Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה סייוק vz מאזדה 3 ספיריט


PARKER
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4066 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

ערב טוב

אני מתעניין מאוד בין שתי הרכבים האללו

מאזדה 3 סיפיריט 2009(צורה חדשה) לבין הונדה סיווק es 07-08.הייתי שמח לקבל את החוות דעת שלכם בנושא...איזה רכב יותר יענה על הדרישות?

*איזה רכב ההחזקה שלו יותר זולה(ביטוח טיפולים שוטפים חלקי חילוף וכ'ו?)

*איזה רכב יותר חסכוני?

*איזה רכב יותר נוח(מדובר בכ400 ק"מ בשבוע)

ובכללי אשמח לחוות דעת מאנשים שיצא להם לחוות את הרכבים הנ"ל

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתיהן מכוניות טובות מאוד אך יקרות לתחזוקה.

ממבחינת ביצועים לא יודע מה הייתי לוקח,ניסיתי לנסע 5 דקות בספיריט של אבי וקיבלתי פחד (גם עם 15 שנות רישיון),הרכב מהיר מידי לטעמי.

(היום אני נוסע על I30ׂ ) /מהירה מספיק עבורי.

המאזדה תהיה פחות חסכונית בדלק,ההונדה תהיה יקרה מאוד בביטוח ואם אתה נהג חדש או צעיר אל תחשוב אפילו בצחוק על 2 המכוניות הללו.

כאשר אחי הקטן קיבל את הרישיון ביקשו ביטוח ל-3 נהגים (שניים מעל 50 +חדש) סכום של 8000 ש"ח על מאזדה 3 ספיריט ובהונדה זה בטוח גרוע יותר.

לגבי תחזוקה- מוסכי הונדה המורשים יקרים מאוד אבל המאזדה דורשת התיחסות מיוחדת לתושבת מנוע שנוטה להתפרק,משולשים ובולמים (ניסיון של השנה האחרונה ברכב המשפחתי של אבי).

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נהג צעיר עד שנה הבאה.

בכל מקרה,לגבי ביטוח תהיה לי הנחה כי אני מבטח דרך מועדון "חבר".

התקציב לביטוח כלול בתקציב הרכישה ככה שאני אשים בצד את נושא הביטוח...בסופו של דבר לפי דעתי עלויות אחזקה די מתקזזות. רכב אחד צורך יותר דלק והרכב השני הטיפולים יותר יקרים.

קראתי המון מאמרים באינטרנט ועדיין לא הצלחתי לגבש דעה.

אני מבין שאם אני יחליט כן לרכוש את המאזדה אני צריך לשים לב לתופעות שציינת לפני הקנייה.

אשמח לקבל עוד דעות חוות דעת ומידע לגבי הרכבים

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלנו במשפחה המאזדה ספיריט היא צורה ישנה שנת 2007.

כאמור ב53,000 ק"מ,נקרעה תושבת מנוע (מזל שהרכב היה באחריות אלבר,כי תושבת כזו ללא עבודה עולה במורשה כ-1700 ש"ח,זו מחלה מאוד ידועה בדגם).

לגבי עניין המשולשים,קר לנו ממש עכשיו ב-80,000 ק"מ,אטבל החופש יכול להיות מבלאי מצטבר ויכול להיות שזו בעיה חוזרת.

לכן,בהחלט שווה להמתין לדעות נוספות.

אם אתה נהג חדש/צעיר הייתי מחכה לתום תקופה זו כדי לרכוש רכב כזה כי אני לא באמת יודע מה תהיה רמת ההנחה שיתנו לך על הביטוח שיהיה כפי שכתבתי יקר להחריד.

שלא תבין לא נכון,המאזדה רכב מצויין,מבחינת ביצועים יהיו שיחלקו עליי אבל לטעמי מעט טוב יותר מההונדה.

