Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1033 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לקראת תחילת הלימודים הסטודנט מתכוון לקנות מחשב נייד שישמש אותו בלימודים.

הוא מקווה לנצל את הנסיעה לאילת השבוע.

המבחר גדול ומבלבל וקשה להשוות את כל תתי הדגמים.

בעקרון צריך להתאים להנדסה, אז המעבד לא יכול להיות חלש מדי, וגם 16G זכרון.

מסך 14" וחיי סוללה ארוכים ככל שניתן.

לא מתוכנן גיימינג.

אחריות ארוכה, רצוי עם "קבלות" בארץ.

התקציב 4,000 גמיש.

תודה!

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

איזה הנדסה?

בגדוח - בתקציב הזה - אתה לא יכול לקבל הכל - אז הייתי גם מציין מה חשוב.

בכנות ? בתור משהו שהיה סטודנט (להנדסת מכונות ולמדעי מחשב) ועובד עם לפטופים כמעט אקסקלוסיבית - משקל , חיי סוללה , ארגונומיה.

בתור סטודנט הוא צריך את השילוש הנ״ל , מעבד כזה או אחר , כרטיס מסך כזה או אחר לא ישנו לו באמת אלא אם הוא מחפש תירוץ לקנות מחשב לשחק עליו.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

הייתי מוסיף איכות בניה. המחשב נמעך בתיק הגב, הכוחות האלה יכולים לקלקל אותו.

 

ולא לשכוח אבזרי עזר, החשוב ביותר הוא תיק אטום למים (גשם), מרופד היטב, ועם מקום לכל שאר אבזרי הלימוד (כלי כתיבה, מטענים למחשב ולטלפון, עכברון למחשב ושאר צרכיןם). תיקנכזה עשוי לעלות אי אילו מאות שקלים, אבל אחד איכותי ישמש לשנים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 3 שעות, Liviur כתב:

איזה הנדסה?

בגדוח - בתקציב הזה - אתה לא יכול לקבל הכל - אז הייתי גם מציין מה חשוב.

בכנות ? בתור משהו שהיה סטודנט (להנדסת מכונות ולמדעי מחשב) ועובד עם לפטופים כמעט אקסקלוסיבית - משקל , חיי סוללה , ארגונומיה.

בתור סטודנט הוא צריך את השילוש הנ״ל , מעבד כזה או אחר , כרטיס מסך כזה או אחר לא ישנו לו באמת אלא אם הוא מחפש תירוץ לקנות מחשב לשחק עליו.

אז מה אפשר לקבל היום בתקציב?

ציינתי להנדסה כדי להבדיל מסטונדט "רגיל" שמספיק לו אופיס וכאלה. עדיין לא החליט סופית אבל זה יכול להיות כל דבר מהנדסה אזרחית\חשמל\מכונות.

חיי סוללה זה חשוב, וגם איכות הבנייה, והאחריות, ולכן הנטיה היא  ללנובו\HP\דל. אם התקציב היה יותר גדול אולי הייתי הולך על איזה ThinkPad.

משקל פחות עקרוני הבחור צעיר ובריא וחצי קילו נוסף לא יזיזו לו.

איך המחשב הזה? מחשב נייד "14 Lenovo IdeaPad Slim 5 82XD003BIV i7-13620H

 

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני שעה, sperial כתב:

.לא לשכוח אבזרי עזר, החשוב ביותר הוא תיק אטום למים (גשם), מרופד היטב, ועם מקום לכל שאר אבזרי הלימוד (כלי כתיבה, מטענים למחשב ולטלפון, עכברון למחשב ושאר צרכיןם). תיקנכזה עשוי לעלות אי אילו מאות שקלים, אבל אחד איכותי ישמש לשנים.

 

יש לי תיק כזה. תשעים שקל. 

 

https://www.amazon.com/Schkleier-Anti-theft-Backpack-Shoulder-Daypack/dp/B08MX9G6M5

  • אהבתי 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אם זה יהיה הנדסת מכונות, אפשר לעקוף את הנושא של הצורך באחד חזק- יש תוכנה שאני אישית משתמש בה (ושהמכללה עברה להשתמש בה אחרי שעשיתי היכרות בינה לבין המרצה שלי לשרטוט :rofl:) שהיא חינמית לחלוטין, זמינה מכל מחשב עם אינטרנט (כולל טלפונים) ושלא מצריכה משאבים כבדים כמו תוכנות שרטוט גרפיות סטנדרטיות כי הכל בענן. 

נקראת ONSHAPE.

אני לא יודע לגבי חלופות דומות להנדסת חשמל או אזרחית וכדומה. 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אני די מאוכזב משני מחשבים דומים מסדרת dell vostro 14, פלסטיקה שנשברת בקלות, סוללה (לא נשלפת) שמתה אחרי שנה, שקעי usb שמפסיקים לעבוד..

