Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 3 דקות, eitanuch כתב:

עם זאת, מדובר ברכב חדש וחבלי הלידה עדיין לא ידועים.

 

זה היה גם המצב עם האיוניק דור 1.

אני אישית לא חוויתי בעיות עם הרכב (שלי היה 2018), אבל רצו פה סיפורים על צריכת שמן/בעיות בגיר הרובוטי/לא יודע מה ברכבים מהמשלוחים הראשונים של הדגם.

 

לדעתי עם רכב לא מומלץ לקנות את הדגם חדש מיד איך שהוא יוצא לשוק.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 11 דקות, eitanuch כתב:

כמו שכתבו פה, לאיוניק 5 יש מבנה של ג'יפון שמהווה העדפה עבור קהל רחב בעולם. רוב האנשים לא מחפשים ביצועים מרהיבים מרכב משפחתי כך שיתרון התאוצה של טסלה לא בהכרח נוגע להם. לקהל שבסך הכל מחפש להמיר את גי'פון הבנזין בג'יפון חשמלי - האיוניק 5 יושבת בול. עם זאת, מדובר ברכב חדש וחבלי הלידה עדיין לא ידועים.

תסביר לי למה להמיר ג'יפון בנזין ברכב חשמלי כמו האיוניק 5? אפשר פשוט להתחיל למלא את הג'יפון בנזין ב 20 ליטר בנזין מקסימום (ולהחליט שאתה ממלא בנזין רק ב 10 תחנות בישראל) וקיבלת את החוויה של האיוניק 5 במלואה

  • רעיון גרוע 1
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 8 דקות, noam23 כתב:

1. לא מסכים. לדעת שאתה הרכב הכי מהיר על הכביש (ובפער), משרה ביטחון ומוסיף לבטיחות האקטיבית.

 

אתה לא הכי מהיר על הכביש, אתה מאיץ מהר. אבל אתה לא הכי מהיר, וזה לא עוזר לך בכלום. בנהיגה בטוחה אין כמעט שום יתרון לזה על פני כול משפחתית ממוצעת שמוצעת כיום (או משהו טיפה יותר מהיר ב 160-170)

 

לפני 3 דקות, noam23 כתב:

קיבלת את החוויה של האיוניק 5 במלואה

זה לא נכון.

 

באותה המידה אני יכול להגיד את אותו הדבר על טסלה.

 

לגבי האוטונומי רמה 5, אלה שטויות, זה לא יקרה עם המודל 3, גם לא רמה 4. בטח שלא בגרסאות בלי הרדאר, אבל אני חוזר על זה מיליון פעמים בשירשור על הטסלה ולא בא לי להתחיל גם פה.

 

  • אהבתי 2
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תהרגו אותי איך אתם רואים ג'יפון באוטו הזה.

זה סופר מיני שקיבל המון הורמוני גדילה

 

  • מצחיק 3

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, David32 כתב:

  

אתה לא הכי מהיר על הכביש, אתה מאיץ מהר. אבל אתה לא הכי מהיר, וזה לא עוזר לך בכלום. בנהיגה בטוחה אין כמעט שום יתרון לזה על פני כול משפחתית ממוצעת שמוצעת כיום (או משהו טיפה יותר מהיר ב 160-170)

 

זה לא נכון.

 

באותה המידה אני יכול להגיד את אותו הדבר על טסלה.

 

לגבי האוטונומי רמה 5, אלה שטויות, זה לא יקרה עם המודל 3, גם לא רמה 4. בטח שלא בגרסאות בלי הרדאר, אבל אני חוזר על זה מיליון פעמים בשירשור על הטסלה ולא בא לי להתחיל גם פה.

 

חולק על דעתך לחלוטין.

 

1. זה שאני הרכב עם התאוצה הכי מהירה בכביש (ובפער מאוד מאוד גדול מכל רכב אחר בישראל) יכול לתרום רבות לבטיחות האקטיבית, ויש אינספור דוגמאות שזה יכול להציל חיים, למשל: עצרת בשולי הדרך בכביש מהיר מסיבה כלשהי, ועכשיו אתה רוצה להשתלב חזרה בתנועה, עם רכב כמו הטסלה אתה בשניות בודדות חוזר למהירות שיוט, בעוד ברכב אחר עד שתגיע למהירות שיוט עלולים להתנגש בך (והיו כ"כ הרבה מקרים כאלו לאחרונה), 2. כביש דו-סיטרי, אתה רוצה לסיים עקיפה והאידיוט מימינך החליט שלא נותן לך (סיטואציה רגילה מחיי היום יום בישראל המזרח תיכונית), יש עוד אינספור דוגמאות.

