Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1943 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא כל יום אבל בהחלט כן (הרכב הוא ליסינג ואני הבעלים של העסק).

יום ראשון למשל אני נוסע לאילת לאיזור שדה התעופה רמון (בשטח. אין איפה לטעון) וחוזר כשיש סיכוי טוב שבדרך אקפוץ לעוד מקום או שניים בדרך.

 

יום שעשיתי בו 600-700 קילומטר הוא דבר שיוצא לי פעך במספר חודשים.

 

יש לא מעט אנשים שפרופיל הנסיעות שלהך מתאים לה אבל יש גם לא מעט שלא. עם תשתית הטעינה המהירה בארץ זה עדיין לא מתאים לכל אחד וחשוב שאנשים יבדקו את זה מראש.

 

עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון זה מה הטווח האמיתי של טסלה בת 5. זה ישפיע משמעותית על שמירת הערך.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אם הנתונים שאתה מספק פה וחוסר "רצון" לתכנן את מסלול הנסיעה הרכב לא בשבילך.

אולי דגם הרודסטר עם טווח של 1000 ק"מ צנועים יספיק עבורך 😅

פורסם

כן אבל אז המחיר כבר לא אטרקטיבי. אני יכול לקנות סונטה עם דלק ל 10 שנים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 30 דקות, Night Driver כתב:

עם תשתית הטעינה המהירה בארץ זה עדיין לא מתאים לכל אחד וחשוב שאנשים יבדקו את זה מראש

לאנשים בפרופיל שלך או דומה רכב חשמלי פשוט לא מתאים. גם לא 500 ק"מ טווח ב 40 אלף שקל.

עובדתית גם בארהב (וגם באירופה) עם תשתית טעינה הרבה יותר רצינית, עדיין אנשים כמוך לא נוסעים על חשמלי, או שהם לא שפויים.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 54 דקות, Night Driver כתב:

ב 185 אני רוצה רכב שלא מאלץ אותי לתכנן מסלול נסיעה בהתאם למסלול הנסיעה ולא דורש ממני שעתיים תדלוק.

 

אם ארצה לחסוך אקנה אלטו ואם בחרתי לשלם 185 אז עוד 5 לפחת השנתי תמורת אי הגבלה לא ישברו אותי.

אם הצרכים שלך הם לנסוע מעל 400 קמ ביום אז כרגע הטסלה לא אידיאלית עבורך, אבל אם זה המצב יש לי תחושה שאתה במיעט ביחס לכלל האוכלוסיה.

אני בספק אם יש יותר מ10-15% מהאוכלוסיה שנוסעים על בסיס קבוע מעל 400 קמ ביום.

בכל מקרה זה חישב שלך, של מה הצרכים הספציפיים שלך.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07', 2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15' , 2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17', 2024-today: Citroen C1 1.0 manual 16'

פורסם
לפני כשעה, Night Driver כתב:

ב 185 אני רוצה רכב שלא מאלץ אותי לתכנן מסלול נסיעה בהתאם למסלול הנסיעה ולא דורש ממני שעתיים תדלוק.

 

אם ארצה לחסוך אקנה אלטו ואם בחרתי לשלם 185 אז עוד 5 לפחת השנתי תמורת אי הגבלה לא ישברו אותי.

חד משמעית הטסלה, וכל רכב חשמלי אחר הם לא בשבילך. אולי עוד כמה דורות כשהרכבים האלה יעשו 1000-1500 ק"מ בטעינה הם יתאימו לך.

לעומת זאת לרוב המוחלט של האנשים, בטח במדינת ישראל שהיא כ 500 ק"מ מקצה לקצה עם מזג אוויר חם שמיטיב עם הסוללות והטווח שהן מספקות, הרכב הזה מתאים מאד (ויש כמובן 2 גירסאות של ה 3 עם טווחים של יותר מ 500 קילומטר). נשאר לחכות שפריסת עמדות הטעינה של טסלה תהיה קצת יותר רחבה ואז המצב יהיה מצויין. (למרות שיש חצי פתרון בדמות עמדות טעינה בכל מיני תחנות דלק וחניונים שהן כבר דיי נפוצות אבל פחות מהירות מהעמדות של טסלה ממה שאני מבין).