אם הייתי צריך לקנות היום הייתי קונה שוב hp pavilion, היה לי כזה שהחזיק כמעט 10 שנים (i7 דור 2 אם אני לא טועה) כולל תואר במדעי המחשב בשנים האחרונות שלו. אחלה סדרה.

אין לי ממש נסיון עם לנובו

פורסם

אני מצטער אבל אין להודעה הזו שום משמעות. כבר אין סוללות נשלפות ואין קשר בין שום מותג מלפני עשר שנים למה שמוכרים היום

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 4 דקות, falou כתב:

אני מצטער אבל אין להודעה הזו שום משמעות. כבר אין סוללות נשלפות ואין קשר בין שום מותג מלפני עשר שנים למה שמוכרים היום

 

שני מחשבי הדל שדיברתי עליהם הם מהשנה וחצי האחרונות מסדרות שעדיין נמכרות היום, לשאר ההודעה אין כל כך טעם להתייחס, שיתפתי נסיון והעדפה אישית, אם לא רלוונטי לך הכל טוב

 

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, borsood כתב:

המבחר גדול

הייתי מסתכל על סדרת latitude של דל, זו סדרה עסקית (איכות בניה) ושירות טוב עד הבית (משמעותי לסטודנטים).

עוד אפשרות הוא מקבוק אייר M1 או M2 (למרות שלא בטוח צריך), אמנם מסך קטן יותר (13.3) אבל איכות בניה וזמן סוללה מעולים. 

באופן כללי בשביל לדעת אם הדגם בכיוון (או אם לפסול מיד) אני ממליץ להריץ את שם הדגם + notebookcheck, זהו אתר ביקורות די מדוקדק שנותן סקירה מקיפה על ניידים.

עריכה אחרונה על ידי Gosser1860
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

הבעיה עם מק היא שחלק מהתוכנות שמסופקות במהדורת סטודנטים מגיעות רק במהדורת חלונות.

 

צריך לברר בפקולטה מה הדרישות. העניין הוא שלפני זה צריך להחליט מה ללמוד ולהתקבל.

 

אגב מק, אני מקבל כל הזמן פרסומות למקבוק M1 ב-₪3,700 (באילת 3,000). אין לי כרגע צורך במחשב, אז לא התעמקתי בפרטים.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 8 דקות, Gosser1860 כתב:

הייתי מסתכל על סדרת latitude של דל, זו סדרה עסקית (איכות בניה) ושירות טוב עד הבית (משמעותי לסטודנטים).

מצטרף להמלצה.

מהניסיון שלי עם השירות של דל הוא טוב. והשירות של טכנאי עד הבית הוא מעולה בייחוד כשאתה סטודנט ולא יכול להיתקע בלי לפטופ.

מה שכן, זה קיים גם בסדרות זולות יותר.

 

אני הייתי מוסיף גם את ה-ThinkPad של לנובו שמקביל ללטיטיוד.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני 4 שעות, borsood כתב:

עדיין לא החליט סופית אבל זה יכול להיות כל דבר מהנדסה אזרחית\חשמל\מכונות

זה כן קצת משנה מבחינת היצע התוכנות והדרישות שלהן - לדוגמא אם מדובר על הנדסת מכונות ויש דרישה להריץ solidworks - הרי שמק לא רלוונטי. וחבל.

m1 Macbook air הכי בסיסי יספק כ ל מה שהוא יצטרך (והרבה מעבר) - כנראה יהיה בתקציב , 12 שעות סוללה אמיתיות ומשקל קליל עם מסך וארגונומיה מעולה. (ועל הדרך אם הוא יתעניין בפיתוח וכו - דה פאקטו - כל החברות המובילות בעולם בערך חוץ ממייקרוסופט משתמשים בהם כמחשבים פיתוח , ML , AI וכו לעובדים. ולא בגלל הפוזה ...)

אין צורך למתוח את התקציב לm2 (נחמד אבל לא חובה - ויש מבצעים טובים דיי בקביעות על הM1 בארץ ממה שנתקלתי - אמא שלי קנתה אחד לפני כמה חודשים וההפרש היה 1000 ש״ח - ובשבילה - זה באמת לא משנה)

 

לפני 4 שעות, borsood כתב:

משקל פחות עקרוני הבחור צעיר ובריא וחצי קילו נוסף לא יזיזו לו.

חצי קילו בתיק זה לא מה שמשנה אבל כשעובדים רצוף ומזיזים ממקום למקום זה מתחיל להיות מורגש.

 

That said - האינסטינקט שלך נכון - גם אני הייתי הולך על לנובו או דל - כנראה 13 או 14״ , 16 ג׳יגה זיכרון וSSD בנפח סביר (לWindows , למק ה16 ג׳יגה לא ממש הכרחי אבל נחמד - ניהול זיכרון ומהירות זיכרון שונים מהותית). I5 עדכני מהשנה שנתיים האחרונות והוא מסודר. באמת לכוון לפי חיי סוללה ארוכים אבל.

