Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4360 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זכותו של כל עסק לגבות כראות עיניו על מוצר או שירות שהוא מספק. לא כל עסק הוא רמאי, גנב ושודד. כל עוד הוא מתפרנס ביושר זכותו להתפרנס בכבוד.

זכותך המלאה בתור לקוח להחליט באם לקנות או לא. אף אחד לא מכוון אקדח לראש שלך. לכל עסק יש הוצאות כאלה ואחרות שבסופו של דבר מגולמות במחיר המוצר.

למען הסר ספק, אין לי שום קשר כזה או אחר בשום צורה לעסק המדובר.

ועל כן - זכותנו שלנו לכנות אותו "גנב" או "מפקיע מחירים".

נכון שמחיר המצברים לא בפיקוח, אבל היי - יש גבול למחיר שניתן לגבות. 50% יותר ?!

על מה ולמה ? (מה כאן היא ההתפרנסות ב"יושר" ?) אילו "עיניים גדולות" ותאוות בצע נטו (על מה קמה לפני כשנתיים כל ההתקוממות על מחייה ומחירים יקרים ?)

אני מניח שהם מקבלים מחיר נמוך ביותר כשהם קונים את המצבר מהספק. (לא קונים אחד...).

אחר כך שלא יתלוננו למה הרשתות האלה (שאמורות להיות אולי יותר זולות) נסגרות. ע"ע אופיס-דיפו שסגרו חלק מסניפיה.

וראה שוב גם את תגובתו של נציגנו ב-HK.

alfa 156 2.5.

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אני לא מקבל את ה"תירוץ" הזה.

אפשר להשוות את הסופרים הגדולים (רמי לוי, חצי חינם ושות') לאוטו דיפו- גם להם יש צוות מאוד גדול, יש שכירות יקרה וכן הלאה ועדיין, המחירים די דומים לאלה שבמכולת השכונתית (אם לא זולים יותר).

 

חנות בסגנון של אוטו דיפו לא יכולה לתרץ מחירים גבוהים בהוצאות תפעוליות גבוהות שכן מתקיים איזון- מעצם היותם רשת גדולה הם ככל הנראה מקבלים מחירים עדיפים לסחורה אותה היא רוכשת מספקיה והדרך הנכונה להתגלגל ברווחיות היא להיות אטרקטיביים מספיק במחיר כדי למכור בווליום גבוה.

בשוק תחרותי בשנות ה-2000 אין באמת מקום לעסקים שדורשים מחיר גבוה על מוצרים מתוך הצידוק של הוצאות תפעוליות גבוהות.

 

רק לידעתך הרבה, היצרנים השונים כמו אסם, סנו, יוניליוור ואחרים משלמים לרשתות השיווק כסף רק בכדי שיוכלו להשתלט על המדף. מה שנקרא בשפה המקצועית "אחוזי מדף". במילים יותר פשוטות, אם סנו רוצה לפרוס את המוצרים שלה על X מדפים היא תשלם Y כסף. עוד דבר, בדצמבר השנה זה הולך להיפסק. לפי החוק החדש האוסר זאת. אסור יהיה לחברה מסויימת לשלם על אחוזי מדף וזאת על מנת לתת הזדמנות לספקים קטנים יותר שלא יכולים לשלם סכומים את האופציה גם כן להיות על המדפים. אבל אל תדאג. מי שיכול לשלם על אחוזי מדף ימצא את הדרך להעביר כסף בצורה אחרת.

דבר שני, זה לא סוד כלל וכלל שהעובדים ברשתות השיווק מרוויחים מינימום שבמינימום.

בעקבות הדברים האלה והאחרים, הסופרים יכולים לגבות את המחירים שהם יכולים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם (נערך)
ועל כן - זכותנו שלנו לכנות אותו "גנב" או "מפקיע מחירים".

נכון שמחיר המצברים לא בפיקוח, אבל היי - יש גבול למחיר שניתן לגבות. 50% יותר ?!

