Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5908 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה הולך להצדיע כל פעם שתפתח את הבגאז'?

 

:lol:

 

זה הולך להיות מוזר... אם תוכל לשנות לו את המארז שיהיה כמו של המארז שבנית בישביל אני-לא-זוכר-מה, זה יהיה יפה מאד.

מתחדשת*

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אכן גם אני באותה הגישה, הLM מעוד רגיש לרעשי רקע, אבל גם הTA וגם הTDA רגישים פחות או יותר באותה המידה.

בנוסף הLM עובד במתח עוד יותר גבוהה.

על הדרך הקבלים על הלוח בתמונה זה קבלים מתח לא סיגנל נכון? כמה הם? נראה שהם קצת קטנים אולי שווה להחליף אותם במשהו יותר רציני?

אודי A4

דימה.

פורסם

Romek,

אני דבקה אוהב ציוד צבאי, עשקתי איתו 3 שנים וראיתי ממה הוא בנוי. זה דברים כמה אשרות רמות מעל זבל סיני שניתן לרכוש היום :)

גם הקופסה היה חמודה, בנויה כטנק (בעצם יש מצב שהיה ירדה מטנק :) )

...צריך למצוא את הקומתה, סמלים ואות המילחמת לבנון השנייה, ולעשות בנייה יפה בבגז'.

וגם דרגות של סמ"ר...

 

Ave,

מה שמאוד מוזר זה שלTAA יש power supply rejection ratio (כמה רעש מהספק חודר ליצאיה של מגבר) של 60DB, ולLM יש 120-85DB.

זה אומר שLM הרבה פחות רגיש לרעש של ספק...

 

יכול להיות שהמספרים האלו נלקחו לאוויר (הם מאוד תלויים בתנאיי בדיקות)...

 

הקבלים אכן קטנים, אני אבדוק אותם כשהמגבר יגיע עליי. הם של מתח.

מצד שני הקבלים של היום בגלל שדרוגי טכנולוגיות קיבלו אריזה ממש קטנה לאומת הקבלים של "פעם", ובנוסף הם גם יותר טובים מבחינת פרמטרים... המתח שלהם הוא 35V, וגובה של קבלים הוא כ55MM, אז הם לא ממש קטנים בגודל, והקיבול שלהם נדמה לי נע בסביבות 10.000 - 15.000. (צריך לבדוק), שזה גם כן לא ממש קטן.

[under construction]

פורסם

showgraph.asp?ID=272

 

אתה בתוך שיש כאן 5.5 סנטימטר? לפי דעתי מדובר כאן על 2.5K בכול זאת תבדוק שיגיע.

אצלי יש לי 10K על דאבל LM 100W ויש הרגשה שחסר קצת את האמת אם היה לי זמן היתי מחליף ל15K אולי 20K.

אתה מתכוון להריץ 320W שזה לא קצת :)

אודי A4

דימה.

פורסם

צודק, הקבלים הם 1500U.

אני יוסיף כמה קבלים, למרות שזה לא ממש טוב לספקים ממותגים (אם אשתמש בספק), וחסר משמעות בשימוש ברכב (ההתנגדות נמוכה של חיוות ברכב - הקבלים שאני יוסיף ישמשו כקבל "גדול" בסגנון 1F ששמים בהתקנות, אך הערך שלהם יהיה קטן משמעותית.).

הדרך יחידה לתת פילטרציה רעויה ברכב זה ללכת לכיוון סלילים או נגדי עומס, ליצירת CRC או CLC פילטרים...

צריך להפריד את הצרכן מהמתח ראשי, אך גם לספק לו את הזרם הנדרש.

האמת, ספק DC-DC יכול להיות עדיף מחיבור ישיר למתך ראשי, מכיוון שהוא מספק הפרדה...

 

 

קניתי את המגבר יחד עם ספק ביתי, יצא 115$ כולל הכל.

60$ מגבר

10$ ספק

45$ משלוח

 

הספק הוא טוב להרצת בדיקות בבית, הספק 300W ב13.5-18V

[under construction]

פורסם

ברוב המקרים קבלים חסרי תועלת אבל זה בתנאי שיש לך חיבוי ישיר, התנגדות שווה ל0 אבל אצלך יש רכיב נוסף ספק DC-DC.

לפי דעתי קודם תבדוק מה יש בתוך הספק אולי יהיה יותר פשוט להוסיף\להחליף קבל בתוך האינורטר?

אודי A4

דימה.

