Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה - מחיר חשמל בהשוואה למחיר דלק?


gumbason
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

לפני 28 דקות, Cadillac58 כתב:

באמת אני שואל: אתה אומר את זה על סמך ניסיון? אני מודה שבחיים לא ישבתי בטסלה, האם היא באמת נחותה בגימור הפנים ואיכות ההרכבה (לא מדבר על תוספות אבזור) מול מתחרות הפרמיום הגרמניות? אשמח לשמוע ממי שבאמת מכיר.

כרגע בעיקר לפי ביקורות(לא יצא לי לשבת בטסלה עד כה) שלפיהן עושה הרושם שהאיכות היא לא מה שהייתה מצפה מרכב בקטגורית בפרמיום בכלל,  סדרה 3 ו C קלאס כן יצא לי להכיר, והאיכות היא של החומרים בין אם זה המושבים ובין אם זה הדש וכל שאר החלקים מרגישים באופן משמעותי יותר איכותי למשל לעומת קורולה.

עם זאת כן יש להניח שהאיכות של ההרכבה תשתפר עם הזמן בכל זאת מדובר בחברה יחסית חדשה והנסיון שלה ביצור עוד יחסית קטן, וכן שמעתי שיש שיפור למשל בין הדגמים האחרונים של המודל 3 לדגמים הראשונים מבחינת האיכות והדגש לפרטים בפנים הרכב.

לפני 41 דקות, Cadillac58 כתב:

אתה מגזים בענק. יש לי רכב חשמלי מלא ועמדת הטעינה שלו סופקה לי ע"י מהנדס חשמל מהדור של פעם, אלו שבאמת מבינים ובונים בעצמם עמדות. בדקתי איתו שוב והוא אמר שבעמדת טעינה עם כבלי הולכה של כ-50 מטר, ההפסדים הם 5% בלבד. הוא גם הוסיף הסתייגות מעניינת: "זה בתנאי שמערכת הקירור של הסוללה לא הופעלה בזמן הטעינה. כאשר הקירור פועל הוא צורך עוד כ-800 וואט".

אני מתכנת את הטעינה לטעון את הסוללה לפנות בוקר, ואז אין צורך בקירור. אם היו הפסדים של עשרות אחוזים הייתי מזהה את זה בחשבון החשמל - אין.

מכאן ש-400 ק"מ בטסלה באמת עולים בטווח של 25-30 שקלים ובטח לא יותר, כ-7 אג' לק"מ. אצלי ב-i3s בנהיגה נמרצת עם עליות לירושלים זה מגיע ל-8 אג' לק"מ.

אני אמרתי ששווה לבדוק, אני אומר את זה על סמך נסיון בשימוש עם ספקי כוח שונים, ויש פער גדול בין היעילות בין מקורות שונים שניתן להשיג מהם ספקי כוח.

5-10% "איבוד" אנרגיה, זו רמה גבוהה למדי, אם זה המצב של עמדות הטעינה אז מצבנו בהחלט טוב.

מניח שככל שהרכבים החשמליים יהוו חלק משמעותי יותר מהתחבורה בארץ יכנסו לשוק גם כל מני עמדות טעינה "סוג ג'" למינהן שיציעו מחיר רכישה אטרקטיבי ואיכות ירודה כמובן, אני חושב שזה משהו שבהחלט שווה לשים לב אליו.

 

אגב דוגמא לנושא של ספקי הכוח אפשר למצא במחשבים, הפער בין ספקי כוח איכותיים מחברות מוכרות ובין ספקים אקראיים שמקבלים אפילו "בחינם" הרבה פעמים הוא עצום.

ויותר מזה גם אצל החברות האיכותיות והמוכרות הפער ברמות השונות של הספקים יכול להגיע לאיזור ה15%.

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

באותו קו מחשבה.. בוא נשווה M3 לאוקטביה.. אחת עולה 700K ואחת 155K. שתיהן מאובזרות, האוקטביה יותר מרווחת עם בגאז' יותר גדול, אז למה שמישהו יקנה M3?  

