Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5287 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהבתי לחיפושיות התחילה בגיל צעיר. לא יודע למה. כששואלים אני מסביר שכנראה מכיוון שזו המכונית הקלאסית היחידה שעדיין בשימוש. בכלל אני פריק של דברים ישנים וטובים, מלפני שהכל עבר להיות סיני...

 

ובכן במרץ האחרון קניתי חיפושית. חיפשתי את הישנה ביותר שאפשר היה למצוא. אתם כבר מכירים אותה, שהרי קניתי אותה מחבר הפורום Fitch.

 

היות והחיפושית כבר עברה שיפוץ, החלטתי בשלב זה לשחזר את כל המכלולים החסרים והתקולים, ולהנות ממנה כמו שהיא. בתקווה שיום אחד אתפנה לשיפוץ יסודי, יותר נכון לבנייה מחדש, בסגנון מה שעושים האמריקאים כפי שרואים ב-Samba, ובהזדמנות ההיא אחזירה לצבע המקורי איתו יצאה מהמפעל (טורקיז L380).

 

אז הנה היא כשהבאתי אותה הביתה. ואל דאגה - היא ישנה בין קירות ותחת גג, לא בגינה.

NewImage.jpg

 

בשרשור זה אתאר את מעללי בסבתא הזאת, כל פעם משהו אחר, למען חברי הפורום, ובהתאם להתעניינותכם. אשמח לשמוע תגובות/רעיונות/המלצות.

 

אז מכיוון שבנסיעה הראשונה מהמוכר הביתה ירד גשם זלעפות על כביש החוף ולא היו לי וישרים (סכנת נפשות, חוויה לא נעימה בכלל), החלטתי לתקוף את המערכת הזאת ראשונה. למדתי קצת על ההבדלים בין השנתונים וגיליתי ששנת 1961 היתה שנה מאד מיוחדת לחיפושית, עם הרבה "מאפיינים חד שנתיים" (One-year only features). במערכת הוישרים זה בא לידי ביטוי בכפתור הפעלה משולב משאבת פמפום למים מהמיכל לשפריצר(!).

 

מצאתי דרך ה-Samba אדם מאד נחמד שמתמחה במערכות מכל השנים, והזמנתי מנוע, רוטור הסבה ל-12V, מגבים, כפתור-משאבה, ועוד כל מיני פיצ'פקעס שהיו חסרים ע"פ שרטוטים של המערכת כולה בספרים השונים. הכל "חדש ממלאי ישן" (New Old Stock - NOS). מדהים מה שניתן להשיג בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

 

לפני

2011297.jpg

 

אחרי

2011053-1.jpg

2011056-2.jpg

2011054-2.jpg

2011057-3.jpg

 

זהו להיום.

 

איתן

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כל הכבוד,

אני עוד לא שוכח את השרשור שרצית להפוך אותה לבאגי :lol:

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

אכן, ברוך בורא הסמבה!

אל תשכח לחפש שם גם סמל קידמי לתא המטען (מעל הידית)

 

גם אני שיפצתי את מנגנון הוישרים לחיפושית 69 שלי לא מזמן:2010-08-07%25252016.56.27.jpg

פורסם

אני נמנה עם הפוריטנים ומטרתי להחזיר את הרכב למקוריותו ככל שניתן. הנה כמה תמונות ממצב החיפושית כשקניתי אותה. הפוריטנים יזהו מיד שיש עוד המון עבודה...

DSC00066-no.jpg

DSC00063-1.jpg

DSC00064-1.jpg

 

ההגה המקורי, שנצבע באדום בעבר הרחוק, ומשום מה לא נצבע בשיפוץ, הוחלף בחדש (אחרי שנתקע במכס, ונדרשתי להוציא אישור ממשרד התחבורה, ואז לשלם מכס - בקיצור המתנה מורטת עצבים, עוגמת נפש, כסף ועוד כסף...)

2011164.jpg

 

ב-61' ההגה כלל בידוד כך שהצפצפה עבדה על פלוס דרך כיסוי מוט ההגה ומינוס דרך מוט ההגה. מכיוון שלא ניתן להשיג הגה 61' אלא 62-65 בלבד, עשיתי הסבה לשיטה ה"מודרנית" יותר של 62' עם חוט מינוס שהחליף את מוט ההגה ועובר דרכו.

60-61vs62upHornDifferences.jpg

הזנת פלוס לכיסוי מוט ההגה

2011051-1.jpg

חוט המינוס שעובר דרך מוט ההגה מתחבר לבסוף לגוף (באמצעות בורג שמחובר לתיבת הגה). הכל נאמן למקור, אם כי ל-62'.

2011049-2.jpg

 

2011052-2.jpg

פורסם
אכן צבע L380 יפה מאד על הדגם .(היא לא הייתה אדומה בעבר? )

תתחדש ,אני דבר ראשון הייתי מחליף את האנטנה .

 

על הטורקיז נצבע קרם, לאחר מכן אדום, ולבסוף L390 Gulf Blue.

 

את האנטנה כבר החלפתי בחדשה זהה לקודמת שבתמונה. רציתי להשתמש באותם חורים כמובן. לאיזה אנטנה התכוונת?

