Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קוקטסתי - או נמצא מחליף לקיה ריו (דיסקו קנה קקטוס דיזל - ומייד מכר)


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 1331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אפילו בפורום רכב מסתמן שאנשים לא מבינים שדלק הוא ממש לא רכיב דומיננטי בהוצאות... /:

 

לצורך העניין, בוא נדבר על רכב בסגנון של הקקטוס, נעשה קצת עיגולי מספרים בשביל הנוחות החישובית:

הרכב עלה 100000, לאחר 3 שנים בוא נאמר שהוא שווה 60000 - קרי, ב3 שנים עלות ירידת הערך היא 40,000 ש"ח

נעבור לדלק- נניח נסועה של 20,000 שנתיים, ונניח צריכת דלק של 15 קמ"ל. מכאן שסך צריכת הדלק ב3 שנים היא 20*3/15 = 4,000 ליטרים, אם נכפיל בעלות ליטר סולר (כמה? 6 שקל? שבע?) נקבל 24-28,000 ש"ח.

 

הדלק, יחסית לירידת הערך בלבד, פחות דומיננטי בהפרש ניכר. וזה כשלקחתי נתונים שדי "מפרגנים" לעלות הדלק...

 

כל זה מבלי ששיקללנו פנימה ביטוח, טיפולים, רישוי וכו'

 

--

That being said,

גם בלי להתייחס לכך שדלק אינו ה-עלות הדומיננטית אלא פשוט עלות שפסיכולוגית מרגישה יקרה יותר כי משלמים אותה חודש בחודשו (במקום ב"מכה" חד/רב שנתית), ישנם מקומות עבודה בהם אתה לא משלם שווי שימוש על רכב החברה וכו', כך שזה לא ש"מכריחים" אותך לקחת את הרכב, אבל לוותר על ההטבה זה חתיכת עסק יקר ולא כדאי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אור, אחרי ירידת ערך, דלק זה המרכיב הדומיננטי ביותר בהוצאות על רכב (יותר מביטוחים או טיפולים).

 

אם המכונית לא חדשה מהניילונים, אז הדלק כבר הופך לדומיננטי מבין השניים.

 

ככה שמה שכתבת לא הכי מדוייק בעולם.

 

לראשונה בהיסטוריה אני לא מסכים עם דעתך בכל מאת האחוזים :wink:

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב נרכש ע״י אבי. לא הייתי ממש מעורב בעסקה פרט לקישור אל יואב ואני מקווה שסך הכל היה בסדר.

המחשבה לקנות רכב דיזל ידני התבשלה מספטמבר. אבי נוסע 40 אלף קמ בשנה לפחות לרוב בבין עירוני, מתאים מאוד לדיזל.

ערכנו נסיעות מבחן על הקקטוס וה208. אם להגיד את האמת חיבבנו קצת יותר את ה208 מבחינת הניהוג והתפעול, אבל שקלנו עוד דברים וביניהם גם שוק עתידי. מבדיקה של נתוני מכירות שעשיתי אחוז קטן מאוד של 208 דיזל נמסרו ביחס ל208 שנמסרו בכלל. בקקטוס המצב שונה וחלק לא קטן מהקקטוסים הם קקטוסולר. קצת מעיד על מה רוב הרוכשים הפוטנציאליים קונים, ולא נשכח את אופנת הג׳יפונים...

 

חיכינו עד לשבועות האחרונים כי לאבי היה רכב חברה. כשהבנו שצריכים לקנות רכב תיכננו ללכת עם התוכנית המקורית ולקנות רכב חדש. אדגיש שהחברה מלובינסקי היו מאוד נחמדים בתיאום נסיעות המבחן והייעוץ, אבל אז שמתי לב למודעה של יואב.

לאחר התלבטות לא קלה של אבי האם להוסיף את ההפרש לחדש, כי מבחינה כספית לא הייתה שום בעיה, הוא בחר בגישה הרציונאלית שלו בשנים האחרונות ושוב בחר לקנות במקום רכב כמו חדש. אני מניח שהשיחה עם יואב הוסיפה לעניין ולדעתי כולם עשו קצת מאמץ כדי שהעסקה תיסגר.

 

רבות נכתב על הרכב אז אין לי מה להוסיף בהקשר הזה.