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, Night Driver כתב:

עוד נקודה שצריך לקחת בחשבון זה מה הטווח האמיתי של טסלה בת 5. זה ישפיע משמעותית על שמירת הערך.

 

אין עוד מודל 3 בת 5 אבל יש כבר מודל 3 שעברה 160,000 ק"מ. אובדן הטווח הוא 2.5% בלבד. צריך גם לקחת בחשבון שהטכנולוגיה של הסוללות משתפרת והולכת ומכונית שאתה קונה היום תחזיק מעמד אפילו עוד יותר טוב.

https://electrek.co/2019/10/21/tesla-model-3-100000-miles

 

לפני 7 שעות, Y_u_v_a_l כתב:

חד משמעית הטסלה, וכל רכב חשמלי אחר הם לא בשבילך. אולי עוד כמה דורות כשהרכבים האלה יעשו 1000-1500 ק"מ בטעינה הם יתאימו לך.

לעומת זאת לרוב המוחלט של האנשים, בטח במדינת ישראל שהיא כ 500 ק"מ מקצה לקצה עם מזג אוויר חם שמיטיב עם הסוללות והטווח שהן מספקות, הרכב הזה מתאים מאד (ויש כמובן 2 גירסאות של ה 3 עם טווחים של יותר מ 500 קילומטר). נשאר לחכות שפריסת עמדות הטעינה של טסלה תהיה קצת יותר רחבה ואז המצב יהיה מצויין. (למרות שיש חצי פתרון בדמות עמדות טעינה בכל מיני תחנות דלק וחניונים שהן כבר דיי נפוצות אבל פחות מהירות מהעמדות של טסלה ממה שאני מבין).

 

גם אם הטכנולוגיה של הסוללות תתפתח כך שאפשר יהיה להשיג טווח של 1500 ק"מ זה לא אומר שיהיו בפועל מכוניות עם כזה טווח. אנשים שנוהגים מעל 600 ק"מ ביום באופן קבוע הם מיעוט זניח גם מחוץ לישראל. במקרה כזה היצרנים יעדיפו להקטין את הסוללות כדי לחסוך משקל ולהפחית את המחר. לדעתי 1000 ק"מ זה הגבול העליון של הטווח שאפשר להצדיק מסחרית ומודל S בגרסאת +Plaid כבר תגיע לסביבת הטווח הזה כשתמכר בסתיו השנה. עם זאת, אולי אני אתבדה כמו ביל גייטס עם התחזית שלו שלפיה 640kB יספיקו לכל אחד.

עריכה אחרונה על ידי eladts
פורסם

לא חושב שתתבדה כי לדעתי בסוף יפתחו טכנולוגית טעינה אלחוטית מהכביש שתייתר את הצורך בסוללות גדולות.

 

אם ניקח את ישראל כדוגמא תספיק טעינה כזו בכביש 6 ובכביש הערבה כדי שטווח של 300 קילומטר יספיק לכולם בשביל לטעון רק בלילה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 30 דקות, Night Driver כתב:

לא חושב שתתבדה כי לדעתי בסוף יפתחו טכנולוגית טעינה אלחוטית מהכביש שתייתר את הצורך בסוללות גדולות.

 

אם ניקח את ישראל כדוגמא תספיק טעינה כזו בכביש 6 ובכביש הערבה כדי שטווח של 300 קילומטר יספיק לכולם בשביל לטעון רק בלילה.

 

זה רעיון נחמד שכרגע הוא בשלב הסטרטאפ והנסויים. אם הוא יבשיל למשהו מסחרי הוא יצריך השקעות ענק בתשתית, רק כדי לפתור בעיה של מיעוט זעיר בקרב הנהגים. לרוב הנהגים טווח של 300 ק"מ עם רשתות טעינה מהירה בפריסה נרחבת יספיקו. כשכבר היום יש מכוניות עם טווח מעל 600 ק"מ ורשתות טעינה מפותחות במדינות המערב, אני לא רואה סיבה להשקעה העצומה שתידרש. לפני כמה שנים פרסמו הערכה שהקמת תחנת טעינה עם 8 עמדות עולה לטסלה $250,000, מאז המחיר בטח ירד. הניסוי של חברת אלקטרון עולה $12,000,000 למקטע כביש של 1.6 ק"מ. אני משאיר לקוראים כתרגיל כמה עמדות טעינה ניתן לבנות בכסף שיעלה להסב את כביש 6 וכביש הערבה לטעינה אלחוטית. אני אפילו אהיה נדיב ואקבל את ההנחה שהעלות תקטן פי 10 כשהטכנולוגיה תגיע לבשלות מסחרית.
 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
פורסם
לפני 3 שעות, eladts כתב:

