Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסוף של ענף המוניות קרב?


tzvipper
שימו לב! השרשור הזה בן 744 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

VERDICT: Factoring in a tip, if you are in New York City and there is a ton of traffic (meaning you can’t go over 20 MPH), a taxi is best. Otherwise, Uber seems to be cheaper. But watch the surge levels, because 2x is more expensive than a cab in almost any city.

מצחיקה גם טבלה 2 בו לנהג טקסי אתה תשלם טיפ של 20% ולנהג של אובר לא תיתן.

 

חשוד המקור הזה

 

 

יאללה כי ביקשת

 

יש לך טבלה עם טיפ, ובלי טיפ - בדיוק בשביל שתוכל לעשות את ההשוואה איך שבא לך. לא רוצה לשים טיפ? תסתכל בראשונה.

כנראה שבNYC נהוג לתת טיפ (אחרת, למה שישימו את הטבלה?), בUBER למיטב ידיעתי ושימושי לא נהוג לתת טיפ ולו מהסיבה שUBER מרכזת את כל התשלום דרך האפליקציה, אתה אף פעם לא מחליף כספים עם הנהג.

 

ואם אני חוזר למשתמשים אמיתיים, הpeers שלי בCA משתמשים אך ורק באובר. בלעדית. אז או שכולם שם מטומטמים או שהשירות של אובר באמת עדיף בהרבה על המוניות שם. המחיר אגב זה כנראה לא המוטיבציה העיקרית - הרבה מהם מקבלים החזרי נסיעות גם ככה. השירות הנוחות והזמינות עדיפים עבורם.

 

איך התעלמת מהמואדם.

 

אתה מסיים ארוחה במסעדה ומשלם בכרטיס אשראי= בשבילי כמו ששילמת דרך האפליקציה.

 

למלצר לא תיתן טיפ? בייחוד שכפי שחבריך כותבים הם מעדיפים אובר בגלל השירות.

 

לכן טבלה 2 מגוחכת.

 

הטבלה מדברת על נסיעה באורך 5 מייל במהירות של 30 מייל שהיא המהירות המקסימאלית בערים בארה"ב ויש מקומות שהמהירות נמוכה יותר.

והיא כנראה לא המהירות רוב הזמן בטח לא בשעות השיא, לכן לא בטוח שההשוואה היא מייצגת.

 

זה גם מה שרומן ניסה להסביר לך.

 

יש לך מושג מהן שעות השיא בו מחייבים את הלקוחות בהיטל , מה גובהו? מבין שהוא עלול להגיע גם ליותר מכפול.

לא.

בCA (לדוגמא) הוא מוזיל בפקטור 1.7-2X,

וכפי שכבר ציינתי - זה לא מתחיל ונגמר בעלויות, זה גם נוחות שימוש, זמינות וכד'.

12345

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום שיו"ר איגוד נהגי המוניות ייפתח במשא ומתן עם אובר וינסה לראות איך ניתן לשלב את אובר במערכת "התחבורה הציבורית"(של איזה ציבור בדיוק?).

מה הוא עושה הוא יושב ולוחש לשר התחבורה שידבר בראיונות לתקשורת שהשר יגיד שאין מספיק משתמשים בתחבורה הציבורית על מנת להכניס שחקן חדש לתחום.

ביינתים בטח יש לו איזה 8 מספרים שאותם הוא משכיר לנהגים מסכנים שאין להם רבע מיליון שקלים התחלתיים על מנת לקנות מספר ירוק.

 

הוא וחבריו ממשרד התחבורה יושבים וסופרים את הכסף שלכם וצוחקים עליכם מהצד בזמן שאתם עובדים כמו חמורים שעות מטורפות.

 

אני רק ישים את זה פה:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=928198

 

מדובר באותו אדם משנת 2005

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

יש לך מושג מהן שעות השיא בו מחייבים את הלקוחות בהיטל , מה גובהו? מבין שהוא עלול להגיע גם ליותר מכפול.

 

 

ישה, תנחש מה? גוגל!

http://uberestimator.com/uber-surge-pricing

 

בכל אופן, לפני שאתה מזמין אובר, האפליקציה מתריעה אם יש עומס ומתווסף היטל ובכמה הוא משפיע על המחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קראתי עכשיו את השירשור. יש כאן ויכוח מרתק על נושאים עקרוניים. ויכוח כזה בדיוק מתרחש כיום ממש כמעט בכל מדינה שאובר רוצים להיכנס אליה (או שכבר נכנסו). יש כאן טיעונים כבדי משקל של שני הצדדים.

