Jump to content

Gopher

  • הודעות

    56
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של Gopher

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

19

מוניטין

  1. 1. תמיד יהיה משהו יותר טוב, ככה זה גם במחשבים ובפלאפונים, אבל יש אנשים שצריכים לקנות עכשיו שלא לדבר על החסכון הכספי הגדול בשימוש בחשמל לעומת בנזין. 2. רכב הוא לא מה שבהכרח מבדיל בן אדם עשיר לעני אלא אמצעי תחבורה חיוני. יש היום את הפיאט 500 החשמלי שעולה בגרסת הבסיס שלו רק 100,000 ש"ח ומתחיל גם שוק של רכבים חשמליים יד שניה שהוא באופן טבעי הרבה יותר זול. אם המדינה מוותרת על מילארדי שקלים ממס קניה של רכבים חשמליים, אז היא מבינה טוב מאוד את חשיבות המעבר לעולם ירוק יותר.
  2. יש לך היום הרבה פתרונות לטעינה גם אם אין לך עמדת טעינה פרטית, למשל טעינה במקום העבודה, עמדות ציבוריות בערים רבות בארץ וכמובן עמדות מהירות. כל העולם המערבי הולך לכיוון של צמצום פליטות וזה הרבה יותר גדול מישראל. יש מחויבות בינלאומית שישראל חתומה עליה וגם משרד האוצר מחויב לה. צמצום הפליטות חוסך למדינה כסף רב לטווח הארוך וגם מונע תחלואה קשה של אלפי אנשים מידי שנה וזה כולם מבינים. כמו שכתבתי בתקציב הקרוב יש הארכה של הטבת המס למכוניות חשמליות עד לפחות 2025, מה שיקטין את גביית המיסים בצורה משמעותית ועובדה שמשרד האוצר תומך בצעד הזה.
  3. 1. זה שמפסיקים לייצר רכבי בנזין בעוד עשר שנים ואפילו פחות משפיע מאוד. מי ירצה לקנות רכב בנזין יד שניה בעוד שלוש-ארבע שנים שיש שזאת טכנולוגיה שאבד עליה הכלח? אתה תפסיד המון כסף על הרכב המיושן הזה. 2. אני חולק עליך כאן. לישראל יש התחייבות לפי הסכם פריס להקטין משמעותית את גזי החממה כאשר זיהום האוויר הנגרם מכלי רכב מהווה אחוז נכבד מפליטה זאת. אין שום סיכוי שיפגעו ברכבים החשמליים כדי לקיים את תנאי ההסכם. עובדה שכבר בתקציב הקרוב מאריכים את הטבת המס לרכבים חשמליים לפחות עד 2025. 3. רכבים חשמליים טוענים בד"כ בבית ככה שאין לך לרוב צורך בטעינה ציבורית. טעינה מהירה גם לא לוקחת הרבה זמן - כבר כיום ניתן להתקין טסלה 120 ק"מ בחמש דקות בסופר צ'ארג'ר. ולא מסכים לגבי הטווח הנמוך - גם בטסלה יש נהגים שמגיעים לטווח לפי תקן ה-WLTP אם נוהגים נכון במכונית חשמלית וזה מוכח כבר ע"י נהגים רבים.
  4. קניה של רכב בנזין כלשהו כיום תהיה טעות ענקית. רוב יצרני הרכב הודיעו על הפסקת פיתוח רכבי בנזין עד 2030 וחלקם הודיעו גם על הפסקת היצור. מחיר הבנזין עולה מחר בפעם התשיעית ברציפות! מי שעובר לרכב חשמלי חוסך המון כסף ולא הזכרתי עוד את החיסכון בטיפולים במוסך ואגרת הרישוי המוזלת. הנהיגה ברכב חשמלי היא שקטה ונעימה ככה שאתה גם מקבל חווית נהיגה משופרת. ושיש לך רכב חשמלי עם מעל 400 ק"מ סוללה אז אין לך כבר דבר שנקרא בעית טווח.
  5. Gopher

    רשמית: טסלה בישראל

    יש לך מכוניות חשמליות מצוינות כמו האיוניק 5 והיונדאי קונה שמשווקות החל מהשבוע בנוסף לדגמים החשמליים הרבים שכבר משווקים. אין סיבה לא לעבור כבר היום לרכב חשמלי כאשר מחירי הדלק ממשיכים לזנק למעלה חודש תשיעי ברציפות - אפשר לחסוך המון כסף וליהנות מחווית נסיעה חשמלית שקטה ונעימה.
  6. Gopher