אם תטפל בהונדה במוסך כללי ולא מורשה יבואן עלויות הטיפולים יהיו מעט יותר יקרות (החלקים של 2 המכויות הללו לא הכי זולים).

שים לב גם לפערים במחירי החלקים: במאזדה 3 ספיריט למשל הוצע לנו מסנן שמן לא מקורי ב-10 ש"ח ומקורי ב-100 ש"ח..במוסך כללי).

אמרתי לאבי שבשביל 90 ש"ח בשנה לא לוקחים סיכון לגבי המנוע ומשתמשים רק בחלפים איכותיים גם אם הטיפולים כבר לא נעשים אצל היבואן.

חשוב להקפיד גם על שמן סינתטי מלא איכותי ושימוש במצתי אירדיום בלבד ולא דרעק אחר.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנת 2009 המאזדה עברה מתיחת פנים וכמו כן בדגמי ספיריט נוסף עוד הילוך (5 הילוכים קדימה ולא 4).

אני חושב שההילוך הזה יגרום לחיסכון די משמעותי בדלק בשיוטים בכבישים מהירים שזה כ80% מהנסועה שלי,תקנו אותי עם אני טועה.

איזה עוד שינויים עברה המאזדה לאחר מתיחת הפנים?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאזדה מציעה התנהגות כביש עדיפה בהרבה על ההונדה הרכה, אישית גם מבחינת נוחות אני מעדיף אותה בגלל שהרכות של ההונדה מוגזמת לדעתי.

המאזדה זולה יותר לרכישה ומאוד נפוצה, ביקוש נמוך בתקופה האחרונה. הספיריט מאוד מאובזרת וחזקה. בעלויות תוסיף צמיגים מאוד יקרים במאזדה בגלל המידה הגדולה והחתך הנמוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש נסיון רחב עם סיוויק ES 2007 ומאזדה 3 ספיריט 2008.

פחות יכול לענות לך מבחינת עלויות ביטוחים.

 

אני לא כ"כ מעודכן במאזדה 3 בצורה החדשה.

אני יכול להגיד שההונדה מספקת שילוב פשוט מעולה של מנוע-גיר. הרכב חסכוני, המנוע מרגיש טוב וממש לא עצל. בגירסת ה ES הרכב מפנק.

מבחינת נוחות נסיעה, לוקח בגדול את המאזדה 3 ( שוב, בצורה הישנה ) שלא הייתה כ"כ נוחה.

במאזדה גם כן לא יהיה חסר כוח אבל היא פחות חסכונית.

 

עכשיו לטיפולים. במאזדה הטיפולים שלנו יצאו יותר זולים, ומבחינת אמינות כמעט זהה.

בהונדה אם זה במוסך מורשה ( כמעט כמו בכל חברה ) הטיפולים לא הכי זולים.

 

סה"כ שני הרכבים מעולים, אם היינו מדברים על מאזדה 3 הישנה הייתי אומר בעיניים עצומות על הסיוויק, אבל בגלל שזו הצורה החדשה לא יכול ממש להגיד את זה.

הדבר שהכי הפריע לי בצורה הישנה זה 4 הילוכים, אבל כאמור היום המאזדה עם 5 הילוכים וזה שינוי משמעותי מאוד, הנסיעה תהיה יותר חסכונית וגם יותר שקטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

מייק אתה מדבר על הספיריט לאחר מתיחת הפנים (2009 ומעלה)?

יניב תודה על התגובה.

אני אשמח עם מישהו יוכל לשפוך עוד מידע על הספיריט לאחר מתיחת הפנים *2009* ומעלה בהשוואה לסיווק...לפי דעתי זה רכב ממש אחר מהדגם היוצא ואני לא מצליח למצוא מידע עליו.

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-אם צריכת הדלק אכן שופרה בעקבות המהלך החמישי ואיזה מבינהם יותר חסכונית ההונדה או המאזדה?

-איזה רכב יותר מאובזר נוח ואמין?

