Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה - מחיר חשמל בהשוואה למחיר דלק?


gumbason
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

הי!
מישהו חישב כמה בשקלים עולה טנק מלא (נניח עבור 400 ק"מ) בטסלה לפי הנתונים שלהם?
קצת תהסתבכתי עם זה - הקיבולת שמאפשרת 448 ק"מ היא 54 קוט"ש, שלפי האתר של חברת החשמל עולה חצי שקל. אז אפשר לנסוע 400 ק"מ ב25 שקלים? או שטעיתי בחישוב או שזה חלום.
מה אני מפספס?

תודה

עריכה אחרונה על ידי gumbason
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

באותו קו מחשבה.. בוא נשווה M3 לאוקטביה.. אחת עולה 700K ואחת 155K. שתיהן מאובזרות, האוקטביה יותר מרווחת עם בגאז' יותר גדול, אז למה שמישהו יקנה M3?  

כל דבר הקצנתי? מה עוד הקצנתי? מה עם הוצאות הדלק? אולי תכתוב שעכשיו קורונה וכולם נוסעים רק 5000 ק"מ בשנה, ואז אני אכתוב שאני, שלא צריך לצאת מהבית לעבודה נסעתי 6000 ב2020 ותגיד שהקצנתי? אין לי אייפו

האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר

תמונות שפורסמו בשרשור

לא טעית - זה החישוב (בערך בעמדת טעינה ביתית) בעמדת טעינה ציבורית המחיר יהיה גבוה משמעותית.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות עד שימצאו דרך חדשה למסות את זה. בקיצור זה הזמן לרכוש רכב חשמלי, המדינה לא יכולה לוותר על ההכנסות של הדלק. 

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, gumbason כתב:

הי!
מישהו חישב כמה בשקלים עולה טנק מלא (נניח עבור 400 ק"מ) בטסלה לפי הנתונים שלהם?
קצת תהסתבכתי עם זה - הקיבולת שמאפשרת 448 ק"מ היא 54 קוט"ש, שלפי האתר של חברת החשמל עולה חצי שקל. אז אפשר לנסוע 400 ק"מ ב25 שקלים? או שטעיתי בחישוב או שזה חלום.
מה אני מפספס?

תודה

 

זה כמעט נכון. היעילות של הטעינה אינה מושלמת. לכן צריך להוסיף כמה אחוזים למחיר שחישבת.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף, צריך להוסיף למשוואה כמה ק"מ תסע כל יום בכדי לדעת כמה כסף תחסוך בפועל.

Today is a great day!

Just like every day...

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הכל נשמע ורוד עד עכשיו נכון? אתה לכאורה יכול לנסוע 400 קמ ב 25 שח (בא נגזים ונגיד 40 שח סבבה ? ).

אל תשכח שהרכב עולה 180K , אל תשכח שהסוללה מתרוקנת הרבה יותר מהר בכביש בינעירוני מה שאומר שאם תנסע 350 קמ במקרה הטוב אז סבבה , אל תשכח שבנוסף למחיר של הרכב אתה צריך להתקין עמוד טעינה אצלך בבית שרק המונה עצמו עולה 3000 שח מחברת חשמל ומה עם העבודה של התקנת העמוד + העמוד עצמו ? אז כנראה לא הכל ורוד כאן כמו שזה נראה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שעניינה אותי בנושא - האם בעקבות עליית עשרות ומאות אלפי רכבים חשמליים על הכביש תיתכן עלייה במחירי החשמל? כמה זה באמת מעמיס על תחנות הכוח?

 SEAT Ibiza 2014 1.2t DSG >> Toyota Yaris 2018 HYBRID >> Renault Clio 2019 1.2t DCT >> Alfa Romeo Giulietta Milano 2014 1.4t TCT

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 דקות, Adani כתב:

שאלה שעניינה אותי בנושא - האם בעקבות עליית עשרות ומאות אלפי רכבים חשמליים על הכביש תיתכן עלייה במחירי החשמל? כמה זה באמת מעמיס על תחנות הכוח?

הצריכה של רכב בטעינה היא אפסית וכנ"ל גם אלפי רכבים בטעינה לצורך העניין .

ההפך , בעקבות הרפורמה של חברת החשמל ובגלל שהרבה שחקנים חדשים יספקו חשמל בזמן הקרוב מחירי החשמל צריכים לרדת משמעותית בקרוב ( אני עדין בשוק שהוט יספקו חשמל חחחחחח )

עריכה אחרונה על ידי liberfarb
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 28 דקות, liberfarb כתב:

הכל נשמע ורוד עד עכשיו נכון? אתה לכאורה יכול לנסוע 400 קמ ב 25 שח (בא נגזים ונגיד 40 שח סבבה ? ).

אל תשכח שהרכב עולה 180K , אל תשכח שהסוללה מתרוקנת הרבה יותר מהר בכביש בינעירוני מה שאומר שאם תנסע 350 קמ במקרה הטוב אז סבבה , אל תשכח שבנוסף למחיר של הרכב אתה צריך להתקין עמוד טעינה אצלך בבית שרק המונה עצמו עולה 3000 שח מחברת חשמל ומה עם העבודה של התקנת העמוד + העמוד עצמו ? אז כנראה לא הכל ורוד כאן כמו שזה נראה.

האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר אותן בהתאם לטסלה כבר קרוב ל 400k. בנוסף, מאחר שרובן פלאג אין הייתה צריך להשקיע על אותה נקודת הטענה (שעולה 4.5k שח על הכל) שבכל מקרה, סביר להניח שתשמש אותך גם כך בעתיד, כי העולם צועד לעהר החשמל אם תרצה או לא. מעבר לכך 350 קמ מספיק לנסיעות לרוב חלקי הארץ וחזרה וברגע שטסלה תגמור לפרוס את עמדות הסופרצרגרים שלה, כמו שעשתה בכל העולם. סה"כ תצטרך להכנס במקסימום לבוסט קצר שלא יארך הרבה יותר מתדלוק, כדי להגיע לכל יעד בארץ. כך שעד שיהיה שלום עם סוריה ויהיה אפשר לנסוע עם האוטו לאירופה, די בטוח שטסלה היא קרוב לודאי היא עסקת המאה במציאות הישראלית.

עריכה אחרונה על ידי utsur
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 6
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, utsur כתב:

האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר אותן בהתאם לטסלה כבר קרוב ל 400k. בנוסף, מאחר שרובן פלאג אין הייתה צריך להשקיע על אותה נקודת הטענה (שעולה 4.5k שח על הכל) שבכל מקרה, סביר להניח שתשמש אותך גם כך בעתיד, כי העולם צועד לעהר החשמל אם תרצה או לא. מעבר לכך 350 קמ מספיק לנסיעות לרוב חלקי הארץ וחזרה וברגע שטסלה תגמור לפרוס את עמדות הסופרצרגרים שלה, כמו שעשתה בכל העולם. סה"כ תצטרך להכנס במקסימום לבוסט קצר שלא יארך הרבה יותר מתדלוק, כדי להגיע לכל יעד בארץ. כך שעד שיהיה שלום עם סוריה ויהיה אפשר לנסוע עם האוטו לאירופה, די בטוח שטסלה היא קרוב לודאי היא עסקת המאה במציאות הישראלית.

אשמח לשמוע מה כל כך מיוחד באיבזור שלה ? חוץ מאיכות חומרים בינונית מאוד ומסך גדול כאילו אתה באיזה אופיס בבניין הייטק ולא ברכב לא ראיתי משהו מיוחד . יש צורך לציין שכל דבר שאתה צריך אתה עושה דרך המסך שזה לא נח בעליל . 

בא נקח את האוקטביה החדשה לצורך השוואה אוקיי?

1) האוקטביה הכי מפוארת עולה 155 אלף בזמן שהטסלה עולה 185 כולל כל ההתקנות שלה

2) האוקטביה מצויידת בכל המערכות בטיחות העדכניות ולא פחות מהטסלה ( אז אין לה חימום כיסאות כי בארץ ממש קר ואנחנו צריכים את זה )

3) האוקטביה הרבה יותר מרווחת ונחה לשימוש יום יומי 

4) חיסרון של האוקטביה היא עלות הטיפולים בגלל שזה מנוע בנזין משולב מיילד הייבריד .

5) האוקטביה היא ב WIN WIN SITUATION כאן .

לסיכום : הטסלה היא משחק חמוד לעובדי ההייטק ביננו ולא רואה בה שום פריצת דרך .כמו כן יקרה מאוד .

עריכה אחרונה על ידי liberfarb
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באותו קו מחשבה.. בוא נשווה M3 לאוקטביה.. אחת עולה 700K ואחת 155K.

שתיהן מאובזרות, האוקטביה יותר מרווחת עם בגאז' יותר גדול, אז למה שמישהו יקנה M3?

 

  • אהבתי 5
  • מצחיק 3
  • רעיון טוב! 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנה רק רשימה קצרה של מה שאין לך באוקטביה:

- מנוע שלא מתקרב ליכולת של טסלה בסיסית.

- התנהגות כביש שלא קרובה ליכולות של טסלה.

- פרופיל נהג. שזוכר את מיקום הכסא, המראות ואפשרויות המועדפות לכל נהג ונהג בצורה אוטומטית. כולל הזזת הכסא וההגה לכניסה ויציאה 

- תא מטען חשמלי

- מצלמות אבטחה הקפיות כולל התראה כולל גישה מרחוק

- הפעלת מיזוג מרחוק 

ובטח יש עוד, רק אני לא ממש רוצה לעבור על הכל, והכי חשוב היכולות של הטסלה עולות תוך כדי שימוש. כי טסלה רק ממשיכה להוסיף אותן לרכב הקיים שלך ברגע שהיא יכולה.

וזה לפני שדיברנו שסקודה תצרוך דלק יקר + עלות טיפולים + בלאי גבוה יותר (מכני מול חשמל)

כך שחוץ מתא מטען נשארת עם מכונית הרבה פחות טובה שבמקרה הטוב אם אותה עלות.

