Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טסלה - מחיר חשמל בהשוואה למחיר דלק?


gumbason
 שיתוף
עוקבים 29

פוסטים מומלצים

לפני 4 שעות, eladts כתב:

אני יכול להגיד מנסיון של שני טיולים ארוכים של אלפי קילומטרים שזמן הטעינה בעצירות הוא לא פקטור. אולי הוא פקטור לאנשים שנוסעים לבד ולובשים  חיתול, אבל כשנוסעים עם כל המשפחה ועוצרים הרכב גומר להטען בד"כ תוך 15-20 דקות לפני שכולם סיימו ללכת לשרותים / לאכול וכו'. זה עוד היה לפני מסופרצ'רג'רים של 250kW היו נפוצים. בישראל סביר שיהיה צורך בטעינה בדרך רק בנסיעה לאילת. כמה אנשים עוצרים רק לחמש דקות בדרך לאילת?

סליחה, מה זה שייך?

 

הועלה פה תיאור, שהוא פשוט לא נכון. אפשר לומר שזה זניח, או לא דיל-ברייקר, או בנסיעות קצרות הרכב נטען כל הלילה בשביל שלא תזדקק לספלאש אנד דאש ממילא, או מה שכתבת בעצמך- שבנסיעות משפחתיות ארוכות אתה תעצור ליותר מחמש דקות.

 

ולכל זה אין קשר למה שהועלה כאן, ואני חוזר על עצמי; במכונית רגילה תדלוק של מיכל מלא לוקח בסביבות 3 דקות, מה שכרגע חשמליות יכולות לחלום עליו. ומי שלא רוצה לבלות בתחנת דלק יותר ממה שהוא רגיל היום, שידע שייקח לו יותר זמן- אפילו הרבה יותר (ועדיין לא ימלא עד הסוף). אגב, זה בסדר גמור, כי מי שקונה רכב חשמלי מלא ממילא יכול\מוכן\רוצה לחיות עם זה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

באותו קו מחשבה.. בוא נשווה M3 לאוקטביה.. אחת עולה 700K ואחת 155K. שתיהן מאובזרות, האוקטביה יותר מרווחת עם בגאז' יותר גדול, אז למה שמישהו יקנה M3?  

כל דבר הקצנתי? מה עוד הקצנתי? מה עם הוצאות הדלק? אולי תכתוב שעכשיו קורונה וכולם נוסעים רק 5000 ק"מ בשנה, ואז אני אכתוב שאני, שלא צריך לצאת מהבית לעבודה נסעתי 6000 ב2020 ותגיד שהקצנתי? אין לי אייפו

האמת הרבה יותר ורוד ממה שאתה חושב. הרכב עולה אמנם 180 אלף שח, אבל אם הייתה צריך לקנות את המקבילות הבנזיניות שלו (רובן היברידיות/פלאג אין בימינו) הייתה צריך להשקיע למעלה מ 300k שח, ואם הייתה רוצה לאבזר

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 19 דקות, yohai71 כתב:

סליחה, מה זה שייך?

 

הועלה פה תיאור, שהוא פשוט לא נכון. אפשר לומר שזה זניח, או לא דיל-ברייקר, או בנסיעות קצרות הרכב נטען כל הלילה בשביל שלא תזדקק לספלאש אנד דאש ממילא, או מה שכתבת בעצמך- שבנסיעות משפחתיות ארוכות אתה תעצור ליותר מחמש דקות.

 

ולכל זה אין קשר למה שהועלה כאן, ואני חוזר על עצמי; במכונית רגילה תדלוק של מיכל מלא לוקח בסביבות 3 דקות, מה שכרגע חשמליות יכולות לחלום עליו. ומי שלא רוצה לבלות בתחנת דלק יותר ממה שהוא רגיל היום, שידע שייקח לו יותר זמן- אפילו הרבה יותר (ועדיין לא ימלא עד הסוף). אגב, זה בסדר גמור, כי מי שקונה רכב חשמלי מלא ממילא יכול\מוכן\רוצה לחיות עם זה.