 

2. בלי להיכנס לנושא אם ומתי יגיע עדכון התוכנה לרמה אוטונומית 5 לטסלה, האינטיליגנציה של הרכב הזה גדולה מאוד כבר היום, יותר מכל רכב בנזין אחר. לטסלה אין שטחים מתים מכיוון שהרכב מצלם ב 360 מעלות (כבר בגרסת הבסיס) ולוקח את הנתונים הללו מכל הכיוונים לתוך שיקולי מערכת ההגנה האקטיבית של הרכב. כבר היום הטסלה עם עידכון FSD לא רואה ממטר את האיוניק בהקשר לנהיגה סמי-אוטונומית. יש אינספור דוגמאות לאינטיליגנציה של הרכב הזה, ולא סתם קיבל את הכינוי מחשב על גלגלים. האיוניק 5 זה סתם רכב טיפש רגיל כמו כל רכב בנזין אחר.

עריכה אחרונה על ידי noam23
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, YNV כתב:

תהרגו אותי איך אתם רואים ג'יפון באוטו הזה.

זה סופר מיני שקיבל המון הורמוני גדילה

 

נשענים על החוות דעת שחברינו כתב. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, noam23 כתב:

אם באמת רוצים להגיע לנתוני מכירות יפים, רכב חשמלי צריך להציג יתרונות ברורים על רכב בנזין באותו סגמנט מחיר.  

 

במקרה של טסלה, היתרונות על רכבי בנזין ברורים:

1. ביצועים שוברי סגמנט (למעשה החל מגרסת ה LR כנראה אין שום רכב בנזין בישראל [עם לוחית רישוי] בשום רמת מחיר, שמסוגל להתמודד עם הביצועים של הטסלה)

 

אתה יכול לומר זאת על רכב חדש במחיר זהה, אבל אם זה לא המצב אז אתה פשוט כותב שטויות. זאת מעבר לעבודה שאין שום חינניות בהתנהגות הכביש של המודל 3 או כל דגם חשמלי כיום. בהמות כבדות. 

 

לא יודע, אבל רכב שבולם בפתאומיות ללא כל סיבה לא אמור להיות על הכביש. בעולם נורמלי זה כבר היה דורש קריאה לשירות ואזהרה לכל בעלי הרכב שלא להפעיל את המערכת. 

עריכה אחרונה על ידי ch2856
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, noam23 כתב:

1. לא מסכים. לדעת שאתה הרכב הכי מהיר על הכביש (ובפער), משרה ביטחון ומוסיף לבטיחות האקטיבית.

2. רכבי טסלה קיימים כבר שנים רבות, ולא שמעתי על בעיות מיוחדות בהקשר הזה. 

 

ולא ענית על השאלה החשובה יותר, למה לקנות רכב חשמלי כמו האיוניק 5 ולהתפשר על טווח הנסיעה, כשאין לו שום יתרון ברור על רכב בנזין במחיר דומה (או אפילו זול יותר)? סתם כדי להגיד שאני בחור מאגניב וחדשני כי יש לי רכב חשמלי?

היי, מצטרף לדיון. הזמנתי אתמול את הדגם הבסיסי של האיוניק 5. עדיין קצת מתלבט.כבעל משפחה )שני ילדים קטנים וכלב..( השיקולים שהנחו אותי: 1. מרחב פנימי גדול במושב האחורי, שנראה שרק ברכבים בסגמנט dSUv יש כמותו. 2. הפעם היחידה בשנה האחרונה שעברתי 400 קמ יומי הייץה בנסיעה לאילת. 3. מנוע חזק ומומנט (פרוזדור ירושלים(. 4. חיסכון בדלק וטיפולים. תאוצה כמו של הטסלה אני פחות צריך. ותצורת האיוניק ללא ספק נוחה לי יותר מאשר תצורת סדאן. מקווה ששבוע הבא אוכל לראות את הרכב ולעשות נסיעת מבחן ואז אחליט סופית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, asafus כתב:

2. הפעם היחידה בשנה האחרונה שעברתי 400 קמ יומי הייץה בנסיעה לאילת

כבר התפרסמו 2 מבחני דרכים לאיוניק 5

ובשניהם הטווח האמיתי הוא כ330 קמ.

