Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1482 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לא מסכים. זו השקעה כמו כל השקעה.

אם קניתי נדלן משרדים ופתאום אנשים התחילו לעבוד יותר ויותר מהבית אז אף אחד לא שוכר והמשרד נחתך בשוויו ביותר מחצי צריכים לפצות אותי ?

מה במידה והייתי יצרן שעונים ואנשים הפסיקו לקנות כי יש להם שעון בטלפון ?

עוד דוגמאות ?

 

זה שונה מהותית, לא דומה להשקעה לא מוצלחת. ברכישת מספר ירוק קנית "זכות ציבורית" מהמדינה. אם אותה מדינה משנה את הכללים (וטוב שכך!) היא צריכה לפצות באופן כלשהו את הרוכשים.

פורסם

הערות בשחור לפוסט האדום של רמוני

 

אתה אומר מצד אחד אובר לא תשלם, מצד שני היא תשלם מס מיוחד. קצת סותר. על מה יוטל המס? על רווחיה? על מחזור העיסקאות?

 

או שנהגי אובר יצטרכו להתאים עצמם לרגולציה הקיימת, או תבוטל הרגולציה בכלל, זה שני דברים שונים לגמרי.

 

 

 

מיסוי

 

אם רכשת שירות בחו"ל החשבונית תוכר כהוצאה כאן בארץ. אם יש בה מע"מ לא תוכל לדרוש אותו כאן בארץ , אלא אם השתמשת בשירותי חברות מתמחות.

 

ייבאת מוצר , המע"מ המוכר לך, הוא רק זה ששילמת אותו ברשימון היבוא והוא המסמך היחיד שמזכה אותך בכך.

 

אין מצב בו תרכוש מוצר / שירות בישראל והחשבונית תוכר לך על ידי שלטונות המס אלא אם הוא הוצא על ידי עוסק מורשה או עוסק פטור.

 

לכן כמו שכתבתי זה לא יהיה שווה את הנייר שעליו זה מודפס אלא אם כן הוא יוצא על ידי עוסק מורשה / פטור, ישראלי כחול לבן.

 

כתבתי נהג אובר יכול להיות חלטוריסט שמשלים הכנסה או מי שהחליט שזה עיסוקו. במקרה השני אני מניח שיירשם במקרה הראשון קצת פחות.

 

כמובן שאם אובר תהיה חברה מקומית היא תצטרך לנכות מס במקור מכל הנהגים שלה חלטוריסטים בשיעור מלא , אלה שיהיה להם תיק במס הכנסה לפי אישור של פקיד השומה, ואז זה יהיה יותר מסודר מנהג מונית "רגיל"

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אתה אומר מצד אחד אובר לא תשלם, מצד שני היא תשלם מס מיוחד. קצת סותר. על מה יוטל המס? על רווחיה? על מחזור העיסקאות?

 

אני חוזר לכתבה ב YNET שהובאה כאן בשירשור בהודעה #1. האחריות על הידיעה היא של YNET בלבד:

משרד האוצר מקדם פתרון של הקמת קרן פיצויים עבור נהגי המוניות לקראת אפשרות של החלת שירותי אובר איקס בישראל. הקמת הקרן אמורה להתאפשר בזכות עמלה בגובה 10% מכל תשלום על נסיעה במסגרת אובר איקס. מהלך דומה נעשה במקסיקו ובאוסטרליה.



 

 

תקרא לזה איך שתרצה - מס, עמלה. המס יהיה 10% על המחזור, אם אני מבין נכון את הכתבה. הכוונה שלי ב "אובר לא תשלם" הוא שאובר לא תשלם ישירות - אלא אובר תשלם לקרן, הקרן תפצה את בעלי המספרים הירוקים (ולא את נהגי המוניות, כמו שכתוב, כנראה בטעות, בכתבה).

פורסם

ומה לא הגיוני בזה נהג מונית זה מקצוע וכמו שנאמר פה ע"י תומכי הפיצוי שזה שבחרת מקצוע שהולך להיפגע עקב שינוי בהגדרת המקצוע לא מצדיק שישולמו לך פיצויים.

בעל מספר ירוק כמו שישה ומוטי הסבירו פה זה זכות שנפגעה עקב כניסת המתחרה חדש לשוק.

לדעתי פיצוי כזה הוא הוגן.

פורסם

קצת קשה להבין מה הבעיה פה.

 

בשביל חשבוניות וקבלות אובר צריכה לפתוח חברה פה.

החברה הזו תשלם מס חברות כמו כל חברה אחרת.

 

הנהגים של אובר גם חייבים להיות עוסקים מורשים והם גם ייאלצו להצהיר על ההכנסות שלהם למדינה.

 

במקביל, אם עושים שינוי מכיוון המדינה, היא צריכה לפצות את אלו שנפגעים ממנה, כלומר בעלי המספרים הירוקים.

 

איפה הבעיה?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לא יפצו אותך, זה כמו הדוגמא עם המפעל לקרח.

