Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט SQ בזיל זול ופשוט


s3t
שימו לב! השרשור הזה בן 5128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

S3T

 

סימן-טוב הם פחות או יותר מקור ה"מוצא האחרון" לרוב הדברים שאתה לא מצליח למצוא בחנויות אלקטרוניקה אחרות בארץ.

 

מעבר לכך - אם אתה מדבר על שלטים (שלט רחוק הכוונה) וגאדג'טים אתה פשוט חייב, אבל חייב! - לתת קפיצה לבלצר אלקטרוניקה שגם כן נמצאים על שדרות הר-ציון (פינת לובינסקי אם אני לא טועה)

 

בקיצור - שני מקומות שאתה חייב לבקר בהם בתור חובב אלקטרוניקה מושבע.

 

אתה משוגע - אבל מהסוג שחסרים רבים כמוהו בפורום.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

lanosforce, מזמן לא ביקרתי בתחנה מרכזית, הגיע זמן :)

 

mindbomb,

 

העוצמה של מגבר ללא עיוותים היה כ-32W למגבר 50W.

הnoise floor בנהיגה הוא כ80DB., ההגברה של מורל טמפו (89DB - לא נשמע הגיוני, הייתי מאמר על 86) יוצא כ101-104DB של SPL לאחר הגברה.

 

dynamic range = 21DB, הזוי.?!... זה ממש כלום... זה אומר, שמערכת ממוצעת לא מחזיקה באיכות בנהיגה...

אז זה אומר, שאין סיבה להשקיע ברמקולים איכותיים, ולא באיכות בכלל. הדבר היחיד שקובעה - הוא SPL, כשכל העיוותים נעלמים מתחת לרצפת רעש של האותו... זה אומר, שהיה אפשר לסגור את הפרויקט עוד לפני שהוא התחיל.

אני די מבולבל.

 

ספר חמוד של CAR AUDIO:

http://www.decware.com/secrets.htm

[under construction]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

S3T

 

אני חושב שבאמת כדאי שתגיע למפגש - אתה תראה שהפרקטיקה מצדיקה גם בתחום הרכב - רכישה של רכיבים איכותיים הרבה יותר מהפולס.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז אני יגיע למפגש מרכז ב3.4.10, עד אז אני יסיים את ההתקנה :)

אם וופרים איכותיים ממש מוצדקים, אז יש לי אוסף של דרייברים איכותיים, רק חבל שכולם 2-3-4" או 6.5".

ודי כואב לי הלב לשים אותם ברכב :)

[under construction]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שתשים אותם ברכב הלב יפסיק לכאוב ואתה תתחיל להנות גם ברכב כמו שצריך.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"קיצוץ" 16 ביט או אפילו רק 14 ביט מהסיגנל, לצורך העניין מורידה את עוצמתו ב 14^2

 

זו טעות נפוצה. אין שום קשר בין מספר הביטים לבין העצמה. מה שמשתנה זה האיכות, או הדיוק, או היכולת להבחין בין הפרשים קטנים בעצמה.

 

נכון שתוספת ביטים מעבר לבערך 14 לא מוסיפה שום דבר גם במקרי קצה (חדר שקט במיוחד וכולי). לא במקרה בחרו 16 ביט לתקליטורים. המעבר ל-24 הוא גימיק שיווקי ותו לא.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DNY הטעות היא שלך.

קרא את ההודעות הקודמות בשרשור ממני+S3T ותראה כי הוא חושש מכך שהנגן שלו מנמיך ווליום ע"י bit shifting, שזוהי בעצם bit reduction מצד הLSB ושיפט ימינה (זהה ל bit reduction ללא נורמליזציה) וחושש לאיבוד איכות בזמן הנמכת הווליום, על זה אני מדבר. ולגבי 14/16/24 ביט - נכון, רק חיזקת את דבריי.