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, noam23 כתב:

עצרת בשולי הדרך בכביש מהיר מסיבה כלשהי, ועכשיו אתה רוצה להשתלב חזרה בתנועה, עם רכב כמו הטסלה אתה בשניות בודדות חוזר למהירות שיוט, בעוד ברכב אחר עד שתגיע למהירות שיוט עלולים להתנגש בך

לא אם אתה משתלב כמו שצריך.

זה לא מציל חיים, גג חוסך לך קצת זמן המתנה. 

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

2. כביש דו-סיטרי, אתה רוצה לסיים עקיפה והאידיוט מימינך החליט שלא נותן לך (סיטואציה רגילה מחיי היום יום בישראל

אז אתה עושה איתו רייס ולזה אתה קורא "בטיחות אקטיבית מצילת חיים"?

 

יש יתרונות להאצה מהירה, אבל זה לא משרה ביטחון ולא בטיחות אקטיבית.

וזה לא שהאיוניק נבלה, או שעכשיו גם 7.4 שניות למאה זה איטי? 

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

בלי להיכנס לנושא אם ומתי יגיע עדכון התוכנה לרמה אוטונומית 5 לטסלה, האינטיליגנציה של הרכב הזה גדולה מאוד כבר היום

לא. נקסט

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

לטסלה אין שטחים מתים מכיוון שהרכב מצלם ב 360 מעלות

קיים בלא מעט רכבים, לא רק זה - קיים גם באיוניק 5.

 

לפני כשעה, noam23 כתב:

כבר היום הטסלה עם עידכון FSD לא רואה ממטר את האיוניק בהקשר לנהיגה סמי-אוטונומית.

לא. ואפילו לא "סמי" אוטונומית. 

 

לפני שעה, noam23 כתב:

 יש אינספור דוגמאות לאינטיליגנציה של הרכב הזה, ולא סתם קיבל את הכינוי מחשב על גלגלים. האיוניק 5 זה סתם רכב טיפש רגיל כמו כל רכב בנזין אחר.

"רכב טיפש רגיל כמו רכב בנזין" - פה אתה מראה את הבורות שלך בנושא. 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 3
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיוניק 5 מחליף ג'יפון/ מיניוואן עם מנוע בעירה פנימי בצורה פשוט טובה ומאוזנת, בלי טריקים ובלי שטיקים שיש לטסלה, שיכולים להתאים או להפריע.

 

לגבי טווח הנסיעה, הטווח באיוניק גדול יותר משל טסלה sr ואצל שניהם הטווח במציאות נמוך יותר מהנתונים הרשמיים וצריך להבין את זה.

 

בקבוצת הוואטסאפ של טסלה חלק כותבים גם על טווח של בערך חצי מהטווח הרשמי, כן ממש ככה (בערך 300 ק"מ טווח ב- lr כשהטווח התיאורטי הוא 580 ק"מ, כ- 220 ק"מ ב- sr כשהטווח התיאורטי היא כ- 445 ק"מ), אבל יש גם מקרים של טווחי נסיעה שקרובים יותר לטווח הרשמי, זה מאד משתנה.

 

לגבי הביצועים של האיוניק, האצה של 7.4 שניות ברכב חשמלי, זה מהר מאד ואין גם בזה צורך לדעתי. גם 10 שניות וגם 11 ו- 12 שניות האצה יביא אותך יפה מאד ליעדך בלי ליצור פקק מאחוריך וזה בכלל לא שיקול בשבילי. כן הייתי רוכש את האיוניק 5 גם עם ביצועים כאלה, כי אני מציאותי.

 

אין לי שום צורך לעקוף אף אחד בכביש דו סטרי עם נתיב אחד לכל כיוון, למה זה טוב כדי שאתקע אחרי הרכב לפני כן? ואני גם לא זוכר כבר מתי נסעתי בכביש כזה, כל הכבישים הבינעירוניים שאני נוסע בהם הם עם 2 נתיבים לכל כיוון.

 

אין איפה לנצל את הביצועים האלה, אנשים פשוט רוצים עוד ועוד ריגושים תיאורטיים לחלוטין, חושבים שהם במסלול מירוץ.

