Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1033 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 6 שעות, borsood כתב:

ציינתי להנדסה כדי להבדיל מסטונדט "רגיל" שמספיק לו אופיס וכאלה. עדיין לא החליט סופית אבל זה יכול להיות כל דבר מהנדסה אזרחית\חשמל\מכונות.

 

כדאי להיסגר ומהר.

 

התוכנה הכי נפוצה למהנדס מכונות בזמן הלימודים בארץ היום היא סולידוורקס, וזו לא עובדת ישירות על MAC

מתוך האתר שלהם:

ציטוט

Although SOLIDWORKS will run on OS X there are some major considerations to be aware of. SOLIDWORKS cannot run directly on macOS, so first you will need to install Windows on your Mac using an application such as Boot Camp or Parallels

 

אני לא מבין גדול במק, אבל זה לא נשמע רעיון מוצלח במיוחד שמבטיח ראש שקט.

 

מצד שני אם זה לא הנדסת מכונות או חקלאית אלא דווקא חשמל או תוכנה, מק נשמע כמו הדבר הנכון.

 

לגבי מפרט PC עבור סולידוורקס - צריך כרטיס מסך כמה שיותר טוב שנכנס בתקציב עם כמה שיותר זיכרון כרטיס המסך + מעבד כמה שיותר מהיר (אין משמעות כמעט לכמות הליבות, הדגש הוא על מהירות מירבית לליבה בודדת) + כונן קשיח SSD כמובן רצוי מהירות כונן גם כן כמה שיותר גבוהה ומהירות זיכרון פנימי.

 

חשוב מאוד שהמסך יהיה איכותי, ורצוי מסך חיצוני גדול, לפחות 24 אינצ'.

 

מה מכל הטוב הזה אפשר למצוא בתקציב? לא יודע.

לפני 3 שעות, sperial כתב:

הבעיה עם מק היא שחלק מהתוכנות שמסופקות במהדורת סטודנטים מגיעות רק במהדורת חלונות.

וגם זה

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שכחתי לציין שאחרי כמה חודשי מאבק הסטודנט לעתיד תרם את האייפון שלו לאחותו וחזר לאנדרואיד.

אז לא נראה לי שמק עומד על הפרק למרות היתרונות שלו.

אשמח אם מישהו יכול להמליץ על דגם ספציפי.

אני מכיר את הסדרות השונות. בתקציב הנתון לקנות משהו מהסדרה העסקית זה שאריות של תחתית החבית של השנים הקודמות.

הייתי שמח לקחת איזה ThinkPad EliteBook או Latitude אבל לא נראה לי שהתקציב מתאים.

 

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 6 דקות, פריג'י כתב:

אני לא מבין גדול במק, אבל זה לא נשמע רעיון מוצלח במיוחד שמבטיח ראש שקט.

הפתרון הזה לא רלוונטי למקים מבוססי M1/M2 (כלומר ארכיטקטורת ARM).

פייר - זה בעיקר מראה על חוסר רצינות תהומי של Solid עצמם וזה שהקוד שלהם עתיק ולא מובן להם עצמם.

אפילו עם שכבת Wrapper איכותית כמו Crossover - זה אפילו לא בר התקנה: https://www.codeweavers.com/compatibility/crossover/solidworks-2022

לפני 10 דקות, פריג'י כתב:

לגבי מפרט PC עבור סולידוורקס - צריך כרטיס מסך כמה שיותר טוב שנכנס בתקציב עם כמה שיותר זיכרון כרטיס המסך + מעבד כמה שיותר מהיר (אין משמעות כמעט לכמות הליבות, הדגש הוא על מהירות מירבית לליבה בודדת) + כונן קשיח SSD כמובן רצוי מהירות כונן גם כן כמה שיותר גבוהה ומהירות זיכרון פנימי.

זה מ א ו ד תלוי למה אתה רוצה באמת לעשות בסולידוורקס - לרמת התואר הראשון בנגיד הנדסת מכונות - מחשב ממוצע להחריד יספיק מעל ומעבר. רוב הדרישות האמורות משנות יותר ברינדורים , חישובי חומרים והרכבות עם המון חלקים.

