מבלאי, ועוד נוסיף את זה שקיימות מעט מאוד עמדות טעינה לרכב הזה, ושטעינה לוקחת זמן רב (בהשוואה לזמן מילוי דלק). מישהו אמר מתכון לבלאגן?

 

4. אני רוצה להזכיר דבר נוסף, טסלה מוכרת רכבים חשמליים כבר שנים רבות והיא מאוד מנוסה בטכנולוגיה הזו, הכי מנוסה שיש בעולם. עם היונדאי, אתה קונה עכשיו חתול בשק. הם לא מנוסים בטכנולוגיה החשמלית, זה הנסיון הראשון שלהם אי פעם, והולכים להתגלח על הלקוחות הראשונים עם הטכנולוגיה שלהם (דרך אגב, אפילו דירוג הבטיחות עוד לא ידוע).

 

לסיכום, יונדאי טוסון זול בעשרות אלפי שקלים מאשר האיוניק 5, בעל ביצועים דומים, לא חתול בשק ואין חרדות טווח, פשוט להיכנס לרכב ולנסוע כמה שרוצים ללא מגבלות טכנולוגיות.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, noam23 כתב:

1. זה שיצרניות הודיעו שיפסיקו לייצר רכבי בנזין בעוד עשור, במה זה קשור לכך שאתה צריך עכשיו, עשור קודם, להתפשר על רכב עם בעיות טווח? אני מבטיח לך שעוד עשור לא יהיו בעיות טווח לרכבים חשמליים. היום יש, לפחות עם האיוניק 5.

 

2. אם אתה מבסס את קנית הרכב החשמלי על ההנחה שהמדינה תפסיק להנות ממס על דלק, אתה מבצע הנחה מסוכנת. למדינה אין שום בעיה להחליט מחר שהיא משווה את העול הכלכלי בין דלק לבין חשמל לרכב. קל מאוד להטמיע את זה בפועל: דרך הטסט השנתי המדינה מקבלת את הידע כמה הרכב החשמלי נסע באותה השנה, ואז מכפילה את הקילומטראז' הזה ב-X שקלים, וזה המס החדש שצריך לשלם שיהפוך נסיעה חשמלית לזהה בעלותה לנסיעה ברכב מונע בנזין (המדינה אולי תיתן הנחה קלה לרכבים חשמליים, אבל החגיגה של היום תיפסק). אני מאוד אתפלא אם הרעיון הזה לא ייושם בחודשים הקרובים היות והמדינה בחובות כבדים, ורכבים חשמליים גורמים להפסדים של מאות מיליונים ובקצב הזה אוטוטו מיליארדים למדינה (על אובדן הכנסות ממס קניה + בלו).

 

3. אז זהו, שעם האיוניק 5 בתנאי עולם אמיתי עוד לא ברור כמה תקבל. בנסיעת המבחן שפירסמו עכשיו ב Ynet הצליחו לסחוט מהרכב 360 קילומטר. עכשיו תקח בחשבון שמי שקונה רכב כזה, המרווח הפנימי מאוד חשוב שלו, כלומר מתכוון להסיע 3-4 אנשים (לא קטנים) עם מזגן וכבר יורדים לפחות מ-300 קילומטר (אולי הרבה פחות). עכשיו בוא נוסיף את זה שההמלצות הם להשתמש בבטריה רק בטווח של בין 80 עד 20 אחוז, ובוא נוסיף את זה שכל שנה קיבולת הבטריה פוחתת כתוצאה מבלאי, ועוד נוסיף את זה שקיימות מעט מאוד עמדות טעינה לרכב הזה, ושטעינה לוקחת זמן רב (בהשוואה לזמן מילוי דלק). מישהו אמר מתכון לבלאגן?

 

4. אני רוצה להזכיר דבר נוסף, טסלה מוכרת רכבים חשמליים כבר שנים רבות והיא מאוד מנוסה בטכנולוגיה הזו, הכי מנוסה שיש בעולם. עם היונדאי, אתה קונה עכשיו חתול בשק. הם לא מנוסים בטכנולוגיה החשמלית, זה הנסיון הראשון שלהם אי פעם, והולכים להתגלח על הלקוחות הראשונים עם הטכנולוגיה שלהם (דרך אגב, אפילו דירוג הבטיחות עוד לא ידוע).

 

לסיכום, יונדאי טוסון זול בעשרות אלפי שקלים מאשר האיוניק 5, בעל ביצועים דומים, לא חתול בשק ואין חרדות טווח, פשוט להיכנס לרכב ולנסוע כמה שרוצים ללא מגבלות טכנולוגיות.

 

1. זה שמפסיקים לייצר רכבי בנזין בעוד עשר שנים ואפילו פחות משפיע מאוד. מי ירצה לקנות רכב בנזין יד שניה בעוד שלוש-ארבע שנים שיש שזאת טכנולוגיה שאבד עליה הכלח? אתה תפסיד המון כסף על הרכב המיושן הזה.