 

מצד אחד - חברה שמשנה את חוקי המשחק, חביבה מאוד על הלקוחות ומוזילה את עלויות הנסיעה ב"מונית".

מצד שני - יש כאן פגיעה קשה בנהגי מוניות שמתפרנסים בעמל רב וגם בזכות קניינית של החזרת רשיונות מונית.

 

 

 

כדאי להוסיף כאן כמה נושאים שקצת נבלעו בלהט הויכוח (שגם נהיה ייצרי, מסיבות מובנות):

 

 

ערך של רשיון מספר ירוק - יש מדינות שבהן המדינה לא טרחה לפצות את בעלי רשיונות של מוניות (כמו קליפורניה). יש מדינות שאסרו על אובר לפעול בהן לגמרי (ישראל) ויש מדינות שהחליטו לאפשר לאובר לפעול, אבל עם זאת הבינו שחובה לפצות את בעלי המספר הירוק על פגיעה בזכות קניינית. בדיוק כמו הפקעת קרקע - בדוגמא שהביא כאן. כעת מבקשים בישראל לעבור ממצב של איסור כללי למצב שבו אובר יכולים לפעול - תוך כדי תשלום אגרה מיוחדת - שכל הייעוד שלה זה פיצוי של בעלי מספר ירוק. כך יוכלו מצד אחד לאפשר לאובר לפעול ומצד שני לפצות את בעלי הזיכיון על הפגיעה בהם.

 

 

 

תחרות ומונופול - אובר הוא לא מונופול! בקליפורניה פועלות כבר 2 חברות שמתחרות זו בזו - אובר וליפט (LYFT). שתיהן עובדות במודל דומה מאוד. סביר להניח שחברת גט טקסי תרצה להשתתף בחגיגה גם כן וכמו כן לא מן הנמנע שיקומו עוד חברות. כך שתהיה תחרות בין חברות שיספקו שירות דומה.

 

 

 

מיסים - חברת אובר מנפיקה קבלות חוקיות לחלוטין עבור כל התשלומים שמתקבלים אצלה. הקבלות האלה מתקבלות אצל כל מעסיק שדורש קבלות כדי להחזיר הוצאות לעובדים. נהגי אובר מקבלים תשלום עבור הנסיעות - כמו שבעלי דירה מקבלים תשלום מ AIRBNB עבור ההשכרה. או בעלי עסקים שמוכרים מוצרים דרך EBAY. האם הם משלמים מיסים? זו אחריות שלהם. כמו שיש מורים פרטיים שמדווחים על ההכנסה ויש כאלה שלא - יש חשמלאים שמדווחים על ההכנסה ויש כאלה שלא - וגם נהגי מונית - כך אני מניח שיש נהגי אובר שמדווחים על ההכנסה ויש כאלה שלא. המדינה תצטרך להתמודד עם העלמות מס באובר כמו שמתמודדים עם שאר העלמות המס.

 

 

 

ולגבי ביטוח של נסיעות באובר - אולי הנושא החשוב ביותר: כמו שכתבו כאן בצדק, ביטוח רכב רגיל לא מכסה הסעת נוסעים בתשלום. לא בישראל, ולא באף מדינה מסודרת בעולם. למעשה, נושא הביטוח היה אחד הנושאים הכי קשים שמייסדי אובר היו צריכים לפתור כדי להתחיל את השירות. מה שהם עשו היה לגבש הסכם ביטוח קולקטיבי מול חברת ביטוח כדי לבטח את כל נהגי אובר בזמן שהם מסיעים נוסעים בתשלום.

הכוונה היא לביטוח מסחרי שנחתם בין אובר לבין חברת ביטוח, והביטוח הזה בתוקף בכל פעם שבה נהג של אובר מסיע נוסעים, וגם בדרך אל נקודת האיסוף ובדרך חזרה ממנה ללא נוסעים. כך שאם חו"ח קורית תאונה אז חברת הביטוח שביטחה את אובר נושאת בעלות תיקון הרכב ו\או תשלומים עבור פגיעות בנוסעים.

זה דומה לביטוח שעושים בעלי מוסכים לגבי נסיעות ברכב פרטי בזמן התיקון. אין כאו שום פגיעה בכלל משלמי הביטוח לקרנית.