SSD , 16 גיגה זיכרון וכו. זה מהניסיון שלי כסטודנט להנדסת מכונות לפני המון שנים לפחות , אבל גם מעזרה לחברה לפני שנה שנתיים שעשה תואר והיה צריך קצת עזרה עם כמה דברים בסיסיים (זה היה שנה שניה לדעתי)

 

כשאתה מגיע לעבודה באמת - פה כבר מומלץ כרטיס מסך Certified על ידי סולידוורקס כדי להריץ את זה טוב באמת (כלומר Radeon pro,  Quadro כרטיסי RDX או T יעודיים וכו - לא כרטיסי מסך שמיועדים למשחקים) ומחשב שולחני.

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 19 דקות, borsood כתב:

שכחתי לציין שאחרי כמה חודשי מאבק הסטודנט לעתיד תרם את האייפון שלו לאחותו וחזר לאנדרואיד.

 

 

מה אני אגיד לך, אם מערכת ההפעלה של אייפון היא מאבק, לימודי הנדסה הולכים להיות קשים...

 

לפני 20 דקות, borsood כתב:

מכיר את הסדרות השונות. בתקציב הנתון לקנות משהו מהסדרה העסקית זה שאריות של תחתית החבית של השנים הקודמות.

הייתי שמח לקחת איזה ThinkPad EliteBook או Latitude אבל לא נראה לי שהתקציב מתאים.

 

הייתי שמח להמליץ, אבל באמת שאין לי מושג מה נדרש ללימודים, מבחינת תוכנה/חומרה.

  • מצחיק 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 3 שעות, Gosser1860 כתב:

לא היה את זה בזמנו בזולות. אם כן, אפשר לשקול. מצד שני איכות בניה זה עדיין מאפיין חשוב שעדיף לא להתפשר עליו.

לא יודע מתי זה בזמנו, אני קניתי דל אינספירון לתואר ב-2016, היה לי שירות כזה.

לגביי איכות בניה אני מסכים, בייחוד אם זה מחשב ראשי ואין עוד מחשב בבית.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

@Liviur מחזק - הבן שלי עשה את שנים ג-ד בהנדסה אווירונאוטית (בעצם ענף של מכונות) עם מחשב עם מעבד i5 עדכני לאותו זמן (סביב 2010) שטיפל בסולידוורקס ובמאטלאב שנדרשו בצורה סבירה. אם אני זוכר נכון גם את תואר השני עשה עם i5 תואם לתקופה, אני חושב שהכלי העיקרי שלו היה מאטלאב והמחשב עמד בסימולציות בצורה סבירה.

בהנחה שהמעבדים והאפליקציות התקדמו במקביל סטאפ מקביל מעודכן לתחילת הלימודים צריך לספק. אבל אני חוזר וממליץ לברר בפקולטה, ואם אפשר - להתייעץ גם עם סטודנטים בשנים מתקדמות.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, ברווז כתב:

אם זה יהיה הנדסת מכונות, אפשר לעקוף את הנושא של הצורך באחד חזק- יש תוכנה שאני אישית משתמש בה (ושהמכללה עברה להשתמש בה אחרי שעשיתי היכרות בינה לבין המרצה שלי לשרטוט :rofl:) שהיא חינמית לחלוטין, זמינה מכל מחשב עם אינטרנט (כולל טלפונים) ושלא מצריכה משאבים כבדים כמו תוכנות שרטוט גרפיות סטנדרטיות כי הכל בענן. 

נקראת ONSHAPE.

אני לא יודע לגבי חלופות דומות להנדסת חשמל או אזרחית וכדומה. 

 

אתה עובד עם מה שאומרים לך לעבוד ולא עם מה שבא לך.

 

בכל מקרה, שנה ראשונה זה לפתוח קבצי pdf בעיקר וקומפיילר בסיסי של סי/ג׳אווה לקורסי המבוא.

אז הייתי דוחה רכישת מחשב חדש(אם קיים אחד ישן) לשנה ב.

 

אחרי זה אם צריך יש חוות מחשבים באוניברסיטה שאפשר להשתמש במחשבים שם או להתחבר מרחוק אם צריך.

 

המחשב עבודה-לימודים שלי הוא Lenovo thinkbook 14 ואני מאוד מרוצה ממנו.

 

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני 2 דקות, Potato כתב:

אתה עובד עם מה שאומרים לך לעבוד ולא עם מה שבא לך.