כל דבר הקצנתי? מה עוד הקצנתי? מה עם הוצאות הדלק? אולי תכתוב שעכשיו קורונה וכולם נוסעים רק 5000 ק"מ בשנה, ואז אני אכתוב שאני, שלא צריך לצאת מהבית לעבודה נסעתי 6000 ב2020 ותגיד שהקצנתי? אין לי אייפו

האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 30 דקות, ik3 כתב:

כרגע בעיקר לפי ביקורות(לא יצא לי לשבת בטסלה עד כה) שלפיהן עושה הרושם שהאיכות היא לא מה שהייתה מצפה מרכב בקטגורית בפרמיום בכלל,  סדרה 3 ו C קלאס כן יצא לי להכיר, והאיכות היא של החומרים בין אם זה המושבים ובין אם זה הדש וכל שאר החלקים מרגישים באופן משמעותי יותר איכותי למשל לעומת קורולה.

עם זאת כן יש להניח שהאיכות של ההרכבה תשתפר עם הזמן בכל זאת מדובר בחברה יחסית חדשה והנסיון שלה ביצור עוד יחסית קטן, וכן שמעתי שיש שיפור למשל בין הדגמים האחרונים של המודל 3 לדגמים הראשונים מבחינת האיכות והדגש לפרטים בפנים הרכב.

אני אמרתי ששווה לבדוק, אני אומר את זה על סמך נסיון בשימוש עם ספקי כוח שונים, ויש פער גדול בין היעילות בין מקורות שונים שניתן להשיג מהם ספקי כוח.

5-10% "איבוד" אנרגיה, זו רמה גבוהה למדי, אם זה המצב של עמדות הטעינה אז מצבנו בהחלט טוב.

מניח שככל שהרכבים החשמליים יהוו חלק משמעותי יותר מהתחבורה בארץ יכנסו לשוק גם כל מני עמדות טעינה "סוג ג'" למינהן שיציעו מחיר רכישה אטרקטיבי ואיכות ירודה כמובן, אני חושב שזה משהו שבהחלט שווה לשים לב אליו.

 

אגב דוגמא לנושא של ספקי הכוח אפשר למצא במחשבים, הפער בין ספקי כוח איכותיים מחברות מוכרות ובין ספקים אקראיים שמקבלים אפילו "בחינם" הרבה פעמים הוא עצום.

ויותר מזה גם אצל החברות האיכותיות והמוכרות הפער ברמות השונות של הספקים יכול להגיע לאיזור ה15%.

 

בטעינה בזרם חילופין המרת המתח נעשית במכונית ולא בעמדת הטעינה ולכן שם נמצא רוב האובדן. עמדת טעינה בזרם חילופין היא לא הרבה יותר ממפסק בטיחות ולכן גם עמדה מעלי אקספרסס לא תשפיע על יעילות הטעינה. בטעינה בזרם ישר עמדת הטעינה היא זו שממירה את המתח ואז היא משפיעה על היעילות, אבל נדיר מאוד שיש עמדות טעינה כאלו בחניה הפרטית כי זה מאוד יקר ודי מיותר.

 

הערה: רק שיהיה ברור, אני לא ממליץ לקנות עמדת טעינה מעלי אקספרס ו/או להתקין עמדת טעינה לבד לפי סרטון שמצאתם ביוטיוב. בדיוק כמו בצמיגים, על בטיחות לא שווה להתקמצן.

עריכה אחרונה על ידי eladts
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין חשבתי שהרכב נטען בDC,

אם ככה אז מה בעצם המטרה של העמדת טעינה אם כל ההמרה היא בתוך הרכב?

