Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צינור נשם מנוע


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3491 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום רב,

 

בעת טיפול שגרתי במוסך (מורשה) נמסר לי כי צינור נשם מנוע קרוע ומכיוון שלא היה להם את החלק במחסן הם הדביקו זאת באיזולירבנד.

החלק (מקורי) עולה 500 שקל.

מה תפקידו של צינור נשם מנוע והאם עצם העובדה שהוא מחובר באיזולירבנד יכולה לגרום נזק לרכב? האם כדאי לי לתקן זאת או שהמצב הנוכחי אינו אמור להפריע?

כמו כן, האם יש קשר לזה שלאחרונה כשאני לוחץ על המצמד ברגע החלפת הילוך (כשהטורים על סביבות ה3) נשמע רעש מסוים שלא היה בעבר.

 

רכב: Seat Ibiza 1.6 שנת 2009

 

תודה לעוזרים

עריכה אחרונה על ידי shoval02
פורסם

תפקיד הנשם הוא לאוורר את חלל בית הארכובה ולהעביר את אדי השמן לשריפה חוזרת על מנת לצמצם את זיהום האויר. אם הצינור נאטם טוב באמצעות האיזולירבנד אין בעיה...רק תעקוב ותראה שהאיזולירבאנד לא ניפתח.

פורסם

לא מחייב כלל. אם אטמו את הצינור כמו שצריך ולא נפלו ממנו חתיכות ברגע שנחצה לשתיים אז ייתכן והאיזולירבאנד יחזיק יופי...אך עדיין יש להמשיך לעקוב...

פורסם
לא מחייב כלל. אם אטמו את הצינור כמו שצריך ולא נפלו ממנו חתיכות ברגע שנחצה לשתיים אז ייתכן והאיזולירבאנד יחזיק יופי...אך עדיין יש להמשיך לעקוב...

 

תודה לעונים

 

שורה תחתונה - להחליף או לא?

הצינור מחובר לחלקו השני כך ששכבת איזולירבנד דקה עוטפת אותם, יש מעט מרווח.

 

במידה וזה לא אטום טוב זה יכול לפגוע במנוע?

אם כן אז אני אעדיף שלא לקחת את הסיכון.

מעבר לכך, אני לא מבין גדול אך לי זה לא נשמע טוב שיש לי צינור שמחובר באיזולירבנד ברכב אז אם בכל מקרה אצטרך לתקן זאת מתישהו, אני מעדיף כבר לסיים עם זה עכשיו..

פורסם (נערך)

תן לי מספר שלדה כדי שאוכל לתת לך מק"ט להזמנה מאיביי.

 

אתה מתכוון לצינור הזה?

 

2010-skoda-fabia-5j-1.6-16v-automatic-bts-engine-vw-polo-genuine-breaking-637-p.jpg

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

פורסם
תן לי מספר שלדה כדי שאוכל לתת לך מק"ט להזמנה מאיביי.

 

אתה מתכוון לצינור הזה?

 

[ATTACH=CONFIG]477298[/ATTACH]

 

לא, הצינור השמאלי

פורסם
תודה לעונים

 

שורה תחתונה - להחליף או לא?

הצינור מחובר לחלקו השני כך ששכבת איזולירבנד דקה עוטפת אותם, יש מעט מרווח.

 

במידה וזה לא אטום טוב זה יכול לפגוע במנוע?

אם כן אז אני אעדיף שלא לקחת את הסיכון.

מעבר לכך, אני לא מבין גדול אך לי זה לא נשמע טוב שיש לי צינור שמחובר באיזולירבנד ברכב אז אם בכל מקרה אצטרך לתקן זאת מתישהו, אני מעדיף כבר לסיים עם זה עכשיו..

 

 

אם הוא קרוע המנוע יינק אוויר שלא דרך המסנן אוויר מה שאומר שיותר לכלוך יכנס ותהיה עליה בצריכת דלק או זיופים - תלוי בגודל החדירה אבל הכי משמעותי זה לנוסעים כי ברוב המקרים אדיי השמן והגז נכנסים פנימה לחלל הרכב וזה לא בריא.