בול! וזה שיעור חשוב שהחברה שעשו איתי את התואר עם מחשבי PC דווקא למדו היטב בתרגיל הראשון בC בצורה ההפוכה.

 

(התבקשנו לכתוב , להריץ ולהגיש תרגילים בC נקי, ניתנו הוראות איך להריץ מרחוק על מכונת לינוקס, אנשים הגישו פרויקטים עטופים של Visual studio - שכללו את הimportים ושאר הפלאף מסביב של visual studio - וקיבלו בתרגילים הראשונים ניקודים נמוכים. אני הרצתי מקומית על המק עם אותו קומפיילר שקיים מקומית + וידאתי את ההרצה בRemote כמו שהתבקש.)

 

אם אומרים להיצמד לתוכנה מסוימת - אתה תמיד יכול לפול על מתרגל שזה ממש לא מעניין אותו ואם זה לא עובד לו מושלם בדיוק איך שהוא ציפה מהקופסא - 0

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 8 שעות, ברווז כתב:

נקראת ONSHAPE.

כשיש לך קורס עם קראו או סוליד אתה עובד עם קראו או סוליד, לא אונשייפ. 

 

לגבי המחשב - אפשר להריץ את כל תוכנות ה cad על מאק, אבל זה חרא וזה סבל ואם אין לו מאק עכשיו שהוא ממש רגיל אליו, לא הייתי עושה את זה.

מעבר לזה - התוכנות לא דורשות שום יכולות מיוחדות, מחשב נייד עם i5 עם כרטיס מובנה מריץ אותן מצויין, סטודנט לא צריך הרכבות עם 800 אלף חלקים ולכן המחשב לא יגביל. 

כמובן שאם זה להנדסת חשמל מאק זו אופציה לגמרי ריאלית.

 

וכמובן יש שיקולים אחרים לגמרי שלא נשאלו פה - האם יש גם מחשב נייח? האם יש גם טאבלט, או שהשאיפה היא להשתמש במחשב שיהווה גם תחליף לטאבלט (וכן, בסוף כולם עוברים להשתמש בטאבלט או מחשב טאצ, מהמון סיבות)?

השאלות האלה משפיעות. כי אם יש נייח, אתה תרצה מחשב כמה שיותר קל, כזה שילך איתך לכל מקום.

אם אין, עדיף מחשב נייד קצת יותר רציני שבאמת יהווה תחליף.

 

פורסם
לפני כשעה, Liviur כתב:

אם אומרים להיצמד לתוכנה מסוימת - אתה תמיד יכול לפול על מתרגל שזה ממש לא מעניין אותו ואם זה לא עובד לו מושלם בדיוק איך שהוא ציפה מהקופסא - 0

עשיתי קורס בסי עם קומפיילר מעצבן כזה.

הוא מקבל הערות בפורמט /**/ בלבד, אם תעשה // זה יציג שגיאה.

אז על קוד מתועד היטב בקומפיילר לא נכון היית מקבל 0 :)

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

לדעתי (סיימתי עכשיו שנה א בהנדסה באוניברסיטה), לשנה ראשונה, טאבלט הרבה יותר שימושי ממחשב.

רוב הקורסים בהתחלה הם מתמטיים וכותבים עם דף ועט. פשוט הדף ועט הפכו להיות טאבלט...

במחשב השתמשתי כדי לראות הקלטות, זום, לפתוח דפי עבודה, ולמשימות בתכנות. את הלפטופ לא לקחתי לאוניברסיטה בכלל, את הטאבלט כן.

כמובן שזה תלוי בן אדם (אני לא לומד בספרייה) ותלוי מוסד (בתרגולים של תכנות היינו בכיתת מחשבים ככה שלא הייתי צריך את הלפטופ שלי, זה לא תמיד קורה).

 

אם יש מחשב שעובד, הייתי מושך איתו לפחות את שנה א וקונה טאבלט.

אם אין מחשב, הייתי שוקל ברצינות מאד רכישה של שניהם. כל מי שהתחיל עם מחברת והמצב הכלכלי שלו מאפשר לו, קנה טאבלט מהר מאד.