למה שלא יעשו חיבור של שקע חשמל סטנדרטי ויחברו אותו לרכב

 

אני בטוח שיש לא מעט מחשבה מאחורי התכנון של השקע,

האם יכול להיות שעיקר המשמעות שלו היא בראש ובראשונה לתמוך בעמדות טעינה מהירה- שם מגיע זרם מאוד מאוד גבוהה.

אם ככה אז העמדת הטעינה היא בחזקת "כבל מתאם" שהיציאה היא מתאימה לטעינה איטית ומהירה?

אם זה המצב אז היעילות אמורה להיות מאוד גבוהה לפחות עד הכניסה לרכב.

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, liberfarb כתב:

לא מסכים עם אף דבר שרשמת . יודע למה ? כי בכל דבר הקצנת או הכי גבוה או הכי נמוך ולא איך שצריך בפועל . " לי יש רכב עם 60 כ"ס " ומי אמר שלאוקטביה יש 60 כס? חחחחח עזוב תתחדש בטסלה ותצטרף לעדר כבשים של אייפון וטויוטה.

ולגבי זה שאתה תוהה אם אני טרול כי היוזר שלי קיים מ 2013 . אני לא נכנס הרבה לפורום ולאחרונה התחלתי להכנס יותר כי רכב לא עניין אותי וראיתי בו ככלי עזר בין  A ל B . עכשיו שאני לפני קנית רכב חדש אני רואה את הדברים קצת אחרת כי יש הרבה חשיבות בבטיחות של הרכב 

אם אתה באמת לא מטריל ורגע לפני קניית רכב חדש אז תעשה לעצמך טובה, תשקול את המודל 3 בכובד ראש.

אין לי טסלה כרגע ולא רואה בעתיד הקרוב אחת כזאת אבל טסלה במדינת ישראל בתמחור הנוכחי זאת עסקה יותר ממדהימה. זה כנראה רק עניין של זמן עד שהלוביסטים של יבואני הרכב הותיקים יצליחו לתקוע מקל בגלגלים(מקווה מאוד שאתבדה) וימצאו את הדרך להקפיץ את המחיר ולהפוך את העיסקה לפחות כדאית. בינתיים אני לא רואה שום דבר שמתקרב לתמחור של טסלה בישראל.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 17 דקות, AK21 כתב:

אם אתה באמת לא מטריל ורגע לפני קניית רכב חדש אז תעשה לעצמך טובה, תשקול את המודל 3 בכובד ראש.

אין לי טסלה כרגע ולא רואה בעתיד הקרוב אחת כזאת אבל טסלה במדינת ישראל בתמחור הנוכחי זאת עסקה יותר ממדהימה. זה כנראה רק עניין של זמן עד שהלוביסטים של יבואני הרכב הותיקים יצליחו לתקוע מקל בגלגלים(מקווה מאוד שאתבדה) וימצאו את הדרך להקפיץ את המחיר ולהפוך את העיסקה לפחות כדאית. בינתיים אני לא רואה שום דבר שמתקרב לתמחור של טסלה בישראל.

אני לא יודע למה אתה חושב שאני טרול . לדעתי הרכב הזה לא כזאת מציאה . אולי בקטגוריה של הרכבי יוקרה הוא זול ונותן תמורה טובה למחיר אבל לא כולם צריכים רכב יוקרה . רוב האוכלוסיה נוסעת על רכבים עממיים .

לשלם 185k על רכב זה לא מעט כסף

עריכה אחרונה על ידי liberfarb
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 דקות, ik3 כתב:

מעניין חשבתי שהרכב נטען בDC,

אם ככה אז מה בעצם המטרה של העמדת טעינה אם כל ההמרה היא בתוך הרכב?

למה שלא יעשו חיבור של שקע חשמל סטנדרטי ויחברו אותו לרכב

 

אני בטוח שיש לא מעט מחשבה מאחורי התכנון של השקע,

האם יכול להיות שעיקר המשמעות שלו היא בראש ובראשונה לתמוך בעמדות טעינה מהירה- שם מגיע זרם מאוד מאוד גבוהה.