 

כל עוד יש לך עמדת טעינה בבית ואתה לא נוסע מאות קילומטרים ביום כל יום, אתה תבלה ב-"תחנת דלק" פחות מאשר היום, כי כל בוקר הרכב יהיה טעון. לא תצטרך לסטות מדרכך כדי להגיע לתחנת דלק ולא תצטרך להריח אדי בנזין מסרטנים. רק בנסיעות ארוכות תצטרך לעצור לטעינה, אבל במקרים כאלו ממילא צריך לעצור להתרעננות. אתה לא צריך להמתין ליד הרכב בזמן הטעינה בניגוד לתדלוק כך שבפועל עצירה להתרעננות + טעינה עשוייה לקחת אפילו פחות זמן מעצירה להתרעננות + תדלוק.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, eladts כתב:

 

המטרה של עמדות טעינה AC היא שמירה על הבטיחות, כדי שאפשר יהיה לבצע את הטעינה גם בחוץ בגשם ללא חשש. העמדה מתקשרת עם הרכב ולא מפעילה מתח לפני שהכבל מחובר כראוי. יש גם עמדות טעינה ניידות שמתחברות לשקע רגיל מצד אחד ומצד שני לשקע הטעינה ברכב וכולללות את מעגלי ההגנה בקופסה שנמצאת על הכבל. בארה"ב נהוג לספק כאלו עם הרכב אבל אני לא יודע אם זה יהיה כך בישראל. עמדת טעינה DC זה סיפור אחר לגמרי שמכיל ממירי מתח כך שהמטען הפנימי ברכב נעקף. העלות כמובן גדולה בהרבה וההתקנה הרבה יותר מורכבת ומצריכה הזנת חשמל מתאימה. העלות של עמדת טעינה DC הכי פשוטה היא מעל $10,000 ללא התקנה, שיכולה לעלות הרבה מעל מחיר העמדה.

זאת אומרת שהמטרה של המתקן טעינה בייתית זה שהוא יוכל לעשות "handshake" לרכב ורק אז להטעין- מבחינה בטיחותית הגיוני.

לגבי מטען DC לפי ההסבר שלך הוא לגמרי מיותר, אם ככה למה בכלל יש תמיכה בזה ולמה לעשות אותו? - הוא יקר, מורכב, ולא נותן לך יתרון בביצועים.

 

לגבי עמדת הטעינה למיטב זכרוני ברכבים חשמליים שנמכרים בארץ(או לפחות באלו ששמעתי עליהם) מצטרפים מטען ביתי איטי

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל לא כתבתי על "עצירה לתדלוק + התרעננות", נכון?

 

אלעד, אנחנו לא מדברים על אותו דבר, סורי. ואני לא מאלה שיכנסו לדיון חסר תוחלת (מבחינתי). אז ברשותך, אני עוצר כאן- באמת שאני לא זקוק לשכנוע במשהו שממילא מעולם לא סתרתי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין אנשים שקוטלים את טסלה, בלי שהבינו מה היתרונות שלה. תעשו חשבון אישי עם יש לכם אפשרות בכלל להוציא סכום כזה ואם כן תעשו טבלה פשוטה של יתרונות וחסרונות של כל אוטו.

+

אוטו חשמלי, בלי טיפולים בלי עצירות בתחנת דלק (פרט לנסיעות ארוכות), שקט, מקבל עדכונים OTA, תאוצה מטורפת (4 שניות ל-100), מאוד בטיחותי, מאובזר,  DVR מובנה, שיקי, אחריות ארוכה, מסך גדול.

-

יקר (אין יותר זול, אני יודע שיש GM ב-160 אלף!!!! ), אין לנבא מה שמירת הערך, מוסכים+ביטוח לא ברור (רק מתחילים), קיים פער באיכות המכוניות (כאילו נעשו בארץ,אחד טוב שתיים הא יעבור).

 

תעשו חשבון ותגידו "לי זה מתאים, לי זה לא מתאים"  ואת כל המשפטים של עדר או פאן בוי ממש לא במקום, כשמדובר בפורום רכב וכלי תחבורה שבמכירות שלו עקף ייצרנים כמו BMW ומרצדס, או מגיע למקומות מאוד גבוהים בסקרים של בעלי רכב שמחזיקים את הרכב יותר משנה. 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 22 דקות, ik3 כתב:

זאת אומרת שהמטרה של המתקן טעינה בייתית זה שהוא יוכל לעשות "handshake" לרכב ורק אז להטעין- מבחינה בטיחותית הגיוני.