-איזה רכב מתנה טוב יותר בכביש?

אני לא מכיר ולא מצאתי מידע על בעלים של ה3 ספיריט.,לכן כל מידע וחוות דעת לגביה ,תתקבל בברכה.

אפשר למצוא אותם במחירים של ההונדות -+ ואולי היא עדיפה?

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק השתפרה בזכות תוספת של הילוך חמישי בדגמי ה-2 ליטר. עדיין לדעתי ההונדה תהיה חסכונית יותר מחוץ לעיר.

המאזדה יותר מאובזרת מהסיויק LS, באקזקיוטיב ההונדה דיי מאובזרת ובשנתונים המאוחרים של הדגם הקודם נוספו פנסי קסנון מקוריים שלא היו במאזדה אבל חלקן הגיעו בלי סאנרוף. חוץ מאלה לשניהם מערכת מקורית עם שליטה מההגה, בקרת אקלים, בקרת שיוט ו-6 רמקולים. למאזדה חישוקים גדולים יותר (17 מול 16 אינץ').

המאזדה מתנהגת יותר טוב, ההגה שלה ביחס לרוב ההגאים החשמליים מצויין, זויות הגלגול שלה נמוכות בהרבה ותת ההיגוי בה מגיע מאוחר הרבה יותר מאשר בהונדה, היא מרגישה כאילו המגבלות בה הרבה יותר רחוקות.

ההונדה משפחתית רגילה ופושרת, לטעמי רכה מדי וזויות הגלגול מאוד גדולות.

 

לדעתי את המאזדה תמצא במחירים נמוכים יותר, השוק כרגע "לא אוהד" את המאזדה 3 בדגמים הישנים שנחשבת הרכב שיש לכולם וגם לא נחשבת חסכונית.

 

אם אתה מוביל ברכב משפחה אז בהונדה יהיה יותר מרווח מלבד בתא המטען הקטן ביחס לסדאן.

המאזדה צפופה יותר בפנים אבל הרבה יותר מהנה לנהיגה, נאה יותר לדעתי ואם אתה חובב נהיגה אז היא צריכה להיות הבחירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעדיף את הדור השני, הנסיעה שקטה ונוחה יותר, שקט יותר בזכות ההילוך החמישי, עיצוב זה עניין של טעם אבל לדעתי היא נראית טוב יותר, במיוחד מבפנים וגם האיכות השתפרה.

הכל כמובן עניין של התקציב שלך וההיצע, אם הייתי מוצא רכב שמור במיוחד לא היה משנה לי מאיזה דגם הוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון העיקרי (או היחידי) של הסיוויק על פני שאר המשפחתומטיות המתחרות של אותן שנים הוא בדמות יחידת ההנעה. מנוע בנפח 1.8 ל' המפיק 140 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית חלקה ונעימה בעלת 5 יחסי העברה זה בהחלט לא היה משהו מקובל בקטגוריה (והמחיר כמובן היה בהתאם...). היתרון הגדול של המנוע והגיר האלה הוא השילוב בין ביצועים די טובים וצריכת דלק טובה. גם תא הנוסעים מצליח לשדר קצת "פרימיום" בזכות העיצוב והצבעים בעיקר, לעומת זאת איכות החומר או ההרכבה לא כאלה מרשימים (בסדר בסך הכל). אני אישית לא מתלהב, אבל יש הרבה מאוד אנשים שזה עושה להם את זה.

 

מעבר לזה אני לא רואה יתרון לסיוויק לעומת משפחתיות 1.6 אחרות. לא בנוחות, לא בבידוד הרעשים, לא באיכות, לא באבזור, לא בהתנהגות הכביש ולא בתמורה למחיר (בייחוד כיד שנייה). בסך הכל משפחתית נחמדה, זריזה, די חסכונית אך יקרה לשווא. לעומת המשפחתיות 1.6 של אותה תקופה הסיוויק מתמודדת יפה מאוד, לעומת גרסאות ה-2.0 אני לא בטוח והיא קצת מחווירה.