 

S3T - לא הבנתי את התשובה שלך לגבי DYNAMIC RANGE, איך הגעת לזה? מה זה הנתון של 86DB (אתה מתכוון לנצילות?? זה לא הגבר). סה"כ מה שאני אומר הוא שחששך מאיבוד איכות בהנמכת הווליום מהנגן מיותר, ויכול לחסוך לך את פרוייקט הattenuator (שכל מה שעומד מאחוריו זה למנוע איבוד איכות בהנמכה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום בערב אני יחבר את הנגן וDAC למגבר אוזניות+אוזניות וישמע כמה אני מעבד מאיכות.

 

הDYNAMIC RANGE הוא כמות DB בין רצפת הרעש לבין ווליום מקסימלי שמערכת יכולה להפיק.

הנתון 86DB הוא של נצילות הדרייברים של טמפו ב1W, והחישוב שלי של 104DB הוא מה העוצמה המירבית שאני יכול לקבל לאחר הגברה של 32W, כלומר תוספת של 15DB מעל ה86 של טמפו.

ה80DB הוא רצפת הרעש באותו בזמן נסיה.

ההפרש בינם הוא התווך דינמי שמיע, שבו צריכה להיות מרוכזת המוזיקה. כל הצלילים החלשים מ80DB לא ישמעו בגלל הרעש, וכל הצלילים מעל 104DB יקבלו עיוות מהמגבר...

[under construction]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוזן האנושית שומעת גם 10DB- ויותר מתחת לרעש הרקע ("noise floor"). חוץ מזה החישוב נכון.

 

לגבי הנחתה דיגיטלית - אם המכשיר המנחית עושה זאת ע"י הזזת ביטים, אז באמת יהיה אובדן איכות. אבל אם מנחיתים ע"י הכפלה, ואח"כ מוסיפים "dither" (איך אומרים את זה בעברית?), אז אין בעיה (מעבר להתקרבות אל רעש הרקע, אבל זה קורה בלי קשר לשיטת ההנחתה - אנאלוגית או דיגיטלית).

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שיש לזה מילה בעברית

אפשר פשוט להגיד הוספת רעש לדעתי..

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון - שאפו ענק על כל הפרוייקט והפירוט הרב. פשוט מרתק :-D

אני נקרע מצחוק בכל פעם שאני רואה את המילה "פשוט" בכותרת של השירשור הזה :lol:

 

לגבי הנחתה בעולם הדיגיטאלי -

תמיד יהיה איבוד כלשהו שנובע משגיאות עיגול בזמן ההנחתה, אבל בפועל זה ממש לא משנה במערכות 16 ביט ומעלה.

אני אצטט תגובה שכתב לי אחד התומכים בפורום אקט, לגבי שאלה ששאלתי בנושא זה (אם אינני טועה, כבר הבאתי את דבריו בעבר):

דיגיטלית, הנחתה לא מורידה את עומק הדגימה, אך מייצרת שגיאות "עיגול".

 

לדוגמא, נאמר שאתה עוסק במערכת עם 3 ביטים, כך שיש במערכת שלך 8 רמות עוצמה; נמספר אותן ב-0, 1, 2, 3, . . . , עד 7. כעת נניח שיש בידיך צליל שעוצמתו 7, ואתה מנחית את העוצמה פי 2. עקרונית, עוצמת הצליל החדשה תהיה 3.5, אולם במערכת שלך, קיימות רק רמות שעוצמתן מספר עגול. לפיכך, המערכת תצטרך לעגל את התוצאה ל-4 או ל-3 (הפרטים המדויקים תלויים באלגוריתם ההנחתה).

 

בפעל, כבר הוכח שבמערכות 16 ביט ויותר ההנחתה בלתי ניתנת לזיהוי. אתה באותה המידה יכול לדאוג שהקפיצות של האוטו שלך על הכביש יזיזו את ממברנות הרמקולים שלך ויכניסו עיוותים ברטיטות שלהן. רמת הפירוט הזו פשוט מגוחכת.

כל זה לא משנה את העובדה, שגם באולפנים מעדיפים כמה שניתן לעבוד במלוא העוצמה בעולם הדיגיטאלי ולבצע הנחתות באמצעים אנלוגיים בלבד.