אם ככה אז העמדת הטעינה היא בחזקת "כבל מתאם" שהיציאה היא מתאימה לטעינה איטית ומהירה?

אם זה המצב אז היעילות אמורה להיות מאוד גבוהה לפחות עד הכניסה לרכב.

 

המטרה של עמדות טעינה AC היא שמירה על הבטיחות, כדי שאפשר יהיה לבצע את הטעינה גם בחוץ בגשם ללא חשש. העמדה מתקשרת עם הרכב ולא מפעילה מתח לפני שהכבל מחובר כראוי. יש גם עמדות טעינה ניידות שמתחברות לשקע רגיל מצד אחד ומצד שני לשקע הטעינה ברכב וכולללות את מעגלי ההגנה בקופסה שנמצאת על הכבל. בארה"ב נהוג לספק כאלו עם הרכב אבל אני לא יודע אם זה יהיה כך בישראל. עמדת טעינה DC זה סיפור אחר לגמרי שמכיל ממירי מתח כך שהמטען הפנימי ברכב נעקף. העלות כמובן גדולה בהרבה וההתקנה הרבה יותר מורכבת ומצריכה הזנת חשמל מתאימה. העלות של עמדת טעינה DC הכי פשוטה היא מעל $10,000 ללא התקנה, שיכולה לעלות הרבה מעל מחיר העמדה.

 

לפני 1 דקה, liberfarb כתב:

אני לא יודע למה אתה חושב שאני טרול . לדעתי הרכב הזה לא כזאת מציאה . אולי בקטגוריה של הרכבי יוקרה הוא זול ונותן תמורה טובה למחיר אבל לא כולם צריכים רכב יוקרה . רוב האוכלוסיה נוסעת על רכבים עממיים .

 

אתה מסתכל על מכיר הרכישה בלבד ולא על סך כל ההוצאות. בטסלה מכיר הרכישה גבוה יותר מרכב כמו האוקטביה, אך ההוצאה לק"מ נמוכה בהרבה. למי שנוסע הרבה הטסלה יותר זולה בסופו של חשבון. זה שמדובר ברכב גדול יותר, מהיר יותר ומצוייד יותר זה רק בונוס.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, eladts כתב:

 

המטרה של עמדות טעינה AC היא שמירה על הבטיחות, כדי שאפשר יהיה לבצע את הטעינה גם בחוץ בגשם ללא חשש. העמדה מתקשרת עם הרכב ולא מפעילה מתח לפני שהכבל מחובר כראוי. יש גם עמדות טעינה ניידות שמתחברות לשקע רגיל מצד אחד ומצד שני לשקע הטעינה ברכב וכולללות את מעגלי ההגנה בקופסה שנמצאת על הכבל. בארה"ב נהוג לספק כאלו עם הרכב אבל אני לא יודע אם זה יהיה כך בישראל. עמדת טעינה DC זה סיפור אחר לגמרי שמכיל ממירי מתח כך שהמטען הפנימי ברכב נעקף. העלות כמובן גדולה בהרבה וההתקנה הרבה יותר מורכבת ומצריכה הזנת חשמל מתאימה. העלות של עמדת טעינה DC הכי פשוטה היא מעל $10,000 ללא התקנה, שיכולה לעלות הרבה מעל מחיר העמדה.

 

 

אתה מסתכל על מכיר הרכישה בלבד ולא על סך כל ההוצאות. בטסלה מכיר הרכישה גבוה יותר מרכב כמו האוקטביה, אך ההוצאה לק"מ נמוכה בהרבה. למי שנוסע הרבה הטסלה יותר זולה בסופו של חשבון. זה שמדובר ברכב גדול יותר, מהיר יותר ומצוייד יותר זה רק בונוס.

