Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 19 דקות, SlowRide כתב:

מדעי הדשא זה לא תחום הגננות והחקלאות. זה שם גנאי שהמציאות לכל מיני תארים שאין עבודות בהם.

"מדעי הדשא" זה לא לגמרי שם גנרי, ולא קשור ספציפית ליש או אין עבודה.

 

מדעי הדשא אלה הסטודנטים שיושבים על הדשא ומדברים כשאתה רץ למעבדה בשעה החופשית שלך, אולי עוד תספיק לפתור איזה באג לפני השיעור הבא.

 

אפשר ללמוד במדעי הדשא, ואח"כ להיות פסיכולוג קליני, לפתוח קליניקה פרטית ולעשות מיליונים. זה פשוט נורא כואב בעיניים לתלמידי מדמ"ח / הנדסה, ובכלל, דברים שלא צריכים בסוף להתקמפל ולרוץ בלי להתרסק תמיד נחשבים בעינינו קלים (ולאו דוקא בצדק).

  • מעניין 3

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני מכיר שמדעי הדשא אומרים על מישהו שלומד תואר ראשון במגדר ופמיניזם כדי להתווכח על זה עם לקוחות כשהוא לוקח מהם הזמנה במקדונלדס ולא לפסיכולוג עם קליניקה שמרוויח מיליונים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 17 דקות, stum כתב:

וזה לא רק פיתוח ולא רק עיצוב ולא רק QA. גם בלשנים, טובים, ירוויחו טוב.

לא בארץ אז בחו"ל, אבל חייבים להיות טובים. ונהייים טובים רק אם אוהבים את זה.

לצערי זה לא עובד ככה.

יש מקצועות שאין בהם שום אפיק אמיתי לקריירה.

קח מישהו שמסיים דוקטורט בהיסטוריה או ספרות באוניבריסטה ישראלית.

מה האפשרויות שלו? תקנים באקדמיה כמעט ואין, על כל תקן שיש הוא מתחרה גם מול ישראלים עם דוקטורט מהאונבריסטאות הטובות בעולם. יותר מזה, האנשים שמתברגים פנימה ומתקבלים לעבודה באקדמיה הם לא תמיד באמת החוקרים הכי מוכשרים. 

לפני 25 דקות, stum כתב:

לשלוח אנשים ללמוד קורס הייטק זה זריעת מלח בעיניים.

נכון אבל זה שתי בעיות שונות. ובכל מקרה, מישהו בן 20, שהולך עכשיו ללמוד, ויש לו את הנתונים הנדרשים ללמוד הנדסת תוכנה וילך במקום זה ללמוד פילוסופיה - בהסתברות גבוהה הורס לעצמו את העתיד.

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
פורסם (נערך)

כי לא מדובר במקצועות אלא בתארים. הבעיה בכל בתארים כגון ביולוגיה, כימיה, סוציולוגיה, היסטוריה ועוד (הרשימה ממש ארוכה) שאם אתה לא ממש, אבל ממש מוכשר בתחומים האלה הסיכוי למצוא באמצעות הלימודים האלה עבודה בתחום ועוד אחד כזאת שניתן להתפרנס ממנה בשנת 2020 כמעט אפסיים. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם (נערך)
לפני 23 דקות, pooh-bear כתב:

אפשר ללמוד במדעי הדשא, ואח"כ להיות פסיכולוג קליני

 

הדבר האחרון שאפשר לומר על פסיכולוג קליני הוא שהוא למד במדעי הדשא. הוא סיים תואר ראשון בפסיכולוגיה, שהוא תואר אינטנסיבי (בעברית קוראים לו ״מדעי המחשב של מדעי החברה״), התקבל לתואר שני בפסיכולוגיה (סד״ג של 10% קבלה), סיים תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, הצליח למצוא התמחות בקלינית (רשימת המתנה מטורפת, יכול לקחת כמה שנים), וטחן אבע שנים התמחות ״חצי משרה״ בשכר עלוב.

 

לפני 13 דקות, יבגניפ כתב:

נכון אבל זה שתי בעיות שונות. ובכל מקרה, מישהו בן 20, שהולך עכשיו ללמוד, ויש לו את הנתונים הנדרשים ללמוד הנדסת תוכנה וילך במקום זה ללמוד פילוסופיה - בהסתברות גבוהה הורס לעצמו את העתיד.

