Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 23 דקות, Halalit300 כתב:

ג' דווקא את היתרון התוכנתי כביכול ניתן לצמצם הכי בקלות כי זה לא ברמה החומרתית

ואיך שלא תהפוך את זה הטסלה פשוט רכב קטן יותר  פחות מרווח ופחות נוח 

שום יתרון תוכנתי לא מפצה על זה

לא נכון. ע"ע פולקסווגן (שבסוף כנראה שצמפיון לא ישווקו את סדרת ה-ID בארץ, עקב בעיות תמחור)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טסלה עד עכשיו ניצבה לבד בזירה, עם רכבי פרימיום שפונים חזק לצד הרגשי כמו שרכבי פרימיום נוהגים לעשות. הם סינוורו את הלקוחות בביצועים וחדשנות ארוזים ברכבי סדאן או ג'יפוני קופה.

 

אבל לקוחות "עממיים" מחפשים דברים אחרים מפלח לקוחות הפרימיום או גם דברים אחרים ובישראל נוצר מצב מיוחד שהמחיר של המודל 3 מפנה אותה לפלח הלקוחות העממיים כאשר היא בכלל נותנת פתרונות לפלח לקוחות הפרימיום.

 

אז לקוחות הפרימיום מתלהבים עד הגג מהמודל 3 כי זה מה שהם רוצים ועד עכשיו גם הלקוחות העממיים התלהבו ממנה מתוך חוסר הבנה שזה מה שהם רוצים אבל זה לא מה שהם צריכים ולאור חוסר בהיצע ברכבים חשמליים אחרים.

 

אבל הוואקום הסתיים, יצרני הרכב המסורתיים מתחילים להיכנס לתמונה בבת אחת ומציגים ג'יפונים עממיים חשמליים ופרקטיים ולאט לאט המסך עולה והלקוחות העממיים מבינים ויבינו שמה שהם מחפשים נמצא בכלל בפלח הרכבים הזה.

 

 כך היונדאי איוניק 5, קיה ev6 ואולי בהמשך הפולקסווגן id4 סקודה אניאק הם בבירור רכבים הרבה יותר מתאימים לפלח הלקוחות העממיים מהמודל 3. גם המודל y  בגלל שהוא ג'יפון קופה ולא ג'יפון רגיל ועם גג זכוכית ללא כיסוי פחות אידיאלי מהם, אבל כאן הפשרה פחות כואבת מהמודל 3 (ותלוי מה יהיה המחיר של כל הרכבים האלה מלבד האיוניק 5 שמחירו כבר ידוע).

 

שימו לב שאף אחד מהג'יפונים האלה אינו במבנה סדאן וגם אין כוונה לייצר מבנה סדאן כי אין ביקוש בקרב הלקוחות העממיים למבנה הזה.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


ואיך שלא תהפוך את זה הטסלה פשוט רכב קטן יותר  פחות מרווח ופחות נוח 
שום יתרון תוכנתי לא מפצה על זה

איזו טסלה, מודל 3? המתחרה של האיוניק 5 זו המודל Y.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמתי לב כי האיוניק 5 הוא בגודל כמעט זהה על הס"מ לסקודה אניאק למרות שהסקודה נראה גדול יותר משמעותית.

 

האשליה הזאת קוראת בגלל שבסיס הגלגלים של האיוניק גדול בהרבה משל האניאק,  3 מטר לעומת 2.76 דבר שיוצר מראה האצ'בק ללא סרחי עודף לעומת מראה של ג'יפון גדול עם סרחי עודף באניאק (תעצרו את הסרטון שצירפתי בדיוק בקטע שרואים את שני הרכבים יחדיו ותראו איך הגלגל האחורי של הקיה ממוקם הרבה יותר אחורה משל האניאק).

 

אני למעשה מעדיף יותר את המראה הג'יפוני של הסקודה ונראה לי שיונדאי טעו עם העיצוב הזה, כי רוב הלקוחות מעדיפים את המראה הג'יפוני. 

 

 

 

 

 

ראו גם סרטון מבחן על האניאק שעשו באתר איי קאר:

 

 

נראה רכב מרשים מאד,  למרות בסיס הגלגלים הקטן יותר מהאיוניק 5, האניאק נראה לי בסרטון מרווח לא פחות מהאיוניק לפחות במרווח הרגליים מאחור (אבל צריך לראות במציאות), גם תנוחת הישיבה במושב האחורי גבוהה יותר באניאק מהאיוניק. תא המטען של האניאק גם גדול יותר (ואיזה הבדל לעומת המודל 3 במדדים האלה). אבל  כמו באוקטביה פתחי המיזוג בריצפה.

 

 

 

 

Screenshot_20210604-192446_YouTube.jpg

Screenshot_20210604-193113_YouTube.jpg

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.6.2021 בשעה 09:24, farkash7 כתב:

 

מדינה קטנה שקל לפרוס בה תשתית טעינה.

מדינה קטנה שבה טווח של 400-500 ק״מ הוא די והותר.

 

 

 

אבל אין עדיין תשתית טעינה נורמלית ככל הידוע לי...
כשהייתי באמסטרדם בספטמבר 19 ראיתי בכל רחוב כמה עמדות טעינה. בארץ בקושי רואים אותן.