אבל זה באולפנים שלא נוסעים בכבישי ארצנו השקטים והנעימים :wink:

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה טובה היה כמה צריך להנחית :)

אם יש לי מערכת שמפיקה 110DB_SPL ב0DB של נגן, אז כדי להביא אותה ל80DB_SPL צריך להנחית ב30DB.

30DB של הנחתה היא הורדה של 10 סיביות (כל הורדה של סיבית = 3DB פחות בעוצמה = הקטנת עוצמה פי 2).

כשהורדנו 10 סיביות, נותרו לנו 6... אםם... סיביות... כל עוד אנחנו עובדים עם DAC וSPDIF של 16BIT.

במערכות של 24-20BIT ההנחתה של 10 סיביות = הזזה של כל ה16 סיביות של AUDIO-CD לכיוון LSB, עד כמה הSPDIF וDAC תומכים:

 

סיגנל הרגיל בווליום 0DB:

MSB - XXXXXXXXXXXXXXXX00000000 - LSB

כש "X" הוא אות של AUDIO-CD - 16BIT.

 

סיגנל ב 15DB- - הזזה של 5 סיביות:

MSB - 00000XXXXXXXXXXXXXXXX000 - LSB

לא נעבד כלום, חוץ מיחס אות לרעש במוצא של DAC.

 

 

ברגע שDAC לא מבין את 20/24BIT, הוא פשוט לוקח רק 16 סיביות ראשונות הקרובות לMSB, ומתעלם מכל השאר: (מדובר בסטנדרט AES/EBU, SPDIF, וגם I2S של רוב הDACים):

MSB - 00000XXXXXXXXXXXXXXXX000 - LSB

 

בוודאי שה"הזזה" היה למעשה חילוק ב-2. כשרוצים להנחית במשהו לא קרוב ל3DB, אז החילוק מתבצע במספר לא שלם, ועל ידי כך גורם לעיוות נוסף של עיגול ספרות הנמוכות (ליד LSB), כלומר:

יש לנו מספר בינרי 10100010 8BIT, וצריך להנחית אותו ב1DB.

למעשה זה חילוק ב1.25:

(10100010)b =

(162)dec

 

לאחר חילוק של 162 ב1.25:

162/1.25=129.6

ועכשיו אין לנו אפשרות לקודד את 129.6 חזרה לבינרי = חייבים לעגל את הספרה האחרונה...

 

 

וזה... זה באמת פשוט :)

 

 

אגב, רובם הגדול של DACים "24BIT" לא מצליחים להוציא את כל ה24 סיביות ביציאה האנלוגית, מכיון שרצפת הרעש שלהם יותר גבוה מרמות המתח שסיביות התכתונות מסמלות.

אז באמת ה"24BIT" היא סתם מדבקה שיווקית.

זה אותו דבר כמו לכתוב על טלוויזיה "HD 1080 READY" :)

נגיד וכרטיס כול אודידגי בפרסומת נותן 108DB SNR. שזה 0.0003981% מהאות. שזה שווה ל20-19 סיביות (בתנאי והאות הוא 2.5V)... עצוב. במיוחד כשהכרטיס לא מסוגל לעמוד גם ב102DB האלו בתנאיי שטח - הוא נותן כולו 96.8 = בסביבות 16-17BIT.

[under construction]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר כמה שאלות?

יש לך קבל 3.3 מיקרו פארד וסליל 0.4 והתנגדויות של 4 לטויטר ו4 למיד.

לפי מחשבון טוויטר נחתח ב12K ומיד ב1.5K מה שנותן חור של 10K בלי להתחשב בסלופ.

נכון יהיה להקטין את הסליל ב2.3 ולהגדיל את הקבל לכ 10.4 מיקרו פארד לקבל חיתוך ב3800.

מה שאתה עשיתה זה הוספת נגד לטוויטר של 4 אום או 8 לא הבנתי טוב וקיבלתה חתך של 8K נכון? לא שיניתה את הסליל לכן עדיין נשאר לך פער תדרים נכון?

 

חוץ מזה זה ממש לא מומלץ לחבר נגד אחרי הקרוס.