 

אני לא מסכים. אולי לא ישתכר באותה רמה שבה היה יכול להשתכר כמהנדס תוכנה, אבל לא חושב שהוא ״הורס לעצמו״ את העתיד. לדעתי מישהו שהוא מספיק מוכשר כדי להיות מהנדס תוכנה, סיכוי גבוה שימצא דרך להצליח גם עם תואר בפילוסופיה, וגם אם לא - בן 23-25 (מוכשר) עם תואר בפילוסופיה הוא ממש לא בסוף הדרך מבחינת האפשרויות שלו. אנשים מתחילים תואר בהנדסה גם בגיל 30+ ומצליחים מאוד בחיים.

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)

ואחרי כל זה מיליונים לא מרוויחים. מיליונים עושים כל מיני פסיכולוגים - מותג סטייל דן אריאלי (הכניסו אותו לדריקטוריון של lemonade בדיוק בגלל זה) או כל מיני מטפלים שבעיקר מפרסמים את עצמם בטלוויזיה וגובים 1,000 - 1,500 שקל לשעת טיפול. מדובר בבודדים. במציאות היקרים גובים 300 - 350 שקל לפגישה והבינוניים 150 - 200 שקל. הזולים עובדים דרך קופות חולים כי הקופה מביאה להם מטופלים וככה הם בונים לעצמם מוניטין. 

 

לפני 8 דקות, malcishua כתב:

אני לא מסכים. אולי לא ישתכר באותה רמה שבה היה יכול להשתכר כמהנדס תוכנה, אבל לא חושב שהוא ״הורס לעצמו״ את העתיד. לדעתי מישהו שהוא מספיק מוכשר כדי להיות מהנדס תוכנה, סיכוי גבוה שימצא דרך להצליח גם עם תואר בפילוסופיה, וגם אם לא - בן 23-25 (מוכשר) עם תואר בפילוסופיה הוא ממש לא בסוף הדרך מבחינת האפשרויות שלו. אנשים מתחילים תואר בהנדסה גם בגיל 30+ ומצליחים מאוד בחיים.

 

 

זה נכון, אבל עדיף לנסוע מנקודה א' לנקודה ב' ישירות מאשר לעשות 4-5-6 שנים של עיקופים. ונשאלת השאלה למה הוא בכלל למד פילוסופיה מלכתחילה. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם
לפני כשעה, SlowRide כתב:

מדעי הדשא זה לא תחום הגננות והחקלאות. זה שם גנאי שהמציאות לכל מיני תארים שאין עבודות בהם.

 

הם נקראים ככה בגלל שהסטודנטים יושבים כל היום בדשא.

להבדיל מהנדסות שיושבים בספריה/מעבדה.

 

לפני 30 דקות, malcishua כתב:

אני לא מסכים. אולי לא ישתכר באותה רמה שבה היה יכול להשתכר כמהנדס תוכנה, אבל לא חושב שהוא ״הורס לעצמו״ את העתיד.

ירוויח בערך שליש,וגם זה לא בשום דבר שקשור למה שהוא למד

לפני 30 דקות, malcishua כתב:

לדעתי מישהו שהוא מספיק מוכשר כדי להיות מהנדס תוכנה, סיכוי גבוה שימצא דרך להצליח גם עם תואר בפילוסופיה,

בשביל להיות מהנדס אתה לא צריך להיות מוכשר,צריך מספיק כוח רצון לשבת על התחת.

לא חושב שהיה קורס באוניברסיטה שעשיתי וקיבלתי בו 70-80 ולא אמרתי לעצמי שאפשר יותר וסתם התעצלתי.

יש אנשים עם קליטה ייחודית והם באמת 2-3 למחזור,אבל הרוב אנשים דיי רגילים שסיימו צבא עשו פסיכומטרי ובאו לשבת על התחת 4 שנים.

לפני 30 דקות, malcishua כתב:

וגם אם לא - בן 23-25 (מוכשר) עם תואר בפילוסופיה הוא ממש לא בסוף הדרך מבחינת האפשרויות שלו.

אבל הן הרבה יותר מצומצמות ונקודת הפתיחה שלו הרבה יותר גרועה מזה שסיים תואר בתוכנה(בהנחה ושניהם מכוונים לשם).

לפני 30 דקות, malcishua כתב:

אנשים מתחילים תואר בהנדסה גם בגיל 30+ ומצליחים מאוד בחיים.