אני אשתדל להמשיך את השרשור כי סך הכל המטרה חיובית ויש סיכוי שהרשמים של אבי עם הקמ המתוכנן יוכלו לתרום לא מעט. אעדכן כשהרכב יצבור קמ.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו בפורום רכב מסתמן שאנשים לא מבינים שדלק הוא ממש לא רכיב דומיננטי בהוצאות... /:

 

לצורך העניין, בוא נדבר על רכב בסגנון של הקקטוס, נעשה קצת עיגולי מספרים בשביל הנוחות החישובית:

הרכב עלה 100000, לאחר 3 שנים בוא נאמר שהוא שווה 60000 - קרי, ב3 שנים עלות ירידת הערך היא 40,000 ש"ח

נעבור לדלק- נניח נסועה של 20,000 שנתיים, ונניח צריכת דלק של 15 קמ"ל. מכאן שסך צריכת הדלק ב3 שנים היא 20*3/15 = 4,000 ליטרים, אם נכפיל בעלות ליטר סולר (כמה? 6 שקל? שבע?) נקבל 24-28,000 ש"ח.

 

הדלק, יחסית לירידת הערך בלבד, פחות דומיננטי בהפרש ניכר. וזה כשלקחתי נתונים שדי "מפרגנים" לעלות הדלק...

 

כל זה מבלי ששיקללנו פנימה ביטוח, טיפולים, רישוי וכו'

 

--

That being said,

גם בלי להתייחס לכך שדלק אינו ה-עלות הדומיננטית אלא פשוט עלות שפסיכולוגית מרגישה יקרה יותר כי משלמים אותה חודש בחודשו (במקום ב"מכה" חד/רב שנתית), ישנם מקומות עבודה בהם אתה לא משלם שווי שימוש על רכב החברה וכו', כך שזה לא ש"מכריחים" אותך לקחת את הרכב, אבל לוותר על ההטבה זה חתיכת עסק יקר ולא כדאי.

 

אז לא הבנת את הכוונה בשאלה שלי.

 

יש תפקידים כמו מנהלי פרוייקטים, ואנשי שיווק למינהם, ש-"מכריחים" אותם לקחת רכב. כי זהו מתוקף התפקיד שלהם שדורש הרבה נסיעות. אבל כמצופה מזה, הם גם נוסעים 30 אלף+ קילומטרים בשנה.

לכן כשיואב אמר ש"מכריחים" אותו לקחת רכב, אבל הנסועה היא לא כזאת שתהיה משמעותית כספית ביחס לדיזלית שלו, זה העלה בי תהיות.

 

אולי הכוונה היא כמו שאתה אמרת, ואז באמת לדלק יש משמעות פחותה מאשר לירידת ערך, אבל זה כבר ניראה אחרי שהוא יענה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשאלותיכם,

צריכת הדלק הממועצת על פני 8200 ק"מ, כשאני מניח שכ 70% מהם זה פקקים מרמת השרון לאיזור רח' הרצל בת"א וחזרה, והיתר בין עירוני, עמדה על 21.2 ק"מ לליטר.

בארגונים גדולים ומסודרים יש תשלום לעובד כאשר הוא משתמש ברכב הפרטי למטרות עבודה. החישוב נקבע על פי המוסכם בין העובד למקום העבודה, בעבודה אצלי זה טבלאות של חברת חשב. התפקיד הנוכחי שלי מחייב אותי להיות זמין 24/7 לכל נקודה בארץ בהתראה של דקות, ואליו מוצמד רכב חברה. הדבר הראשון שעשיתי היה לבקש שלא לקחת רכב חברה. זה לא עזר. "ימתין לך רכב בחניה. אם תשתמש בו או לא, זה עניין שלך". במאמר מוסגר, קצין הרכב הסכים שכשיסתיים החוזה על הסקודה אביא לו רשימה של מכוניות והוא יפנה לכל חברות הליסינג לראות אם הן מוכנות להביא אותן ובאיזה מחיר. (שמעתי מישהו אומר קקטוסולר אוטומטי?)

ההוצאה על דלק בקקטוסולר היא באמת מזערית.