פורסם

אני ממש מקווה שזה לא אינברטר אלה ספק נורמלי, אחרת יהיה אפשר לזרוק אותו לפח...

 

בנתיים אני ישתמש רק במגבר עצמו ללא DC-DC, אז יוסיף כצת התנגדות וקבלים...

[under construction]

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

טוב... כמה עדכונים...

אני לא הספקתי להתקין את המערכת שצוינה בהודעה הראשונה וקבר תכננתי כמה שדרוגים אחזריים. יותר גרוע - קבר הזמנתי את הרכיבים והם בדרך לישראל\הגיעו\מתוכננים לקנייה בזמן הקרוב.

 

לא שאני לא מרוצה מהטמפו, אך יש לי מחלה של שידרוגים, או אפילו עוד יותר גרוע - אני אוהב לתכנן ולממש מערכות.

 

אז...

 

המערכת הבאה?

 

DAC+נגן נשארים

 

מגברים:

4 ארוצים של 41HZ - מידים וטוויטרים

4 ארוצים של קלריון - בגישור למידבאסים

2 ארוצים של phoenixgold שגם יש לי - סאבוופר

 

טויטרים: וויפה XT25 הגרסה הקטנה - אני אוהב את אחותה הגדולה, אז אני מאמין שגם הקטנה תהיה טובה.

מידים: מוראל CDM54, בגלל שהוא קטן, לא יצא לי לשמוע, אך אני מאמין שאני יסתדר איתו

וופרים: פירלס HDS NOMEX 7, יש לי את האח הגדול שלהם 8" והוא מצויין, מרביץ מידבאס ונשמע חם ומפורט.

 

מיקומים:

טויטרים ומידים on axis, בגלל שאני לא מבין בoff-axis, וגם לא מאמין בו לצרכי SQ. כל הדרייברים ששמעתי עד היום נשמעו יותר טוב on axis, ואני לא רוצה לאבד באיכות. no compromise.

הוופרים - אין בררה מלשים אותם בדלתות. חשבתי לשים אותם למעלה ליד המרא (עם חיתוך קטן של דלת), אך המגנט שלהם גדול מידי ולא מאפשר להשאיר את החלון - מבין מידבאס וחלון ברכב בחרתי בחלון :).

המידבאס הולך למקום סטנדרתי לחלותין עם הגבהות כמה שיהיה נדרש. כולל חיתוך של הדלת.

 

קרוסובר:

התחדשתי בmemphis 16-xo3 שהוא קרוס 3WAY איכותי.

נדרש שינוי קטן של כמה קבלים בתוך קרוס כדי להביא את תדרי חיתוך שלו למקומות הנדרשים על ידי דרייברים:

הוא חותך ב50-400, 500-4000, ואני צריך משהוא כמו 200-1600 ו1000-8000.

זה יסודר על ידי החלפת כמה קבלים לערך גדול פי4 ממה שיש.

מה שחשוב, זה שהקרוס מאפשר לתת תדרים נפרדים לחיתוכים של דרייברים:

אם אני רוצה לחתוך מיד ב800 HP, ווופר ב600 LP, אז זה אפשרי.

 

 

בניות:

אני לא מתמקצע בפיברגלס, וגם לא רוצה להשקיע הרבה כסף.

אז הפיתרון הטוב ביותר בעייני הוא ספרי קצף איתום בשיתה רוסית:

משפריצים ספריי לתוך דלי, מוסיפים קצת מים כדי להרוס את הקצף, מערבבים.

מוסיפים נסרת (sawdust) מנגרייה הקרובה ושוב מערבבים.

בסוף מקבלים חומר דומה לפלסטלינה, שלאחר יום מתקשה והופך להיות סוג של MDF. מי רוצה בניות MDF custom? :)

לאחר מכך משייפים, צובעים או מכסים עם בד\אור ונהנים מעלויות זניחות.

 

 

 

איטום... מצאתי באיביי סט איטום BULK במחיר 550ש"ח כולל משלוח. הוא כולל 9 יריות בגודל סטנדרטי של דיינמט אקסטרים, וגם העובי שלו הינו זהה לדיינמט אקסטרים. שם של חברה - VOODOO\VOODOOMAT.

אפשר לנסות לעקוף את המכס ולהישאר עם סט ב550ש"ח שזה מחיר זול...

 

 

סטטוס הזמנות:

מגבר 41HZ הגיע, צריך קופסה.

טוויטרים, וופרים, קרוסובר הוזמנו ובדרך לישראל.

מידים של מוראל - יעברו לידיים שלי בסופ"ש הזה.