אני עם s8+ של סמסונג והוא מעולה. גם הדגמים הישנים יותר יעבדו בלי בעיה, סה"כ מחברת זאת דרישה לא גבוהה בכלל. הרוב עם אייפד, אני לא ממש אוהב אז הלכתי על הגלקסי ומרוצה, אם כי האפליקציה Notability באייפד קצת יותר מוצלחת מSamsung Notes, אבל לדעתי לא שווה את ההפרש במחיר עבור האייפד.

פורסם
לפני 10 דקות, DubelBoom כתב:

כל מי שהתחיל עם מחברת והמצב הכלכלי שלו מאפשר לו, קנה טאבלט מהר מאד.

חייב לציין שניסיתי טאבלט (שניהם) ולא התחברתי בכלל. יש משהו בתחושה של הנייר מתחת לכף היד, ה-paper cuts, כתמי הדיו באצבעות וערימות הדפים בכל מקום שזכורים לי היטב כחלק מהלמידה. מצד שני, אולי אני סתם מזוכיסט :)

  • מצחיק 1
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 29 דקות, Potato כתב:

עשיתי קורס בסי עם קומפיילר מעצבן כזה.

תשמע - אפשר לדבר על זה עד מחר :) אבל בסופו של יום יש בדיוק 2 קומפיילרים סטנדרטים בתעשיה בהקשר המצומצם הזה:

1. gcc

2. clang/llvm

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, Liviur כתב:

זה מ א ו ד תלוי למה אתה רוצה באמת לעשות בסולידוורקס - לרמת התואר הראשון בנגיד הנדסת מכונות - מחשב ממוצע להחריד יספיק מעל ומעבר. רוב הדרישות האמורות משנות יותר ברינדורים , חישובי חומרים והרכבות עם המון חלקים

 

SSD , 16 גיגה זיכרון וכו. זה מהניסיון שלי כסטודנט להנדסת מכונות לפני המון שנים לפחות , אבל גם מעזרה לחברה לפני שנה שנתיים שעשה תואר והיה צריך קצת עזרה עם כמה דברים בסיסיים (זה היה שנה שניה לדעתי)

 

סוליד הפכה יותר בזבזנית וכבדה מאז הגרסאות שהרצתי עם מעבד single core ו-2 גיגה RAM שהיה פרה-היסטורי גם בזמנו... כרטיס המסך אז היה הגיים צ'יינג'ר.

בכל אופן אני מבין שלא הייתי ברור מספיק. מה שניסיתי לתת אלו עקרונות כדי לסייע לבחור מחשב בתקציב מוגבל.

 

כשציינתי שעדיפה מהירות על פני מספר ליבות, זו בדיוק הייתה הכוונה, לא להתפתות ל- i7 יקר שמהירות השעון שלו כמעט זהה ל-i5 כי לא יהיה הבדל בביצועים. i5 מריץ סוליד מצויין!

מבחינת זיכרון 16 בהחלט צריך להספיק.

כרטיס מסך - אני בניגוד אליך חושב שמאוד רצוי. לרמת הסטודנט כרטיס סביר ייתן מענה טוב בהרבה ממובנה. התוכנה תרוץ הרבה הרבה יותר טוב וחלק, תאפשר לעשות גיאומטריות יותר מורכבות (עשיתי דברים יפים מאוד גם בתור סטודנט) וחלקות בלי תקיעות ותסכולים. גם כשעושים שרטוט הרכבה של מתקן עם 15-20 חלקים תראה הבדל בגזרה הזו. בקורס מתקדם יותר ובפרויקט גמר, מחשב שסוחב שווה את זה.

 

SSD מהיר תמיד טוב, אבל בדרך כלל המחשבים בתקציב נמוך לא יכילו אותם. בכל אופן שיהיה SSD סביר וזה גם יוסיף לחוויית המשתמש.

 

ואני מסכים עם @DubelBoom שכתב שאפשר לחכות עם נייד לשנה ב' אם יש משהו סביר כרגע. בהחלט.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
פורסם

לא הייתי קונה היום נייד בלי ssd

אפילו על פני כרטיס מסך נפרד.

 

עדיף לחכות לסוליד שזה בהגזמה 10% ממה שהוא יעשה עם המחשב בתואר מאשר לבזבז זמן היסטרי על כל דבר בשאר הזמן

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...