 

 

 

האם אובר תשתלט על עולם ההסעות הפרטיות (מוניות "ספיישל")? ספק רב. ראשית יש קהל שעדיין יעדיף מונית מסודרת ולא אובר. בנוסף, סביר שעם הזמן נראה עוד חברות שיתחרו באובר. LYFT הם רק הסנונית של התחרות בשוק הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקום שיו"ר איגוד נהגי המוניות ייפתח במשא ומתן עם אובר וינסה לראות איך ניתן לשלב את אובר במערכת "התחבורה הציבורית"(של איזה ציבור בדיוק?).

מה הוא עושה הוא יושב ולוחש לשר התחבורה שידבר בראיונות לתקשורת שהשר יגיד שאין מספיק משתמשים בתחבורה הציבורית על מנת להכניס שחקן חדש לתחום.

ביינתים בטח יש לו איזה 8 מספרים שאותם הוא משכיר לנהגים מסכנים שאין להם רבע מיליון שקלים התחלתיים על מנת לקנות מספר ירוק.

 

הוא וחבריו ממשרד התחבורה יושבים וסופרים את הכסף שלכם וצוחקים עליכם מהצד בזמן שאתם עובדים כמו חמורים שעות מטורפות.

 

אני רק ישים את זה פה:

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=928198

 

מדובר באותו אדם משנת 2005

אולמרט בכלא קצב בכלא דרעי היה בכלא והרשימה עוד ארוכה....

 

האם אותו יו"ר הורשע? ישב בכלא?

 

האם הוא קיבל את ה 8 מספרים ( כביכול שיש לו, לדעתי יש לו הרבה יותר :shock: ) במתנה?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, תנחש מה? גוגל!

http://uberestimator.com/uber-surge-pricing

 

בכל אופן, לפני שאתה מזמין אובר, האפליקציה מתריעה אם יש עומס ומתווסף היטל ובכמה הוא משפיע על המחיר.

 

אני ממש אוהב את עזרתך

 

The Uber prices are surging to ensure reliability and availability for those who agree to pay a bit more.

 

פי שתיים ומעלה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערות לפוסט של רמוני

 

מהיכן אובר תשלם לנהיג המוניות על המספר הירוק?

 

לא דובר כלל על מונופול דובר על תחרות בלתי הוגנת

 

אם לחברת אובר לא יהיה כאן חברה בת מקומית שתירשם כחוק כעוסק מורשה הקבלה / חשבונית שהיא תוציא לא שווה את הנייר שעליו היא מודפסת, ואם זה יהיה המצב, לאף עסק לא יהיה כדאי להשתמש בשירותים שלהם.

 

לגבי הנהגים עצמם- נהג מונית רשום במס הכנסה בביטוח לאומי ובמע"מ , לכן גם מגיש דו"ח שנתי על הכנסותיו. כך גם כל בעל קצוע אחר = עצמאי.

נכון שלא מדווחים על כל ההכנסות אבל באובר הוא לא יהיה רשום בכלל ואז השמים הם הגבול.

 

כמובן שאם תהיה כאן חברה מקומית אז רשויות המס יוכלו לדרוש ולקבל את כל פרטי הנהגים והכנסותיהם ואז לתפוס את אותם חלטוריסטים. אולי במקרה כזה לא יהי להם כדאי להיות נהג באובר, אלא אם מדובר בפרנסה העיקרית שלו, ואז גם ידווח.

 

ואם יהיה ביטוח מסודר , סבבה. קשה לי קצת לראות זאת עם חברות הביטוח בישראל, אבל מאמין שיימצא הסדר.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שיש לו עבר בעייתי זה לא בעיה?

אתה אומר שאינטרס שלו הוא נטו לטובת נהג המונית הפשוט עם סקודה פאביה ספייס משנת 2006?

אני אומר שלא,האינטרס בליצור דרמה סביב אובר זה לראות אם הוא יוכל לקנות עוד דירה בזה שיפצו אותו על אותם כמות המספרים שהוא מחזיק לא לנהג המונית המסכן עם מספר ירוק אחד ועובד כמו משוגע שעות מטורפות.

עריכה אחרונה על ידי mark_Avn
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא נבחר על ידי הציבור שלו

 

הוא לא דואג להם או כן דואג להם אין לי מושג

 

גם ביבי לא בדיוק דואג למצביעיו.

 

מהיכן כל המידע על האיש, מה יש לו ומה הוא הולך לעשות.

 

או שהכל מדמיונך הקודח

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שיש לו עבר בעייתי זה לא בעיה?

