Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5907 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון, הוא שלי. סירטטתי אותו להמחשה בלבד :)

האמת אני לא מבין בטרנזיסטורים, תמיד ניסיתי לעקוף אותם בדרכים האפשריים :)

המשמעות שלהם היה להגביר את המוצא של opamp, רק צריך לבדוק איך לעשות את זה בידיוק.

[under construction]

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
מה שלא הבנתי כל כך מהסרטוט (דרך אגב אתה הוא שלך נכון?) זה למה יש טרנזיסטור אחד מסוג NPN ואחד PNP.

 

בדר"כ זה משמש בשביל למנוע מצב שיש הולכה בשני הטרנס' בו זמנית.

לא יודע למה דבר כזה יכול להיות טוב כאן. וגם לא יודע מה זה אומר שהסליל מצומד לנגד או מה שהוא סימן שם.

HU: PRS

FRONT: Morel hybrid 5

SUB: Focal 27A

AMP: Bazooka EL460

פורסם

זה מנוע שמחובר לפוטנציומטר, ומסובב אותו. אין סימון כזה בISO, אז המצאתי את שלי.

2 טרנזיסטורים - אחד מחבר את המנוע לפלוס, והשני למינוס, כשצד השני של המנוע מחובר לאדמה ווירטואלית שנמצאת בעמצה בין פלוס למינוס.

כך אני משיג אפשרות לשלוט על כיוון סיבוב המנוע. עם לבסיסי טרנזיסטורים הוזן מתח שלילי, אז העליון אמור להוליך והמנוע יסתובב לכיוונו. עם מתח חיובי - טרנזיסטור תחתון מוליך, ומסובב מנוע חזרה.

 

עכשיו נכנס המשווה, שמשווה את מצב של שני נגדים משתנים, ומנסה להעתיק את המצב מנגד אחד לשני (ההוא שעם מנוע) על ידי הוצאה של מתח שלילי או חיובי, שמסמל כיוון סיבוב הפוטנציומטר.

 

הבעייה שיש כן היה שאין חלון אי-תזוזה של המנוע, המנוע תמיד ינסה להעתיק ב100% את המצב של נגד השולט.

[under construction]

פורסם

ידידי אתה מזמין לעצמך צרות רבות, תכף אסביר:

 

רק כמה הערות:

למי ששאל לגבי PNP, NPN: במעגל שמצויר - מדובר על תצורת TOTEM POLE בממתח חיובי מיציאת הOPAMP תתקבל הולכה חזקה מהטרנזיסטור העליון ויזרום זרם חיובי מ+5V לצרכן ובממתח שלילי מהOPAMP הטרנזיסטור העליון יהיה בקטעון והתחתון ברוויה חזקה ולכן יתקבל זרם שלילי חזק מה-5V - כלומר קיבלנו מגבר זרם בסיסי. זה סבבה.

 

לגבי מיקרובקרים - יש רכיבי digital potentiometer פשוטים שעובדים על פולסים שתוכל לייצר גם בלי תכנות מיקרובקרים. תוכל לעשות את זה עם כפתורים ורכיבי debouncer באזור הדשבורד ואת הפולסים למשוך לבגז' עם הRCA שנשאר לך גם ככה.

 

לגבי הבעיותיות בפתרון שלך:

מכיוון שאין פה חוג סגור, ואתה משתמש במנוע DC - לא תוכל לעולם להגיע למצב של דיוק בסיבוב ומיקום המנוע ולכן לא תקבל שליטה מדוייקת בווליום.. תשכח מזה.

הפתרון שיש לזה: לתכנן חוג בקרה סגור. -או-

(אם רוצים להשאר בעולם האלקטרומכניקה) אז רק מנועי צעד, אבל תצטרך לתכנן מעגל שונה בשביל להזיז אותם.

 

ועוד לא הזכרתי את הרעשים שמכניסים מנועים בתזוזה, במיוחד למערכת סאונד רגישות-רעש.

 

ותגיד שאלות אחרות (לפישוט העניין):

אין לDAC הזה שאתה קונה שליטת וליום נורמאלית?

ו: אין לנגן שלך שליטה על ווליום יציאת הSPDIF??

 

 

נ.ב.

בהצלחה!

שמח לראות דברים כאלה בפורום.

פורסם

מתנצל על הפוסט הכפול

אבל S3T הנה הפתרון שלך:

http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/4065

 

ג'וק פשוט, עלות של כמה שקלים.