פורסם
תפקיד הנשם הוא לאוורר את חלל בית הארכובה ולהעביר את אדי השמן לשריפה חוזרת על מנת לצמצם את זיהום האויר. אם הצינור נאטם טוב באמצעות האיזולירבנד אין בעיה...רק תעקוב ותראה שהאיזולירבאנד לא ניפתח.

בנוסף למה שאמרת התפקיד הוא שחרור לחץ שנוצר בבלוק מנוע על ידי הירידה של הבוכנות.

פורסם
בנוסף למה שאמרת התפקיד הוא שחרור לחץ שנוצר בבלוק מנוע על ידי הירידה של הבוכנות.

אם נחשוב על זה - בכל פעם שבוכנה יורדת, בוכנה אחרת עולה. ז"א יש "משחק" אבל הנפח הכללי של האוויר בבית גל הארכובה מתחת לבוכנות לא משתנה.

 

 

פורסם (נערך)
אם נחשוב על זה - בכל פעם שבוכנה יורדת, בוכנה אחרת עולה. ז"א יש "משחק" אבל הנפח הכללי של האוויר בבית גל הארכובה מתחת לבוכנות לא משתנה.

 

בגלל שהבלוק הוא חלל סגור אותו "משחק" היה יוצר לחץ חיובי עודף מתחת לבוכנות שעולות או שאותן בוכנות שעולות או יורדות היו יוצרות לחץ שלילי או חיובי באגן והתוצאה הייתה אטמים שעפים או קורסים פנימה,מיותר לציין שזה לא היה מטיב עם הסיבוב של המנוע.

בנוסף לזה הנפח הכללי משתנה בגלל חדירה (מתוכננת וכתוצאה מבוקרת) של גלי דטונציה לאגן בתוספת גז.

עריכה אחרונה על ידי tribel
פורסם

אני הגבתי רק לתשובה האחרונה שלך.

 

נניח יש מנוע אידיאלי, אין חדירת גזים דרך טבעות הבוכנה.

 

במנוע כזה (שלא קיים במציאות) נפח נאוויר שבבית גל הארכובה לא משתנה. לא נוצר שם לחץ יתר.

 

ה"משחק" בחלל קטן סגור אכן גורם לתנועת אוויר חזקה בפנים וזה כנראה משפיע, רק לא יודע עד כמה.

 

 

ברור שבמציאות יש חדירת גזים ולכן חייבים אוורור בית גל הארכובה.

 

 

פורסם

אני הייתי מאלתר זמנית משהו בסגנון:

1. צינור דלק בקוטר המתאים (כמה עשרות שקלים לכל היותר), או

2. אם הצינור המקורי בנוי מזוויות חדות, כך שצינור דלק לא יעבוד, מבצע הדבקה עם דבק שעמיד לחום - לא מתבסס על איזולירבנד

 

בכל מקרה, לא משלם 500 שקל! - מברר בחנויות חלפים בארץ או מזמין מחו"ל

פורסם
אני הגבתי רק לתשובה האחרונה שלך.

 

נניח יש מנוע אידיאלי, אין חדירת גזים דרך טבעות הבוכנה.

 

במנוע כזה (שלא קיים במציאות) נפח נאוויר שבבית גל הארכובה לא משתנה. לא נוצר שם לחץ יתר.

 

ה"משחק" בחלל קטן סגור אכן גורם לתנועת אוויר חזקה בפנים וזה כנראה משפיע, רק לא יודע עד כמה.

 

 

ברור שבמציאות יש חדירת גזים ולכן חייבים אוורור בית גל הארכובה.

 

בדיוק על זה אני מדבר,על מנוע שהוא אידאלי.

במנוע אידאלי אין הפסדי וואקום מה שאומר שהבוכנה לא יכולה לעלות או לרדת כי אם היא תעלה הבלוק יקרוס פנימה או הבוכנה\טבעות - מה שישבר קודם ואם תרד לחץ חיובי יקרע את הבלוק או אותה - תיאורתית כמובן.

במציאות כאמור האטמים הם שיפרצו והמנוע לא יוכל לעבוד כי הוא יבלום את עצמו ולכן זה מצב שהוא לא אפשרי.

×
×
  • תוכן חדש...