אבל אם כדי להפעיל את העסק שלך באופן חוקי הצטרכת לרכוש זכויות מהמדינה במאות אלפי שקלים והמתחרה שפתח מולך פטור מכל זה, אתה זכאי לפיצוי מהמדינה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

באותה נשימה, אם מחר המדינה מחליטה שהיא מקבלת תקן מסוים של מכונות ייצור שעד היום היא לא קיבלה, והתקן הזה הרבה יותר זול לייצור ולכן המתחרה שלי קונה מכונות באלפי דולרים בעוד שאני קניתי בפי 10, מגיע לי פיצוי? הרי הוכרחתי לקנות את היקר כי לא הייתה אופציה אחרת.

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם

מספר הערות ושרלות:

 

עניין הביטוח - מישהו הזכיר את קרנית. בסופו של דבר קרנית ממומנת על ידי חלק מדמי ביטוח החובה שמשלך כם בעל רכב בישראל, כלומר אם נפגעי תאונות באובר יפוצו על ידי קרנית מחיר ביטוח הובה יעלה, וכל בעל רכב בישראל יסבסד את אובר. מקובל עליכם?

 

לגבי הדיון על שינוי מאפייני מקצוע או כשלון של עסק - לא מעט מהכותבים בשרשור עדיין לא הפנימו שה"מספר הירוק" הוא דרישה של המדינה. כשם שאם ישנו את ייעוד המגרש שצמוד לביתך מפארק ירוק לבניין מסחרי תהיה זכאי לשיפוי על ירידת ערך הדירה כך גם בעל המונית צריך להיות משופה על ידי המדינה). הניסיון מראה כי כאשר מקצוע מסויים נעלם מהעולם יש לו מחליף, ובסופו של דבר אנשים מתעדכנים. במקרה של אובר לא מדובר על אבדן ההכשרה, נהג מונית יוכל להסב את עבודתו לעבודה אצל אובר או כל מעסיק אחר. סבא של ישה עשה הסבה מיצרן קרח לנהג מונית, המנתח שהצורך במיומנותו אבד רלונטיות יפתח מיומנות חדשה (והדוגמה מצויינת כיוון שמדובר בתהליך אמיתי שמתרחש כל הזמן).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

אני נהג מונית כבר 5 שנים לאחר שפוטרתי ולא מצאתי עבודה חדשה , ישבתי שנה בבית וקניתי מונית (המספר לא שלי - אני שוכר).

אני יכול לספר לכם שהשכר נטו רחוק מאוד מ-9 k נטו , העבודה קשה וצריך לעבוד כ-12 שעות במשמרת כדי להרוויח שכר שרק מתקרב לסביר.

ההוצאות גדולות מאוד:

מספר - 2000 שקלים לחודש

סדרנות לתחנה - 1500

דלק - 3000 עד 4000 לחודש

ביטוח למונית - 1000 שקלים לחודש

פחת של המונית - 3000 לחודש

מונה - 800 שקלים לשנה

וישנן הוצאות נוספות רבות ושונות - טיפולים , תקלות וכ"ו.

על נהג רכב פרטי לא חלות הוצאות כאלה והתחרות אינה הוגנת.

אני לא חותך מכוניות על הכביש , לא משמיע מוזיקה מזרחית ולא אליקו , מקפיד להדליק מזגן , לא מבלבל לנוסעים את המוח בשיחות על פוליטיקה , מפעיל מונה תמיד ולא מרמה אף אחד.

אני מודע לדימוי הבעייתי של נהגי המוניות (שחלקם בהחלט מצדיקים אותו) אך אסור לעשות הכללות - אצלנו יש לא מעט פליטי היי טק שפוטרו בגיל מבוגר ולא מצאו את מקומם וגם אני הגעתי מתחום שונה לחלוטין.

נסו להבין גם את הצד של נהגי המוניות שרובם נאבקים לפרנס את משפחתם במציאות לא פשוטה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
באותה נשימה, אם מחר המדינה מחליטה שהיא מקבלת תקן מסוים של מכונות ייצור שעד היום היא לא קיבלה, והתקן הזה הרבה יותר זול לייצור ולכן המתחרה שלי קונה מכונות באלפי דולרים בעוד שאני קניתי בפי 10, מגיע לי פיצוי? הרי הוכרחתי לקנות את היקר כי לא הייתה אופציה אחרת.

לא מדובר על ציוד, מדובר על האישור לעבוד בתחום. אישור שעולה כסף והיום הוא מוצע בחינם לכל אחד.

המדינה לא יכולה למכור לך משהו בסכום מסויים ולתת את זה במתנה למישהו אחר.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אם מחר יפתח מולי עסק מתחרה ואני אפסיד את המכנסיים מישהו יפצה אותי?

 

דוגמה מצויינת

 

למה הוא יהיה יותר תחרותי ממך?

 

הוא יגנוב את הסחורה, הוא לא ישלם לעובדים שלו, הוא לא ישלם ארנונה ,או שכ"ד לבעל המקום?

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
דוגמה מצויינת

 

למה הוא יהיה יותר תחרותי ממך?

 

הוא יגנוב את הסחורה, הוא לא ישלם לעובדים שלו, הוא לא ישלם ארנונה ,או שכ"ד לבעל המקום?

הוא יחסוך 4-5 מיליון שקל על מכונות כי פתאום המדינה החליטה שהיא מקבלת תקן פחות מחמיר ממה שהיא קיבלה עד היום מה שפתח את האפשרות לייבא מכונות מסין העממית.

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

×
×
  • תוכן חדש...