Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה עם בלם יד


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4638 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום בבוקר בטעות נסעתי עם הבלם יד מורם,

זאת הייתה נסיעה קצרה של 3-4 דקות ורוב הזמן זה היה בפקק ככה שנסעתי לרוב בין 35-45 קמ"ש.

 

כשחניתי ובאתי להרים את הבלם יד גליתי שהוא כבר היה מורם ונבהלתי שנסעתי עם הבלם יד מורם..

לא היה ריח שרוף או משהו בסגנון ואני לא שמתי לב לאיזה שהוא שינוי, בינתיים לא בדקתי אותו ממש אם הבלם תקין או לא.

 

האם לדעתכם נגרם נזק?

ואיך אני יכול לבדוק שהוא תקין?

 

חשבתי אולי להרים את הבלם יד ולשים את האוטו על D ושהאוטו ינסה לעשות גלישה, אם האוטו יצליח לזוז כנראה שהוא לא תקין,

ואם הוא לא יצליח לזוז בגלל שהבלם יד עוצר אותו אז כנראה שהוא תקין, לדעתכם כדאי לבדוק ככה או שזה יכול יותר להזיק?

 

הרכב שלי זה סוזוקי סוויפט 2007, אם זה משנה..

פורסם
גש למוסך לבדיקה מקיפה של מערכת הבלמים.

 

לא נראה לי שנגרם נזק, זה היה נסיעה איטית וגם בחלק מהזמן עמדתי בפקק ככה שהאוטו כמעט ולא נסע,

וזאת הייתה נסיעה קצרה, בנוסף לכך גם נראה לי שהבלם יד לא היה משוך עד הסוף אלה חצי ואפילו פחות ככה שהוא פחות השפיע.

 

שום דבר לא הלך צריך פשוט לכוון מחדש את בלם היד ...

 

מה זאת אומרת לכוון את הבלם יד?

מה אני צריך לעשות?

פורסם
לא נראה לי שנגרם נזק, זה היה נסיעה איטית וגם בחלק מהזמן עמדתי בפקק ככה שהאוטו כמעט ולא נסע,

וזאת הייתה נסיעה קצרה, בנוסף לכך גם נראה לי שהבלם יד לא היה משוך עד הסוף אלה חצי ואפילו פחות ככה שהוא פחות השפיע.

 

 

 

מה זאת אומרת לכוון את הבלם יד?

מה אני צריך לעשות?

בגלל שנסעת עם בלם מורם המתח בכבל של בלם היד השתחרר צריך למתוח אותו והמוסכניק יכוון אותו מחדש.

Subaru Impreza 1.6 04

פורסם

צריך לכוון את בלם היד לא בגלל שהמתח של הכבל השתחרר, אלא מכיוון שעם בלם יד תקין מורם הרכב לא אמור לזוז מהמקום, או לזוז בקושי ולא לנסוע חופשי בלי שתרגיש.

 

 

פורסם
צריך לכוון את בלם היד לא בגלל שהמתח של הכבל השתחרר, אלא מכיוון שעם בלם יד תקין מורם הרכב לא אמור לזוז מהמקום, או לזוז בקושי ולא לנסוע חופשי בלי שתרגיש.

 

אז ככה לגבי זה אני לא כל כך בטוח,

מכיוון שנסעתי בבוקר הייתי עייף וגם קצת מעופף כי היה לי מבחן גדול היום..

 

אני לא בטוח אבל כנראה שהורדתי את הבלם יד אבל לא עד הסוף, יענו ממש על הקצה בין בלם יד מורם ללא מורם.

 

ככה שהבלם לא כל כך השפיעה או שהרגשתי בלימות בנסיעה.

יש לי מצלמת דשבורד ואני מנסה עכשיו לחשב את זמן הנסיעה נטו (לא כולל עמידה בפקקים), ואם אני יצליח לשמוע או להיזכר מה עשיתי באותו רגע, אם הורדתי חצי או שהוא היה חצי מורם.