ודבר אחרון - היה תענוג לעבוד עם מישהו מהפורום. כמו בכל רכישת רכב הקונה מבקש לוודא שהרכב המוצג והדברים הנאמרים עליו הם

אמיתיים, וכך זה צריך להיות, ועדיין היה הרבה פחות 'חשד הדדי'. אני בטוח שהקונה יהנה מהרכב. בכלל אין לי ספק בכך.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כמו לקנות רכב מחבר פורום פעיל

 

אפשר לראות את ההיסטוריה

לראות איך הוא מתייחס לכל דבר בחיים בכלל

ולאקסמפלר הנוכחי בפרט

 

את הריו של אחי קניתי מחבר פורום

בלחיצת יד

 

וכך גם את הקסארה שמשמשת כרכב שני (מאיציק נ.)

 

כמובן שכל מקרה לגופו

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 5 חודשים מאוחר יותר...
לשאלותיכם,

צריכת הדלק הממועצת על פני 8200 ק"מ, כשאני מניח שכ 70% מהם זה פקקים מרמת השרון לאיזור רח' הרצל בת"א וחזרה, והיתר בין עירוני, עמדה על 21.2 ק"מ לליטר.

בארגונים גדולים ומסודרים יש תשלום לעובד כאשר הוא משתמש ברכב הפרטי למטרות עבודה. החישוב נקבע על פי המוסכם בין העובד למקום העבודה, בעבודה אצלי זה טבלאות של חברת חשב. התפקיד הנוכחי שלי מחייב אותי להיות זמין 24/7 לכל נקודה בארץ בהתראה של דקות, ואליו מוצמד רכב חברה. הדבר הראשון שעשיתי היה לבקש שלא לקחת רכב חברה. זה לא עזר. "ימתין לך רכב בחניה. אם תשתמש בו או לא, זה עניין שלך". במאמר מוסגר, קצין הרכב הסכים שכשיסתיים החוזה על הסקודה אביא לו רשימה של מכוניות והוא יפנה לכל חברות הליסינג לראות אם הן מוכנות להביא אותן ובאיזה מחיר. (שמעתי מישהו אומר קקטוסולר אוטומטי?)

ההוצאה על דלק בקקטוסולר היא באמת מזערית.

ודבר אחרון - היה תענוג לעבוד עם מישהו מהפורום. כמו בכל רכישת רכב הקונה מבקש לוודא שהרכב המוצג והדברים הנאמרים עליו הם

אמיתיים, וכך זה צריך להיות, ועדיין היה הרבה פחות 'חשד הדדי'. אני בטוח שהקונה יהנה מהרכב. בכלל אין לי ספק בכך.

 

 

מצטער שאני מקפיץ שרשור ישן מאוד :)

 

רציתי לדעת מה ההבדלים העיקריים בין הקקטוס 1.2 טורבו בנזין ולבין גרסאת ה 1.6 דיזל.

הדגש הוא עלהבדל בצריכת דלק, רמת איבזור והתנהגות בכביש.( מדבר על הגרסאות הידניות)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! הכתבה אכן עונה על מרבית השאלות שלי.

הדבר היחיד שלא נתנו לו התייחסות בכתבה זה האמינות.

איזה מנוע נחשב לאמין יותר? טורבו דיזל או טורבו בנזין? ואיך ההבדל במנועים משפיע על עלויות של שאר הטיפולים? שמנים? פילטרים? או שההבדל זניח,אם קיים בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת האמינות קשה להגיד בוודאות מה יהיה מכיוון שמנוע הבנזין 1.2T הוא מנוע די חדש. לא נראה לי שיש כבר מספר רב של רכבים עם ק"מ גבוה.

מנוע הדיזל הזה די וותיק. לא שמעתי על בעיות מיוחדות איתו,. יצא לי לנסוע במונית C4 דיזל עם מנוע דומה או זהה. היה לה מעל 300K ק"מ ולדברי הנהג מעולם לא הייתה בעיה במנוע אז אפשר להיות אופטימי.

אומרים שדיזלים עמידים יותר מבנזין, אבל אני לא יודע אם זה תופס גם לדיזלים החדשים יותר.

 

לגבי טיפולים הדיזל יהיה כנראה יקר יותר. יש מסנני חלקיקים שבוודאי ידרשו החלפה.

