Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צינור נשם מנוע


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3491 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה מדבר על מנוע עם צילינדר אחד.

 

אבל במנוע 4 צילינדרים שתי בוכנות יירדו ובאותו זמן שתי בוכנות אחרות יעלו כך שלא ייוצר וואקום או לחץ יתר. הנפה הכללי של האוויר בבית גל הארכובה ישאר ללא שינוי.

 

 

פורסם

אוקיי האסימון ירד ואתה צודק,באמת במנוע שיש יחס של 180 בין הבוכנות נוצר חלל "בריחה" בניגוד למנוע עם בוכנות במהלך מקביל או בוכנה אחת.

פורסם
לפותח השירשור - תוכל לנתק את הצינור ולהעלות תמונה שלו פה?

 

מה שמסומן בצהוב - הצינור שמתחבר לשסתום העגול היה קרוע והודבק באיזולירבנד

בסופו של דבר החלפתי את זה למרות שאני לא בטוח כמה זה היה קריטי

 

2010-skoda-fabia-5j-1.6-16v-automatic-bts-engine-vw-polo-genuine-breaking-637-p.jpg

 

תודה

פורסם
בגלל שהבלוק הוא חלל סגור אותו "משחק" היה יוצר לחץ חיובי עודף מתחת לבוכנות שעולות או שאותן בוכנות שעולות או יורדות היו יוצרות לחץ שלילי או חיובי באגן והתוצאה הייתה אטמים שעפים או קורסים פנימה,מיותר לציין שזה לא היה מטיב עם הסיבוב של המנוע.

בנוסף לזה הנפח הכללי משתנה בגלל חדירה (מתוכננת וכתוצאה מבוקרת) של גלי דטונציה לאגן בתוספת גז.

 

אני מקווה שאתה מבין את המשפטים שכתבת, כי אני לא.

מה בדיוק היא הדטונציה המחדירה גלי הלם לחלל בית גל הארכובה? בפעם האחרונה שלמדתי הנדסת רכב הוסבר שזו תופעה של הצתה ספונטנית של התערובת בחלל תא השרפה הנגרמת בעקבות או בהמשך ל הצתה המכוונת הבאה מהמצת, הצתה בעקבות הקרנת חום או מוקד הצתה עצמית (למשל משקעי פיח המתלהטים מדי). אז הבוכנה הופכת שקופה לגלי הלם? מילא עליית מה בלחץ הדולף מבעד לרינגים אבל גלי הלם?

ברור שתנועת הבוכנות תגרום לתנועות אוויר/גזי שריפה/אדי שמן בחלל בית גל הארכובה בין בוכנה עולה לבוכנה יורדת, וברור גם שדליפת גזי שריפה והיווצרות אדי שמן תעלה את הלחץ בתוך חלל בית הארכובה, ושתופעת הלחץ תיגבר ככל שהרינגים והצילינדר שחוקים אבל מכאן ועד התיאור הציורי שלך על פריצת אטמים יש עוד מרחק.

נכון שבמנוע בן 2 צילינדרים בו הבוכנות נעות פנימה והחוצה באותו זמן (מנוע של סיטרואן דה-שבו, המנוע של המזל"ט הראשון של התעשייה האוירית ובודאי עוד כמה שאינני מכיר) נוצרת תופעה של דחיסה חזקה ומנוע כזה גם רגיש מאד לעודף שמן הפורץ אטמים אבל במנוע 4 בוכנות רגיל?

 

יוסי

פורסם (נערך)
בדיוק על זה אני מדבר,על מנוע שהוא אידאלי.

במנוע אידאלי אין הפסדי וואקום מה שאומר שהבוכנה לא יכולה לעלות או לרדת כי אם היא תעלה הבלוק יקרוס פנימה או הבוכנה\טבעות - מה שישבר קודם ואם תרד לחץ חיובי יקרע את הבלוק או אותה - תיאורתית כמובן.

במציאות כאמור האטמים הם שיפרצו והמנוע לא יוכל לעבוד כי הוא יבלום את עצמו ולכן זה מצב שהוא לא אפשרי.

 

אתה מתכוון שאין הפסדי יניקה? אז מה בדיוק יגרום לאוויר (חזיר שכמותו המוכרח לציית לחוקי הפיזיקה) לזרום אל תוך חלל השרפה או לכניסת הטורבו? הרצון שלנו? אנשי המאדים? רק הפרשי לחץ מזרימים את האוויר אל תוך המנוע ואין זרימה ללא הפסדי לחץ.

בדקת איזה לחץ נדרש כדי לגרום לקריסת בלוק מנוע? אני לא יודע אבל על פניו ההצהרה שלך מופרכת.

ואם אטמי גל הארכובה יפרצו, אז המנוע יבלום את עצמו? מאיפה ההצהרה הזו?

 

 

יוסי

עריכה אחרונה על ידי yosi05
פורסם

היעדר הפסדים הכוונה ששום דבר לא חודר את טבעות הדחיסה,מנוע אידאלי עם אטימה הרמתית 100% בתאיי השרפה.

 

ניקח מזרק שהוא בקירוב מדחס אידאלי,נסתום את הפיה שלו בצורה הרמטית ונדחף את הבוכנה היא תרד לדעתך?

 

זה משול למנוע עם צילינדר אחד או עם 4 צילינדרים שזזים יחדיו ללא נשם באגן השמן,כאשר כל הבוכנות ירדו למטה או יעלו למעלה בבת אחת בזמן שהאטימה של הטבעות היא הרמתית (אין הפסדים) יש רק 2 אפשריות או שהבוכנות כולן יעצרו או שאטמים באגן יפרצו\משהו יפרץ,יקרוס ועוד דברים נחמדים ברוח הזו.

 

אז,במצב תיאורטי כששום דבר לא קורס או נשבר, בלתי אפשרי יהיה לסובב מנוע כזה כי לאוויר הכלוא לא יהיה לאן לצאת.

 

לא טענתי שהאלומיניום יקרוס במצב כזה,הכל נאמר בצורה תיאורתית,כן טענתי שמחזירי שמן יקרסו פנימה או יפרצו החוצה בהנחה שלא יהיה חלל בריחה או נשם - מנוע סינגל או מנוע שבו אין הפרש מהלכים בין הבוכנות.

 

גלי הדף מ combustion לא מ detonation (טעות סמנטית).

 

בגלל שדטונציה היא תופעה ספונטנית זה לא מחייב שהיא תיווצר בהמשך להצתה המכוונת כמו שרשמת,היא יכולה להתרחש גם הרבה לפניה (הרבה לפני במונחי זמן קצרים מאוד).

 

 

 

Tribel

×
×
  • תוכן חדש...