Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה - מחיר חשמל בהשוואה למחיר דלק?


gumbason
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

באותו קו מחשבה.. בוא נשווה M3 לאוקטביה.. אחת עולה 700K ואחת 155K. שתיהן מאובזרות, האוקטביה יותר מרווחת עם בגאז' יותר גדול, אז למה שמישהו יקנה M3?  

כל דבר הקצנתי? מה עוד הקצנתי? מה עם הוצאות הדלק? אולי תכתוב שעכשיו קורונה וכולם נוסעים רק 5000 ק"מ בשנה, ואז אני אכתוב שאני, שלא צריך לצאת מהבית לעבודה נסעתי 6000 ב2020 ותגיד שהקצנתי? אין לי אייפו

האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 16 דקות, ik3 כתב:

 

 

 

 

  

אז נכון שטסלה מתחרה עם סדרה 3 או A4 שבארץ יעלו כמעט כפול ממנה, אבל מבחינת האיכות הרכבה והפרמיום היא לא באמת שם אפילו קצת רחוקה- כלומר טסלה סדרה 3 מול במוו סדרה 3 או אאודי A4.

מה שכן במציאות הישראלית הפער במחיר לגמריי לטובת הטסלה והיא משמעותית נותנת יותר ערך לכסף לעומת המתחרות שלה.

באמת שאני לא מבין מה ההתרגשות והשמחה מהטסלה . אולי כי זה מותג חדש בארץ? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כי היא החבילה הכי משתלמת בפער גדול כיום לקנית רכב חדש למי שיכול להחזיק בבית עמדת טעינה

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
Just now, ik3 כתב:

כי היא החבילה הכי משתלמת בפער גדול כיום לקנית רכב חדש למי שיכול להחזיק בבית עמדת טעינה

סליחה שאני חופר אבל אני באמת לא מצליח להבין איך הקניה משתלמת ?

הרכב עם העמוד וכל השטויות מסביב עולה 185  אלף !  כל רכב שתקח באותו גודל מהרכבים "המכובדים" יעלה הרבה פחות . לקנות רכב בגלל כל הגימיקים השיווקים והמשחקים שהרכב יודע לעשות?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל שוב הוא לא באמת מתחרה באוקטביה או קורולה ושאר הרכבים ה"פשוטים" אלא בקטגוריה מעל כלומר כל רכבי הפרמיום כמו שציינתי A4 ,סדרה 3, סדרה C וכו

אז נכון שיש לה חסרונות מסויימים, אבל היתרונות משמעותיים מאוד.

קודם כל רכב שלא מזהם זה כבר דבר שחשוב להרבה אנשים,

הרכב הכי בטיחותי כיום על הכביש-עם כל הכבוד לוולבוו,

יציב מאוד על הכביש- למרות המשקל הגבוהה יש לך מרכז כובד נמוך מאוד ויכולות כביש עדיפות מרוב הרכבים המקבילים, ויש לה כוח לפצות על תוספת המשקל הגבוהה.

וכמובן כל הנושא הטכנולוגי שכאן היא בפער ענק על כל המתחרות- גם העממיות וגם הפרמיום

נושא צריכת דלק שהוא נושא יקר בארץ משחק תפקיד כאן, אפשר לומר שבטסלה הוא כבר לא משחק תפקיד.

אז אם משווים אותה לרכבי פרמיום היא נופלת מבחינת האיכות חומרים והרכבה אבל מתעלה עליהם מבחינת טכנולוגיה, בטיחות וברוב המקרים גם התנהגות.

אם משווים לרכבים עממים- אין בכלל מה להשוות.

 

וגם יש לה שני תאי נטען למי שזה חשוב.

 

אם הייתי בשוק לקניית רכב חדש כנראה שלא הייתי קונה טסלה(הייתי קונה איזו BRZ חדשה😉)- פשוט כי אין לי צורך במשפחתית, אבל אם הייתי צריך משפחתית אז לדעתי זה no brainer במיוחד במיוחד בארץ

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, liberfarb כתב:

המנוע אותי אישית לא מרגש כי בכבישים של הארץ אתה יכול לנסוע 110 במקסימום וגם זה במקומות מסויימים . התאוצה לא מעניינת ( עברנו את הגיל הזה).

איזה משפט מגוחך. מעבר לזה שכח מנוע זה דבר מציל חיים כי זה מאפשר לעקוף בבטחה, אני עם רכב שיש לו רק 60 כ"ס מוצא את עצמי על 140 בנסיעות ארוכות, ולגבי התאוצה לא מעניינת - לך תעשה סיבוב ותחזור עם רשמים, מבטיח לך שתתחיל להתעניין.