 

ממתינים להזמנה:

סט איטום (צריך לחפש משהוא יותר זול, שמעתי על סט ב400ש"ח - צריך לברר)

מארז למגבר 41HZ.

 

 

 

 

אוף.... חשבתי רק להתקין את טמפו, לזרוק סאב לבגז' ולנסוע לשלום... מתי זה יגמר?! :)

[under construction]

פורסם

זה לא יגמר :lol:

 

מה זה המגבר "41hz"?

 

לגבי קומבינת הקצף: בטוח שתהיה חזקה מספיק לוויברציות של הוופר הזה?

 

המלצה:

עד שהרכיבים יגיעו, תעשה קצת סדר בבגאג'/ תצניע את החיווט, חבל בגלל תנועה לא נכונה להוציא כבל מהמקום, שאחר כך לך תדע לאן הוא מתחבר... בסוף אתה תדע, רק חבל על הזמן המבוזבז ועל העצבים.

 

בהצלחה!

מתחדשת*

פורסם

סטאס - אתה חושב יותר מדי אודיו ביתי ופחות מידי אודיו לרכב

ברכב off-axis זה מבורך

 

עם זאת , הxt25 עד כמה שאני יודע די חייב on-axis..

HeadUnit : Car-Pc | Processor : JBL MS-8 | Front Stage : Woofer - Mpyre 65M , Mid - Dayton RS100-4 , Tweeter - Tang-Band Ceramic 25-1719S | Subwoofer : Hertz HX250D | Amplifiers : A/D/S PQ10 , Hifonics Olympus XI , SPL AB03445 | Wiring : KnuKonceptz , Sommer , Neutrik |

פורסם

Romek,

המגבר הוא

http://www.41hz.com/shop/item.asp?itemid=796

נותן 20-40W ל4 ערוצים ב4OHM, שזה לא הרבה אך מספיר לטוויטרים\מידים שהם די רגישים.

 

הבנייה תחזיק את מיד, ולא תתאמץ. הוופר יישב על פלטות MDF מדורגים בתוך הדלת.

 

 

Dj-Gutz, התחושת בתן שלי לא נותנת לי לעבוד בoff-axis. בוודאי אני יבדוק את אפשרות לשים מיד שטוח על דשבורד ולהרכיב עליו את הטוויטר on-axis, זה יעזור גם מבחינת מרחקים בין האוזניים לבין מידים ווופרים... זה יהיה הרבה יותר פשוט.

הXT25 נשמע מצויין on axis, ונשמע גרוע בOFF... חייבים ON.

 

אודיו ביתי זה עדיין אותו אודיו, רק בבית :) יש לא מאת בעיות גם בבית, ואותם בעיות שומעים גם ברכב, רק בתדרים גבוהים יותר.

הפרינציפים של התמודדות איתם הם אותם פרינציפים - לא לכוון, אם מכוון - אז לבלוע את הצליל. אם אי אפשר לבלוע - אז לשנות תדרי חיתוך כך שהדרייבר לא ינגן תדרים בעייתיים. ואם בכל זות הוא חייב לנגן אותם - אז להרוג את הבעייה עם EQ.

 

מבחינת סוג במה שאני רוצה להשיג - זה במה של אוזניות, או רמקולים אשר קרובים לאוזניים ומכוונים עליהם - זה נותן תחושה של אוזניות, תחושה של "להיות על הבמה" :) עשיתי את זה בעבודה עם רמקולים מדפיים וזה עובד מצוין למרות החזרים מעצבנים משולחן ומסך.

[under construction]

פורסם

תלוי בהספק הנדרש. המגבר עובד מצויין גם ב14V, אך מכפיל את ההספק במעבר ל24V.

ב12V הוא נותן 20W ל4אום.

 

 

מייצב מתח 24V ניתן לקנות בארץ, אך לשימוש שלי הוא לא נדרש (לדעתי...).

 

ב20W המידים וטויטרים יתנו 101DB. כדי להגיע איתם ל104DB אני יצתרך מייצב 24V.

המידוופרים יגיעו ל101DB ב20W...

יכול להיות ובאמת אצתרך מייצב - צריך קודם לנסות בלעדיו ואז לקחת החלטה.

[under construction]

פורסם

לא יודעה :)

צריך לבדוק... כעקרון אמור להיות לו סינון מתאים לסביבת רכב, מכיוון שהגיוק תוכנן לזה. אני יבדוק היום איך הוא עובד על SMPS ביתי ב15V.

[under construction]


×
×
  • תוכן חדש...