ולגבי טווח   400-500 ק"מ - הוא מספיק גם במדינות גדולות בהרבה כי רוב האנשים לא נוהגים למרחקים כאלה בלי הפסקות. מצד שני, אשתי רוצה רכב שאפשר לנסוע בו לחרמון וחזרה בלי הפסקה לטעינה ולכך זה עדיין לא מספיק...

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה ממש מצחיק אותי שיש לי בעבודה (אונ' בר אילן) בדיוק איפה שאני מחנה, 3 עמדות טעינה. מעולם לא ראיתי אותן בשימוש.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, motior כתב:

ולגבי טווח   400-500 ק"מ - הוא מספיק גם במדינות גדולות בהרבה כי רוב האנשים לא נוהגים למרחקים כאלה בלי הפסקות. מצד שני, אשתי רוצה רכב שאפשר לנסוע בו לחרמון וחזרה בלי הפסקה לטעינה ולכך זה עדיין לא מספיק...

 

טווח של משפחתית בנזין ממוצעת מתדלוק מלא להידלקות נורה זה 500-600 ק"מ, אז זה לא כזה רחוק.

 

הבעיה עם חשמלי זה אפילו לא הטווח, זה הזמן הדרוש לטעינה. כשתהיה את האפשרות להטעין את המצבר ל80-90 אחוז בדקה-שתיים, אז לא תהיה אפילו שאלה אם חשמלי עדיף על בנזין או לא.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להטעין באיוניק 100 קמ ב5 דקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים קיימת עמדת טעינה אחת בישראל שתומכת במהירות של 350 קוט"ש, מהירות הטעינה המקסימלית שהאיוניק יכולה להיטען בה, נמצאת במוסך פורשה בהרצליה שמיועד רק ללקוחות פורשה (פורשה טייקאן).

 

אז התשובה היא שכרגע אין עמדות כאלו בישראל לטובת הטענת האיוניק 5. 

 

כלמוביל אולי ידאגו להקים עמדות כאלה.

 

טסלה לצורך העניין יכולה להיטען במהירות מקסימלית של 250 קוט"ש בלבד, כפי שקיים תיאורטית בעמדות הסופרצ'רג'רים שלה (בפועל הן מטעינות בקצב איטי משמעותית).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. האם גם האיוניק 5 "לא רואה מוסך" בדומה לטסלה או שכן יש טיפולים / ביקורים שנתיים במוסך (לכל צורך שהוא)? אם כן מה צפויות להיות העלויות? משמעותי לעניין ההפרשים בתחזוקה השוטפת

2. האם בקרת השיוט האדפטיבית שלה צפויה לתת מענה לכל התרחישים? (זחילה בפקקים, ממהירות 0, בלי הגבלות שרירותיות על מהירות מינימלית וכו')

3. התמחור מרגיש לי לא מספיק אגרסיבי, מעניין אם יהיו מבצעים (ואפילו רחמנא ליצלן שהמכונית תופיע במבצעי חבר) או שזה המחיר הסופי בהחלט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אתה מכיר את זה שיצרנו הרכב אומרים שאין כל צורך להחליף נוזל בתיבת הילוכים אבל יצרן התיבה דווקא כן ממליץ? אז זה המצב גם כאן, בכל רכב חשמלי. יש כאלו שיזמנו לקוחות לבדיקה כללית כל שנה או שנתיים ויש יצרנים שיגידו ללקוחות שאין מה לטפל בכדי להשיג עוד כותרת.

 

התחזוקה אפסית מול רכב בעירה פנימית אבל עדיין צריך פעם בשנתיים להחליף נוזל בלמים, פילטר מזגן, כנראה גם סוללת 12V ויש עוד דברים קטנים. רצוי גם לבצע רוטציה של צמיגים כי הם עובדים די קשה ברכב חשמלי. 

 

2. כן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, ch2856 כתב:

1. אתה מכיר את זה שיצרנו הרכב אומרים שאין כל צורך להחליף נוזל בתיבת הילוכים אבל יצרן התיבה דווקא כן ממליץ? אז זה המצב גם כאן, בכל רכב חשמלי. יש כאלו שיזמנו לקוחות לבדיקה כללית כל שנה או שנתיים ויש יצרנים שיגידו ללקוחות שאין מה לטפל בכדי להשיג עוד כותרת.

 

התחזוקה אפסית מול רכב בעירה פנימית אבל עדיין צריך פעם בשנתיים להחליף נוזל בלמים, פילטר מזגן, כנראה גם סוללת 12V ויש עוד דברים קטנים. רצוי גם לבצע רוטציה של צמיגים כי הם עובדים די קשה ברכב חשמלי. 

 

2. כן.

 

 

1. בגלל זה אני שואל על היצרן הספציפי הזה. מה צפי לעלות טיפול רכב של פעם בשנתיים באיוניק 5? אני שואל כי לדעתי בMG ZS EV למשל כן יש דרישה של היבואן / יצרן להגיע לטיפול או בדיקה שנתיים וזה כבר משמעותי.

לגבי צמיגים ומצבר וכל מה שמטופל מחוץ למוסך עם זה אין מה לעשות, הרכב נוסע בכביש ואת הדברים האלה תמיד יהיה צורך לבדוק ולהחליף לא קשור מי היצרן ומה הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 738 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...