לפני שעה, liberfarb כתב:

מה הכוונה התנהגות כביש ? אשמח אם תוכל להרחיב כי לא הבנתי על מה אתה מדבר כאן.

מרכז כובד נמוך ותכנון דינאמי טוב שמפצים על משקל די גבוה, הרכב הזה מבחינה דינאמית הרבה יותר קרוב לאאודי S4 מאוקטביה.
אתה פה מ2013 ולא מבין מה זה התנהגות כביש? או שאתה סתם מטריל.

לפני שעה, liberfarb כתב:

הפרופיל נהג כל כך חשוב לך? חחחח איזה גימיק שיווקי ...

חשוב למי שחולק את הרכב באופן קבוע עם אשתו למשל.

לפני שעה, liberfarb כתב:

הפעלת מיזוג מרחוק מיותר ביותר לדעתי ולא MUST 

לא קיללת אף פעם אחרי שנכנסת לרכב שעמד בשמש כל היום? אהא, בסדר.

לפני שעה, liberfarb כתב:

אל תשכח שאתה משלם כאן על רכב שהוא פחות איכותי מבחינת חומרים (בא נגיד שהם שווים )  30 אלף יותר . כמה שנים יקח לך להחזיר את הסכום הזה עם טסלה? שלוש שנים? בזמן הזה כבר יהיה לי רכב חדש  מהניילון 

הישראלי הממוצע מוציא קרוב ל10000 ש"ח בשנה על דלק וסיכה לרכב. בנוסף - אני חוזה ירידת ערך קטנה יותר עקב הביקוש, אז נניח ובאמת זה מתקזז עם האוקטביה שלך אחרי 3 שנים, יצא שקיבלת רכב טוב יותר באותו מחיר? בהתחשב בזה שרוב האנשים לא מחליפים כל 3 שנים מכונית, נראה שזה אפילו משתלם כלכלית ביחס לאוקטביה.
אה.... ויש עוד עניין. מנוע חשמלי זה מכלול פשוט, שכמעט לא דורש אחזקה, מצד שני TSI+DSG.

יש לחובת טסלה הרבה טענות, אף אחת מהן לא העלית פרט לאולי איכות גימור (שלטענת טסלה והכתבים שבחנו את החדשות השתפרה משמעותית).

  • אהבתי 6

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, shellcase כתב:

איזה משפט מגוחך. מעבר לזה שכח מנוע זה דבר מציל חיים כי זה מאפשר לעקוף בבטחה, אני עם רכב שיש לו רק 60 כ"ס מוצא את עצמי על 140 בנסיעות ארוכות, ולגבי התאוצה לא מעניינת - לך תעשה סיבוב ותחזור עם רשמים, מבטיח לך שתתחיל להתעניין.

מרכז כובד נמוך ותכנון דינאמי טוב שמפצים על משקל די גבוה, הרכב הזה מבחינה דינאמית הרבה יותר קרוב לאאודי S4 מאוקטביה.
אתה פה מ2013 ולא מבין מה זה התנהגות כביש? או שאתה סתם מטריל.

חשוב למי שחולק את הרכב באופן קבוע עם אשתו למשל.

לא קיללת אף פעם אחרי שנכנסת לרכב שעמד בשמש כל היום? אהא, בסדר.

הישראלי הממוצע מוציא קרוב ל10000 ש"ח בשנה על דלק וסיכה לרכב. בנוסף - אני חוזה ירידת ערך קטנה יותר עקב הביקוש, אז נניח ובאמת זה מתקזז עם האוקטביה שלך אחרי 3 שנים, יצא שקיבלת רכב טוב יותר באותו מחיר? בהתחשב בזה שרוב האנשים לא מחליפים כל 3 שנים מכונית, נראה שזה אפילו משתלם כלכלית ביחס לאוקטביה.
אה.... ויש עוד עניין. מנוע חשמלי זה מכלול פשוט, שכמעט לא דורש אחזקה, מצד שני TSI+DSG.

יש לחובת טסלה הרבה טענות, אף אחת מהן לא העלית פרט לאולי איכות גימור (שלטענת טסלה והכתבים שבחנו את החדשות השתפרה משמעותית).