וכדרך אגב. איכות החומרים שלה בינונית ביחס למכוניות יוקרה כמו במוו 3, ממש לא מול אוקטביה.

  • רעיון טוב! 4
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 6 שעות, eladts כתב:

 

זה כמעט נכון. היעילות של הטעינה אינה מושלמת. לכן צריך להוסיף כמה אחוזים למחיר שחישבת.

מחזק, במצב טוב אתה יכול לצפות לכ80% יעילות(כמובן שיתכן שיותר אבל שווה לבדוק מה היעילות של עמדת הטעינה שלך) ובמקרה פחות אופטימי גם 50% ומטה- אבל לדעתי לא כלכך סביר כיום.

בהערכה פסימית הייתי מכפיל את המחיר שיצא(25שח) פי 2 וכנראה שהמחיר בפועל יהיה בטווח ביניהם-תלוי ביעילות

 

 

 

  

לפני 45 דקות, utsur כתב:

האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר אותן בהתאם לטסלה כבר קרוב ל 400k. בנוסף, מאחר שרובן פלאג אין הייתה צריך להשקיע על אותה נקודת הטענה (שעולה 4.5k שח על הכל) שבכל מקרה, סביר להניח שתשמש אותך גם כך בעתיד, כי העולם צועד לעהר החשמל אם תרצה או לא. מעבר לכך 350 קמ מספיק לנסיעות לרוב חלקי הארץ וחזרה וברגע שטסלה תגמור לפרוס את עמדות הסופרצרגרים שלה, כמו שעשתה בכל העולם. סה"כ תצטרך להכנס במקסימום לבוסט קצר שלא יארך הרבה יותר מתדלוק, כדי להגיע לכל יעד בארץ. כך שעד שיהיה שלום עם סוריה ויהיה אפשר לנסוע עם האוטו לאירופה, די בטוח שטסלה היא קרוב לודאי היא עסקת המאה במציאות הישראלית.

אז נכון שטסלה מתחרה עם סדרה 3 או A4 שבארץ יעלו כמעט כפול ממנה, אבל מבחינת האיכות הרכבה והפרמיום היא לא באמת שם אפילו קצת רחוקה- כלומר טסלה סדרה 3 מול במוו סדרה 3 או אאודי A4.

מה שכן במציאות הישראלית הפער במחיר לגמריי לטובת הטסלה והיא משמעותית נותנת יותר ערך לכסף לעומת המתחרות שלה.

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 דקות, utsur כתב:

הנה רק רשימה קצרה של מה שאין לך באוקטביה:

- מנוע שלא מתקרב ליכולת של טסלה בסיסית.

- התנהגות כביש שלא קרובה ליכולות של טסלה.

- פרופיל נהג. שזוכר את מיקום הכסא, המראות ואפשרויות המועדפות לכל נהג ונהג בצורה אוטומטית. כולל הזזת הכסא וההגה לכניסה ויציאה 

- תא מטען חשמלי

- מצלמות אבטחה הקפיות כולל התראה כולל גישה מרחוק

- הפעלת מיזוג מרחוק 

ובטח יש עוד, רק אני לא ממש רוצה לעבור על הכל, והכי חשוב היכולות של הטסלה עולות תוך כדי שימוש. כי טסלה רק ממשיכה להוסיף אותן לרכב הקיים שלך ברגע שהיא יכולה.

וזה לפני שדיברנו שסקודה תצרוך דלק יקר + עלות טיפולים + בלאי גבוה יותר (מכני מול חשמל)

כך שחוץ מתא מטען נשארת עם מכונית הרבה פחות טובה שבמקרה הטוב אם אותה עלות.

וכדרך אגב. איכות החומרים שלה בינונית ביחס למכוניות יוקרה כמו במוו 3, ממש לא מול אוקטביה.

הכל תלוי מה אתה מחפש ברכב . 

המנוע אותי אישית לא מרגש כי בכבישים של הארץ אתה יכול לנסוע 110 במקסימום וגם זה במקומות מסויימים . התאוצה לא מעניינת ( עברנו את הגיל הזה).

מה הכוונה התנהגות כביש ? אשמח אם תוכל להרחיב כי לא הבנתי על מה אתה מדבר כאן.

הפרופיל נהג כל כך חשוב לך? חחחח איזה גימיק שיווקי ...

תא מטען חשמלי זה דבר נחמד האמת והייתי רוצה שהוא יהיה קיים בארץ אבל בגלל היבואן פח שלנו אין אותו ברמת גימור סטייל בזמן שבאותו רכב בדיוק יש את הפונקציה באירופה 

מצלמות אבטחה הקפיות גם נשמע מעניין וזה אולי אחד החסרונות שבאמת קיימים .

הפעלת מיזוג מרחוק מיותר ביותר לדעתי ולא MUST 

אל תשכח שאתה משלם כאן על רכב שהוא פחות איכותי מבחינת חומרים (בא נגיד שהם שווים )  30 אלף יותר . כמה שנים יקח לך להחזיר את הסכום הזה עם טסלה? שלוש שנים? בזמן הזה כבר יהיה לי רכב חדש  מהניילון 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...