,,

אני אומר שלא,האינטרס בליצור דרמה סביב אובר זה לראות אם הוא יוכל לקנות עוד דירה בזה שיפצו אותו

על אותם כמות המספרים שהוא מחזיק .

לא לנהג המונית המסכן עם מספר ירוק אחד ועובד כמו משוגע שעות מטורפות.

 

ואם הוא היה משקיע את הכסף של המספרים הירוקים בקניית דירה / דירות, לפני 10-20 שנה.

והערך היה עולה, והוא היה מרוויח גם שכירות - במטרה שישמש לו לפנסיה ולפרנסת משפחתו.

גם אז העין שלך הייתה רעה.

 

- יש חוקים במדינה, חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו .

 

  • סעיף 3: אין פוגעים בקנינו של אדם.

שיויון הזדמנות, ואיסור להיזהר בפגיעה בעיסוק או בנכסים של האזרח.

היום אתה, נגד אזרח שהשקיע על סמך דרישה והבטחה של השלטון / המדינה, במספר ירוק.

והמדינה לכאורה משנה את הכללים, ללא שיויון וללא פיצוי.

 

מחר המדינה תשנה את הכללים ו תדרוש את הדירה שלך ושל הורייך ללא פיצוי - למה.

לצורך הקמת אנטנה לחברות הסלולריות, או כל שיגעון אחר.

ואנחנו נשב בצד ונגיד - אז מה.. שיעברו לגור באוהל.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שהראתי שהאדם הזה אינו נקי כפיים וברור לי שצריך לתת פיצוי לנהגי המוניות שנפגעו.

השאלות הם:

איך וכמה?

איך ליצור מצב שזה לא פוגע בציבור שדורש את שירות הסעות הנ"ל?

איך לשלב את אובר וחברות דומות לה בשוק?

במקום להתעסק עם זה הם בוחרים לשלוח את הבובה שלהם (שר התחבורה) להגיד שטויות בטלוויזיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כל בעיה, אם כל פתרון שיציעו, אך חייב להיות פתרון שיפצה את בעלי המספר הירוק על כל הכסף שהם הוציאו.

כמו כן, לא ייתכן שיגדעו באבחת גרזן את מטה לחמם של ציבור גדול, מבלי לחשוב על ההשלכות.

 

לא מסכים. זו השקעה כמו כל השקעה.

אם קניתי נדלן משרדים ופתאום אנשים התחילו לעבוד יותר ויותר מהבית אז אף אחד לא שוכר והמשרד נחתך בשוויו ביותר מחצי צריכים לפצות אותי ?

מה במידה והייתי יצרן שעונים ואנשים הפסיקו לקנות כי יש להם שעון בטלפון ?

עוד דוגמאות ?

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערות לפוסט של רמוני

 

מהיכן אובר תשלם לנהיג המוניות על המספר הירוק?

אובר לא תשלם כלום. לפי התוכנית הנוכחית, שדומה מאוד למה שקורה בעוד מדינות בעולם - המדינה תטיל מס מיוחד על הפעילות של אובר בישראל. המס הזה יזרים כספים לקרן מיוחדת שתקום והמטרה של הקרן תהיה לפצות את בעלי המספרים הירוקים על הפגיעה בערך הנכסים שלהם. לי זה נראה לגמרי צודק שיהיה פיצוי על פגיעה בנכס - בדיוק כמו בדוגמא של ירידת ערך קרקע שניתנה קודם.

לא דובר כלל על מונופול דובר על תחרות בלתי הוגנת

אכן התחרות לא הוגנת כי נהגי מוניות רשמיים נדרשים לעמוד בכל מיני תקנות שלא חלים על נהגי אובר. סביר להניח שאם פעילות אובר תאושר - אז הלכה למעשה גם נהגי מוניות לא יצטרכו לעמוד בתקנות המגבילות. זה מה שקרה בקליפורניה - רוב נהגי המוניות הפכו בהדרגה לנהגים שעובדים עם אובר, ואז גם הם לא צריכים לעמוד בתקנות. ואז התחרות היא בעצם בין חברות שונות תואמות אובר והתחרות היא בינהן והיא הוגנת כי כולם עומדים באותם כללים.

אם לחברת אובר לא יהיה כאן חברה בת מקומית שתירשם כחוק כעוסק מורשה הקבלה / חשבונית שהיא תוציא לא שווה את הנייר שעליו היא מודפסת, ואם זה יהיה המצב, לאף עסק לא יהיה כדאי להשתמש בשירותים שלהם.