 

לגבי העדכונים מהאוויר של טסלה, למה אני צריך אותם? במה הם עוזרים לי בפועל? מה עוזר לי התחכום של טסלה כאשר אפילו וויז נורמלי אין לי או עברית? או שאני נצלה מתחת גג הזכוכית? או שממתין חודש לטיפול במוסך?

 

אבל זה לא שלטסלה מודל 3 אין יתרונות על האיוניק 5, כאמור היא מאובזרת יותר כבר מרמת הבסיס, הפנים שלה איכותי יותר מבחינת רמת החומרים, הביצועים טובים יותר (למי שזה חשוב לו), טכנולוגית יותר ברמת התפעול, טווח הנסיעה של ה- lr גדול יותר מהאיוניק בצודה משמעותית והוא נמכר רק במחיר קצת יותר יקר מהאיוניק 5 בדגם המפואר שלה.

 

ובשורה התחתונה מדובר ברכב סדאן פרימיום לעומת רכב עממי ושוב אני אומר, כל אחד מהרכבים פונה לקהל לקוחות אחר. ההשוואה לא כל כך רלוונטית ביניהם, כל קהל יעד שם דגש על דברים אחרים.

 

כשהמודל y תגיע לישראל ההשוואה תהיה יותר רלוונטית לאיוניק 5 ויכול להיות שהיא אפילו תהיה רכישה טובה יותר. יימכרו גם עוד רכבים חשמליים בהמשך. ימים יגידו.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ch2856 כתב:

לא יודע, אבל רכב שבולם בפתאומיות ללא כל סיבה לא אמור להיות על הכביש. בעולם נורמלי זה כבר היה דורש קריאה לשירות ואזהרה לכל בעלי הרכב שלא להפעיל את המערכת. 

 

הקיה השכורה שלי בלמה אתמול ללא כל סיבה נראית לעין כשהרכב מאחורי כמעט נכנס בי.

המערכת בטסלה ממש אבל ממש לא יחודית בכך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, evc כתב:

האיוניק 5 מחליף ג'יפון/ מיניוואן עם מנוע בעירה פנימי בצורה פשוט טובה ומאוזנת, בלי טריקים ובלי שטיקים שיש לטסלה, שיכולים להתאים או להפריע.

 

לגבי טווח הנסיעה, הטווח באיוניק גדול יותר משל טסלה sr ואצל שניהם הטווח במציאות נמוך יותר מהנתונים הרשמיים וצריך להבין את זה.

 

בקבוצת הוואטסאפ של טסלה חלק כותבים גם על טווח של בערך חצי מהטווח הרשמי, כן ממש ככה (בערך 300 ק"מ טווח ב- lr כשהטווח התיאורטי הוא 580 ק"מ, כ- 220 ק"מ ב- sr כשהטווח התיאורטי היא כ- 445 ק"מ), אבל יש גם מקרים של טווחי נסיעה שקרובים יותר לטווח הרשמי, זה מאד משתנה.

 

לגבי הביצועים של האיוניק, האצה של 7.4 שניות ברכב חשמלי, זה מהר מאד ואין גם בזה צורך לדעתי. גם 10 שניות וגם 11 ו- 12 שניות האצה יביא אותך יפה מאד ליעדך בלי ליצור פקק מאחוריך וזה בכלל לא שיקול בשבילי. כן הייתי רוכש את האיוניק 5 גם עם ביצועים כאלה, כי אני מציאותי.

 

אין לי שום צורך לעקוף אף אחד בכביש דו סטרי עם נתיב אחד לכל כיוון, למה זה טוב כדי שאתקע אחרי הרכב לפני כן? ואני גם לא זוכר כבר מתי נסעתי בכביש כזה, כל הכבישים הבינעירוניים שאני נוסע בהם הם עם 2 נתיבים לכל כיוון.

 

אין איפה לנצל את הביצועים האלה, אנשים פשוט רוצים עוד ועוד ריגושים תיאורטיים לחלוטין, חושבים שהם במסלול מירוץ.

 

לגבי העדכונים מהאוויר של טסלה, למה אני צריך אותם? במה הם עוזרים לי בפועל? מה עוזר לי התחכום של טסלה כאשר אפילו וויז נורמלי אין לי או עברית? או שאני נצלה מתחת גג הזכוכית? או שממתין חודש לטיפול במוסך?