 

זה רעיון נחמד שכרגע הוא בשלב הסטרטאפ והנסויים. אם הוא יבשיל למשהו מסחרי הוא יצריך השקעות ענק בתשתית, רק כדי לפתור בעיה של מיעוט זעיר בקרב הנהגים. לרוב הנהגים טווח של 300 ק"מ עם רשתות טעינה מהירה בפריסה נרחבת יספיקו. כשכבר היום יש מכוניות עם טווח מעל 600 ק"מ ורשתות טעינה מפותחות במדינות המערב, אני לא רואה סיבה להשקעה העצומה שתידרש. לפני כמה שנים פרסמו הערכה שהקמת תחנת טעינה עם 8 עמדות עולה לטסלה $250,000, מאז המחיר בטח ירד. הניסוי של חברת אלקטרון עולה $12,000,000 למקטע כביש של 1.6 ק"מ. אני משאיר לקוראים כתרגיל כמה עמדות טעינה ניתן לבנות בכסף שיעלה להסב את כביש 6 וכביש הערבה לטעינה אלחוטית. אני אפילו אהיה נדיב ואקבל את ההנחה שהעלות תקטן פי 10 כשהטכנולוגיה תגיע לבשלות מסחרית.
 

 

 

 

יותר כמו $650,000 לק"מ (והעלות עוד תרד מן הסתם)

https://www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3869970,00.html

 

פורסם
לפני 3 שעות, eladts כתב:

רק כדי לפתור בעיה של מיעוט זעיר בקרב הנהגים. לרוב הנהגים טווח של 300 ק"מ עם רשתות טעינה מהירה בפריסה נרחבת יספיקו.

החשיבות של זהזה לא רק הטווח.

 

תוכל להקטין את הסוללות ועל ידי כך גם להוזיל משמעותית את המכונית (ולקחת את ההפרש כמיסוי לטובת מימון הכבישים הטוענים) וגם להפוך אותה קלה הרבה יותר ולכן חסכונית יותר בחשמל שעדיין הייצור שלו מזהם.

  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם

אנשים כאן קצת נסחפים עם הטווח הרצוי. ברכב שלי, עם צורת הנהיגה שלי, טווח הנסיעה עומד על בערך 300 ק"מ עד לרבע המיכל. זה טווח שבטעינה מהירה שכבר קיימת כיום אפשר לקבל בכ-15 דקות של טעינה. זה כבר נחשב לזמן סביר ביותר להמתנה. לפי יונדאי ברכבים החשמליים החדשים שלה על בסיס פלטפורמת E-GMP טעינה מהירה של 18 דקות תאפשר טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה, שזה בערך כ-400 ק"מ וכאן אנחנו מדברים כבר על תחום הרכבים העממיים יחסית ולא איזו טכנולוגיה מיוחדת של רכבי קצה. אנחנו עוד רגע מכניסה של סוללות מתקדמות יותר כגון סוללות מצב מוצק, סוללות 4680 של טסלה וכו', כל אלו יאפשרו טעינה מהירה עוד יותר לצד פגיעה נמוכה יותר באורך החיים של כל תא המרכיב את הסוללה.  מסיבה זו לא רואה צורך בהתקנה של סוללות מעבר לטווח של 1000 ק"מ, אלא אם תהיה טכנולוגיה פורצת דרך שכל עניין העלות, המשקל וכו' יהיה חסר משמעות. לא מכיר מישהו שנוסע 600 ק"מ ביום ולא עוצר לחצי שעה לפחות.

 

 

פורסם
בתאריך 14.2.2021 בשעה 07:04, ch2856 כתב:

לא מכיר מישהו שנוסע 600 ק"מ ביום ולא עוצר לחצי שעה לפחות.

 

בישראל נהגי רכב ציבורי או כבד ממילא חייבים לקחת הפסקה של חצי שעה כל 4 שעות נהיגה לפי תקנה 168.


×
×
  • תוכן חדש...