לא מסכים עם אף דבר שרשמת . יודע למה ? כי בכל דבר הקצנת או הכי גבוה או הכי נמוך ולא איך שצריך בפועל . " לי יש רכב עם 60 כ"ס " ומי אמר שלאוקטביה יש 60 כס? חחחחח עזוב תתחדש בטסלה ותצטרף לעדר כבשים של אייפון וטויוטה.

ולגבי זה שאתה תוהה אם אני טרול כי היוזר שלי קיים מ 2013 . אני לא נכנס הרבה לפורום ולאחרונה התחלתי להכנס יותר כי רכב לא עניין אותי וראיתי בו ככלי עזר בין  A ל B . עכשיו שאני לפני קנית רכב חדש אני רואה את הדברים קצת אחרת כי יש הרבה חשיבות בבטיחות של הרכב 

עריכה אחרונה על ידי liberfarb
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, utsur כתב:

יהיה שלום עם סוריה ויהיה אפשר לנסוע עם האוטו לאירופה,

הרישא לא יקרה, הסיפא בעייתית מאוד היום. יום אחד נעשה את זה בעזרת השם, ככל הנראה דרך עירק.

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, liberfarb כתב:

" לי יש רכב עם 60 כ"ס "

כי יש לו רכב עם 60. זאת לא הקצנה, זה המצב שלו.

 

 

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כל דבר הקצנתי?
מה עוד הקצנתי? מה עם הוצאות הדלק? אולי תכתוב שעכשיו קורונה וכולם נוסעים רק 5000 ק"מ בשנה, ואז אני אכתוב שאני, שלא צריך לצאת מהבית לעבודה נסעתי 6000 ב2020 ותגיד שהקצנתי?
אין לי אייפון, לא הייתה ולא תהיה לי קורולה, או טסלה מודל 3.
אבל היי, אתה מכיר אותי על סמך העדר.

אני התייחסתי לדברים שכתבת, שורה שורה, אבל נראה שהעץ גבוה מדי.
תתחדש על האוקטביה, העיקר שאתה שונה מהעדר.

  • אהבתי 6
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, utsur כתב:

תצטרך להכנס במקסימום לבוסט קצר שלא יארך הרבה יותר מתדלוק

הכל טוב ויפה, חוץ מזה ^. הדבר אולי היחיד שאי אפשר להגיד היום על חשמליות, שזמן ה"תדלוק" שלהם הוא לא הרבה יותר מתדלוק רגיל. היום אתה מתדלק מיכל דלק מלא בשלוש דקות, "בוסט" משמעותית פחות.

 

אז אולי יום אחד זה ישתנה- האמת, אני מהמר כמעט בוודאות שכן, עם הצריכה המוגברת של הרכבים האלה והטכנולוגיה המשתפרת. כרגע? לא ממש.

 

ואגב, שלא ישתמע ממני שאני אנטי-טסלה. אבל בפרטים צריך לדייק.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, ik3 כתב:

מחזק, במצב טוב אתה יכול לצפות לכ80% יעילות(כמובן שיתכן שיותר אבל שווה לבדוק מה היעילות של עמדת הטעינה שלך) ובמקרה פחות אופטימי גם 50% ומטה- אבל לדעתי לא כלכך סביר כיום.

בהערכה פסימית הייתי מכפיל את המחיר שיצא(25שח) פי 2 וכנראה שהמחיר בפועל יהיה בטווח ביניהם-תלוי ביעילות

אתה מגזים בענק. יש לי רכב חשמלי מלא ועמדת הטעינה שלו סופקה לי ע"י מהנדס חשמל מהדור של פעם, אלו שבאמת מבינים ובונים בעצמם עמדות. בדקתי איתו שוב והוא אמר שבעמדת טעינה עם כבלי הולכה של כ-50 מטר, ההפסדים הם 5% בלבד. הוא גם הוסיף הסתייגות מעניינת: "זה בתנאי שמערכת הקירור של הסוללה לא הופעלה בזמן הטעינה. כאשר הקירור פועל הוא צורך עוד כ-800 וואט".

אני מתכנת את הטעינה לטעון את הסוללה לפנות בוקר, ואז אין צורך בקירור. אם היו הפסדים של עשרות אחוזים הייתי מזהה את זה בחשבון החשמל - אין.

מכאן ש-400 ק"מ בטסלה באמת עולים בטווח של 25-30 שקלים ובטח לא יותר, כ-7 אג' לק"מ. אצלי ב-i3s בנהיגה נמרצת עם עליות לירושלים זה מגיע ל-8 אג' לק"מ.