 

אבל זה לא שלטסלה מודל 3 אין יתרונות על האיוניק 5, כאמור היא מאובזרת יותר כבר מרמת הבסיס, הפנים שלה איכותי יותר מבחינת רמת החומרים, הביצועים טובים יותר (למי שזה חשוב לו), טכנולוגית יותר ברמת התפעול, טווח הנסיעה של ה- lr גדול יותר מהאיוניק בצודה משמעותית והוא נמכר רק במחיר קצת יותר יקר מהאיוניק 5 בדגם המפואר שלה.

 

ובשורה התחתונה מדובר ברכב סדאן פרימיום לעומת רכב עממי ושוב אני אומר, כל אחד מהרכבים פונה לקהל לקוחות אחר. ההשוואה לא כל כך רלוונטית ביניהם, כל קהל יעד שם דגש על דברים אחרים.

 

כשהמודל y תגיע לישראל ההשוואה תהיה יותר רלוונטית לאיוניק 5 ויכול להיות שהיא אפילו תהיה רכישה טובה יותר. יימכרו גם עוד רכבים חשמליים בהמשך. ימים יגידו.

 

 

 

 

 

טווח נסיעה ריאלי מה שנקרא תלוי מאוד בנהיגה שלך לא משנה באיזה רכב אתה נוסעה חשמלי או בנזין. סוללה של איוניק 5 כמעט זהה לטסלה LR אך טווח זהה לדגם SR

480 לעומת 450ק"מ (עכשיו בדקתי בדגם Elite הטווח משואר 450ק"מ בקיצור זהה) על הנייר כמובן. אז ברור שאם מישהו כל רמזור בודק יכולת זינוק ונוסעה מאוד אגרסיבי גם חצי מהטווח יהיה מאוד גבולי בשבילו. רכבים של טסלה נוסעים כבר שנים וכל המדידות אפשריות נעשו גם בקיץ וגם בחורף שקר ועליות ופקקים ועוד המון סצנריאו שונים אז בוא נקח דברים בפרופורציה.

לגבי עדכונים באוויר ומה זה תורם לך? הכי פשוט בעדכון אחרון טסלה הוסיפה שפות לממשק משתמש עדיין אין עיברית אך יש רוסית לדוגמה למי שזה רלוונטי. והם כבר דיברו על זה שיהיה גם ממשק בעיברית מקורי מהיצרן ולא איזה קומבינה שיבואנים ידועים מתקינים בארץ. אתה צריך וייז ומה רע עם מפות גוגל נסיתה לעבוד אם זה? זה מבוסס בדיוק על אותו שרת שנותן עדכוני תנועה בזמן אמת של גוגל. בקיצור כמובן שכל אחד יבחר ויקנה מה שהוא רוצה לפי הצורך והתקציב שיש לו

עריכה אחרונה על ידי Johnik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם יכולים להגיד שהיתרונות של הטסלה על רכבי בנזין לא מעניינים אתכם (תאוצה אדירה / אינטיליגנציה שבאה לידי ביטוי בתכונות שאין באף רכב בנזין [וזו עובדה יבשה מר David32]). סבבה, אל תקנו טסלה. אבל עדיין אף אחד פה לא הסביר מדוע עדיף לקנות את האיוניק 5 ולא רכב בנזין שאין לו שום בעית טווח. באזור ה 200 אלף ש"ח (וגם בהרבה פחות) יש יופי של ג'יפוני בנזין (או היברידים) שלא נופלים מהאיוניק בכלום, ומשאירים לו הרבה אבק בנושא של טווח נסיעה (שגם בכלל אינו בעייתי כי יש תחנת דלק בכל חור). נשמע שרוכשי האיוניק 5 הפוטנציאלים הם פשוט אנשים שמחפשים צרות, בשביל להראות קצת חדשניים.

עריכה אחרונה על ידי noam23
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו מה? איזה תכונות שאין באף רכב בנזין יש בטסלה שהן "אינטיליגנטיות" (ובבקשה לא שוב FSD לא קיים או אוטופיילוט שהוא לא אוטו באמת).

 

איזו סיבה? בדיוק אותה הסיבה לקנות רכב חשמלי אחר. טסלה, פיג'ו, פיאט, MG, אופל, VAG (כשצמפיון יחליטו לייבא) , רנו וכו' וכו'

 

  • אהבתי 2
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...