 

המאזדה 3 2.0 בדגם המחודש קיבלה כמו שכבר הבנת תיבת הילוכים בעלת 5 מהלכים לעומת 4 בדור הראשון. אבל אתה צריך לקחת בחשבון שהיתרון לא בא בהכרח ע"י ביצועים טובים יותר (כי הם לא) או צריכת דלק טובה יותר (היא כן, אבל ההבדל בא לידי ביטוי בעיקר בשיוט בין עירוני. בתוך העיר לא ממש. וכך או כך הסיוויק תהיה חסכונית יותר). היתרון הגדול של התיבה הזאת היא באופי פעולה מעודן וחלק הרבה יותר מה-4 הילוכים ואופי קצת יותר ספורטיבי ו"חי" גם במהירויות גבוהות. המנוע הוא אותו מנוע של הדור הראשון, אך הוא עבר עידון מסוים והוא כבר לא תוסס ועצבני כמו בדור הראשון, אלא יותר נושם ויותר לינארי בפעולתו. שילוב המנוע-גיר במאזדה מרגיש יותר ספורטיבי ו"בריא" מהסיוויק ומציע ביצועים טובים יותר, לעומת זאת המנוע של הסיוויק שקט יותר במאמץ ועגול יותר בפעולתו.

 

לטעמי כמו שגם אמר מייק, המאזדה נוחה יותר מהסיוויק שגם לדעתי היא רכה מדי. זה מורגש מאוד מחוץ לעיר ששם הסיוויק מתנדנדת המון על שיבושים גדולים לעומת המאזדה שמרגישה יותר מוצקה ונטועה. בעיר הסיוויק פחות מקפצת (הרבה בגלל שלסיויק מידה קטנה יותר של ג'אנט). מבחינת התנהגות כביש - המאזדה לוקחת בנוק אאוט. ממש ככה. למאזדה התנהגות כביש מעולה (מהטובות בקטגוריה אם לא הטובה ביותר) עם מעט זוויות גלגול, אחיזה גבוהה, תת היגוי שקיים רק כאשר ממש ממש מגזימים (וגם אז קל לחסל אותו), זנב שמח, היגוי חד, יחסית תקשורתי, כבד במידה ונוח מאוד לשימוש. הסיוויק היא ההיפך הגמור ממה שהמאזדה משדרת. כן, ההגה שלה מהיר יותר בתחילת מהלכו וקצת קצר יותר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה), אבל חוץ מזה מדובר ברכב שמעדיף שיוט ונסיעה רגועה. ההגה קל מדי, חסר תחושה ותקשורת, השלדה מכויילת לתת היגוי בולט הרבה יותר וזוויות הגלגול פשוט ענקיות. באמת שכמעט ולא זכור לי מכונית שנמרחת על הצד עד כדי כך גם בסיבוב במהירות שפויה בכיכר עירונית. תת ההיגוי מופיע מוקדם מדי ומחסל כל ניסיון ליהנות מנהיגה והבלמים בעלי תחושה פחות טובה (הנשיכה עצמה לעומת זאת מספקת בהחלט).

 

באופן כללי מייק כבר הסביר לך וצדק, אני רק אחדד. הסיוויק לדעתי תתאים אם אתה מחפש רכב רגוע ונעים, המאזדה טובה יותר בכל השאר.

אני ממליץ לך ללכת על ה-3 לאחר מתיחת הפנים ולא על הסיוויק. מעבר לזה תשים לב שיש כמה צבעים מסוימים של המאזדה 2.0 (כמו למשל התכלת) שמגיעים עם תא נוסעים פחות שחור קודר ועם צבע קרם נעים יותר לעין במושבים ובחלק התחתון של הדשבורד.

 

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי cars-@-lover
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...