Jump to content

Gopher

  • הודעות

    118
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Gopher

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

28

מוניטין

  1. אתה משווה משהו כמו ESP ש-90% מהאנשים לא יודעים מהו למשהו מהותי כמו סוג הנעת הרכב? מדובר בשינוי טכנולוגי שכל רוכש רכב מודע לו. אף אחד לא מתלהב לרכוש רכב חדש שידוע שמבוסס על טכנולוגיה שחיה על זמן שאול. זה כמו שתרכוש פלאפון של נוקיה עם מקשים אחרי שיצאו הסמארטפונים הראשונים. אם אדם קונה רכב ב-120K תוספת של 20-10K זה לא מה שישפיע על מצבו הכלכלי, ואפשר להשיג היום רכבים חשמליים טובים במחירים האלה. ההפרש הזה גם מתקזז במהירות בהתחשב בחסכון של הטעינה בחשמל, הטיפולים המוזלים במוסך ואגרת הרישוי המופחתת. אם יש לך אפשרות לעמדת טעינה פרטית בכלל אין ויכוח שהרכב החשמלי משתלם לך, אם לא יתכן שכדאי לך להמתין מעט עד שהתשתית הציבורית תתרחב, מה שקורה בקצב די מהיר. יתרון נוסף של הרכב החשמלי הוא זמינות הכוח, השקט והנסיעה הנעימה. אם נהגת ברכב חשמלי יהיה לך קשה לחזור אחורה. לגבי עניין הסוללות שסיימו את פעילותן ברכב - קיימים לכך מספר פתרונות ללא צורך להטמין אותן. מחזור סוללות ופירוקם למרכיביהם, שימוש בסוללות משומשות לאגירת אנרגיה ועוד.
  2. כמו שאמרתי מה שקורה היום בנורבגיה יקרה גם בשאר המדינות האירופאיות וגם בארץ רק באיחור של כמה שנים. צריך לזכור שישראל היא מדינה קטנה עם טווח נסיעה יומי נמוך יחסית, מאוד הייטקית וחובבת חידושים טכנולוגים ועם מחיר דלק יקר מאוד. בקיצור כל מה שצריך כדי להביא את המהפכה הירוקה של הרכבים החשמליים, והיא תגיע יותר מהר ממה שאתה מצפה. בעוד שלוש שנים שיעור מכירות הרכבים החשמליים בארץ יהיה 30% לפי דוח של חברת היעוץ BDO, וזה מאוד משמעותי. במצב כזה ובהתחשב בהפסקת הפיתוח והיצור של רכבים מזהמים ע"י רוב יצרני הרכב ב-2030, שזה העתיד הקרוב, התחזית שאנשים ימכרו את הרכבים המזהמים ויציפו את שוק הרכבים יד שניה בסחורה שהביקוש לה יהיה מוגבל, היא בהחלט סבירה. דבר זה יביא לירידת המחירים של הרכבים האלה. לגבי השאלה מתי זה יקרה, בעוד חמש שנים או בעוד עשר שנים, על זה אפשר להתווכח.
  3. נראה לי שלא הבנת לגמרי את מה שכתבתי ואתה עושה סלט. מציע לך לקרוא עוד הפעם בעיון. סחורה פגומה אני כותב בהקשר של הזיהום שהרכבים האלה גורמים. לזיהום הזה יש השלכות כבדות משקל שלצערי הרבה אנשים מתעלמים מהן. אלפי אנשים חולים במחלות קשות ומתים מידי שנה בארץ כתוצאה מזיהום אוויר שסקטור התחבורה מהווה רכיב נכבד ממנו. הגיע הזמן לעצור את התחלואה והמוות המיותרים האלה. יש כבר היום רכבים חשמליים מצוינים כמו למשל טסלה כך שלא הייתי אומר שהטכנולוגיה בחיתולים. אומנם הסוללות ימשיכו להשתפר בשנים הקרובות אבל עדיין הבסיס קיים והרכבים החשמליים שימושיים בהחלט, בוודאי עם יש לך עמדת טעינה פרטית אבל לא רק. יש כיום פריסה די נרחבת של עמדות טעינה בארץ ומידי שבוע כמעט נוספת עמדת טעינה מהירה, שזה קצב די טוב והוא עוד ישתפר בעתיד בסיוע מכרזים של משרד האנרגיה. ככל שהפריסה הזאת תגדל המכונית החשמלית תהיה נגישה לקהל יותר גדול. לגבי עניין הסוללה שתלך - מדובר בדיסאינפורמציה. יש באה"רב טסלות שנוסעות כבר יותר מ-10 שנים עם 300,000 ק"מ עם קיבולת סוללת של יותר מ-90%.