2. אני חולק עליך כאן. לישראל יש התחייבות לפי הסכם פריס להקטין משמעותית את גזי החממה כאשר זיהום האוויר הנגרם מכלי רכב מהווה אחוז נכבד מפליטה זאת. אין שום סיכוי שיפגעו ברכבים החשמליים כדי לקיים את תנאי ההסכם. עובדה שכבר בתקציב הקרוב מאריכים את הטבת המס לרכבים חשמליים לפחות עד 2025.

3. רכבים חשמליים טוענים בד"כ בבית ככה שאין לך לרוב צורך בטעינה ציבורית. טעינה מהירה גם לא לוקחת הרבה זמן - כבר כיום ניתן להתקין טסלה 120 ק"מ בחמש דקות בסופר צ'ארג'ר. ולא מסכים לגבי הטווח הנמוך - גם בטסלה יש נהגים שמגיעים לטווח לפי תקן ה-WLTP אם נוהגים נכון במכונית חשמלית וזה מוכח כבר ע"י נהגים רבים.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Gopher כתב:

 

3. רכבים חשמליים טוענים בד"כ בבית ככה שאין לך לרוב צורך בטעינה ציבורית. 

 

עדיין להרבה מאוד אנשים בישראל אין אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית.  משום מה הרבה מחסידי הרכב החשמלי מתעלמים מהעובדה הזאת.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף סירטון של מהירות טעינה של איוניק 5 (סוללה 71KW) מול רכבים אחרים כמו מודל 3 LR, אי-טרון והאודי GT.

דעתי על הרכב שזה רכב שנמצא בטופ העליון של רכבים חשמליים כרגע ולמי שמתלבט עכשיו לקנות רכב חשמלי בהחלט יש לו את ההתלבטות עם ללכת על טסלה 3 או לבחור איוניק 5 (בכוונה לא מציין מפרט ספציפי).

קיים פער עצום בין עמדות הטעינה של טסלה לעמדות טעינה מהירות-מהירות של חברות אחרות בערץ וזה דגש מאוד חשוב שצריך להתחשב בו. למרות זאת יש הרבה עמדות  טעינה ו99% מהאנשים לא ישארו ללא סוללה בכביש(בדומה למכוניות הבנזין). 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, motior כתב:

עדיין להרבה מאוד אנשים בישראל אין אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית.  משום מה הרבה מחסידי הרכב החשמלי מתעלמים מהעובדה הזאת.

 

יש לך היום הרבה פתרונות לטעינה גם אם אין לך עמדת טעינה פרטית, למשל טעינה במקום העבודה, עמדות ציבוריות בערים רבות בארץ וכמובן עמדות מהירות.

 

לפני 9 שעות, ch2856 כתב:

לגבי סעיף 2, זו הצהרה ריקה של משרד התחבורה והגנת הסביבה. האוצר הוא הקובע ובשלב זה הוא לא הציג כל החלטה בנושא. 

 

 

כל העולם המערבי הולך לכיוון של צמצום פליטות וזה הרבה יותר גדול מישראל. יש מחויבות בינלאומית שישראל חתומה עליה וגם משרד האוצר מחויב לה. צמצום הפליטות חוסך למדינה כסף רב לטווח הארוך וגם מונע תחלואה קשה של אלפי אנשים מידי שנה וזה כולם מבינים. כמו שכתבתי בתקציב הקרוב יש הארכה של הטבת המס למכוניות חשמליות עד לפחות 2025, מה שיקטין את גביית המיסים בצורה משמעותית ועובדה שמשרד האוצר תומך בצעד הזה.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Gopher כתב:

 

1. זה שמפסיקים לייצר רכבי בנזין בעוד עשר שנים ואפילו פחות משפיע מאוד. מי ירצה לקנות רכב בנזין יד שניה בעוד שלוש-ארבע שנים שיש שזאת טכנולוגיה שאבד עליה הכלח? אתה תפסיד המון כסף על הרכב המיושן הזה.

2. אני חולק עליך כאן. לישראל יש התחייבות לפי הסכם פריס להקטין משמעותית את גזי החממה כאשר זיהום האוויר הנגרם מכלי רכב מהווה אחוז נכבד מפליטה זאת. אין שום סיכוי שיפגעו ברכבים החשמליים כדי לקיים את תנאי ההסכם. עובדה שכבר בתקציב הקרוב מאריכים את הטבת המס לרכבים חשמליים לפחות עד 2025.

3. רכבים חשמליים טוענים בד"כ בבית ככה שאין לך לרוב צורך בטעינה ציבורית. טעינה מהירה גם לא לוקחת הרבה זמן - כבר כיום ניתן להתקין טסלה 120 ק"מ בחמש דקות בסופר צ'ארג'ר. ולא מסכים לגבי הטווח הנמוך - גם בטסלה יש נהגים שמגיעים לטווח לפי תקן ה-WLTP אם נוהגים נכון במכונית חשמלית וזה מוכח כבר ע"י נהגים רבים.