בקרוב הקקטוסולר יעבור טיפול 30K ואעדכן כמה הוא עלה וכמה עלה טיפול ה15K שהוא כבר עבר.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, מחכה לעידכון.

תוכל רק בכמה מילים לכתוב עד כה על החווית נהיגה ובכללי מה דעתך על הרכב? הצריכת דלק במנוע דיזל כמו שלך באמת מגיע ל20 וצפונה לליטר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא נוהג ברכב כמעט. היו לי נסיעות בודדות חלקן של כשעתיים+.

מהמעט שיצא לי להתרשם זה פשוט אחלה קרוזר ואחלה רכב. המילה אחלה תפורה על הרכב הזה.

הוא נוח מאוד, המנוע דוחף אותו יפה מאוד בתאוצות הביניים, הנסיעה די שקטה המזגן חזק מאוד, הראות קדימה נהדרת והוא נראה מצויין מבפנים ומבחוץ.

אני יכול להגיד לך שהנהג העיקרי והיחיד אפשר לומר מאוד מרוצה מהרכב.

לגבי צריכת הדלק לא הצצתי, מאמין ש1-20 זה נתון בהחלט אפשרי.

 

קרא את הביקורת באתר אותה כתב פותח השרשור היא מצויינת וכל מה שנכתב בה נכון וזה משותף לעוד שלל ביקורות על הרכב.

זו עוד נקודה שכדאי לזקוף לרכב, הוא גרם לבוחן לרכוש אותו.

 

לא יודע אם זה רכב לכל אחד. יש לו מוזרויות, אנשים יגידו פשרות אבל לטעמי מה שבחרו להסיר אכן לא הכרחי והמחמירים יגידו שאם אפשר להסתדר בלעדיו - מיותר.

לטעמי זה תכנון נכון של רכב, ורכב משפחתי בפרט. יש בו בדיוק מה שצריך כדי שהכל יעבוד טוב בלי שום קילוגרם עודף ועם הרבה אופי ובמחיר מצויין.

קח נסיעת מבחן אם אהבת זו אחלה אופציה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון לאחר טיפול 30K.

 

לאחר 15K הרכב עבר טיפול ראשון ובסיסי מאוד. הסכום היה כ860 שקלים. לי נשמע כמו הרבה כסף לטיפול ראשון כזה.

לאחר שדיברתי עם חבר במשרד עם דאצ'יה סטפאווי דיזל ידנית הוא סיפר לי שהוא שילם סכום דומה על הטיפול 20K בדאצ'יה שלו. כנראה שאלו המחירים בימינו במוסכים מורשים.

 

טיפול 30K בוצע השבוע. אבא שלי דיבר עם שני מוסכים, אחד בנתניה ואחד בחדרה. בחדרה נתנו לו הצעה של כ1450 לטיפול שכלל גם פילטר מזגן ופילטר סולר. בנתניה רצו כ1250 ללא פילטר מזגן ואמרו שפילטר מזגן צריך לבדוק, ולא בטוח שצריך להחליף כרגע.

מפה לשם (דרך קבוצת הפייסבוק אולי) אבא שלי דיבר עם מוסך בנהריה שם קיבל הצעה של כ970 שקלים על טיפול זהה ללא פילטר מזגן.

במקרה השבוע הוא היה באזור אז הוא קבע איתם וביצע את הטיפול שם.

 

מה הוחלף?

שמן מנוע, מסנן שמן, מסנן אוויר, מסנן סולר, אטם (כנראה של הבורג של הקרטר שמן) תוסף אוריאה.

שם המוסך : "מוסך המרכז החדש" בנהריה.

עדיין לא זול, אבל לפחות זול יותר מההצעות היקרות האחרות.

 

דרך אגב אם מישהו החליף נוזל אוריאה לבד בתחנת דלק אשמח לדעת מה המחיר שהוא שילם שם על הנוזל.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:cry:

הקקטוס האהוב שלי...

בחצי שנה עשיתי 8600 ק"מ. בחצי השנה הנוספת הוא עשה עוד 21,000 ק"מ.

חשב בהתחלה שיהיו לו חיים קלים.

מסכנצ'יק.

מקווה שאביך מבסוט.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1331 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...