Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איוניק 5 נחתה בישראל החל מ-189900 ש"ח


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 454
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

טכנית, נשמע שבאמת יש תמורה למחיר גם אם קהל היעד שונה. העיצוב לא לטעמי אבל זה סובייקטיבי.

 

דבר אחד שלא ברור לי זה הטווח של כל דגם - צויינו פה 3 דגמים. הדגם במחיר 190 אש"ח, מה הטווח שלו?

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכון, תמחור תחרותי בהחלט. אותי דווקא יותר מעניין כמה לקוחות טוסון/ספורטאז' וכו' יוותרו על הבנזין ויעברו לחשמלי. על הנייר הם מקבלים יותר (כנראה) בכל תחום אפשרי. לא פחות מעניין זו החדירה לשוק הליסינג שכן אם יש מישהו שיודע לעשות את זה מצוין זו כלמוביל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, robertf כתב:


על פניו מלבד עניין ה7 מקומות בטסלה, איוניק 5 מתחרה במודל Y ולא ב-3.

זה נכון, אבל זה המצאי היום בשוק הישראלי. מעריך בכל מקרה שה Y, או ה X לכשיגיעו, יימצאו במשבצת מחיר שתהפוך את האיוניק הזו לאטרקטיבית הרבה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מודל X זה ספירה אחרת לחלוטין, מודל Y, לפי התמחור האמריקאי, זה בגזרת ה-240-250 אלף שקל. בכלל, סביר להניח שעד שהמודל Y תגיע לישראל הדגם כבר יצויד בסוללות החדשות של טסלה שיהפכו את הדגם לעוד יותר אטרקטיבי מבחינת טווח וטעינה. מצד שני, מי יודע מה יעשו עד אז ברשות המסים שכן ברגע שתהיה ממשלה אין לי ספק שנראה כל מיני גזירות שונות ושוק הרכב תמיד היה החביב על רשות המסים לשיפור מצב הקופה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי את כל התגובות פה והחלטתי לסכם מידע שמצאתי ברשת למי שמתלבט. אם מישהו רוצה לתקן/להוסיף - מוזמן (המידע יתעדכן בהמשך):

 

איוניק 5:

 

 

לגרסה שתשווק כאן יש מצברי 72.6 קוט"ש המאפשרים טווח נסיעה של 480 ק"מ בין טעינות. מערכת חשמל סופר-מתקדמת במתח 800V - זהה לפורשה טייקן - תאפשר טעינה אולטרה מהירה (350DC) ל-80% בתוך 18 דקות או הוספת 100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך 5 דקות בלבד. בשלב ראשון תשווק כאן עם מנוע חשמלי אחורי שמפיק 217 כ"ס (זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות). בעתיד תוצע גרסה עם מנוע גם לגלגלים הקדמיים, הנעה כפולה ו-306 כ"ס (זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות).

 

מרחב מחיה: ה-5 גדולה משמעותית מהאיוניק המשפחתית שהפכה לאחד מכלי הרכב הפופולריים על הכביש המקומי בשנים האחרונות. ממדיה דומים יותר - ולא במקרה - לאלה של טסלה מודל 3 עמה היא צפויה להתמודד. היא קצרה מהמכונית האמריקאית ב-6 ס"מ (463.5 ס"מ) אך רחבה ממנה ב-4 ס"מ (189 ס"מ) ובעיקר גבוהה משמעותית (כ-16 ס"מ, 160.5 ס"מ בסך הכל).

 

בסיס הגלגלים (300 ס"מ) שאחראי על מרחב הפנים בתא הנוסעים ארוך ב-12.5 ס"מ מזה של מודל 3. הפוטנציאל לחמישה נוסעים ומרחב פנים עצום, ברור. נפח תא מטען עומד על 531 ליטר מאחור ועוד 57 ליטר בתא ייעודי מתחת למכסה הקדמי - דומה לזה של טסלה.

