Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4847 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה הקשר למנוע היברידי?

לשמני 0 יש חסרון מסויים ביחס לשמני 5 בכל הקשור לעמידות בתנאי עומס כבד, לא משהו שמעניין בעל רכב היברידי, אבל עדיין.

אני מאמין שהמלצת היצרן מדברת בכלל על שמן 5W30 או 0/5W20. הייתי דובק בהמלצות הללו, שמן 40 נשמע לי מיותר בעליל ואני בטוח שזו לא המלצת היצרן. פתח את ספר הרכב באנגלית ותראה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

בסדר רכב רשום כל מיני סוגים של שמנים ובמוסך שמו לי 5W40 ושאלתי אותם למה אתה שמים תשמן הזה הם אמרו שזה בסדר ומתאים..

השאלה שלי היא האם זה באמת מתאים?

אני לא הכי מאמין במוסכים של הונדה כמובן שהטיפול בוצע בהונדה מורשה.

פורסם

עדיין לא נתקלתי ביצרן שמאפשר רק סוג שמן אחד, בדרך כלל תמצא טבלה ובה מספר צמיגויות אפשריות. רוב היצרנים מציינים ליד אחת הצמיגויות Recommended או Prefferd או רושמים את זה כהערה.

אני מאמין ש 5W40 מוזכר ומותר לשימוש ברכבך אך אני בספק שזו הצמיגות האידאלית. הרכב שלך הוא רכב חדיש ומתקדם ויצא בתקופה בה האופנה השולטת בשמנים הם 30 ו 20, בטח אצל היצרנים היפניים.

תעלה סריקה או צילום של מה שכתוב בספר הרכב ונוכל לייעץ לך מה לשים.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אני יודע היצרן ממליך על 0w20 או משהו בסיגנון שהספר יהיה מולי אני יעלה תמפרט..

השאלה שלי היא למה מוסך מורשה של הונדה שם שמן בצמיגות 5w40 שזה לא השמן הכי מתאים לרכב הנל

פורסם

יכולות להיות המון סיבות, חלקן גם כלכליות. לפעמים מוסך משתמש בשמן כזה או אחר כי הוא קיבל דיל טוב על קנייה של כמות שמן. אם זכרוני לא מטעני, היה כאן מישהו שטען שלהונדה גאז של אחותו מומלץ 5W-20.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

זהו ממה שאני יודע המנועים מאוד דומים .. ציינתי בפניהם במוסך שעד כמה שאני יודע זה לא 5W40 והם טענו שזה בסדר ולא מופיעה להם שום הערה במחשב לשים שמן מיוחד..

פורסם

טוב אז ככה הסתכלתי בספר רכב מומלץ 0w20 או 0w30 ורשום שאפשרי גם 5w30 ובכל זאת במוסך השתמשו ב 5w40 האם זה תקין?

פורסם

לא תקין, גש למוסך ודרוש החלפת שמן לכזה העומד בהגדרות היצרן, באם יעשו לך בעיות פנה למאיר יבואנית הונדה ולהונדה העולמית.

התענוג שמוביל אותך

פורסם

שמן 0w20 לא ניתן להשיג בארץ וחבל. ניתן להשיג שמן 5w20 מתוצרת valvoline או castrol ששניהם עומדים בתקני api. שמן 0w30 יש של מוביל באוטו דיפו, ושמן 5w40 הוא אוברקיל לדעתי. במנועים המודרניים ישנה מגמה של מעבר לשמנים עם צמיגות נמוכה.

הסוכן החשאי עמוס-סביר להניח שאין למוסכי היבואן בארץ את השמן המתבקש בספר הרכב ואם הוא יפנה להונדה העולמית ישלחו אותו בחזרה ליבואן שמבחינתם הוא הסמכות המקומית.

פורסם
טוב אז ככה הסתכלתי בספר רכב מומלץ 0w20 או 0w30 ורשום שאפשרי גם 5w30 ובכל זאת במוסך השתמשו ב 5w40 האם זה תקין?

5w30 הינו שמן מאוד נפוץ שלא תהיה בעייה בכלל להשיג אותו

how it's like to drive :twisted:

פורסם
איפה ניתן להשיג 0w20 והאם הוא מומלץ במזג האוויר החם שבארצנו?

 

שוב פעם, אותה שאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. נכון, שמן 0W-20 עמיד פחות למאמצים כאלה ואחרים. אבל כאשר היצרן ממליץ על שמן בצמיגות מסויימת הוא לוקח בחשבון את יכולת מערכת הקירור של המנוע. זוהי הסיבה שאם יצרן ממליץ על 10W-40 אז אפשר לרדת ל 5 ואפילו 0W-40. לעומת זאת, אין לרדת ל 10W-30, 5W-30 או 0W-30. אפשר לומר שכאשר היצרן ממליץ על צמיגות שמן מסויימת אז הוא לוקח בחשבון את כל הפרמטרים שמסביב כמו טמפרטורת מנוע, יכולת מערכת הקירור וכיוצא בזה. לכן זוהי טעות לשים שמן 20W-50 לדוגמה רק בגלל שהגיע הקיץ. אם ככה, למה לא נשים 10W-60 כי זה יותר עמיד בטמפרטורות גבוהות?

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

×
×
  • תוכן חדש...