  4. כאשר יוצאת טכנולוגיה חדשה שמחליפה טכנולוגיה ישנה זה משפיע באופן ישיר על הערך של הטכנולוגיה הישנה. לא צריך להיות מומחה גדול בכלכלה כדי להבין את זה. ברגע שכמות גדולה של אנשים ירצו להשתדרג לרכב חשמלי ולמכור את רכבי הבנזין המשומשים שלהם (כפי שעשה אח שלך), ההיצע יעלה על הביקוש ויגרום לירידה במחירי הרכבים האלה, שכאמור מבוססים על טכנולוגיה מיושנת. אח שלך עשה את ההחלטה החכמה שלו בזמן והצליח עדין לקבל מחיר טוב על הסחורה הפגומה שהוא מכר. אם הוא היה עושה את זה עוד שנה ב-2022, שבה כבר לא ימכרו בנורבגיה רכבים מזהמים חדשים, היה לו הרבה יותר קשה לעשות את הצעד הזה ולצאת עם מחיר סביר. זה גם מה שיקרה בארץ, אם כי באיחור של כמה שנים לצערי.
  5. בוא נסכם שאני חובב רכב שרוצה ופועל למען עולם ירוק בשבילינו ולמען הדורות הבאים.
  6. כמו שאמרתי לא חייבים להסכים על הזמנים, למרות שהטענה שלי מבוססת על סקירות ומאמרים שהבאתי חלק מהם. בכל מקרה, המגמה ברורה ומי שרוצה לקנות רכב חדש כיום חייב לקחת את זה בחשבון כי מדובר על העתיד הקרוב.
  7. אני אוהב מאוד רכבים אבל בתנאי שלא יזהמו את האוויר שאני נושם. מסכים לגמרי שצריך לעבור לפתרונות של תחבורה ציבורית ירוקה כי ככה אפשר להקטין משמעותית את זיהום האוויר ולהפוך את התחבורה ליעילה הרבה יותר. בכל מקרה תמיד יהיה צורך גם ברכב פרטי, ואם יש רכב פרטי הוא חייב להיות חסר פליטות מזהמות. אני לא משווה פריוס שהוא רכב פלאגין לרכב חשמלי עם מערכת קירור באמצעות נוזל כמו טסלה, שכמו שכתבתי כמעט לא מאבדת מקיבולת הסוללה שלה לאורך זמן. אני בעד כל פתרון שישפר את הסביבה שבה אנחנו חיים ואני מדבר על תחבורה ציבורית יעילה, אנרגיה ירוקה ומכוניות חשמליות שהן חלק מאותה אג'נדה. לא צריך להיות נביא כדי להבין שהמכוניות החשמליות בנסיקה והרכב המזהם בהתרסקות, זה אני מאמין שגם אתה רואה. יש שאלה כמה זמן זה יקח - אני טוען שעוד שלוש שנים יהיה מהפך משמעותי ואתה אולי חולק על דעתי וטוען שזה יקרה יותר מאוחר. בכל מקרה המגמה ברורה ולטעון שזה לא ישפיע על מחירי הרכבים המזהמים זה פשוט התממות במקרה הטוב. לגבי עמדת טעינה - צריך לזכור שזאת השקעה לעתיד ותשמש אותך לרכבים עתידיים. מה עם החסכון הגדול שיש לך על זה שאתה לא משלם על דלק יקר אלא על חשמל זול, הטיפולים במוסך הרבה יותר זולים ואגרת הרישוי מופחתת? למה לא החשבת את זה לשם איזון? יש לי ניסיון עם מכוניות חשמליות ושמח להגיד לך שלא נתקלתי בתקלות אופיניות לרכב חשמלי. ברור שלכל דגם של רכב יכול להיות בעיות ספציפיות. כמובן שמכיוון שהמנוע החשמלי פשוט ויעיל הרבה יותר ממנוע בנזין גם יהיו לו הרבה פחות תקלות.
  8. 1. לא אכפת לי מה שהיה לפני עשר שנים. הבנזין עולה כבר שנה ברציפות ולפי כל התחזיות המגמה הזאת תמשיך. 2. אתה קבעת שזה יתוקן, אני סובר ההיפך. המדינה מעודדת רכבים חשמליים מכיוון שזיהום האוויר עולה לאוצר המדינה מילארדי שקלים מידי שנה ויש אלפי חולים קשים ומתים כתוצאה מזה, שלא לדבר על יעדי האקלים שישראל חתומה עליהם. לכן למדינה יש אינטרס אמיתי לעצור את המפגע הזה. 3. לא הבנתי מה אתה טוען פה? אם אני יכול לטעון את המכונית בבית בעמדת טעינה בעשירית מהכסף שעולה לי בנזין אז עדין להתעקש ולשלם לברוני הנפט את המחיר המוגזם? 4. עוד סוג של דיסאינפורמציה. יש טסלות שנוסעות בארה"ב כבר יותר מעשר שנים ועשו 300,000 ק"מ ועדין קיבולת הסוללה שלהם מעל 90% 5. זאת כבר התקדמות
  9. זה לא רק אני אומר את זה אלא זה מופיע בכל הסקירות והמאמרים, אם אתה מעדיף להתעלם מהמגמה הברורה ולהמשיך לשלם ביוקר על בנזין אז בבקשה. טויטה יוציאו 15 דגמים של רכבים חשמליים עד 2025, כך שגם הם חלק מהמגמה. את הרכבים המזהמים הם מתכוונים למכור רק בשווקים נחשלים כמו אפריקה. לגבי מחיר הבנזין - כנראה שאתה גר בכוכב אחר. מאז נובמבר 2020 הבנזין התייקר בשקל וחמש אגורות לליטר והוא ממשיך להתייקר בעקביות.