 

מה שאני עשיתי זה להוריד חצי מהסליל והוספתי קבל שהביא אותי ל10 מיקרו פארד , נשארתי עם התנגדות של 4 אום בשני האלמנתים אבל קיבלתי חיתוח ב3.8K.

 

וחוץ מזה מה הקשר לזובל בטוויטר?

אודי A4

דימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

CTZVI, תודה לך! 8)

 

S3T, אין ספק שאתה שולט בעניינים.. אתה מכיר את הפרוטוקולים להעברת אודיו דיגיטאלי לעומקם?

 

בכל אופן נראה לי גם שאתה מבין שבסופו של דבר, במציאות, טווח דינמי או לא טווח דינמי

בנקודה שבה ההנחתה מכניסה כמות עיוות שכבר אפשר להתחיל לשמוע אז הווליום כל כך נמוך שהאות בכלל לא שמיע - ולכן איבוד האיכות הזה חסר משמעות.

 

AVE - משהו אומר לי שהתבלבלת בת'רד. יש מצב?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:oops: :oops: :oops: :oops: :roll:

 

:lol:

 

טוב, הנגן לא שולט על ווליום.

משום מה פספסתי את הפרט הקטן הזה...

כנרא הSPDIF נלקח ישירות מהמעבד ולא עובר דרך codec.

לפי מה שראיתי בסורסים של התוכנה - לפי סגנון מימוש של תכונות של נגנים שונים אפשרי להעביר את אופציות הממומשות על ידי hardware לתוך firmware וחזרה, כלומר אם נגן מסויים לא תומך בשליטה על ווליום על ידי גיוק חיצוני, אז מנחיתים אותו בתוך המעבד.

 

 

 

 

 

Ave,

לא נגעתי בסליל מכיון שאין לי LCR למדוד אותו. תודה על הערכים :)

 

מה שעשיתי זה הוספתי נגד 3.3R בטור לטוויטר וגם השארתי את הנגד שהיה (2.2R). סה"כ יצא 5.5R נגד, 3.3U קבל וטויטר. הנגד בטור מתחבר יחד עם התנגדות של טויטר לצורך חישוב התדר - החישוב מתבצע בשביל טויטר עם התנגדות שקולה (אני לא מאמין שהשתמשתי במילה הזות! המורה לחשמל בטח התהפך במיתתו :)) 9.5.

הנגד גם איזן את עוצמות של טויטר ווופר, וגם הוריד את התדר חיתוך לסביבות ה5-6K. (שוב, האימפרדאנס של טויטר אינו ידוע).

 

לגבי חיתוך של ווופר - אני חושב שיש לי הסבר לסיבת אי-יבצרות החור :)

האימפרדאנס של רמקול תמיד משתנה עם תדר, ותלוי באינדוקציה של הסליל ומבנה המנוע בדרייבר (שימוש בshorting rings וכו).

מוראל מסרבת להשתמש בעמצעים האלו, ובגלל כך האינדוקציה צריכה להיות די גבוה - ובגלל כך גם אימפרדאנס בנקודת החיתוך.

תרא את גרף של דרייבר 5" פשוט:

Tangband-W5-704D-FR.gif

הדרייבר בעל התנגדות "8", עם 6 אום DCR. אך כשהוא מגיע לתדר 2K, ההתנגדות שלו עולה ל10 וממשיכה לעלות, מה שמזיז את תדר חיתוך למעלה.

 

הזובל - סתם מחשבות על התנגדויות משתנות והשפעתם על קרוס ומגבר...

 

 

 

mindbomb, אני לא ממש מכיר את הפרותוקול - פעם חיפשתי נתונים על error correction בפרוטוקול הזה, אז למדתי משהוא חוץ מלגלות שאין בו שום error correction :) חיפשתי את jitter

באמת הרבה דברים יכולים להיות מוזנחים בreal world application. הסביבה של רכב דורשת דברים אחרים לאומת מערכות ביתיות. זה די מעניין להסתקל על אותם דברים ממבט אחר :)

[under construction]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5128 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...