  • אהבתי 1

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, liberfarb כתב:

הצריכה של רכב בטעינה היא אפסית וכנ"ל גם אלפי רכבים בטעינה לצורך העניין .

ההפך , בעקבות הרפורמה של חברת החשמל ובגלל שהרבה שחקנים חדשים יספקו חשמל בזמן הקרוב מחירי החשמל צריכים לרדת משמעותית בקרוב ( אני עדין בשוק שהוט יספקו חשמל חחחחחח )

 

רוב הטעינה נעשית בלילה, כאשר צריכת החשמל בשפל.

 

לפני 30 דקות, yohai71 כתב:

הכל טוב ויפה, חוץ מזה ^. הדבר אולי היחיד שאי אפשר להגיד היום על חשמליות, שזמן ה"תדלוק" שלהם הוא לא הרבה יותר מתדלוק רגיל. היום אתה מתדלק מיכל דלק מלא בשלוש דקות, "בוסט" משמעותית פחות.

 

אז אולי יום אחד זה ישתנה- האמת, אני מהמר כמעט בוודאות שכן, עם הצריכה המוגברת של הרכבים האלה והטכנולוגיה המשתפרת. כרגע? לא ממש.

 

ואגב, שלא ישתמע ממני שאני אנטי-טסלה. אבל בפרטים צריך לדייק.

 

אני יכול להגיד מנסיון של שני טיולים ארוכים של אלפי קילומטרים שזמן הטעינה בעצירות הוא לא פקטור. אולי הוא פקטור לאנשים שנוסעים לבד ולובשים  חיתול, אבל כשנוסעים עם כל המשפחה ועוצרים הרכב גומר להטען בד"כ תוך 15-20 דקות לפני שכולם סיימו ללכת לשרותים / לאכול וכו'. זה עוד היה לפני מסופרצ'רג'רים של 250kW היו נפוצים. בישראל סביר שיהיה צורך בטעינה בדרך רק בנסיעה לאילת. כמה אנשים עוצרים רק לחמש דקות בדרך לאילת?

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, ik3 כתב:

אז נכון שטסלה מתחרה עם סדרה 3 או A4 שבארץ יעלו כמעט כפול ממנה, אבל מבחינת האיכות הרכבה והפרמיום היא לא באמת שם אפילו קצת רחוקה- כלומר טסלה סדרה 3 מול במוו סדרה 3 או אאודי A4.

מה שכן במציאות הישראלית הפער במחיר לגמריי לטובת הטסלה והיא משמעותית נותנת יותר ערך לכסף לעומת המתחרות שלה.

באמת אני שואל: אתה אומר את זה על סמך ניסיון? אני מודה שבחיים לא ישבתי בטסלה, האם היא באמת נחותה בגימור הפנים ואיכות ההרכבה (לא מדבר על תוספות אבזור) מול מתחרות הפרמיום הגרמניות? אשמח לשמוע ממי שבאמת מכיר.

1958 Cadillac Fleetwood Sixty Special

BMW i3s 2019

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, Cadillac58 כתב:

אתה מגזים בענק. יש לי רכב חשמלי מלא ועמדת הטעינה שלו סופקה לי ע"י מהנדס חשמל מהדור של פעם, אלו שבאמת מבינים ובונים בעצמם עמדות. בדקתי איתו שוב והוא אמר שבעמדת טעינה עם כבלי הולכה של כ-50 מטר, ההפסדים הם 5% בלבד. הוא גם הוסיף הסתייגות מעניינת: "זה בתנאי שמערכת הקירור של הסוללה לא הופעלה בזמן הטעינה. כאשר הקירור פועל הוא צורך עוד כ-800 וואט".

אני מתכנת את הטעינה לטעון את הסוללה לפנות בוקר, ואז אין צורך בקירור. אם היו הפסדים של עשרות אחוזים הייתי מזהה את זה בחשבון החשמל - אין.

מכאן ש-400 ק"מ בטסלה באמת עולים בטווח של 25-30 שקלים ובטח לא יותר, כ-7 אג' לק"מ. אצלי ב-i3s בנהיגה נמרצת עם עליות לירושלים זה מגיע ל-8 אג' לק"מ.

 

אתה צודק, אנשים בדקו בטסלה מה יעילות הטעינה והגיעו לתוצאה של 95% ברמה 2. ברמה 1 היעילות יותר נמוכה, בסביבות 85%, אבל זה לא רלונטי לישראל.

 

https://forums.tesla.com/discussion/168051/120v-240v-charging-efficiency-answers

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...