ואם הנסיעה היומית היא 60 קמ  ( הלוך + חזור ) לעבודה ובנוסף כל מיני נסיעות פרטיות אבל עיקר הנסיעה היא בינעירונית  ואני לא אוהב להחזיק רכב מעבר לתום האחריות . האם עדין מוצדק לקנות טסלה ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, liberfarb כתב:

ואם הנסיעה היומית היא 60 קמ  ( הלוך + חזור ) לעבודה ובנוסף כל מיני נסיעות פרטיות אבל עיקר הנסיעה היא בינעירונית  ואני לא אוהב להחזיק רכב מעבר לתום האחריות . האם עדין מוצדק לקנות טסלה ?

 

אתה צריך לערוך חישוב שישווה בין כל ההוצאות במהלך התקופה שתחזיק ברכב: ירידת ערך, דלק, טיפולים ואגרות רישוי. הבעיה היא שחלק מהם קשה לחזות כי המחירים יכולים להשתנות מכל מיני סיבות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 דקות, liberfarb כתב:

אני לא יודע למה אתה חושב שאני טרול . לדעתי הרכב הזה לא כזאת מציאה . אולי בקטגוריה של הרכבי יוקרה הוא זול ונותן תמורה טובה למחיר אבל לא כולם צריכים רכב יוקרה . רוב האוכלוסיה נוסעת על רכבים עממיים .

לשלם 185k על רכב זה לא מעט כסף

כי עלות הרכב היא לא רק עלות הקניה הראשונית שלו. אתה תופתע לגלות שאם תשווה עלות מצטברת של המודל 3 אל מול האוקטביה או כל משפחתית מאובזרת אחרת אתה תגיע למספרים מאוד דומים ולדעתי אף יתרון לטסלה. 

תכניס למשוואה ירידת ערך(שקשה לנבא אבל אם צריך, תהיה כנראה נמוכה יחסית), דלק, טיפולים ואז תשווה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 21 דקות, liberfarb כתב:

ואם הנסיעה היומית היא 60 קמ  ( הלוך + חזור ) לעבודה ובנוסף כל מיני נסיעות פרטיות אבל עיקר הנסיעה היא בינעירונית  ואני לא אוהב להחזיק רכב מעבר לתום האחריות . האם עדין מוצדק לקנות טסלה ?

 

א. האחריות הבסיסית של טסלה היא 4 שנים או 80000 ק"מ יותר מהמקובל בישראל.

ב. 60 ק"מ אומר שתוכל לטעון פעם בכמה ימים בלי בעיה.

ג. העובדה שאתה לא נוהג להחזיק מכוניות מעבר לאחריות, מעידה (לדעתי) על שמרנות, ותבונה צרכנית מוטלת בספק - אז אולי באמת טסלה זה לא בשבילך.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 23 דקות, liberfarb כתב:

אני לא יודע למה אתה חושב שאני טרול . לדעתי הרכב הזה לא כזאת מציאה . אולי בקטגוריה של הרכבי יוקרה הוא זול ונותן תמורה טובה למחיר אבל לא כולם צריכים רכב יוקרה . רוב האוכלוסיה נוסעת על רכבים עממיים .

לשלם 185k על רכב זה לא מעט כסף

אז שיהיה קל, האוטו הזה מספק ביצועים ואיבזור של כלי רכב שעולים פי שניים במקרה הטוב לרוב פי שלוש וארבע, גם בגירסתו הבסיסית. העובדה שהוא חשמלי מאפשרת גם עלות נסיעה שוטפת זולה להפליא. יכול להיות שאיכות החומרים והגימור אינם ברמה של בנטלי אבל הוא מצוי יותר בקטגוריה של אוקטביה או סופרב מבחינת מחירו, קצת פחות באזור של היכטות. ובאשר לגישה העקרונית שלך, אכן 180K זה לא מעט כסף ומי שנזקק לרכב רק בשביל שהגלגלים יסתובבו בדרך למחוז חפצו, לא צריך כזה אוטו, גם לא אוקטביה, אפילו לא I10 חדשה, משומשת צעירה יחסית תספיק לו.