לגבי מטען DC לפי ההסבר שלך הוא לגמרי מיותר, אם ככה למה בכלל יש תמיכה בזה ולמה לעשות אותו? - הוא יקר, מורכב, ולא נותן לך יתרון בביצועים.

 

לגבי עמדת הטעינה למיטב זכרוני ברכבים חשמליים שנמכרים בארץ(או לפחות באלו ששמעתי עליהם) מצטרפים מטען ביתי איטי

 

מטען DC מסוגל להטעין את הסוללה הרבה יותר מהר ממה שיכול המטען המובנה ברכב. בטסלה מודל 3 LR, לדוגמא, אפשר לטעון בקצב של 11.5kW בטעינת AC לעומת 250kW בטעינת DC. בבית זה מיותר, אבל בעמדות טעינה ציבוריות לאורך הדרך זה ההבדל בין לעצור ל-15 דקות ללעצור למספר שעות.

 

לפני 18 דקות, yohai71 כתב:

אבל לא כתבתי על "עצירה לתדלוק + התרעננות", נכון?

 

אלעד, אנחנו לא מדברים על אותו דבר, סורי. ואני לא מאלה שיכנסו לדיון חסר תוחלת (מבחינתי). אז ברשותך, אני עוצר כאן- באמת שאני לא זקוק לשכנוע במשהו שממילא מעולם לא סתרתי.

 

אני מבין שאתה מדבר על עצירה לתדלוק נטו. נכנסים לתחנה, מתדלקים ויוצאים תוך 3 דקות. אני לא סותר את הטענה שברכב עם מנוע בנזין זה אפשרי וברכב חשמלי זה לא. הטענה שלי היא שלמי שיש רכב חשמלי עם עמדת טעינה בחניה בבית (או עמדת טעינה בחניה בעבודה) פשוט לא יזדקק לעצירות מהסוג הזה בכלל, כל עוד הוא לא נוסע מאות קילומטרים ביום. אם כן נוסעים מאות קילומטרים ביום ממילא גם צריך להתרענן. 

עריכה אחרונה על ידי eladts
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפוליטיקאים ידאגו לכדאיות נמוכה יותר בעיקר בשל המיסים שיאבדו אם וכאשר יותר ויותר אנשים יבחרו רכב חשמלי.

 

אני צופה שבYNET זה יגיע כנרטיב כלשהו שרומז שמעמד הביניים משלם מס על דלק ועשירים לא.

(בהתעלם מהעבודה ש80% מאזרחי המדינה משלמים רק 20% ממס ההכנסה הכולל שהמדינה גובה)

 

בגלל הנתון הזה לבדו, כלכלית, בלתי אפשרי להעריך כדאיות לרכב חשמלי לטווח של יותר משנה (וגם פה אני בספק).

כל ניסיון להעריך שקול להימור נגד הבית.

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אשמח לשמוע מה כל כך מיוחד באיבזור שלה ? חוץ מאיכות חומרים בינונית מאוד ומסך גדול כאילו אתה באיזה אופיס בבניין הייטק ולא ברכב לא ראיתי משהו מיוחד . יש צורך לציין שכל דבר שאתה צריך אתה עושה דרך המסך שזה לא נח בעליל . 
בא נקח את האוקטביה החדשה לצורך השוואה אוקיי?
1) האוקטביה הכי מפוארת עולה 155 אלף בזמן שהטסלה עולה 185 כולל כל ההתקנות שלה
2) האוקטביה מצויידת בכל המערכות בטיחות העדכניות ולא פחות מהטסלה ( אז אין לה חימום כיסאות כי בארץ ממש קר ואנחנו צריכים את זה )
3) האוקטביה הרבה יותר מרווחת ונחה לשימוש יום יומי 
4) חיסרון של האוקטביה היא עלות הטיפולים בגלל שזה מנוע בנזין משולב מיילד הייבריד .
5) האוקטביה היא ב WIN WIN SITUATION כאן .
לסיכום : הטסלה היא משחק חמוד לעובדי ההייטק ביננו ולא רואה בה שום פריצת דרך .כמו כן יקרה מאוד .