על מה ולמה ? (מה כאן היא ההתפרנסות ב"יושר" ?) אילו "עיניים גדולות" ותאוות בצע נטו (על מה קמה לפני כשנתיים כל ההתקוממות על מחייה ומחירים יקרים ?)

אני מניח שהם מקבלים מחיר נמוך ביותר כשהם קונים את המצבר מהספק. (לא קונים אחד...).

אחר כך שלא יתלוננו למה הרשתות האלה (שאמורות להיות אולי יותר זולות) נסגרות. ע"ע אופיס-דיפו שסגרו חלק מסניפיה.

וראה שוב גם את תגובתו של נציגנו ב-HK.

 

וזכותו של כל עסק גם לתבוע אותך על הוצאת דיבה ולשון הרע.

תפנים את זה טוב טוב. כל עוד יש מחיר על המוצר ועל המדף הכל חוקי לחלוטין. אנחנו לא במדינה קומוניסטית כזאת או אחרת. להתפרנס ביושר זה להתפרנס בהגינות. להתפרנס בכבוד זה להתפרנס בצורה שאתה בתור עסק יכול להתקיים ולשלם משכורות לעובדייך.

לך בתור צרכן פרטי אין שום זכות לקבוע לאף עסק איך לתמחר את מחיריו. אתה לא בעסק, אתה לא מודע להוצאות התפעול שלו אז באיזה זכות אתה קובע ש X אחוזים זה חזירות או הפקעת מחירים?

זכותך בתור לקוח לומר "וואלה זה יקר לי, וואלה המחיר לא מתאים לי", מקובל ולגיטימי. אבל מכאן ועד לכנות עסק בתור גנב, שודד וכיוצא בזה זה כבר גועל נפש.

חבר טוב שלי הוא בעל מוסך. בזמן שאני משלם בתור אזרח פרטי קרוב ל 8 שקלים ארנונה למטר מרובע על הדירה שלי, הוא בתור עסק משלם 250 שקלים על כל מטר מרובע ארנונה עבור העסק. כלומר, עסק אחד משלם על 30 אזרחים.

אם אתה חושב שהעיריות מצליחות לשלם את ההוצאות שלהן רק מהתושבים אז אתה טועה. העסקים הם אלה שמסבסדים.

הנה ציטוט מדבריו של אלי זוגלובק.

 

"אנחנו מפעל קריטי באזור שלנו. יש לנו מפעלים בשלומי ובנהריה: תשלומי הארנונה עבור המפעל בשלומי מהווים 40% מההכנסות הכוללות מארנונה, וגם בנהריה אנחנו משלם מסים גדול; אין שום אפשרות לקבל עזרה או עידוד. אני לא אופתע אם אגלה שאנחנו משלמים יותר ארנונה מאשר חברה שפועלת בתל אביב כי המפעלים שלנו נמצאים במקומות שאין בהם מקורות אחרים ובסופו של דבר הנטל נופל על זוגלובק. זה אבסורד, זה ההפך ממה שאמור להיות. צריכות להיות תוכניות לעידוד התעשיות בצפון ונדרשות תעשיות נוספות לפארקים הנטושים כאן", הוא מלין. "רואים בנו מקור מימון במקום לחשוב על דרך להביא עוד תעשיות".

עריכה אחרונה על ידי Cerebral Cortex

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
רק לידעתך הרבה, היצרנים השונים כמו אסם, סנו, יוניליוור ואחרים משלמים לרשתות השיווק כסף רק בכדי שיוכלו להשתלט על המדף. מה שנקרא בשפה המקצועית "אחוזי מדף". במילים יותר פשוטות, אם סנו רוצה לפרוס את המוצרים שלה על X מדפים היא תשלם Y כסף. עוד דבר, בדצמבר השנה זה הולך להיפסק. לפי החוק החדש האוסר זאת. אסור יהיה לחברה מסויימת לשלם על אחוזי מדף וזאת על מנת לתת הזדמנות לספקים קטנים יותר שלא יכולים לשלם סכומים את האופציה גם כן להיות על המדפים. אבל אל תדאג. מי שיכול לשלם על אחוזי מדף ימצא את הדרך להעביר כסף בצורה אחרת.