לא ברור לי למה אתה כותב את זה. שלטונות המס בישראל מכירים בקבלות \ חשבוניות שמונפקות ע"י חברות זרות. על כך יעיד כל אדם שעוסק ביבוא (הספקים מחו"ל שולחים חשבוניות), כל איש עסקים שמביא קבלה ממלון בחו"ל. גם אני מגיש באופן רגיל חשבוניות שהופקו ע"י חברות השכרת רכב בחו"ל, מלונות וכו. הניירות שאני מגיש שווים את הנייר שעליהם הם מודפסים ומוכרים ע"י שלטונות המס בישראל. מלבד זאת יתכן מאוד שאובר כן יקימו חברת בת בישראל מכל מיניי סיבות ואז החשבוניות יהיו אפילו ישראליות. לא שזה משנה כאן.

 

לגבי הנהגים עצמם- נהג מונית רשום במס הכנסה בביטוח לאומי ובמע"מ , לכן גם מגיש דו"ח שנתי על הכנסותיו. כך גם כל בעל קצוע אחר = עצמאי. נכון שלא מדווחים על כל ההכנסות אבל באובר הוא לא יהיה רשום בכלל ואז השמים הם הגבול.

למה לא יהיה רשום? אין כאן הבדל. כמו שכל נהג מונית פותח תיקים כאמור בתור עצמאי - כך גם נהגי אובר יאלצו לפתוח את אותם תיקים של עצמאים ולהרשם בדיוק אותו דבר ולשלם אותו דבר. למשל מורים פרטיים פותחים תיקים במס הכנסה וכו לפי החוק. לצורך העניין אין שום הבדל. ואם נהגי אובר לא יפתחו תיקים? הם יהיו עבריינים.

כמובן שאם תהיה כאן חברה מקומית אז רשויות המס יוכלו לדרוש ולקבל את כל פרטי הנהגים והכנסותיהם ואז לתפוס את אותם חלטוריסטים. אולי במקרה כזה לא יהי להם כדאי להיות נהג באובר, אלא אם מדובר בפרנסה העיקרית שלו, ואז גם ידווח.

המדינה תבצע פיקוח ותנסה לתפוס נהגי אובר שלא מדווחים על הכנסותיהם. עם או בלי שיתוף פעולה של אובר. מספיק לקרוא קצת בעיתונות לאחרונה על מבצעי אכיפה של המדינה כנגד בעלי בתים שמשכירים אותם דרך AIRBNB ולא מדווחים על הכנסותיהם. לאחרונה תפסו כמה אנשים כאלה והנושא בטיפול, מגישים תביעות. סביר להניח שגם כאן לא יהיה הבדל ושלטונות המס ישקיעו מאמץ בחשיפה של נהגי אובר שלא ידווחו על הכנסותיהם. עבור מס הכנסה הם יהיו טרף קל (החוקרים יזמינו מונית של אובר ופשוט יבדקו מי הנהג שמגיע אליהם).

ואם יהיה ביטוח מסודר , סבבה. קשה לי קצת לראות זאת עם חברות הביטוח בישראל, אבל מאמין שיימצא הסדר.

העניין הזה פשוט ביותר - אם לא ימצאו חברת ביטוח שתסכים להעניק ביטוח קולקטיבי - שירות אובר לא יוכל לפעול כאן. עם זה אין משחקים, וגם אף נוסע לא יסכים לעלות לרכב אובר בלי לדעת שיש ביטוח בתוקף. הניסיון מלמד שבכל מדינה בעולם שבה אובר התחיל לפעול נמצאה חברת ביטוח שהסכימה להעניק ביטוח לאובר. למען האמת - חברות הביטוח עומדות בתור לקראת עסקה בהיקף כזה.

 

תשובות באדום למעלה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים. זו השקעה כמו כל השקעה.

אם קניתי נדלן משרדים ופתאום אנשים התחילו לעבוד יותר ויותר מהבית אז אף אחד לא שוכר והמשרד נחתך בשוויו ביותר מחצי צריכים לפצות אותי ?

מה במידה והייתי יצרן שעונים ואנשים הפסיקו לקנות כי יש להם שעון בטלפון ?

עוד דוגמאות ?

 

לא צריך דוגמאות בו חלו שינויים בענפי משק שונים והשקעת האנשים ירדה לטמיון.

 

אממה מה

 

ההבדל כאן שאתה רוכש את הזכות מהמדינה.

 

ומדינה מתנהלת ומתנהגת שונה מאזרח רגיל.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 744 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...