בלי להעליב ידידי, בין ההשוואות הגרועות שראיתי בחיי. בכל המובנים.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • מצחיק 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, liberfarb כתב:

האוקטביה הרבה יותר מרווחת ונחה לשימוש יום יומי 

 

האוקטביה היא מכונית מסגמנט C ("משפחתית" בישראל) בעוד המודל 3 היא מסגמנט D ("מנהלים" בישראל) כמו הסופרב. בוא נסתכל על בסיסי הגלגלים:

  • אוקטביה: 2.68 מ'
  • סופרב: 2.84 מ'
  • מודל 3: 2.88 מ'

אתה טוען שמכונית עם בסיס גלגלים קטן ב-20 ס"מ מרווחת יותר? אם ככה עזוב את האוקטביה וקנה קיה פינטו.

  • מצחיק 4
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, Adani כתב:

שאלה שעניינה אותי בנושא - האם בעקבות עליית עשרות ומאות אלפי רכבים חשמליים על הכביש תיתכן עלייה במחירי החשמל? כמה זה באמת מעמיס על תחנות הכוח?

 

  • רעיון טוב! 1

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, eladts כתב:

 

האוקטביה היא מכונית מסגמנט C ("משפחתית" בישראל) בעוד המודל 3 היא מסגמנט D ("מנהלים" בישראל) כמו הסופרב. בוא נסתכל על בסיסי הגלגלים:

  • אוקטביה: 2.68 מ'
  • סופרב: 2.84 מ'
  • מודל 3: 2.88 מ'

אתה טוען שמכונית עם בסיס גלגלים קטן ב-20 ס"מ מרווחת יותר? אם ככה עזוב את האוקטביה וקנה קיה פינטו.

טוב אז קנה לך טסלה 3 😄

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 11.2.2021 בשעה 11:22, liberfarb כתב:

הכל נשמע ורוד עד עכשיו נכון? אתה לכאורה יכול לנסוע 400 קמ ב 25 שח (בא נגזים ונגיד 40 שח סבבה ? ).

אל תשכח שהרכב עולה 180K , אל תשכח שהסוללה מתרוקנת הרבה יותר מהר בכביש בינעירוני מה שאומר שאם תנסע 350 קמ במקרה הטוב אז סבבה , אל תשכח שבנוסף למחיר של הרכב אתה צריך להתקין עמוד טעינה אצלך בבית שרק המונה עצמו עולה 3000 שח מחברת חשמל ומה עם העבודה של התקנת העמוד + העמוד עצמו ? אז כנראה לא הכל ורוד כאן כמו שזה נראה.

כמות השטויות שכתבת פה ובשאר התגובות מראות על אי הבנה במקרה הטוב או פשוט שקרים במצח נחושה במקרה הפחות טוב.

באמת שרציתי להתחיל לענות לך על כל הדברים אבל זה שאתה ממשיך להשוות את האוקטביה( :rofl:) לטסלה אומר הכל ובאמת שנראה אין טעם. בהצלחה עם האוקטביה

  • אהבתי 3
  • מעניין 3
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 11.2.2021 בשעה 11:39, Adani כתב:

שאלה שעניינה אותי בנושא - האם בעקבות עליית עשרות ומאות אלפי רכבים חשמליים על הכביש תיתכן עלייה במחירי החשמל? כמה זה באמת מעמיס על תחנות הכוח?

זה  יעניין אותך: 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 11.2.2021 בשעה 12:52, ik3 כתב:

כי היא החבילה הכי משתלמת בפער גדול כיום לקנית רכב חדש למי שיכול להחזיק בבית עמדת טעינה

ב 185 אני רוצה רכב שלא מאלץ אותי לתכנן מסלול נסיעה בהתאם למסלול הנסיעה ולא דורש ממני שעתיים תדלוק.

 

אם ארצה לחסוך אקנה אלטו ואם בחרתי לשלם 185 אז עוד 5 לפחת השנתי תמורת אי הגבלה לא ישברו אותי.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...