Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5288 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סחטיין איתן, אחלה שרשור - תענוג לקרוא את הפירוט על השחזורים השונים ובהצלחה בהמשך!

 

תום

RACING

because football ,baseball , bowling & golf only require

ONE BALL

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
סחטיין איתן, אחלה שרשור - תענוג לקרוא את הפירוט על השחזורים השונים ובהצלחה בהמשך!

 

תום

 

תודה תום! נו אז חולי הגה נפגשים בסוף לא משנה באיזה פורום...

פורסם

על פי הספרות והפרסומים של VW, שנת 1961 היתה השנה האחרונה של הפנסים האחוריים הקטנים יותר, הידועים בשם Snowflakes (משום שמחזיר האור המשולב בהם צורתו כפתית שלג). ליתר דיוק, שלדה מספר 3,856,471 היתה האחרונה עם הפנסים האלה. היות והשלדה שלי היא בערך 200,000 לפני כן, החלטתי שאלו הפנסים המתאימים (למרות שהחיפושית הגיעה לארץ עם הפנסים הגדולים יותר - כנראה הקדימו אותם לשווקים מסויימים).

 

התחלתי לנסות לצוד זוג, משימה לא קלה שכן הם נדירים יחסית ויקרים. לבסוף העליתי בחכתי זוג יפייפה מטקסס.

 

הקודמים

2011048.jpg

 

החדשים (אני יודע, חייבים צבע!)

2011047.jpg

 

איזה כיף, הכנפיים המקוריות מכילות שני זוגות חורים מקוריים - לשני סוגי הפנסים! תודה לאל לא הייתי צריך לקדוח כלום

2011046-2.jpg

 

נראה קל ופשוט? כמובן שכלום לא קל ופשוט. היות והפנסים עובדים על מנורה אחת בלבד (בעלת שני חוטי להט), נדרש להחליף את מנגנון האיתות בכזה של שנים 60-61, שכן כל פעולות התאורה של הפנסים האחוריים נשלטות על ידו. זה מנגנון נדיר, הידוע כ-Six wire switch.

VWC-113-953-517-BWH-2.jpg

 

למדתי את דיאגרמות חיווט החשמל של 61 ו-62, שכן צמת החוטים החדשה שניר התקין היא של שנת 62 (הוא כנראה התאים אותה לפנסים הגדולים יותר). לשמחתי לא אצטרך לבצע שינויים בצמה, רק כמה חיבורים שונים.

Untitled.png

 

כמובן שאת כל הלימוד עשיתי מבעוד מועד, והזמנתי מאותו מקור את הפנסים והמנגנון יחד. לא ניתן להשיג מקורי, אז הזמנתי את ה-repro היחיד שקיים.

 

בהמשך: הרפתקאות חול וצבע בדרום תל אביב...

פורסם

רגע לפני שנמשיך בהרפתקאות, רציתי להראות איך נראה המנגנון מבפנים. הידית הארוכה היא תוספת אופצינלית מקורית, שהופכת את סיבוב ידית הדלק הרזרבי מפעולה רגלית לידנית. התושבת גם מסמנת את שלושת המצבים (בגרמנית):

AUF - A פתוח

ZU - Z סגור

RESERVE -R רזרבה

 

2011096-1.jpg

 

 

 

השלב הבא המתבקש היה לצבוע - הרי אי אפשר להרכיב את הפנסים החדשים כמו שהם, לא?

 

אחי רני (שחלקם מכירים - חיפושית 1979) הפנה אותי לכמה בעלי מקצוע בדרום תל אביב. מה אגיד לכם, בדרום ת"א יש ה-כ-ל. פרקנו את כל החלקים שצריכים צביעה - מיכל דלק, כיסוי מוט ההגה, לוחיות בדיקה... לצערי לא צילמתי את כולם. הרמנו את האוטו על בלוקים, פרקנו גלגלים. נסענו לפנצ'ר מאעכר כדי לפרק צמיגים, משם לדרום ת"א לניקוי חול. רכשנו את הצבעים שגוונו לנו במיוחד על פי קודי PPG מקוריים. את מלאכת הצביעה, כולל פריימר וכל מה שצריך, ביצע רני המוכשר בעצמו, עם פיסטולט בחדר צבע מקצועי. התוצאות - אתן לכם לשפוט.

 

פריימר

DSC00131.jpg

 

לאחר 3 שכבות שחור מבריק

DSC00145.jpg

 

זה מה ששבוע בנוזל בלמים עושה לצבע

2011161.jpg

 

אחרי

2011166.jpg

 

פריימר, שחור, קרם, כחול. תראו איזה מיסוך נעשה פה, מכל הלב, כמו שרק אחיך יעשה בשבילך

2011156.jpg

 

2011158.jpg

 

2011165.jpg

 

התוצאה

2011215-no.jpg

 

ביחד בדרך למפגש

DSC00014-no.jpg

 

איתן

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

ובכן למדתי בדרך הקשה שרכב אסור להעמיד זמן רב.

 

תחילה הכל היה נראה כשורה... החיפושית הניעה עם כבלים, והתחלנו בנסיעה. לאחר קילומטר או שניים החלה התנהגות משונה - הגלגל הקדמי מתנגד לנסיעה ואין ממש בלמים. הצלחנו לפנות ולעצור בעזרת בלם היד. אך ברגע שנעצרה, לא ניתן להזיז אותה סנטימטר! וכך נתקענו כמעט באמצע כביש אי שם ברמת השרון...