 

1. כמו שנאמר, רוב הישראלים מתגוררים ברבי קומות, ויקח הרבה יותר מ 3-4 שנים לאפשר לכולם הטענה נוחה. מה גם שבעוד 3-4 שנים הבטריה תהיה טובה בהרבה, למה להתפשר על בטריה גרועה של איוניק משנת 2021? 

 

2. הטבת המס שדיברו להאריך אותה עד 2025 היא ההטבה על מס הקניה (10%), לא דיברו בשום מקום על נושא אובדן מס הבלו ברכבים חשמליים. לא סביר שהמדינה בה עלות הדלק היא מהגבוהות בעולם (בגלל הבלו), תאפשר לרכבים חשמליים להתנהל עם אפס מס נסועה. בעצם מדובר במהלך שלוקח כסף מעניים, ונותן לעשירים (מי שיכול להרשות לעצמו רכבים חדשים במאות אלפי שקלים).

 

3. אני רואה מדי פעם סרטוני ייאוש מקליפורניה של בעלי טסלה הממתינים להטענה בסופרצארג'ר בין שעה לשעה וחצי, בשעות העומס. מדובר בהשחתת זמן בלתי נתפסת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, noam23 כתב:

1. כמו שנאמר, רוב הישראלים מתגוררים ברבי קומות, ויקח הרבה יותר מ 3-4 שנים לאפשר לכולם הטענה נוחה. מה גם שבעוד 3-4 שנים הבטריה תהיה טובה בהרבה, למה להתפשר על בטריה גרועה של איוניק משנת 2021? 

 

2. הטבת המס שדיברו להאריך אותה עד 2025 היא ההטבה על מס הקניה (10%), לא דיברו בשום מקום על נושא אובדן מס הבלו ברכבים חשמליים. לא סביר שהמדינה בה עלות הדלק היא מהגבוהות בעולם (בגלל הבלו), תאפשר לרכבים חשמליים להתנהל עם אפס מס נסועה. בעצם מדובר במהלך שלוקח כסף מעניים, ונותן לעשירים (מי שיכול להרשות לעצמו רכבים חדשים במאות אלפי שקלים).

 

3. אני רואה מדי פעם סרטוני ייאוש מקליפורניה של בעלי טסלה הממתינים להטענה בסופרצארג'ר בין שעה לשעה וחצי, בשעות העומס. מדובר בהשחתת זמן בלתי נתפסת.

 

1. תמיד יהיה משהו יותר טוב, ככה זה גם במחשבים ובפלאפונים, אבל יש אנשים שצריכים לקנות עכשיו שלא לדבר על החסכון הכספי הגדול בשימוש בחשמל לעומת בנזין.

2. רכב הוא לא מה שבהכרח מבדיל בן אדם עשיר לעני אלא אמצעי תחבורה חיוני. יש היום את הפיאט 500 החשמלי שעולה בגרסת הבסיס שלו רק 100,000 ש"ח ומתחיל גם שוק של רכבים חשמליים יד שניה שהוא באופן טבעי הרבה יותר זול. אם המדינה מוותרת על מילארדי שקלים ממס קניה של רכבים חשמליים, אז היא מבינה טוב מאוד את חשיבות המעבר לעולם ירוק יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, motior כתב:

עדיין להרבה מאוד אנשים בישראל אין אפשרות להתקין עמדת טעינה בבית.  משום מה הרבה מחסידי הרכב החשמלי מתעלמים מהעובדה הזאת.

לעומת זאת, להרבה אנשים דווקא יש אפשרות להתקין עמדה (או להסתדר בדרכים אלטרנטיביות שהן לא פחות נוחות).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Gopher כתב:

 

יש לך היום הרבה פתרונות לטעינה גם אם אין לך עמדת טעינה פרטית, למשל טעינה במקום העבודה, עמדות ציבוריות בערים רבות בארץ וכמובן עמדות מהירות.

 

 

כל העולם המערבי הולך לכיוון של צמצום פליטות וזה הרבה יותר גדול מישראל. יש מחויבות בינלאומית שישראל חתומה עליה וגם משרד האוצר מחויב לה. צמצום הפליטות חוסך למדינה כסף רב לטווח הארוך וגם מונע תחלואה קשה של אלפי אנשים מידי שנה וזה כולם מבינים. כמו שכתבתי בתקציב הקרוב יש הארכה של הטבת המס למכוניות חשמליות עד לפחות 2025, מה שיקטין את גביית המיסים בצורה משמעותית ועובדה שמשרד האוצר תומך בצעד הזה.

 

אירופה בלבד, ארה"ב, קנדה, יפן ועוד בקצב שונה לחלוטין. ושוב, אין שום הארכה של הטבת המס בשלב זה. אתה מסתמך על ידיעה אחת בדה מרקר למרות שאין שום אישור לכך ממשרד האוצר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 739 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...