 

מלבד נתוני ביצועים מעט פחות טובים אך מרחב פנים גדול משמעותית, מבחינת מערכות לא צפויים הבדלים גדולים בין השתיים, לרבות טווח נסיעה דומה. עם זאת, יונדאי צפויה להימנע מנקודות התורפה של היצרנית הקטנה מעמק הסילקון. איכות ההרכבה צפויה להיות טובה יותר והשירות ללקוח משופר, בין היתר הודות לרשת מרכזי שירות מהגדולות והמנוסות בשוק הרכב הישראלי.

 

 

 

אם אני מסכם את זה נכון - היונדאי פחות "ביצועיסטית", מעט יותר מרווחת ויש לה מערך שירות והטענה נרחב יותר. הטסלה מודל 3 מותג יותר "יוקרתי" ולא לשכוח שלפי היסטוריית העבר משתפרת עם הזמן עם עדכוני תוכנה שמוסיפים כל הזמן פיצ'רים לרכב.

 

 

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי huber
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע למה, המאבק בין איוניק 5 לטסלה מזכיר לי את המאבק הארוך בין אפל לאנדרואיד.

וגם כאן יש חברה קוראנית מול חברה אמריקאית...

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2
קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה דעתכם על התגובה הבאה שראיתי במקום אחר?

 

הדבר הכי חשוב ברכב חשמלי זה כמה סוללה והנצילות.

 

יונדאי סוללה 74.5kw והנצילות 190 Wh/km

 

טסלה LR סוללה 75kw והנצילות 148 Wh/km

 

הנתונים הם לפי אתר

 

https://ev-database.org

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שלטסלה יש כביכול יותר טווח בגלל הנצילות של המערכת. מניח שזה עניין של זמן עד שהקוריאנים יעשו אופטימיזציה. אולי אפילו תוכנתית.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרבית הנתונים שם פשוט לא נכונים. תבדוק את זה עם הצהרות היצרנים, שלא לדבר על כל הערכות הטווח של האתר כאילו מישהו שם בכלל בדק אי פעם משהו. טסלה לדוגמה מצהירה על צריכת אנרגיה של 14.2kWh/100km, באתר מציינים 11.2. אני לא יכול לקחת ברצינות אתר שממציא נתונים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איוניק 5 מול טסלה מודל 3: השוואה נכונה?

 

https://www.evm.co.il/tesla-model-3-vs-ioniq-5/?fbclid=IwAR2F1m4nft8pY66Bx7kuTbuV4AuN5YZcW8K6DA9wofoJQQUxzsk53aVx7Tc

 

אז מי לוקחת בתכל'ס? 

בתכל'ס, ההשוואה בין טסלה מודל 3 לאיוניק 5 היא לא הכי מדויקת – הרבה יותר הגיוני להציב מול האחרון את המודל Y – שמוגדר גם כן כקרוסאובר חשמלי. המודל 3 הוא לא רכב ענק, ובטח לא מתאים כקרוסאובר ליסינג שהפכו אותו לחצי ג'יפ כמו שלא מעט משפחות ישראליות עושות. המודל 3 הרבה פחות מרווח למשפחה עם ילדים מאשר האיוניק 5. 

התשובה לשאלה מי מהן יותר טובה, תלויה בעיקר בקהל היעד. 

לדעתנו, אין פה מנצחת אחת.

עריכה אחרונה על ידי huber
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נתחיל בכך שקהל היעד של טסלה לא רואה בעיניים כשזה מגיע לטסלה לא משנה מה מידת ההתאמה של הרכב הספיציפי בשבילו. קהל היעד הזה רכש וממשיך לרכוש בלי לראות, לשבת ולנהוג ברכב 🤦‍♀️

 

קהל היעד של האיוניק 5 ירכוש את הרכב לאחר בדיקה והתאמה לצרכים שלו ממש, שזה כבר יביא לבחירה נכונה יותר לאותו קהל יעד.

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 4
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 731 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...