זה digital potentiometer with rotary control + debouncer וגם BALANCED בשביל שליטה אחידה על ערוצי L/R (גם יהיה כאב ראש אם תעשה פוטנציומטרים עם מנועים).

 

כל מה שצריך:

אספקת מתח, כפתור VOLUME UP כפתור VOLUME DOWN, מתן BIASING נכון ויש לך אחלה VOLUME CONTROL בסקלה מדוייקת שנועד בדיוק בדיוק לאפליקציה שלך. תזמין לך SAMPLEs חינם מMAXIM או קפוץ להר-ציון ותהנה.

אפילו אם תרצה תוכל לחבר 5 לדים ליציאת הLEDIND שלו ותקבל אינדיקציה לגבי רמת הוליום הנוכחית. יותר טוב מזה? :-P

פורסם

יש חוג סגור, הנגד עם המנוע הוא 6 ערוצים, ואני משתמש בערוץ אחד לצורך feedback, כדי לדעת מה המצב שלו.

כלומר, יש לי מחלק מתח מנגד השולט ומחלק מתח בנגד הנשלט, ואני משווה בין מחלקי מתח האלו לצורך גילוי כיוון סיבוב של המנוע על ידי מגבר שרת. כשהמנוע מסובב את הנגד, הוא מגיע לנקודה שבה שני מחלקי מתח הם בעלי מתח זהה (כלומר, זווית סיבוב של נגדים שווה), ואז צריך לאצור. בסכמה הזות אין נקודת אצירה, והמנוע כל הזמן יתנדנד סביב הנקודת השיוויון. צריך או להוסיף עוד מגבר שרט שימדוד כמה הנגדים הם שווים ואם יש אי-שוויון זניח, אז לאצור. מה שנקרא "חלון".

 

בDAC אין שליטה על ווליום, הוא סה"כ ממיר אותות.

אני לא רוצה להשתמש בווליום של הנגן, בגלל ששימוש בווליום ברמת digital אוכל ביטים - השינוי ווליום הוא הזזת את הסיביות לLSB. נגיד יש לנו אות 10100000, וכשרוצים להוריד -3db, אז משדרים 01010000.

 

לגבי נגדים דיגיטליים, הם פחות איכותיים... יש לי כמה של maxim, אך הם לא עובדים במתח שיורד מתחת ל0, הם דורשים קבלים בכניסה ומוצא, רשת נגדים כדי לעלות את המתח לאזור 2.5v, וסתם מעצבנים...

ואני לא רוצה להזמין רכיבים חדשים, בגלל שזה יקח יותר מידי זמן עד שכל הרכיבים יגיעו הביתה.

 

הדבר הפשוט ביותר זה לשים 2 כפתורים, ולסובב על ידם את המנוע. :)

 

 

 

וואי, אנחנו חושבים על אותם גיוקים :lol:

הוא דורש שיהיה מתח שלילי יחסית לאות אודיו.

אני יכול להעיף את קבלים במוצא של DAC (יש שם מתח חיובי), לשים את הנגד, ואז לשים את הקבלים מפרידים.

[under construction]

פורסם

חשבתי טיפה...

 

מה יותר נוח? ללחוץ על כפתורים, או לסובב?

בבית הסיבוב הוא הרבה יותר נוח, אך ברכב עם כל הרעידות יכול להיות שיותר נוח ללחוץ על כפתורים... מה דעתכם?

אין לי ניסיון עם מערכות ברכב, ובגלל כך לא ממש יש לי מושג איך זה לסובב או ללחוץ בנסיה.

מה שקן, אפשר לקנות שלט של sony ולהשתמש בו לשליטה גם על נגן וגם על ווליום. (Sony RM X4S)

http://cgi.ebay.com/Sony-RM-X5S-Car-Stereo-Remote-Control_W0QQitemZ250581701346QQcmdZViewItemQQptZUK_Audio_TV_Electronics_In_Car_Entertainment_GPS_In_Car_Audio_Players_PP?hash=item3a57d552e2

[under construction]

פורסם

סיבוב יותר נוח - דווקא עם כל הקפיצות ברכב יותר קשה כל פעם ללחוץ על כפתור ולפעמים אפילו להשאיר עליו את היד...

