Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4176 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

האם בכניסה למעגל תנועה (כיכר), כשרוצים לפנות שמאלה (כלומר להקיף 3/4 כיכר) צריך לאותת שמאלה?

 

או ימינה (הרי למעשה פונים ימינה בכניסה לכיכר)?

או לא לאותת בכלל בכניסה, לאותת ימינה ביציאה?

 

 

תודה.

 

 

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

למיטב ידיעתי אין דרישה בחוק לאותת במעגל תנועה.

למרות זאת אני נוהג לאותת (שמאלה) אם אני לא יוצא ביציאה הראשונה כדי שהנהגים המתקרבים למעגל התנועה ידעו שאני ממשיך לנוע במעגל התנועה ויתנו לי זכות קדימה.

פורסם

באירופה אגב, נהוג לאותת ימינה ביציאה על מנת להראות לרכב ממול שרוצה להכנס, שהוא לא צריך לחכות, לפחות בכבישים הבינעירוניים.

פורסם

בכניסה למעגל תנועה לא מודיעים מראש לאן נוסעים, אבל מאותתים לפני היציאה, כמו כן עד כמה שאני זוכר צריך לאותת בכניסה.

פורסם

לפי חוק לא צריך לאותת במעגל תנועה (כיכר בשפה פשוטה). אם כבר אתה רוצה להיות נחמד אז עדיף לאותת ימינה רק אם אתה פונה ימינה, מעבר לזה זה יכול להיות מבלבל לנהגים אחרים.

פורסם

אני משתדל להיות נחמד כל הזמן אבל זה לא קשור.

לצורך העיניין גם לא חשוב מה כל אחד נוהג לעשות, אלא מעניין אותי מה אומר החוק.

 

 

לפי מה שידוע לי:

 

פונה בכיכר ימינה - מאותת ימינה.

 

ממשיך בנסיעה ישר - לא מאותת בכניסה, מאותת ימינה לפני יציאה ביציאה הנדרשת. (יציאה שניה)

 

 

פונה בכיכר שמאלה - לא ברור אם צריך לאותת שמאלה בכניסה.

צריך לאותת ימינה לפני היציאה ביציאה הנדרשת. (יציאה שלישית)

 

עושה פרסה - לא ברור אם צריך לאותת שמאלה בכניסה.

צריך לאותת ימינה לפני היציאה ביציאה הנדרשת. (יציאה רביעית)

 

 

פורסם

הבעיה היא שמדי פעם, במשרד הרישוי מחליטים לשנות את הפרשנות לחוק.



עד שנת 2008 היה צורך לאותת שמאלה במקרה כזה.

בשנת 2008 החליטו כי זה לא נכון, ושינו את ההנחיות בנושא – כך שאין צורך (מבחינת החוק) לאותת שמאלה, אלא לאותת רק כאשר אתה "יוצא" מן הכיכר.

פורסם

חוקית כל מעגל תנועה הוא כיכר, לא כל כיכר היא מעגל תנועה.

 

כיכר היא כביש מעגלי, בעוד מעגל תנועה הוא לפי התמרור

%D7%9E%D7%A2%D7%92%D7%9C%20%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94.jpg

 

עכשיו שהוצאנו את זה מהמערכת, היה דיון ארוך בנושא.

 

ברמה העקרונית החוקית בתנועה במעגל יש לך שתי אופציות, והן המשך תנועה במעגל או פנייה ימינה, ולכן אתה אמור לאותת ימינה לפני שאתה יוצא מהמעגל תנועה.

כלומר איתות שמאלה הוא פעולה שאינה מוגדרת, דומה לחילוק באפס.

ברמה המעשית הגענו בסוף הדיון למסקנה שלפיה בכניסה למעגל התנועה (בהנחה שאתה מתכוון לצאת ב-270 מעלות לכניסתך - 3/4 מעגל) רצוי לאותת שמאלה ולהפסיק את האיתות לאחר שהשלמת מעבר על חצי מהמעגל ומשם לאותת ימינה.

 

היינו תמימי דעים בכך שזה בהכרח לא מזיק, אני לא בטוח עד כמה זה מועיל, אבל אני בכל זאת נוהג כך מאז אותו דיון כי אם יש סיכוי שיעזור למישהו וגו'.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

איתות נועד לשם עדכון משתמשי הדרך האחרים לגבי כוונותיך.

 

אני לא רואה שום טעם באיתות שמאלה לפני כניסה למעגל תנועה בו אתה מתכוון לצאת ביציאה השלישית (אגב, לפעמים יש פחות, או יותר מ-4 יציאות). איתות ימינה ביציאה מהמעגל מועילה למי שמאחורייך (אתה צפוי להאט) ולמי שמתכוון להכנס למעגל.

:turn-l:
פורסם

אני נוהג בדיוק כך. מאותת לכיוון נסיעתי בכניסה ומאותת ימינה ביציאה.

גם הרשות באוסטרליה ממליצה כזאת(יש כמובן להפוך את הכיוונים).

בפעמים הספורות שנהגתי באנגליה, היתה אותה התנהגות. בשאר אירופה אין כ"כ הרבה מעגלים(או שלא נתקלתי בהם, כמו גם בארה"ב).

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

גם אצלי מופעל האיתות מראש וגם לפני היציאה חוץ מהמקרים הבאים:

אם מדובר בכיכר גדולה (כמו כיכר המדינה למשל), לא אאותת מראש, זה חסר משמעות כשמדובר על היקף של מאות מטרים.

אם מדובר במעגל מאוד קטן והיציאות צפופות לא אאותת לפני היציאה אלא רק על הכיוון מראש (נתקלתי במעגל שקוטר הטבור שלו היה כמטר וחצי)

פורסם

כללים פשוטים לא בהכרח מגובי חוק

 

האיתות הוא השפה שלנו להתקשר עם הנהגים סביבנו.

 

נכנסת לכיכר אתה כמובן מאותת ימינה , עכשיו אתה בתוך הכיכר, ואמור לצאת ממנה באחת הפניות

 

איתות שמאלה יבהיר לכל אחד שאינך מתכוון לצאת ממעגל התנועה עדיין

 

איתות ימינה יבהיר שאתה מתעתד לצאת בפניה הבאה החוצה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

ממה שהסבירו לי בשיעורי הנהיגה, יש שתי אפשרויות:

1. לאותת על פי הכיוון של הנסיעה בכיכר (לאותת ימינה לפניה ימינה, לא לאותת למי שממשיך ישר, לאותת שמאלה למי שפונה שמאלה או מבצע פרסה)

2. לאותת ימינה טרם היציאה מהכיכר

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אני חושב שחשוב מאוד לאותת שמאלה בכל השהות בכיכר - וימינה ביציאה.

האיתות שמאלה קריטי. אם אתה לא מאותת הרכב שבא מולך כשנכנסת לכיכר יכול לחשוב שאתה ממשיך ישר ולא פונה שמאלה ולהכנס לכיכר.

כשאתה מאותת שמאלה הרכב שמולך מבין שכשאתה מולו אתה לא יוצא לפניו, ונשאר בכיכר. ואז הוא לא ימשיך בנסיעתו ישר.

לענין האיתות ימינה ביציאה - כפי שכבר ענו - כדי שרכב שמחכה באותה פניה, יידע שאתה יוצא ויוכל להיכנס.

למרות שבמקרים כאלו (כשאני הרכב המחכה) אני ממשיך לחכות, כי כל אחד מתנהג ומאותת אחרת בכיכר, בלי להתחשב.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0


×
×
  • תוכן חדש...