Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5907 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תמונוווווווווווות

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

היום בערב יהיו גם תמונות :)

הגיע מתאם SPDIF-3.3MM, וסיב קצר 0.5M.

אתמול ניסיתי לחבר בין הנגן לDAC והוא הסתנכרן - הכל עובד כמו שצריך.

[under construction]

פורסם

טוב... לא ממש ערב ולא ממש היום....

קבלו כמה תמונות.

 

 

1,2 - קרוסובר

3,5,6 - DAC במהלך שידרוגים, הגרסה האחרונה - עם ציפוי סיליקון

4 - הטמפו במהלך בדיקות, הטויטר מכוון עצידה כדי לבדוק שהסט עדיין נשמע בסדר אפילו במצבים לא אידיאליים.

7 - הנגן אייריבר

8 - ארדוינו מריץ אותיות על המסך. יהיה לו מסך 2 שורות בצבע כחול נגטיב, כשירד לאותו.

 

 

מה בוצע בDAC?

 

החלפתי כל כבלי טנטלום באלקטרוליטיים פנסוניק FC 100u, כל הקרמיים הגדולים בELNA audio 47u, ובצד האנלוגי הוספתי phillips 3.3n np0.

למגבר של LPF היה אוסציליאציה בזמן העברת אות, שנפטרה על ידי הוספת קבל 3.3N על רגליים של מתח.

ביטלתי את ספק ממוטג שיושב על הבורד וממיר 5V של USB ל8V שהDAC דורש.

החלפתי קבלי pass-thru במוצא בקבלי פילם 2.2U.

הורדתי\ביטלתי מגבר אוזניות שגם ישב על הבורד.

DSC_5986t.jpg

DSC_5987t.jpg

DSC_5980t.jpg

DSC_6000t.jpg

DAC1.jpg

2009-09-26_15-38-49.jpg

DSC_5991t.jpg

lcd.jpg

[under construction]

פורסם

s3t יקר! אתה מטורף!

אני אוהב את זה. :twisted::wink:

 

יש לך את הסכמות של הDAC או שעשית reverse engineering עצבני?

 

למגבר של LPF היה אוסציליאציה בזמן העברת אות, שנפטרה על ידי הוספת קבל 3.3N על רגליים של מתח.

 

תסביר בבקשה מה גילית/איך/מה עשית.

פורסם

יש לי גם סכמה :)

אך הDAC הוא ממש פשוט ורואים עליו מה כל חלק עושה, במיוחד כשיש את דטשיטים.

 

שמעתי אוסציליאציה בתדרים גבוהים כשהDAC ניגן מידרנג' בעוצמה גבוה. בהתחלה חשבתי שזה אופי של צליל - הרבה "פירוט וסאונד אוורירי", אך הסאונד השתנה בתלות בעוצמה ושירים, וגם היה מן דיסטורשן... אז אשיתי את מה שאני רגיל לעשות - קבל קטן על רגליים של מתך - והצליל מזעזע נעלם.

 

הטירוף הוא לא ממש טירוף :) סה"כ לא צריך להסתכל על המוצר כמשהו אחיד, אלה סתם כמה קוביות שאפשר להחליף אותם בקוביות אחרות, כשכל קובייה עושה איזה דבר קטן וטיפש...

 

 

ההתקנה מתעכבת מהתכנון - חתכתי לעצמי את היד כשקדחתי חורים בקופסה של DAC, לא רציני אך כואב :)

העברתי סיב מלמעלה קרוב לגג (שלא ישבר), סידרתי פלגים של רמקולים בדלת, סידרתי את (+) ברכב שלא יפריע בנהיגה.

אני רוצה לשחק עם קבלים במוצא של DAC - הוא היה נשמע טוב עם WIMA 0.15 אך ללא בסים, ולא היה לי ערך גדול של WIMA - אז שמתי משהוא לא ידוע 2.2U.

צריך לנסות את WIMA ופיליפס כ bypass.

בגדול צריך להחליף את כל הoutput stage - מסנן LPF ליותר נורמלי, אך זה יותר מידי כאב ראש.

 

 

צריך לקנות את הספוגים כדי לשים סביב הרמקולים לאיתום (הפח של הדלת לא ממש ישר).

הגריל של מורל הוא עוד דבר שהורס את הסאונד ברמה מטורפת, במיוחד בסט 5.25:

גם ככה האוורור של הרמקול לא ממש טוב (כולו כמה חורים עגולים מסביב הframe), וכשמרכיבים את הדרייבר על גריל שלו וגם שמים לתוך הדלת, אז הרמקול נכנס ל"צינור" שחוסם את האוורור לגמרי, וגם נשמע כמו דרייבר שהוכנס לצינור - קול של צינור (או אסלה :) )

DAC WM8740 1.0.pdf

[under construction]

פורסם

א. תבודד את הדלתות בחומר בידוד כזה או אחר.