 

ושתהיו בריאים - התחלתם לדבר סינית מבחינתי אבל אני נהנה לשמוע את הניב המקומי :)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אולי יותר נוח לשלוט בדיוק ע"י לחיצות, אבל הנחתה מיידית של העוצמה תוכל לבצע רק ע"י סיבוב (תנועה ארוכה)

למה זה טוב? שיחת טלפון נכנסת, מישהו ששואל משהו מבחוץ, שיר מגעיל שאתה פשוט לא מוכן לשמוע... :lol:

מתחדשת*

פורסם

מה שיפה בשלט של סוני, שכפתורי ווליום הם למעשה מנגנון של סיבוב, אז אפשר להנות משני עולמות - גם לסובב, וגם פשוט למימוש.

 

אני חושב שזו הדרך הטובה ביותר...

למי יש ניסיון עם שלטים מסוג זה? 

 

 

טוב, יש לי על מה לחשוב היום - לסובב או ללחוץ :)

[under construction]

פורסם

זה לא נשמע טוב... :-P:-P:-P

 

לי יש פרוססור של אודיסון BIT ONE שיש לו יחידת שליטה עם ווליום אנלוגי - יחידת השליטה נקראת DRC

 

הייתי מציע לך לקרוא קצת חומר רקע - אולי תשאב משם רעיונות.

 

אני בשלב מסויים של הת'רד הזה אמרתי לך - למה לא הכרתי אותך קודם - עכשיו אני אסביר לך למה כתבתי את זה.

 

לביט1 יש כניסה אופטית ולכן אני לא זקוק לפתרון כמו הDAC שאתה בונה - אני רק זקוק למקור עם יציאה אופטית ואני חיפשתי בנרות נגנים שיש להם יציאה שכזו כולל ZUNE וIPOD וIRIVER וכל סוג נגן אפשרי שיש כולל נגנים של SONY ומה לא ופשוט לא מצאתי בזמנו.

 

אז החלטתי כבר שבמקום לקנות איזה DVD עם יציאה אופטית אני כבר רוצה לבנות CARPC וזהו - היית חוסך לי הרבה כסף... :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

וואו.. הרבה דברים להתייחס אליהם:

 

סופסוף תר'ד עם בשר DIY אלקטרוני.. 8)

  • באמת מעניין הנגן עם היציאה האופטית - תן לינק אליו
  • מה תעשה עם השלט של סוני? הוא מתממשק ליחידות מסוימות בIR.. אתה רוצה לפתוח אותו ולעשות REVERSE ENGINEERING? הייתי מוותר. חוצמזה איך תדע באיזה וולוים אתה עכשיו?
  • ברכיב של MAXIM יש גם אפשרות לMUTE, כמו שROMEK ממליץ ובצדק.
  • תסתכל ברכיב MAXIM ששלחתי לך - הוא כן יודע לעבוד במתח שלילי ואין צורך לתת DC OFFSET לאות. הקבלים הם כדי למנוע DC ודווקא תורמים לבריאות הכניסות/יציאות במגברים שלך. בוודאות הפתרון הזה טוב יותר ויכניס פחות רעשים מפתרונות אלקטורמכנאיים. הוא יודע לעבוד ב5.5V p-p מה שיתן טווח יפה לכניסת המגבר.
    הנה תראה:
    Single +2.7V to +5.5V or Dual ±2.7V Supply Voltage Operation
    וגם - אין רעשי תזוזה:
    Clickless Switching
  • לגבי סיבוב/לחיצה - אני אישית מעדיף סיבוב על HU (בקלריון שלי זה דווקא לחיצה) אבל אצלך זה לא ממש הולך להיות HU.
  • לגבי כסף - דבר עם הנציגים של MAXIM בארץ - תוכל להביא סמפלים חינם אם יש במלאי בלי לחכות או פשוט לנסוע לתחנה מרכזית ישנה לקנות את הג'וק בכמה גרושים
  • לגבי הbit crunching בהורדת וליום דיגיטלית - לא חושב שאתה צודק שמבוצע שם shift right כי אז היה אפשר רק להוריד את הוליום רק בקפיצות של פי2, פי4, פי8 פי16 וכו'.. אני חושב שמדובר על bit subtractionאו בכלל ערוץ בקרה out of band נפרד בSPDIF - צריך לבדוק בתקן (אני אבדוק בערב או מחר),זה באמת תמיד עניין אותי הנושא הזה. ושוב - לדעתי, בלי לפגוע ידידי, אם יש לך אפשרות נוחה להורדת ווליום במקור האות (הנגן) אז אתה מבזבז את זמנך/כספך פה.

פורסם

עידו - תרשום באיביי

 

iriver h120

 

ראיתי כאלו במחירי שיורדים את ה70 דולר - בא לי לנגוח בקיר עכשיו אחרי שעשיתי פרוייקט CARPC שלם :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...