 

DSC00015-no.jpg

 

בשלב מסויים, למרות שהסברנו לנהג אוטובוס שאי אפשר להזיז אותה, הוא התעקש לעבור מצד שמאל בין הרכב למדרכה! בנקודה הכי קרובה היה בערך 3 ס"מ מהחיפושית. לאחר שעבר הרמתי את הלב בחזרה מהתחתונים.

 

התברר שהגלגל הקדמי הימני נתפס ולא מוכן להסתובב. לך תסביר לנהגים עצבניים שאי אפשר אפילו לדחוף את חיפי. הזעקנו גרר ששפך מים עם סבון לפני הגלגל כל הדרך במעלה הרמפה. נסענו לבני (דר' באג).

 

DSC00016-no.jpg

 

בירידה מהמשאית שמענו רעשים לא בריאים מהגלגל, ופתאום הוא הסתובב. בקיצור - משאבות בלמים תפוסות, התפרקות הסוליה לגורמים, וכו'. אך בידיים של בני, כל מערכת הבלמים שופצה ולאחר כמה ימים שבה החיפושית לביתה.

פורסם
הדבר הראשון שבודקים כשקונים רכב ישן זה ברקסים !!! במיוחד אם הרכב פורסם כ-"לאחר שיפוץ יסודי" - מנסיון.

 

העניין הוא שהברקסים היו תקינים בנסיעה מחיפה למרכז ביום הקנייה, וכן בכמה נסיעות קצרות לאחר מכן. פשוט אחר כך הרכב עמד כמה חודשים בזמן שיפוצים, טעות שלא תחזור...

פורסם
העניין הוא שהברקסים היו תקינים בנסיעה מחיפה למרכז ביום הקנייה, וכן בכמה נסיעות קצרות לאחר מכן. פשוט אחר כך הרכב עמד כמה חודשים בזמן שיפוצים, טעות שלא תחזור...

 

לדעתי אין כל קשר בין העמדת הרכב מספר חודשים לכשל הברקסים שעברת. רכב יכול לעמוד מספר חודשים ואולי אף שנה מבלי שיגרם נזק רציני למערכת.

 

האם פירקת את התופים ובדקת את הרפידות ומשאבות הבלם מייד שרכשת את הרכב?

 

אם תוכל להעלות תמונה של חלקי החילוף שכשלו אז נוכל לדעת טוב יותר מה גרם לכך.

פורסם

איתן בסה"כ מכול הסיפור יצאת עם היד על העליונה והרווחת מערכת בלימה חדשה :lol:

דרך אגב הרכב נראה פצצה גם על הגרר אין מה לעשות מידיי פעם מותר להם להתפנק ולחברות האשראי להרוויח .....:-)

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

חשבתי להראות לכם כל מיני חידושים ותוספות. הרכב די מוכן מבחינת המצב שהחלטתי להביאו נכון לעכשיו, ובקרוב אפקוד איתו יותר מפגשים למינהם.

 

הדשבורד

 

2011699.jpg

 

פסי הכרום נוקו וחודשו עם דרמל ופונקו בקליפסים חדשים

 

2011044-1.jpg

 

2011702.jpg

 

הוואזה היא גרמנית מקורית NOS תוצרת Royal Porzellan Bavaria (ושהאשה לא תשמע כמה זה עלה).

 

SAM_6089.jpg

 

2011703.jpg

 

החור של הרדיו הוגדל אי שם בעברה של חיפי, כנראה עם מסור דיסק ובגסות. לאחר ציד ממושך מצאתי faceplate מהתקופה, גדול מהסטנדרטי שמכסה טוב יותר. הרדיו אגב של תדיראן, שופץ אצל איש מבוגר (מהתקופה..) וקולט AM נהדר...

 

KGrHqQOKjE6TMfUNRJBOp1Grl1g60_12.jpg

 

2011704.jpg

 

לכפתור תא הכפפות הוספתי אקססורי נחמד שעוזר בפתיחה

 

2011706.jpg

 

2011707.jpg

 

הוספתי גם תא כפפות מקורי מקרטון בן 50 שנה

 

2011709.jpg

 

הוספתי ידית פנימית רק לנוסע (ב-1961 לא היתה לנהג ידית)

 

2011708.jpg

 

2011710.jpg

 

הוספתי ידיות אחיזה - החלטתי להשתמש בווי הפלסטיק המקוריים עם ידיות חדשות - ממחיש את הבדל 50 השנים ביניהם!

 

2011711.jpg

 

שחזרתי את חלקי הצמדת המשענת האחורית

 

2011712.jpg

 

הבאגז'

 

2011715.jpg

 

2011716.jpg

 

הוספתי ג'ק מקורי של בילשטיין, משופץ לצבעו המקורי

 

2011717.jpg

 

פתח הצפצפה הלא פונקציונלי סגור

 

2011718.jpg

 

סמל וולפסברג הנכון ל-1961 (שחור)

 

2011720.jpg

 

פתח הצפצפה הפתוח

 

2011722.jpg

 

מראת "101" מקורית עם זכוכית מושחרת

 

2011723.jpg

 

2011725.jpg

 

2011726.jpg

 

ולסיום - אור ברקס שלישי בסגנון רטרו

 

2011727-no.jpg

פורסם

רכב נפלא.... אני לא מחובבי החיפושיות אך מדי פעם יש כאלה שגורמות לי להביט בהנאה בכל פרט ופרט בהן, הן בשל העיצוב התקופתי של איזורים שונים והן בשל שיפוץ ונגיעות אישיות של הבעלים...

 

תענוג :)

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

מסכים עם ליאור, גם אני לא מחובבי החיפושיות אבל הפרוייקט הזה נפלא! כל הכבוד על ההשקעה והעבודה.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye


×
×
  • תוכן חדש...