 

לפני 12 דקות, Gosser1860 כתב:

הייתי מסתכל על סדרת latitude של דל

יכנס בתקציב ? 

לפני 7 דקות, sperial כתב:

הבעיה עם מק היא שחלק מהתוכנות שמסופקות במהדורת סטודנטים מגיעות רק במהדורת חלונות.

בול - לכן חובה לברר מה התוכנות שצריך במהלך התואר. המצב היום יותר טוב מפעם - כי מחלקים רישיונות והרישיונות מכסים לרוב את 2 הגירסאות - אבל יש תוכנות שפשוט אין.

(That said - עשיתי תואר במדעי מחשב עם מק - אם כבר היה לי משמעותית קל יותר ברוב הקורסים כי חלקם דרשו להריץ מרחוק עם בניה בGCC על שרת לינוקס - שהתנהג בדיוק כמו המק - בזמן שאנשים בזבזו את הזמן שלהם לנסות להריץ דברים בVisual studio שלא ממש עוזר... הייתי צריך להריץ חלונות בדיוק בקורס אחד בכל התואר - שהיה בחירה)

 

לפני 9 דקות, sperial כתב:

אגב מק, אני מקבל כל הזמן פרסומות למקבוק M1 ב-₪3,700 (באילת 3,000). אין לי כרגע צורך במחשב, אז לא התעמקתי בפרטים.

ואוו - אפילו יותר טוב מהמחירים שאני הכרתי. לדעתי אמא שלי קנתה M1 טיפה משודרג (16 ג׳יגה זיכרון , אולי גם אחסון יותר גדול) ב4500 לפני כמה חודשים (לא באילת). במחיר הזה שציינת - אני פשוט לא מצליח לחשוב על שום דבר שהוא לא צעצוע שמתחרה.

לנו יש את ה M2 (בנוסף ל14״ פרטי שלי ו16״ מהעבודה) - הם באמת כולם מחשבים מעולים.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני שעתיים, Amired כתב:

 

שני מחשבי הדל שדיברתי עליהם הם מהשנה וחצי האחרונות מסדרות שעדיין נמכרות היום, לשאר ההודעה אין כל כך טעם להתייחס, שיתפתי נסיון והעדפה אישית, אם לא רלוונטי לך הכל טוב

 

 

אני דווקא ממליץ על dell vostro 14, יש לי אחד ועוד שניים במשפחה, שניים לא עשו בעיות בכלל, בשלי תאורת המקלדת הפסיקה לעבוד והיא הוחלפה באחריות אצלי בבית.

למישהי נוספת שאני מכיר יש אחד והוא עבר חיים לא קלים, הוא חבוט מכל הכיוונים (כולל מעיכות במתכת מכל הכיוונים, אבל אין שברים) ועדיין עובד בלי שום בעיות.

חשוב לציין שכולם ווסטרו סדרה 5000 שעשויים בעיקר ממתכת, סדרה 3000 זולה ופלסטיקית יותר ולא יודע להגיד מה העמידות שלה.

 

שלי ספציפית עם i7 ו 16GB זכרון, את רוב התואר השני עשיתי עליו, כולל סולידוורקס, אונשייפ ומאטלאב.

"ai motoare capul doare"

פורסם
לפני 22 דקות, dorsht כתב:

מה שכן, זה קיים גם בסדרות זולות יותר.

לא היה את זה בזמנו בזולות. אם כן, אפשר לשקול. מצד שני איכות בניה זה עדיין מאפיין חשוב שעדיף לא להתפשר עליו.

 

לפני 26 דקות, sperial כתב:

אגב מק, אני מקבל כל הזמן פרסומות למקבוק M1 ב-₪3,700 (באילת 3,000). אין לי כרגע צורך במחשב, אז לא התעמקתי בפרטים.

כן, בגלל השרשור התעדכנתי במחיר. למרות שאני לא צריך כרגע מחשב, ב-3700 (3000 באילת) זה מחיר מפתה מאוד.

 

לפני 14 דקות, Liviur כתב:

יכנס בתקציב ? 

ראיתי דגם אחד שכן (בלי מערכת הפעלה) ודגם הבא כבר דורש תוספת של בערך 1000 (אבל כאן מקבלים מערכת הפעלה). למרות שזה 25% תוספת בשקלול הפרמטרים האחרים (איכות בניה, שירות) ובגלל שתואר הנדסה זה 4 שנים, לדעתי כדאי להתאמץ.

--

 

בנוגע לתוכנות, צריך לקחת בחשבון שיש פקולטות (לפחות ככה היה באת"א) שמספקות שרתים מרוחקים עליהם אפשר להריץ את התוכנות הנדרשות. זה לא נוח כמו להריץ מקומית (לפעמים כן), אבל זה פתרון סביר.

שווה לחכות עם הקניה עד שידע לאיזה פקולטה הוא הולך ואילו תוכנות הוא יצטרך.

 

  • רעיון טוב! 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

×
×
  • תוכן חדש...