ב. תעשה שרוול של טבעות עץ שיביא את הרמקול עד הדיפון.

ג. אתה יכול לקחת מספרי פח ולחתוך קצת מהגריל של הרמקול או להשיג גריל כמו שיש לאילייט שהוא הרבה יותר "פתוח"...

 

אין ספק שהתנאים האקוסטיים ברכב הם לא ידידותיים.

 

פרוייקט פשוט מהמם עד עכשיו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

א. יש טיפה בידוד על הקיר החיצוני של הדלת מול הרמקול. הבידוד הוא יקר מידי... צריך לחשוב הרבה לפני השקעה של סכום כזה גדול :)

 

ב. ההגבהה תיצור את הצינור בדיוקי כמו שהגריל של מוראל עושה - למעשה הפלסטיק של הגריל הוא משמש כהגבהה... אני מעדיך להישאר ללא גריל וללא כיסוים של רכב בכלל - גם ככה הרכב לא יפה במיוחד מבפנים, אז לפחות זה לא יפריע לשמוע מוזיקה.

 

ג. מה שחשבתי זה להוריד שכבה מפלסטיק של הגריל שיוצרת "צינור" - אז גם יהיה גריל יפה, וגם לא יהיה עיוות...

 

הדרך הטובה היה לכתוך את הדלת, לשים משתך MDF, ואז להרכיב את הרמקולים.

[under construction]

פורסם

או קיי - אולי הגיע הזמן להכיר אותך ושתגיע למפגש...

 

ברוב הרכבים המידבאסים מותקנים בצורה שכזו ואין שום בעיה עם הסאונד - הצינור הזה שאתה מדבר עליו הוא בעל השפעות זניחות מאוד - הרבה יותר ממה שאתה חושב כנראה.

 

אתה צריך לשמוע קצת מערכות - אין לי ספק בכך.

 

התיאוריה שלך נכונה מאוד אבל הפרקטיקה גם שונה בכמה אלפי שנות אור ממה שהתיאוריה אומרת.

 

תגיע למפגש - תשמע כמה מערכות, תשפוט בעצמך אחרי זה, זה כל מה שאני אומר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

יש את הכתבה של טרואלס

http://www.troelsgravesen.dk/chamfer.htm

 

וגם זאף ציין את התופעה:

http://zaphaudio.com/audio-speaker18.html



...The absolute most important thing to do when building the enclosure is to angle the back side of the driver cutout to promote airflow. Angle as in a chamfer, not a roundover. If you don't do that, Fs will go way up, and the sound will be compressed and colored. ...

 

יש דרייברים שמושפעים מהצינור פחות, ויש - יותר... זה עניין של מבנה של רמקול ותדרים שהוא מנגן.

 

אני יגיע למפגש אסיים את ההתקנה הראשונית.

 

 

עוד רעיון שצף לי בראש - אפשר לעשות TA בין ימין לשמאל על ידי השהייה של ארוץ הסמלי בנגן MP3 - כעקרון זה לא שינוי תוכנה גדול, אך משמעותי מבחינת יישור במה ברכב. על הדרך יש גם EQ פרמטרי לא רע לכוונון סופי.

[under construction]

פורסם

הבנתי אותך - עדיין - בפרקטיקה - מציע לך לשמוע כמה מערכות ברכבים של חברי הפורום.

 

וזה ממש לא בעיה גדולה ליישם את מה שהראת בתמונות - עבודה פשוטה עם ראוטר וטבעת עם שפתיים קצת יותר רחבות לרמקול.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

צודק, אך החור של רמקול ברכב הוא בדרך כלל בגודל של רמקול עצמו - אז צריך גם לחתוך את הדלת...

[under construction]

פורסם

וממתי לחתוך את הדלת זו בעיה?

 

תשאל את עידו :-D:lol: (מיינדבומב)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

מה לא נעשה כדי להזמין את Rebecca Pidgeon לשיר לנו כמה שירים על שמשה הקדמית :lol:

[under construction]

פורסם

אכן!

לא בעיה, קצת דיינמאט אקסטרים, מברגה, הגבהות MDF, ראוטר, מסור פנאומטי, עגלת סופרמרקט והכי חשוב אחד ישראל ג'וניור..

ורבקה קופצת לביקור ממש ממש מולך, ואפילו סואעד מאסי מגיעה.

:-)

פורסם

אח סואעד מאססי שתהיה בריאה - איזה קול יא אולוהים! :-P

 

ולמה על השמשה הקדמית? אפשר יותר נמוך :-P:-P:-P

 

שמק'לה בום! (אופס, לא מאמין שחזרתי לת'רד ההוא)

 

 

- לא צריך לעשות מהנושא של חיתוך מחלק של הפח בדופן הפנימית של הדלת ביג דיל - אבל רצוי שזה יתבצע ע"י בן אדם עם ידיים מיומנות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...