ואנשים מתחילים תואר בהנדסה בגיל 24 מצפים שזה יהיה קל ואז נושרים אחרי שנה,יש ויש.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 31 דקות, ChemGuy85 כתב:

זה נכון, אבל עדיף לנסוע מנקודה א' לנקודה ב' ישירות מאשר לעשות 4-5-6 שנים של עיקופים. ונשאלת השאלה למה הוא בכלל למד פילוסופיה מלכתחילה. 

 

עדיף מאיזו בחינה? כלכלית - אולי כן. אבל יש דברים אחרים חשובים בחיים, מעבר לכמה כסף עשית פר יחידת זמן.

 

למה למד? אולי כי זה עניין אותו, אולי כי הוא שקל כיוון אחר בחיים. אולי כי היה לו כיף לבלות כמה שנים בהפעלת המוח במישורים אחרים (וחגיגות עם סטודנטיות למדעי הרוח) לפני שהוא צולל למכרות ההיטק לשארית חייו. מה זה משנה? החיים הם לא רק מה שאתה מגיע אליו בסוף, אלא בעיקר הדרך שאתה עושה לשם.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 1 דקה, malcishua כתב:

עדיף מאיזו בחינה? כלכלית - אולי כן. אבל יש דברים אחרים חשובים בחיים, מעבר לכמה כסף עשית פר יחידת זמן.

לא אם אתה סטודנט מבית ממוצע שהולך ללמוד בשביל שאחרי זה תהיה לך עבודה יותר רווחית וקלה ממשנע מכוניות במגרש של אלדן.

לפני 1 דקה, malcishua כתב:

למה למד? אולי כי זה עניין אותו, אולי כי הוא שקל כיוון אחר בחיים. אולי כי היה לו כיף לבלות כמה שנים בהפעלת המוח במישורים אחרים (וחגיגות עם סטודנטיות למדעי הרוח) לפני שהוא צולל למכרות ההיטק לשארית חייו. מה זה משנה? החיים הם לא רק מה שאתה מגיע אליו בסוף, אלא בעיקר הדרך שאתה עושה לשם.

הרוב המוחלט הולכים ללמוד בתקווה שזה יביא אותם לעתיד טוב יותר מבחינה תעסוקתית כלכלית.

דוגמה מהחיים שלי,

אני שנה הבאה מסיים תואר ראשון,הבנתי שהעבודה היא לא בדיוק מה שאני מחפש והשכר גם לא להיט בלי קשר לזה שהתאכזבתי מההוראה ורמת הקורסים בפקולטה.

אז עכשו אני מחשב מסלול מחדש ומנסה להבין מה אני עושה עם החיים שלי בהמשך ואיך אני ממנף את מה שיש לי עד עכשו בשביל להצליח להשיג את היעדים שהצבתי לעצמי.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, Potato כתב:

ירוויח בערך שליש,וגם זה לא בשום דבר שקשור למה שהוא למד

 

לא מסכים (כלומר לא בהכרח). שרוב האנשים שמסיימים תואר ראשון בפילוסופיה לא יעשו עם זה שום דבר מבחינת קריירה (ושוב, זה לא אומר שהם בזבזו את הזמן שלהם. לא כל דבר שאתה עושה בחיים צריך לעשות אופטימיזציה על היכולת שלך להרוויח כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן). אבל המיעוט המוכשר והמוצלח יעשו דברים מאוד מעניינים עם מה שלמדו, רובם באקדמיה אבל לא רק.

 

ציטוט

בשביל להיות מהנדס אתה לא צריך להיות מוכשר,צריך מספיק כוח רצון לשבת על התחת.

 

לא מסכים. צריך הרבה כוח רצון, זה נכון, אבל צריך הרבה יותר מזה. אינטיליגנציה, יכולת אנליטית...

 

ציטוט

אבל הן הרבה יותר מצומצמות ונקודת הפתיחה שלו הרבה יותר גרועה מזה שסיים תואר בתוכנה(בהנחה ושניהם מכוונים לשם).

 

אז מה?

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם

פוטייטו אתה מסתכל מבעד למשקפת הטכניונית שלך. 

יש המוני אנשים שלא יכולים להיות מהנדסים.