דבר שני, זה לא סוד כלל וכלל שהעובדים ברשתות השיווק מרוויחים מינימום שבמינימום.

בעקבות הדברים האלה והאחרים, הסופרים יכולים לגבות את המחירים שהם יכולים.

 

מה שאתה כותב מוכר וידוע ויתרה מכך- יש חברות שלא יסכימו למכור לך את מוצריהם אלא אם תקיים מונופול ותמכור רק את המוצרים שלהם ולא את אלה של מתחריהם.

 

ועדיין, זה לא סותר את מה שכתבתי בהודעה הקודמת ואיך שלא תהפוך את זה סניף אוטו דיפו דומה עד מאוד לסופר מהרשתות הגדולות- ההוצאות התפעוליות גדולות אך יש יכולת רכישה גדולה של סטוק ובמחירים אטרקטיביים ביחס למתחרים הקטנים.

אני גם מאמין שזכותו של מוכר לתמחר סחורתו באיזה מחיר שבא לו.

במקביל אני מאמין שחובתו של לקוח לבצע סקר שוק בהיקף כזה או אחר ולרכוש מוצרים במחירים אטרקטיביים ככל הניתן.

 

התירוץ הזה של עלויות תפעוליות לא צריך לעניין את הלקוח הסופי, זה לא שאוטו דיפו שולחת מעטפת כסף ללקוחותיה בתום שנה עיסקית טובה.

אנחנו לא שותפים בטוב אז גם לא ברע.

 

החברה בה אני עובד היא גדולה מאוד ועם הוצאות תפעוליות מטורפות ועדיין, אם לא אמכור את מרכולתי במחיר תחרותי גם ביחס לחבר שלי שעובד בחברה עם הוצאות תפעוליות קטנות משמעותית משלי- אני אהיה מחוץ לעסק.

זה אומר שבסחורות שהן "לחם וחמאה" אאלץ לעבוד על מתח רווחים קטן יותר אבל בווליום גבוהה משמעותית (כי לי יש הרבה סחורה ומגוון ולחבר שלי הרבה פחות) ובסחורות ה"מיוחדות" שיש רק לי- שם אוכל לדרוש פרמיום.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם (נערך)

באוטו דיפו קונים, אם בכלל, רק במבצעים שיש להם, ויש לא פעם מבצעים נחמדים. לא קונים דברים גדולים כלקוח מזדמן.

שרציתי להחליף צמיגים לדוגמא, היה להם איזה דגם של מישלין ןגודייר (אפילו לא שאלתי איזה), ואמרו לי 500 ש"ח לצמיג. כלומר 2000 לרביעיה.

מבדיקה אקראית ראיתי מחירים הרבה יותר נמוכים לצמיגים כאלו (נכון שצריך להשוות דגם לדגם, אבל דובר על צמיגים לפוקוס, ככה שאני לא חושב שמה שהציעו לי היו איזה צמיגים סופר מיוחדים...)

עריכה אחרונה על ידי עמית

במה אני מתגלגל ?

פורד פוקוס 2012

פורד פיאסטה 2012

פורד מונדאו 2011

פורסם
אני לא מקבל את ה"תירוץ" הזה.

אפשר להשוות את הסופרים הגדולים (רמי לוי, חצי חינם ושות') לאוטו דיפו- גם להם יש צוות מאוד גדול, יש שכירות יקרה וכן הלאה ועדיין, המחירים די דומים לאלה שבמכולת השכונתית (אם לא זולים יותר).

 

חנות בסגנון של אוטו דיפו לא יכולה לתרץ מחירים גבוהים בהוצאות תפעוליות גבוהות שכן מתקיים איזון- מעצם היותם רשת גדולה הם ככל הנראה מקבלים מחירים עדיפים לסחורה אותה היא רוכשת מספקיה והדרך הנכונה להתגלגל ברווחיות היא להיות אטרקטיביים מספיק במחיר כדי למכור בווליום גבוה.