    רשמית: טסלה בישראל

    שיש על הכבישים בארץ 3,000 טסלות אז ברור שיש גם טענות אבל רוב בעלי הטסלות מתים על הרכב, מה שלא תראה כמעט ברכבים אחרים. לגבי עמדות טעינה, יש כבר ארבע סופר צ'ארג'רים של טסלה בארץ ועד סוף השנה יהיו תשע, שלא לדבר על עמדות הטעינה הרגילות שמוקמות בקצב מהיר. צריך לזכור גם שרוב הטעינות מתבצעות בבית והן חוסכות לך המון כסף שהיית משלם על בנזין.
  7. ראשית עד 2025 יסגרו בארץ כל התחנות הפחמיות. עד 2030 30% מהחשמל בארץ יגיע מאנרגיה סולארית נקיה לפי החלטות המממשלה. כבר כיום מיצריים סוללות לרכבים חשמליים ללא קובלט. ואין שום צדק לפלוט זיהום בשום מקום! בקיצור, אתה רושם הרבה מידע לא מדויק.
  8. באירופה רכבים היברידים כבר מזמן לא נחשבים רכבים ירוקים. הגיע הזמן שגם בארץ יעלו את הסטנדרטים ויתנו הטבות רק לרכבים ירוקים באמת.
  9. Gopher

    רשמית: טסלה בישראל

    נכון. מעבר לזה, מדינת ישראל מעודדת מעבר לרכבים חשמליים כך שתמיד יהיה יתרון לרכבים כאלה מבחינת מיסים ואגרות לעומת רכבי בנזין.
  10. Gopher

    רשמית: טסלה בישראל

    אף אחד לא מדבר על מס נסועה רק לרכב חשמלי. אם זה יקרה (ולא נראה שזה יקרה בעתיד הקרוב) אז זה יוטל על כל הרכבים.
  11. לרכב היברידי באמת לא מגיעה הטבה. רכב חשמלי לא מזהם את האוויר שאנחנו נושמים ולכן בהחלט מגיעה לו הטבה.
  12. מאוד תלוי איך אתה נוהג, למשל הפעלת מזגן, נהיגה מתונה, מהירות סבירה, עליות וירידות, שימוש בבלימה רגרנטיבית ועוד. בהחלט ניתן להגיע לטווח של WLTP עם אתה מקפיד על כל הנקודות שציינתי חלק מהם שמגדילות את הטווח. גם לשיטתך יש את טסלה 3 LR עם 580 ק"מ שלא צריך להתאמץ כדי לעבור איתה את ה-400 ק"מ. אני לא אכנס לאיזה רכבים מציעים כי לכל חברה בארץ שמציעה רכבים חשמליים בליסינג יש את ההיצע שלה ואת המחירים שלה וברור שלא ניתן לפרט כזה מידע בפורום ציבורי. תמיד יש לך EARLY ADOPTERS ומכוניות חשמליות בליסינג זה תחום שכיום נפוץ בעיקר בחברות ההייטק הישראליות. הן אפילו מסייעות לעובדים שבוחרים ברכבים חשמליים ע"י הקמת עמדות טעינה במקומות העבודה ככה שהחשמל לא יעלה לעובד, ובנוסף הקמה של עמדות טעינה בביתם של העובדים על חשבון החברה. זה נובע מכך שכיום יש יתרון משמעותי לחברה שנחשבת ירוקה ופועלת כדי להקטין את פליטת המזהמים.
  13. המאמר הזה מסביר בדיוק את הנושא, מציע לך לקרוא אותו בעיון. אם לא הבנת אותו אז זה כבר לא בעיה שלי. ICCT הוא אמנם ארגון ירוק שפועל בכל העולם, אבל הוא נחשב מהימן מאוד ומתבסס בכל המאמרים שלו על נתונים ומחקרים אמינים.
  14. יש לך פה מאמר שמסביר בדיוק על מה ששאלת ומראה שרכב חשמלי הרבה פחות מזהם: https://theicct.org/sites/default/files/publications/EV-life-cycle-GHG_ICCT-Briefing_09022018_vF.pdf 1. דגמים עם יותר מ-400 ק"מ: טסלה 3, איוניק 5, u5 airways וזה רק חלק. זה טווח אמיתי לפי תקן WLTP. יש היצע הולך וגדל של רכבים חשמלים שעונה לכל הצרכים אצל ממכוניות מיני כמו פיאט 500E עד רכב חשמלי 7 מקומות כמו מקסוס. 2. למשל חברות גדולות כמו אמדוקס, מיקרוסופט ואלביט מציעות דגמים חשמליים בליסינג לעובדים שלהם ויש ביקוש יפה לדגמים האלה.
  15. כאשר רכבים חשמליים עם יותר מ-400 ק"מ נמכרים כיום ועוד דגמים חשמליים מצוינים יגיעו בקרוב, וכאשר פריסת עמדות הטעינה הציבוריות מתרחבת במהירות, הרכב החשמלי הופך יותר ויותר להיות הרכב הבא של רוב האנשים בארץ, ומי שמתעקש עדין לחיות בעבר ולרכוש רכב מזהם עושה טעות גדולה.
×
×
  • תוכן חדש...