Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5905 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אדי, המלצה יפה, אבל איפה בדיוק אפשר לבנות מקום למיד 5.25" עם הנפח שהוא צריך ברכב?

 

מעבר לכך, גם אותי מעניינים הרכיבים שמרכיבים את החוליות הראשונות בשרשרת שלך.

מתחדשת*

  • תגובות 235
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

רומם,

 

אין דבר העומד בפני הרצון... ואל תמשיך את החלק השני שבדרך כלל אומרים ביחד עם החלק הראשון :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אני לא צריך להמשיך- לא מכיר את האופציה!

 

עכשיו חלאס, אתה מפריע ל R2D2 להעלות כל מני DIY'S שלו.

מתחדשת*

פורסם

בכדי למקם מיד של 5.25 באמת צריך לעשות בניה עם נפח סגור - לא משהו בלתי אפשרי אבל בהחלט מצריך לוגיסטיקה.

 

וההמשך הוא - אבל מה לעשות כשיש רצון והדבר לא... :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אתה לא ממש חריף על הבוקר, הא?

 

אני מכיר את המשפט, פשוט לא מכיר את האופציה שזה יקרה.

מתחדשת*

פורסם
בחישוב מהיר יצא שעם אני יוסיף נגד בטור לטויטר של כ-4אום, אני יגיע לחיתוך של 6K, שזה בסדר - גם הטויטר לא יצרום חזק (ללא נגד הוא היה חזק מידי) וגם ינגן נמוך יותר (זה לא ממש חיתוך ב6K, הרי מדובר בסלופ מסדר הראשון, שנותן לנגן גם נמוך יותר מהתדר אך בעוצמה חלשה יותר)

 

ככל הידוע לי נגד לא משפיע על נקודת החיתוך של הטוויטר, רק קבל. נגד משפיע על העוצמה.

 

למרות שטמפו יש משהוא משותף עם רלבייטורים - הם נשמעים דומה בסגנון - בגלל ממברנות נייר.

 

לטמפו אין ממברנת נייר, גם לא לפולס. לדוטק כן.

 

ואין שום קסם ברלבייטורים. הם יכולים להישמע טוב וגרוע. הם לא מתאימים ל3-וואי (לפחות הדגם של 7"), הם בעלי צליל דומה לטמפו, והם סטם יקרים מידי. :biggrin2:

 

אני באמת מקווה שזה נאמר בצחוק...

 

S3T

תחפש הודעות שלי לגבי בניית קרוס לסט הזה - ההמלצה שלי היא להחליף את הקבל שחותך את הטוויטר לקבל בערך של 12 מיקרופאראד ואת הסליל שחותך את הוופר מלמעלה ל0.3 מיליהנרי

 

0.4 זה הסליל המקורי, אני בספק איזה שינוי יתן סליל של 0.3 בקרוס של 6DB.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

נגד משפיע על ההתנגדות שאליה מחושבת נקודת החיתוך.

שינוי ההתנגדות תשנה את נקודת החיתוך של הקבל או הסליל.

מתחדשת*

פורסם

איתמר - תבדוק במחשבון קרוס מסדר ראשון את ההבדלים.

 

אתה בטוח ש0.4 זה הסליל המקורי? כי אני זוכר שראיתי שגם הסליל וגם הקבל אכן קובעים את נקודת החיתוך ל8.5 קילוהרץ אלא אם כן הזכרון שלי מטעה אותי ובאמת בור התדרים נוצר רק בטוויטר בעצם...

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

זה לא ממש בעיה למקם 5.25 - צריך פשות להתעלם מבעיה של נפך משותף. נכון והתוצאות יהיו גרועות יותר מאשר נפחים נפרדים, אבל יהיו גם הרבה יותר טובות מדרייבר אחד, או מיש נתיבה קטנה יותר ממה שהוא דורש (והמיד של טמפו דורש freeair)

 

lanosforce, החיתוך ב3800 לא נשמע לי בריא לטוויטרים. כמה זמן הם מחזיקים אצלך?

 

אני משתמש בנגן iriver h120, בעל יציא אופטית,

לאחר מכך אני זורק סיב אופטי ארוך עד לבגז',

בבגז' ממוקם DAC בסגנון

http://cgi.ebay.com/Mini-SPDIF-OPTICAL-DAC-Board-PCM1793-DIR9001-OPA2134_W0QQitemZ300399934929QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item45f13b3dd1

אך ה1793 לא ממש טוב, וגם צריך לבצע בו כמה שינויים לפני שהוא יתחיל לנגן.

 

לאחר מכך הסיגנל עובר דרך נגד ווליום נשלת מרחוק (מתא נוסעים) ונכנס למגבר...

[under construction]

פורסם

למה לא הכרתי אותך קודם???

 

לגבי הטוויטרים - נקודת החיתוך הזו - לא רק שהיא בריאה, היא נקודת חיתוך מומלצת ע"י מוראל ברוב הסטים שמגיעים כבר מעלה הפולס\טמפו

 

נקודת חיתוך בין 3200 ל3800 לא תפגע באף טוויטר מבית מוראל.