בשוק תחרותי בשנות ה-2000 אין באמת מקום לעסקים שדורשים מחיר גבוה על מוצרים מתוך הצידוק של הוצאות תפעוליות גבוהות.

 

אני מסכים איתך לחלוטין שאין מקום לפערי מחיר כאלה ועדין אי אפשר לנהל לעסק את התמחור שלו. ההשוואה לסופרים היא לא טובה כי בשוק המזון יש המון תחרות ומי שלא יהיה תחרותי יפשוט את הרגל. בכל מתחם יש שלושה ארבעה סופרים גדולים ואנשים יודעים לעשות השוואות. לאוטו דיפו אין הרבה תחרות בסדר הגודל שלה. מי שרוצה לקנות אצלם בכפול כסף, זה עניין שלו.

פורסם
סטארט מצברים, וכן איציק מצברים, וכן איש שטח - כולם מוכרים מצברים טובים בזול, כולל התקנה בבית הלקוח.

 

בדוק ומנוסה.

 

דני

 

למיטב ידעתי ולפי מה שמופיע באתר איש שטח לא מגיע עד הבית לבצע התקנת מצבר כמו איציק מצברים וסטארט.

פורסם
אני מסכים איתך לחלוטין שאין מקום לפערי מחיר כאלה ועדין אי אפשר לנהל לעסק את התמחור שלו. ההשוואה לסופרים היא לא טובה כי בשוק המזון יש המון תחרות ומי שלא יהיה תחרותי יפשוט את הרגל. בכל מתחם יש שלושה ארבעה סופרים גדולים ואנשים יודעים לעשות השוואות. לאוטו דיפו אין הרבה תחרות בסדר הגודל שלה. מי שרוצה לקנות אצלם בכפול כסף' date=' זה עניין שלו.[/quote']

 

אין לאוטו דיפו תחרות ברמה הרשתית אבל זה לא משנה כי התחרות קיימת עם ספקים אחרים של אותם מוצרים.

אין להם מונופול על המוצרים שהם מוכרים ואת אותם מוצרים או כאלה תחליפיים ניתן למצוא גם במקומות אחרים.

קח קוקה קולה למשל, זה מוצר שהביקוש אליו כל כך קשיח שהיבואנית מתנהלת כאילו היא במונופול, הם מאוד קשיחים במחירים ללקוחות שלהם כי הם יודעים שכך או כך- הביקוש והדרישה מגיעים מלקוחות הקצה.

 

זה לא המצב אצל אוטו דיפו ומוצריה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

קליפת מוח - אם אתה חושב שלהתפרנס בצורה הגונה וישרה זה לדרוש 50% יותר בעלות מוצר וזה בסדר - אשריך.

הימים האלו עברו מזמן מהעולם. חיפוש קטן ייתן לך ולכל אחד אחר הצעות מחיר הרבה יותר אטרקטיביות.

לא קשור לקומוניזם ולא כלום.

תפנים טוב טוב... :wink:

alfa 156 2.5.

פורסם
אתה בטוח?

 

לא ראיתי אף פעם מצבר סטארטאפ עם אחריות לשנתיים - זה תמיד לשנה אחת בלבד.

 

ב99%, אם הרכב ההוא היה ברשותי אז הייתי בודק בפתק האחריות.

פורסם
קליפת מוח - אם אתה חושב שלהתפרנס בצורה הגונה וישרה זה לדרוש 50% יותר בעלות מוצר וזה בסדר - אשריך. הימים האלו עברו מזמן מהעולם.

 

מה זה? המושג "יושר" שינה את משמעותו? איך, מתי ולמה?

 

להיות יקרן זה לא פשע. יש אנשים שמעדיפים לשלם יותר מתוך מחשבה - לפעמים נכונה - שזה יבטיח להם איכות גבוהה יותר. אם אתה לא רוצה להיות אחד מהאנשים האלה, אז תקנה במקום אחר.