  • אהבתי 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Cadillac58 כתב:

באמת אני שואל: אתה אומר את זה על סמך ניסיון? אני מודה שבחיים לא ישבתי בטסלה, האם היא באמת נחותה בגימור הפנים ואיכות ההרכבה (לא מדבר על תוספות אבזור) מול מתחרות הפרמיום הגרמניות? אשמח לשמוע ממי שבאמת מכיר.

 

טסלה שיפרו מאוד את דגמי 2021 מבחינה זו. לא שאין בעיות בקרת איכות בכלל, ברור שיש אבל הרבה פחות,  ובינתיים כל הביקורות שקראתי וראיתי די משבחים את השיפור באיכות החומרים והם שינו לא מעט בתא הנוסעים.

 

לפני 6 שעות, liberfarb כתב:

הכל תלוי מה אתה מחפש ברכב . 

המנוע אותי אישית לא מרגש כי בכבישים של הארץ אתה יכול לנסוע 110 במקסימום וגם זה במקומות מסויימים . התאוצה לא מעניינת ( עברנו את הגיל הזה).

מה הכוונה התנהגות כביש ? אשמח אם תוכל להרחיב כי לא הבנתי על מה אתה מדבר כאן.

הפרופיל נהג כל כך חשוב לך? חחחח איזה גימיק שיווקי ...

תא מטען חשמלי זה דבר נחמד האמת והייתי רוצה שהוא יהיה קיים בארץ אבל בגלל היבואן פח שלנו אין אותו ברמת גימור סטייל בזמן שבאותו רכב בדיוק יש את הפונקציה באירופה 

מצלמות אבטחה הקפיות גם נשמע מעניין וזה אולי אחד החסרונות שבאמת קיימים .

הפעלת מיזוג מרחוק מיותר ביותר לדעתי ולא MUST 

אל תשכח שאתה משלם כאן על רכב שהוא פחות איכותי מבחינת חומרים (בא נגיד שהם שווים )  30 אלף יותר . כמה שנים יקח לך להחזיר את הסכום הזה עם טסלה? שלוש שנים? בזמן הזה כבר יהיה לי רכב חדש  מהניילון 

 

בוא, אני לא מזלזל בדעות שלך גם אם הן לא מבוססות בשיט על ניסיון אישי, אז אל תזלזל באחרים. ברגע שאתה אומר שהפעלת מיזוג מרחוק מיותר ביותר, כשאתה חי במדינה בה הטמפרטורות בקיץ (המאוד ארוך שלה) נושקות בימים רבים ל-30 מעלות והרבה יותר, אתה לא רק מבלבל את המוח אלא מחפש בכוח איך לבטל כל יתרון שמנסים להסביר לך שיש לרכב הזה. לגבי תאוצה ודברים אחרים, כבר ענו לך...

עריכה אחרונה על ידי robertf
  • אהבתי 4
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 19 שעות, zvit כתב:

לא טעית - זה החישוב (בערך בעמדת טעינה ביתית) בעמדת טעינה ציבורית המחיר יהיה גבוה משמעותית.

כמה גבוה משמעותית?

עדיין קטן יותר מסדר גודל של מיכל דלק ברכב מקביל?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות פי 2 ויותר. עדיין יעלה הרבה פחות ממיכל דלק.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני כשעה, zvit כתב:

יכול להיות פי 2 ויותר. עדיין יעלה הרבה פחות ממיכל דלק.

 

כך זה בד"כ בעמדות טעינה מהירות של חברות עצמאיות, אבל בעמדות הטעינה שטסלה מקימה התמחור יותר שפוי, לפחות בארה"ב. עוד יתרון של התחנות של טסלה זה שלא צריך להתעסק עם כרטיסי אשראית מסכים או אפליקציות, פשוט מחברים וטוענים, כמו דלקן.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...