 

אני עם הMT22 שלהם עבדתי בנקודת חיתוך 2500 הרץ במשך קרוב לשנתיים והם עבדו נהדר ונשמעו נהדר.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
נגד משפיע על ההתנגדות שאליה מחושבת נקודת החיתוך.

שינוי ההתנגדות תשנה את נקודת החיתוך של הקבל או הסליל.

 

לדעתי כאן קבור הכלב מבחינת ההבדלים בין התנגדות לעכבה. אם מה שאתה כותב היה נכון, הווליום של הרמקול כל הזמן היה משתנה (ההתנגדות (עכבה?) שלו משתנה בין תדר לתדר). בנוסף, אם זה היה כל כך פשוט לחבר נגד בטור ולשנות את ההתנגדות שהמגבר רואה לא היינו מוגבלים לשימוש ברמקולים של 4 אוהם ברכב.

 

אני לא ממש בקיא בעניין, אבל לדעתי בתחום הקרוסים לנגד יש השפעה רק על העוצמה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

איתמר - תריץ חיפוש על מעגל ז'ובל

 

המטרה של המעגל הזה היא לרמות את המגבר ולגרום לו לחשוב שהוא עובד מול עכבה קבועה.

 

הוא בעצם יוצר התנגדות קבועה בחיבור ממש לפני הרמקול ואז המגבר כביכול לא רואה את ההתנגדות המשתנה של הרמקול והוא רואה את ההתנגדות של שני הנגדים האלו שיוצרים את המעגל הזה.

 

עד היום - לא זכור לי שראיתי למעט קרוס אחד של פוקל שהיה בו שימוש במעגל הזה - כנראה שזה בולשיט או ממש חסר משמעות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

עכשיו שהזכרת את השם הזה אני זוכר שפעם ניסית להבין מה הולך שם, ולא ממש הצלחתי.

כאן יש הסבר די פשוט (לכאורה, הכל לכאורה) מה זה מעגל זובל. בכל מקרה לפי התרשים נראה שמדובר בחיבור נגד במקביל, לא בטור כמו שפותח השרשור עשה.

 

שוב, אני באמת לא מתמצא בנבכי קרביים של קרוסים שקצת יותר מתוחכמים מסליל-קבל ויכול להיות שנגד יכול לשנות נק' חיתוך, אך מסופקני.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
ככל הידוע לי נגד לא משפיע על נקודת החיתוך של הטוויטר, רק קבל. נגד משפיע על העוצמה.

 

הנגד כן משפיע.

לימדו אותי בבית הספר נוסחה פשוטה, T=5*R*C

T- זמן הטענה מלא של קבל.

נכון, והתדר חיתוך משתנה בתלות עקומת imperdance של דרייברים. בגלל כך בתיכנון קרוסים חייבים למדוד את העקומה, ולהחזיק תדרי חיתוך רחוק מהFs שבו הimperdance משתנה משמעותית.

 

 

לטמפו אין ממברנת נייר, גם לא לפולס. לדוטק כן.

 

אני לא יודעה כמה הפולס שלי הוא פולס, אך הממברנות עשויות נייר. הם גם נשמעים כמו נייר, וגם אפשר להרגיש את הנייר עם תתקע אצבה מתחת לממברנה (מהצד של המגנת). זה מה שנקרא "נייר מצופה", עם ציפוי כלשהו.

 

 

אני באמת מקווה שזה נאמר בצחוק...

הייתי רוצה שזה היה בצחוק, אך זה המציות. מכייון והממברנות עשויות מנייר, יש להם אופי של צליל זהה לכל דרייברים עשויי נייר, כמו גם הרלבייטורים. נכון והרלבייטורים נשמעים יותר נקי, אך אם לא מעלים את הווליום גבוה מידי, המוראל נשמעים טוב, בסגנון הרלבייטורים.

 

סגנון. הרלבייטורים מוכרים בגלל ה "rich, lust sound"

 

 

עד היום - לא זכור לי שראיתי למעט קרוס אחד של פוקל שהיה בו שימוש במעגל הזה - כנראה שזה בולשיט או ממש חסר משמעות.

 

הזובל לרוב משומש בכדי להקל על המגברים, שבקושי מנגנים ב4אום. הוא מיישר את האימפרדאנס של רמקול וכך המגבר לא מרגיש ירידות שלו.

המגברים של רכב מחזיקים מעמד גם ב2אום, ולא ממש אכפת להם מירידה של אימפרדנס.

 

 

לגבי הטוויטרים - נקודת החיתוך הזו - לא רק שהיא בריאה, היא נקודת חיתוך מומלצת ע"י מוראל ברוב הסטים שמגיעים כבר מעלה הפולס\טמפו

 

צודק, כל עוד מדובר בקרוס יותר מסובך (12db/oct)

המוראל ממליץ להחזיק את תדר Fs לפחות 12db-

 

נגיד והFS יושב על 2K (סביר לטויטר כזה קטן ופשוט)

אז תדר חיתוך 6db יהיה ב8K

ב12db - ב4K...

 

צריך למדוד את התדר בכדי להגיד איזה סלופים ואיזה נקודות חיתוך דרושים...

[under construction]


×
×
  • תוכן חדש...