 

אני זוכר שנכנסתי לחנייה, שמתי P ובאתי להרים אמברקס ולחצתי חלש כזה על האמברקס לעלות והוא היה אור בלוח שעונים שהוא מורם אבל אני לא זוכר אם זה היה גם לפני שלחצתי עליו או לא, אני כבר לא זוכר אם זה בגלל שהעלתי טיפה את הבלם או בגלל שהוא היה טיפה מורם.

 

בקיצור, הוא לא היה מורם עד למעלה אלה או חצי מורם או קרוב ללהיות מורם ולכן הוא לא פעם כל הנסיעה וכשחניתי לחצתי חלש על הבלם וראיתי אור.

 

בכל מקרה יש לכם רעיונות איך אני אוכל לבדוק אם הוא פועל היטב עצמאית (ללא מוסך) באופן שלא יזיק?

ונראה לכם שזה הגיוני שהבלם היה מורם והאוטו נסע בלי בלימות או משהו כזה?

פורסם

אם לא הרחת ריח של שרוף סביר להניח שלא נגרם נזק, פשוט תבדוק אם בלם היד תקין ובמידה וכן פשוט תפנה תשומת לב מיוחדת ותבדוק האם הוא למטה (לפני הנסיעה וגם במהלכה).

פורסם
שום דבר לא הלך צריך פשוט לכוון מחדש את בלם היד ...

שנינו לא יכולים להעריך נכונה האם הרפידות נשחקו (או סנדלים) ייתר על המידה לכן אני ממליץ שהעניין ייבדק במוסך.

סה"כ מרחק הנסיעה עשוי להיות גדול לנסיעה עם בלם יד מכיוון שגם הבחור לא ממש יודע לתת תשובה חד משמעית.

בגלל שנסעת עם בלם מורם המתח בכבל של בלם היד השתחרר צריך למתוח אותו והמוסכניק יכוון אותו מחדש.

הכבל לא משתחרר בגלל נסיעה עם בלם יד משוך ואין מה לכוון כול עוד מהלך ידית הבלם היא בין 4-9 קליקים.

איזה כייף לי :)

פורסם
אם לא הרחת ריח של שרוף סביר להניח שלא נגרם נזק, פשוט תבדוק אם בלם היד תקין ובמידה וכן פשוט תפנה תשומת לב מיוחדת ותבדוק האם הוא למטה (לפני הנסיעה וגם במהלכה).

הבחור לא מכונאי רכב ואין לא שום ידע לאבחן את תקינות הבלמים לכן חובה לגשת למוסך במקרה הזה.

איזה כייף לי :)

פורסם
אם לא הרחת ריח של שרוף סביר להניח שלא נגרם נזק, פשוט תבדוק אם בלם היד תקין ובמידה וכן פשוט תפנה תשומת לב מיוחדת ותבדוק האם הוא למטה (לפני הנסיעה וגם במהלכה).

ידידי היקר, מכיוון שאני לא בעל מקצוע בתחום המכונאות רכב וכנראה גם אתה אז כדאי לשים לב להמלצות שאתה רושם בכול

מה שקשור למערכות בטיחותיות ברכב לכן המלצתי לבחור לגשת למוסך לבדיקה.

איזה כייף לי :)

פורסם

מנסיונך במקרים של רכבים שנסעו עם בלם יד משוך (קליק אחד או שניים) למרחק של 100 או 200 מטרים מה הנזק לסנדלים בבלמים האחוריים ?

 

תודה

איזה כייף לי :)

פורסם

כזה מרחק בדרך לא קורה כלום

אם נוסעים יותר מרחק אז כבר יש נזקים ובלאי

יש מקרים שהנזק הוא ממש גדול הקליפר או משאבת האופן ממש מתחילה לנזול ויש מקרים שאפילו החיישן ABS נפגע המחום וגם הלאגר של הגלגל

×
×
  • תוכן חדש...