  • אהבתי 2

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם (נערך)
לפני 8 דקות, Potato כתב:

לא אם אתה סטודנט מבית ממוצע שהולך ללמוד בשביל שאחרי זה תהיה לך עבודה יותר רווחית וקלה ממשנע מכוניות במגרש של אלדן.

הרוב המוחלט הולכים ללמוד בתקווה שזה יביא אותם לעתיד טוב יותר מבחינה תעסוקתית כלכלית.

 

אז זהו, שלא כולם הולכים ללמוד בגיל 20 רק כדי למקסם את היכולת שלהם להרוויח כסף בגיל 23. יש כאלה שרוצים ללמוד משהו מעניין, להבין מה הם רוצים לעשות עם עצמם, לפגוש אנשים... כמו שדוד כתב, אתה מסתכל על הדברים מתוך המקום שאתה נמצא בו. תאמין לי, הרבה מאוד מהסטודנטים בפקולטה למדעי הרוח (אם לא רובם) לא באמת חושבים שהתואר יסדר אותם מבחינה תעסוקתית או כלכלית.

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
פורסם

מכיר את מדעי הדשא, גינון וחקלאות, מקרוב.
כמו כל תחום, מי שמקצועי ועם נסיון, מרוויח יפה.
ספציפית לגבי משרד החקלאות, משרד החקלאות בפשיטת רגל. מקצועית וערכית. בתחום הזה גם עובד בן 60 עם נסיון וידע ימצא עבודה מכובדת. לא סתם עובדי משרד החקלאות שיוצאים לפנסיה (מוקדמת. הם עובדים וותיקים ויקרים מהדור של הפנסיה תקציבית ומצ'פרים אותם העיקר שילכו הביתה) מיד מועסקים כמדריכים פרטיים. החברה הצעירים שנכנסים במקומם מרוויחים מעט, חסרי ניסיון וידע כי אין העברת ידע (מנטליות של "אם אעביר ידע אהיה לא נחוץ") וזה נראה בהתאם. אין הרבה דרישה לשירותים שלהם. ההדרכה הפרטית פורחת.

והערת אגב, גם בשיא משבר הקורונה, מי שעובד בתחום עבד רגיל. גם מבחינת ביטחון תעסוקתי וגם מאחר והעבודה לא במשרד אלא באויר החם והפתוח, הסיכון נמוך וכמעט אין הגבלות.




Sent from my MI MAX 3 using Tapatalk

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם
לפני 1 דקה, David32 כתב:

פוטייטו אתה מסתכל מבעד למשקפת הטכניונית שלך. 

יש המוני אנשים שלא יכולים להיות מהנדסים.

למה אני נולדתי מהנדס?

לא צריך לספר לך שלא הבנתי מה זה לולאה ואיך היא עובדת..אבל מספיק כוח רצון וישיבה על התחת עשו את שלהן.

לפני 4 דקות, malcishua כתב:

לא מסכים (כלומר לא בהכרח). שרוב האנשים שמסיימים תואר ראשון בפילוסופיה לא יעשו עם זה שום דבר מבחינת קריירה (ושוב, זה לא אומר שהם בזבזו את הזמן שלהם.

אתה לא מקבל אבל המציאות שונה-אנשים עושים תואר בעיקר כדי לשפר עמדות.

אני יכול לעשות 12K בחודש ולהיות מסגר-לעבוד בשמש ובחום עם ברזלים או שאני יכול ללכת ללימודים ולעשות את אותם 12K בממשרד ממוזג.

לפני 4 דקות, malcishua כתב:

לא כל דבר שאתה עושה בחיים צריך לעשות אופטימיזציה על היכולת שלך להרוויח כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן). אבל המיעוט המוכשר והמוצלח יעשו דברים מאוד מעניינים עם מה שלמדו, רובם באקדמיה אבל לא רק.

אחרי שאני אסיים את התארים המקצועיים שאני מתכנן לעשות אין לי ספק שאלך לעשות תואר שני במנהל עסקים ואולי גם בכלכלה/משפטים כי אלה תחומים שמעניינים אותי-אבל אתפנה אליהם רק אחרי שאסיים לפתח את עצמי מקצועית.

לפני 4 דקות, malcishua כתב:

לא מסכים. צריך הרבה כוח רצון, זה נכון, אבל צריך הרבה יותר מזה. אינטיליגנציה, יכולת אנליטית...