 

אבל אין לזה שום קשר להגינות או יושר - זו פשוט שיטת שיווק שפונה לקהל אחר. אין בזה שום רע, בדיוק כפי שאין שום רע בכך שאתה, או אני, נבדוק ברשת ונמצא את מי שימכור לנו את אותו המוצר בדיוק בהרבה פחות. גם זה לא פשע.

 

דני

 

נ.ב. לגבי איש שטח - מקבל את התיקון.

פורסם

לא ידעתי שמחירים גבוהים (על אותו מוצר בדיוק, לא שירות ולא כל דבר אחר) זו שיטה וערובה להבטחת איכות גבוהה של המוצר (אותו מוצר בדיוק נמכר ב-50% פחות !)

ה"לפעמים" שלך במקרה זה הוא גדול, הייתי אומר :lol:

alfa 156 2.5.

פורסם

זה לא ההגיון פה, אלא אדם אומר לעצמו "מי שמוכר מאד בזול בטח חוסך עלי במשהו, אבל אני לא מבין בזה ולא יודע מה יקרה, עדיף שאקנה במקום יקר יותר ולכן מסודר ואחראי יותר".

 

אני חושב שלמי שלא מבין כלום בנושא מסויים, הגישה הזו היא לא כל כך גרועה. זה לא אומר שמי שמבין לא יכול לקנות - בבטחון גמור - את אותו הדבר בהרבה פחות. זה בהחלט יתכן - אבל זה קהל יעד אחר, כמו שאמרתי.

 

גם בהחלט יתכן לשלם מאד ביוקר - לנוכל חסר כל אחריות. זה החסרון של שיטת היוקר. מה לעשות - אין דברים מושלמים.

 

אבל רק בגלל שחנות מוכרת ביוקר, זה לא אומר שהיא לא בסדר. מותר לו להיות יקרן, ומותר לי לקנות במקום אחר.

 

דני

 

נ.ב. זה כמו לקנות חלפים מקוריים בסוכנות: האיכות תהיה בסדר גמור, (כמעט) בוודאות, אבל המחיר לא יהיה זול. למי שלא מתמצא, זו בחירה סבירה בהחלט.

פורסם

דני, הגישה שאתה מציג תמימה משהו, הייתי אומר (בנוגע ל"יש משהו חשוד במוצר זול").

אבל אנחנו בתור פורום, וגם כצרכנים - מדוע בעצם אנחנו מעדיפים להפנות גולשים למקומות בהם המחירים נוחים יותר ? (כשמדובר על מוצר בלבד). מה לא בסדר בזה, אינני מבין.

לפעמים שיטת ה"מחיר הזול" תופסת גם לגבי שרות (יש מספיק בעלי מקצוע שאנחנו ממליצים עליהם כאן, בגלל הידע והמומחיות הנרחבת והמוכחת שלהם וגם העלות אצלם יותר נמוכה ממקבילים להם).

זה ממש לא מתאים לדוגמה של חלפים מקוריים (שנניח ניתן להשיגם רק אצל היבואן), כי אז - זו אפשרות יחידה שיש לי (לקנות אצל היבואן או שלא לקנות בכלל). זהו שגם בנושא חלקי חילוף לרכב (קל וחומר במצברים) - ניתן להשיג היום ברוב המקרים מקוריים ובעלות פחותה מהיבואן ה"רשמי".

לדעתי, הפרשים במחירים יכולים להיות. אבל יש גבול גם לזה (ואני ממש לא חושב שכל סקרי הצרכנות בעיתונות, בהם נבדקים המחירים, הם מפופוליזם). יש מחירים שהם "תלושים" מהמציאות, שלא לומר חצופים (לכן רוכשים חכמים יצביעו להם ברגליים).

שני חלקים זהים. שני מחירים שונים (מאוד !). מה היית רוכש ?

alfa 156 2.5.


×
×
  • תוכן חדש...