פורסם

זאת האנטנה והיא אמורה להוא מהצד ולא על הקאנט של החלון .

http://www.chircoestore.com/catalog/product_info.php?products_id=1528&osCsid=mnspsh5c2htttrshmdcm736qh0

 

אין לך מד דלק מרובע מצד ימין של לוח השעונים ?

פורסם
זאת האנטנה והיא אמורה להוא מהצד ולא על הקאנט של החלון .

http://www.chircoestore.com/catalog/product_info.php?products_id=1528&osCsid=mnspsh5c2htttrshmdcm736qh0

 

אין לך מד דלק מרובע מצד ימין של לוח השעונים ?

 

בשיטוטי האינסופיים באינטרנט ראיתי מגוון רחב של אנטנות בכל מיני מקומות על החיפושית. אני חושב שאין באמת חורים מקוריים או אנטנות מקוריות, ואת זה מחזקת העובדה שVW מכרו את החיפושיות ללא מערכת שמע ואף עם כיסוי לחור של הרדיו (Radio delete plate). כנראה כל אחד קדח איפה שבא לו כשהתקין רדיו. עם כמה שהייתי מעדיף אנטנה כמו שהמלצת, אני חייב להשתמש בחורים הקיימים ולא לקדוח נוספים...

 

מד הדלק נכנס רק ב-62'. לי יש מנגנון ברז דלק חרום שהיה עד 61'. כשקניתי את הרכב מערכת זו היתה חסרה לחלוטין, ורק חור בקיר הקדמי רמז על העדרותה. אך אל דאגה, שיחזרתי אותה למקור עם חלקים מקוריים NOS. אעלה תמונות בקרוב.

 

איתן

פורסם

יפיפיה, תהנה.

ראובן, חבר מועדון אלפא רומיאו קלאסיק ישראל

בפייסבוק: ALFA ROMEO CLASSIC ISRAEL

נפגשים בימי שישי ביכין סנטר פ"ת החל מ-16:30

פורסם

תהנה, חיפושית יפה וקלאסית אמיתית.

לפני שנה בערך החיפושית שלך (אז היא היית של ניר) ,הBUS שלי ועוד כמה קלאסיות דיגמנו לפרסומת ולקטלוג של FOX אז אתה יכל להגיד ברזומה של הרכב שלך שבר רפאלי ישבה לך בחיפושית.

חחחחחחחחחחח

לי יש (בין היתר) חיפושית שנת 66 שכיום היא בצורה של בננה לצערי.

שנה טובה

רכבים בבעלותי:

רק אספנות וכמה שיותר...

  • אחראי פורום
פורסם

כיף לראות לאן זכתה להגיע החיפושית האהובה של ניר.

תתחדש ובהצלחה!

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

תודה רבה לכל המפרגנים!

 

כן, אני מודע לכיכובה של החיפושית בפרסומי פוקס. אשתי וידאה שבר לא הגיעה עם האוטו...

 

ואם כבר הוזכר ברז הדלק חרום, אז אספר שפטנט זה מאד ריתק אותי והייתי נחוש לשחזר את המערכת.

 

אז מסתבר שאין מיכל רזרבי כפי שחשבתי תחילה. בתחתית המיכל מחובר ברז מיוחד בעל שתי צינוריות שנכנסות למיכל - האחת ארוכה והשנייה קצרה. צינוריות אלה עומדות בניצב לתחתית המיכל, ובמצב "רגיל" הדלק נשאב דרך הצינורית הארוכה. כאשר מפלס הדלק יורד אל מתחת גובה הצינורית, נפסקת אספקת הדלק, והמנוע מתחיל לחרחר. בשלב זה הנהג אמור לסובב ידית המחוברת לברז (שעוברת דרך הקיר הקדמי). פעולה זו סוגרת את הצינורית הארוכה ופותחת את הקצרה, כך שניתן להשתמש בעצם בהפרש מפלס הדלק שבין שתי הצינוריות. ממשיכים לנסוע אך צריך לזכור להחזיר את הידית למקום כשממלאים את המיכל בתחנת דלק, אחרת בפעם הבאה אכלת אותה...

 

358453.jpg

 

738903.jpg

 

הקיט שהזמנתי

d754_12.jpg

 

כשהגיע הקיט נחרדתי לגלות שההברגה שלו לא תואמת את זו שבתחתית מיכל הדלק שלי! מיד פתחתי שרשור התייעצות בSamba, והמסקנה היתה שככל הנראה ההברגה שעל מיכל הדלק הוברזה מחדש בארץ אי שם ב-50 שנים האחרונות מסיבה לא ברורה, שכן רק הברגה אחת מקורית יצאה ממפעלי VW. קישור לשרשור:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=476524

 

מכיוון שלא רציתי להמשיך ולהתעלל במיכל (הנדיר - גם הוא דגם שנה אחת), לא נותר אלא לייצר חלק חלופי (אצל חרט) שצידו האחד מתאים להברגה שעל המיכל. הבעייה נפתרה!

 

החלק הלא מקורי שהיה על המיכל לצד הברז החדש

2011654.jpg

הברגת המיכל

2011659.jpg

החלק החדש שנבנה בהזמנה מיוחדת (משמאל)

2011213-1.jpg

2011211-1.jpg

על המיכל

2011218.jpg

המערכת מורכבת ברכב

DSC00004-2.jpg

איתן


×
×
  • תוכן חדש...