אף אחד לא נולד איתן,ואני יכול להעיד על עצמי שאני לא חכם במיוחד ומבחינה אקדמית נמצא עמוק בתוך איזור הבינוניות.

לפני 4 דקות, sorvall כתב:

מכיר את מדעי הדשא, גינון וחקלאות, מקרוב.
כמו כל תחום, מי שמקצועי ועם נסיון, מרוויח יפה.
ספציפית לגבי משרד החקלאות, משרד החקלאות בפשיטת רגל. מקצועית וערכית. בתחום הזה גם עובד בן 60 עם נסיון וידע ימצא עבודה מכובדת. לא סתם עובדי משרד החקלאות שיוצאים לפנסיה (מוקדמת. הם עובדים וותיקים ויקרים מהדור של הפנסיה תקציבית ומצ'פרים אותם העיקר שילכו הביתה) מיד מועסקים כמדריכים פרטיים. החברה הצעירים שנכנסים במקומם מרוויחים מעט, חסרי ניסיון וידע כי אין העברת ידע (מנטליות של "אם אעביר ידע אהיה לא נחוץ") וזה נראה בהתאם. אין הרבה דרישה לשירותים שלהם. ההדרכה הפרטית פורחת.

והערת אגב, גם בשיא משבר הקורונה, מי שעובד בתחום עבד רגיל. גם מבחינת ביטחון תעסוקתי וגם מאחר והעבודה לא במשרד אלא באויר החם והפתוח, הסיכון נמוך וכמעט אין הגבלות.

אין שום קשר בין מה שרשמת למדעי הדשא.

 

כמו שסטודנט למדעי המחשב לא יודע לתקן לי את המחשב וסטודנט להנדסת מכונות הוא לא מוסכניק.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם (נערך)
לפני 12 דקות, Potato כתב:

אתה לא מקבל אבל המציאות שונה-אנשים עושים תואר בעיקר כדי לשפר עמדות.

 

אנשים שאתה מכיר שלומדים אתך בטכניון. יש עולם שלם בחוץ, אתה יודע...

 

ציטוט

אני יכול לעשות 12K בחודש ולהיות מסגר-לעבוד בשמש ובחום עם ברזלים או שאני יכול ללכת ללימודים ולעשות את אותם 12K בממשרד ממוזג.

 

אז מה? אני מבין שקשה לך להבין את זה, אבל מכיר לא מעט אנשים שיעדיפו לקפוץ מאיזה גג מאשר לשבת כל היום במשרד ממוזג. אנשים שמעדיפים בהרבה לעמוד ולהסתובב בחוץ, ולעשות משהו עם הידיים שלהם מאשר להרקב מול מחשב באיזה משרד (מילים ששמעתי ממכרים שלי לא פעם). וזה לפני שנכנסים לעניין הסיפוק מהעבודה - מכיר אישית שני אנשים שעברו מהייטק להוראה (בתיכון) ולא מסתכלים אחורה. מכיר עוד אחת שעברה מהייטק לתחום הפרויקטים החברתיים. כולם עשו פשרות כלכליות כואבות מאוד (בלשון המעטה), ואין מאושרים מהם.

 

ציטוט

אחרי שאני אסיים את התארים המקצועיים שאני מתכנן לעשות אין לי ספק שאלך לעשות תואר שני במנהל עסקים ואולי גם בכלכלה/משפטים כי אלה תחומים שמעניינים אותי-אבל אתפנה אליהם רק אחרי שאסיים לפתח את עצמי מקצועית.

 

סבבה, אתה שם דגש קודם על קריירה ואח״כ על דברים אחרים, יש כאלה שמעדיפים (ויותר מזה - צריכים) לעשות הפוך. לא כולם יודעים בגיל 20 מה הם רוצים לעשות עם עצמם.

 

ציטוט

אף אחד לא נולד איתן,ואני יכול להעיד על עצמי שאני לא חכם במיוחד ומבחינה אקדמית נמצא עמוק בתוך איזור הבינוניות.

 

אל תזלזל בעצמך. לכולנו יש נטיה לשפוט את עצמנו מול הסביבה המיידית שלנו. רמת האנשים שלומדים איתך - ושלך, מן הסתם - גבוהה בהרבה מהממוצע באוכלוסיה (מבחינת היכולות המדוברות), אני מבטיח לך.

 

 

עריכה אחרונה על ידי malcishua
  • רעיון טוב! 1

×
×
  • תוכן חדש...