  10. יש לך עמדות טעינה מהירות גם בכרמיאל וגם במעלות. יש לך את האתר הבא שמראה את פריסת עמדות הטעינה: PlugShare - Find Electric Vehicle Charging Locations Near You
  11. איפה המלצתי לו על זואי? אתה מתבלבל עם שרשור אחר. ההמלצה שלי היית: "יש לך מגוון של רכבים חשמליים טובים במחיר סביר: mg zs ev, aiways u5, יונדאי קונה ועוד." אני עומד מאחורי ההמלצה, כולם רכבים טובים עם קירור באמצעות נוזל ששומר על הסוללה ויכולים להתאים לפותח השרשור במיוחד אם יש לו אפשרות לעמדת טעינה ביתית אבל לא רק. אתה בעצמך אומר שבסופו של דבר יפסיקו להימכר רכבים עם מנוע בערה פנימית, ורוב יצרני הרכב הודיעו שהם יפסיקו לפתח ואף ליצר רכבים שכאלה עד 2030 שזה העתיד הקרוב. אז אני שואל אותך, למה להמליץ לבן אדם לקנות רכב חדש שהוא ישלם עליו הרבה כסף, שאפילו לפי הלוגיקה שלך שאני לא מסכים איתה יש סיכוי משמעותי שהוא ישאר עם אוטו אבל בלי ערך. בעלי רכבים חשמליים הם כבר לא EARLY ADAPTERS וכאן הטעות שלך. אני רואה טסלה 3 לפחות חמש פעמים ביום והארץ מלאה בעמדות טעינה איטיות ומהירות שמתווספות בקצב מהיר. אני מבין שיש אנשים שקשה להם עם המצב הזה כי הם רגילים לנשום את ריח הבנזין הממכר או שאולי הם אוהבים לשלם 6.39 ש"ח לליטר של הנוזל המזהם, אבל זה הולך להישתנות בקרוב.
  12. אני מתכוון לרכוש רכב חשמלי שנה הבאה ויש לי כמה חברים עם רכבים חשמליים, ככה שאני מכיר היטב את הנושא. אם יש לך עמדת טעינה וטווח הנסיעה שלך 60 ק"מ ליום זה מעולה, אתה תחסוך המון כסף על דלק ויהיה לך אפשרות לטעון בנוחות בצורה הכי נוחה. לגבי עמדות ציבוריות, יש כבר כמות יפה של עמדות איטיות ומהירות וכל שבוע כמעט נפרסת עוד עמדה מהירה חדשה, ככה שהמצב טוב יחסית והוא עוד ישתפר בעתיד. הטכנולוגיה של רכבי פלאגין החא מיושנת, ברור שאני מתכוון לבנזין. ככל שטווח הסוללה גדל אתה לא תצטרך את מערכת הבנזין הכפולה והמיותרת הזאת. הדרישות שלך מתאימות בול לרכב חשמלי חבל שתפספס את זה.
  13. לא יצא כלום מהתביעה הזאת מ-2018, זה גיבוב של שטויות.
  14. אני מאמין שצריך להתחשב בסביבה ולחיות בעולם ירוק כדי שנוכל ליהנות ממנה, לא ברור לי מה קיצוני בזה. אם אתה בעד לנשום אדי דלק או פיח מתחנות כוח מזהמות אז זכותך, אני נגד זה. מה שהראתי בסקירה ששלחתי שהמעבר לרכבים חשמליים יקרה תוך שנים בודדות - מציע לך לקרוא אותה. ואם אתה בעצמך חושב שזה העתיד אז בכלל אני לא מבין לאיפה אתה חותר. מה שאני אומר זה תחזית שמופיעה בהרבה סקירות ומאמרים. העליה השנה פי 7 ברכישת רכבים חשמליים היא בדיוק לפי הגרפים החזויים והקצב הזה רק יתגבר. יש הרבה אנשים שלא יודעים שבקרוב יפסיקו לפתח וליצר רכבי בנזין ואני בטוח שחלק גדול מהם לא היו קונים כאלה רכבים אם היו יודעים זאת. לכן אני חושב שההמלצה שלי נכונה ומוצדקת.
  15. אתה מפספס את עניין המגמה. אף רוכש הגיוני לא רוצה לקנות רכב שידוע שהוא בנסיגה חזקה אלא יעדיף את הטכנולוגיה המובילה. הם לא פנאטיים אלא חושבים על איכות הסביבה שמשפיעה באופן ישיר על איכות החיים שלך ועל הבריאות שלך. גם בארץ יש מספר הולך וגודל של אנשים שמבינים כמה חשוב שננשום אוויר נקי ללא זיהום וזה משפיע גם על מקבלי ההחלטות. השינוי התחיל לקרות בארץ לא רק בנורבגיה אבל אנחנו בהחלט צריכים לקחת מהם דוגמה ולאמץ את המודל שלהם.
×
×
  • תוכן חדש...